Ärsyttävin piirre toisessa ihmisessä?
Minua ärsyttää, jos joku on pikkumaisuuteen asti siisti. Exän äiti heilui imurin kanssa aina kun oltiin siellä koiran kanssa. Hän myös teippiharjalla poisti jokaisen karvan vaatteistaan. En pidä ihmisistä, joiden koti on liian kliininen. Kodissa pitää olla persoonaa. Vaikka meillä siivotaan usein, meillä on lupa elää normaalia elämää. Jos tavara unohtuu väärään paikkaan, ei maailma kaadu.
Kommentit (75)
Selän takana haukkuminen ja yritykset kääntää muitakin jotain ihmistä vastaan, toisin sanoen kiusaaminen. Se puhdas ilkeys ja viha joka tällaisten silmistä kuvastuu on jotain kuvottavaa.
Kun monta vuotta oli samassa työpaikassa, kiinnitin huomiota kun pahiksen ihonväri muuttui hänen juorutessaan mustanpuhuvaksi, ei uskoisi näin vain oli.
Tylsyyden huippuja ovat ihmiset jotka pitävät IHAN KAIKKEA omasta tylsän normaalista elämästään poikkeavaa "omituisena". Jos asusteet ei ole helmikorvistyyliä, katsotaan hämmentyneenä suurin silmin, "miksi sä siis halusit noi...?" Jos harrastaa jotain hiemankin "omituisempaa" rypistetään kulmia ja todetaan tuomitsevasti painottaen "siis mitä se sillä oikeen hakee?" Jos joku ottaa ilon irti elämästä, vitsailee tai nauraa, käännetään pää pois ja vältellään kyseistä henkilöä siitä lähtien "ei oo mun tyyppinen henkilö". (Siis hengetön).
Kaikkien pitäisi pukeutua beessiin, tummansiniseen ja luonnonvalkoiseen, kaikilla pitäisi olla samat harrastukset, samat autot, samat lastenvaunut, samat kengät...tai jos ei ole niin pitäisi ainakin HALUTA niitä... Jos jollain ei ole niin sillä ei vaan ole varaa, sääli (muka).
Kun kaikki asiat täytyy tehdä niin kuin aina ennenkin. Ei siinä mitään että ihmisille tulee rutiineja, eikä siinä että hyväksi koetut keinot kannattaa pitää mielessä, mutta kun mitään ei saisi muuttaa. Jos keltainen kahvikuppi on ollut työpaikalla tietyssä kulmassa 15 vuotta ja uusi työntekijä vahingossa siirtää sitä, niin repeää helvetti. Puhumattakaan työtavoista, joita ei voi päivittää koskaan. Ei voi edes ajatella, että jonkun asian voisi tehdä toisin. Ei muutkaan työntekijät saisi tehdä toisin omia töitään, vaan pitäisi tehdä juuri niin kuin on tehty 80-luvullakin. Ei päivityksiä työkoneisiin, ei työtapoihin, ei mihinkään. Ja jatkuva negatiivinen arvostelu muiden tekemisistä, itse ollaan omasta mielestä täydellisin ja paras työntekijä. Entinen työkaverini oli tällainen, onneksi ei enää tarvitse sitä naamavärkkiä katsella.
Kotona ärsyttävin piirre nalkuttaminen. Tyyli puhua asioista on valittava. Miksi sä et koskaan jne. Työpaikalla inhoan pikkutarkkoja viilaajia, sellaisia kuin joