Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ärsyttävin piirre toisessa ihmisessä?

Vierailija
30.08.2015 |

Minua ärsyttää, jos joku on pikkumaisuuteen asti siisti. Exän äiti heilui imurin kanssa aina kun oltiin siellä koiran kanssa. Hän myös teippiharjalla poisti jokaisen karvan vaatteistaan. En pidä ihmisistä, joiden koti on liian kliininen. Kodissa pitää olla persoonaa. Vaikka meillä siivotaan usein, meillä on lupa elää normaalia elämää. Jos tavara unohtuu väärään paikkaan, ei maailma kaadu.

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 23:58"]

Jatkuva valittaminen ja haluttomuus tehdä mitään asioiden parantamiseksi.

[/quote]

Tämä. Olin itse ennen samanlainen ja muutin tämän tapani, nyt sitä on havahtunut miten niin moni valittaa aina samoista asioista ja samanaikaisesti ei tee mitään sen eteen, että parantaisi elämäänsä...

Vierailija
42/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 08:50"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 23:58"]

Jatkuva valittaminen ja haluttomuus tehdä mitään asioiden parantamiseksi.

[/quote]

Tämä. Olin itse ennen samanlainen ja muutin tämän tapani, nyt sitä on havahtunut miten niin moni valittaa aina samoista asioista ja samanaikaisesti ei tee mitään sen eteen, että parantaisi elämäänsä...
[/quote]

Keksivät vain lisää syytä valittaa, kun kysyt, mitäs tuolle asialle voisi tehdä. Hoitoalan työyhteisöissä yleinen ilmiö. Sinne hakeutuu narisijoita, joiden mielestä kaikki on aina huonosti, työ alipalkattua ja liian raskasta ja johtaminen surkeaa. Minulla oli joskus esimies, joka oli kannustava ja kehittävä. Pidin hänen tyylistään. Mutta työyhteisöstä puolet haukkui häntä selän takana, lyttäsi kaikki parannusehdotukset, väitti, ettei konttorirotta ymmärrä hoitotyöstä mitään, vastusti kaikkea uutta, myös niitä uusia tuulia, jotka toivat hyvää (kuten se, että ihminen voi vaikuttaa työaikoihinsa). Kun tämä nykyaikainen pomo kyllästyi ja etsi uuden työpaikan, työyhteisö sai, mikä oikein oli. Meille tuli vanhanaikainen tyranni, joka vastusti kaikkea, ei kiittänyt koskaan ketään ja vaati lisää byrokratiaa. Minä otin jalat alleni ja lähdin. En voi edelleenkään sietää turhaa valittamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 07:22"]Kuuntelutaidottomuus. Vaikka on kuuntelevinaan, kohta kysyy samaa asiaa, jonka juuri selitit. Opettajan ammatissa erittäin turhauttavaa.
[/quote]

Minä jännitän niin paljon toisen ihmisen tullessa ns. alueelleni hönkäilemään, etten voi keskittyä asiaan. Eräs opettaja haisi ja sekin vaikeutti keskittymistä.

Vierailija
44/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestän kyllä kaikki nipottajat ja valittajat, mutta itseään ja omaisuudellaan kehuskelevat ihmiset on mulle liikaa. Niiden seurasta ei voi muuta kuin kävellä pois. Onneksi en ole montaa sellaista tavannut elämäni aikana.

Vierailija
45/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkäät (unohtavat jopa perheensä tavoitellakseen omaa etua, mielihyvää yms. Näitä tapaa paljon päihdeongelmaisissa)

Vierailija
46/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylittajat. Ihan mika asia tahansa onkaan puheena - oli sitten naarannappy tai lomamatka - talla ihmisella on suurempi, merkittavampi, parempi, ihmeellisempi, pahempi...  AAARGGG!

Vierailija
47/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 20:55"]

Aggressiivisuus. Vihapuheen viljely, toisen aliarviointi ja vähättely. Se kun piikittelee ja ilkeilee, etsii toisista pelkkiä vikoja. Tai käy käsiksi, riuhtaisee tai tönäisee.

[/quote]

Vierailija
48/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun joku puhuu pahaa toisesta samalla vihjaillen että tarkoittaakin vastapäätä olevaa.  Hiljaisella äänellä laskelmoidusti juoruaminen, etteivät kaikki kuule, itseään ei yritäkään hillitä.  Raskasta on sosiaalinen elämä vaikka tekee sen itse sellaiseksi. 

Vierailija
49/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

omatoimisuuden puute, kaikkeen tarvii apua, mitään ei voi tehdä ilman toisten mielipidettä, ja siltikin tarvii kädestä pitäen olla mukana tai tehdä itse kun toinen ihmettelee.

Vierailija
50/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 07:22"]Kuuntelutaidottomuus. Vaikka on kuuntelevinaan, kohta kysyy samaa asiaa, jonka juuri selitit. Opettajan ammatissa erittäin turhauttavaa.
[/quote]

Vaikken ole opettaja, ärsyttää sama. Toinen vilkuilee muualle ja on kuuntelevinaan, muttei viesti mene perille. Myös puhelimessa todella ärsyttävää! Minulla on ystävä, joka syöttää, hoitaa ja leikittää lapsiaan samalla kun puhutaan puhelimessa. Kerrot jotain asiaa ja toinen HUUTAA samalla: "Ei saa töniä!" Pahin oli, kun kerroin kolme kertaa saman puhelun aikana, että odotan vauvaa. Viesti meni perille vasta kolmannella kerralla. Jos ei pysty keskittymään puheluun, miksi tuhlata kaikkien aikaa?

Vierailija
51/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 21:15"]

Se, että puhuu vain omista asioistaan ja kääntää kaikki puheenaiheet itseensä.

[/quote]

Kuvailit juuri anoppini. Ei koskaan kuuntele mitä toisella on sanottavaa, vaan puhuu aina vain itsestään.

Myös loputon pessimistisyys ja ainainen valitus rassaa, miten voi olla, että elämässä ei koskaan ole mitään hvyää, vaan aina löytyy jotain valittamista?

Vihapuhetta levittävät rasistit, jotka luulevat tietävänsä kaikesta kaiken ja oma mielipide tuodaan aina ja kaikkialla äänekkäästi ja agressiivisesti esille, jyräten toiset.

Vierailija
52/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästely joka paikasta. Myöhästelijät keksivät tuhat syytä, miksi taas ollaan myöhässä. Toiset odottavat! Jopa lentokoneellinen ihmisiä odottaa, kun ihminen ei ehdi ajoissa lähtöportille.

Vierailija
53/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 09:23"]

Itsekkäät (unohtavat jopa perheensä tavoitellakseen omaa etua, mielihyvää yms. Näitä tapaa paljon päihdeongelmaisissa)

[/quote]

Näitä tapaa paljon riippuvuus altteissa ihmisissä, ei tarvi olla päihde; peliriippuvuus, ostosriippuvuus jne.

Vierailija
54/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konfliktien pelkääminen ja välttely on virheistä ärsyttävin. Ollaan mieluummin tavoittamattomissa kuin selvitetään asiat tai riidellään. Tyypillistä esimerkiksi juuri pettäjille, että mieluummin kadotaan kuin vastataan teoistaan tai kerrotaan, miten asiat on. Semmoinen yleensäkin ärsyttää, ettei anneta asioille huomiota silloin, kun niiden aika on, vaan ajatellaan, että katsotaan sitä sitten joskus kun tilanne ei ole päällä. Ehkä.

Vierailija
55/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 07:19"]Jos kysytään yhtä asiaa ja ihminen vastaa 5 minuuttia. Toisaalta näin mutta toisaalta sitten taas noin.
[/quote]

Totta! Tässäkin ketjussa on niin monta vastaajaa, jotka keksivät 3-5 ärsyttävintä ja jaarittelevat jokaiseen perustelut, vaikka kysyttiin yhtä piirrettä. Työpaikalla kokousasiassa pysyminen on joillekin mahdotonta.

Vierailija
56/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

One and only: Sellaiset jotka pitävät itseään parempina kuin muita. Väliinpitämätön, halveksuva käytös näitä "alempiaan" kohtaan, ehkä jopa ylimielinen naureskelu. Omat kaverit, perhe jne tietyt ihmiset ovat tarpeeksi tasokkaita, muut vaan vähän säälittäviä ja mitäänsanomattomia. Harvoin ko. Ihmiset tunnistaa tätä piirrettä itsessään.

Vierailija
57/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengittäminen.

Vierailija
58/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken kokeneet ihmiset. Eli appiukkoni. Koskaan ei ole ruokaa laittanut - on silti loistava kokki, koska tietää miten homma pitäisi tehdä. Koskaan ei ole synnyttänyt - tietää kyllä kuinka se tehdään oikein. Koskaan ei ole ostanut lasten vaatteita - tietää kyllä että lapsella on huonot kengät. Koskaan ei ole käynyt lapissa - on silti suuri lapin tuntija. Koskaan ei ole, eiku anteeksi, on käynyt 60-luvulla huvipuistossa, ja tietää että siellä tulee vain huono olo.. Kaikkeen, ihan joka helvetin asiaan, löytyy se ainoa oikea mielipide. Mulla on 2 ammattia, molemmat vaativat osaamista jota ei saa minkään koulun penkiltä. Mutta, tadaa! Appiukko tuntee tutkimustyön salat, on orgaanisen kemia ylipappi ja taatusti maailman kokenein missä tahansa. Hän on autonasentaja, hkl'n bussikuski ( ei ole koskaan kulkenut julkisilla), merikapteeni, lennonjohtaja, kemisti, hortonomi ja ihan kaikkea muutakin. Omasta mielestään.

Vierailija
59/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjän lupailu. Minua on helppo huijata, koska uskon lupauksiin. Entinen pomo lupaili ylennystä, antoi ymmärtää, että se on mahdollinen jo seuraavana vuonna ja sitä seuraavana.... Olin työpaikassa 4 vuotta ilman ylennystä. Olen lainannut myös rahaa parille kaverille, jotka lupaavat maksaa. Yksi on ollut velkaa jo vuodesta 2008. Lupailee kyllä maksaa, mutta aina tulee jotain estettä. Alun perin lainasin hänelle 500€, josta lyhentänyt satasen.

Vierailija
60/75 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaan saamattomuus. Aloitekyky kateissa. Eno opiskeli yliopistossa 9 vuotta. Kun kävin hänen luonaan, aina oli pakko tiskata, että sai puhtaan kahvikupin. Siivosinkin siellä kerran. Hän väitti, että imuri ei vedä ja siksi ei ole voinut siivota. Imuri veti ihan hyvin. Hänen autonsa oli käyttökiellossa, koska ei ollut saanut aikaiseksi viedä katsastukseen.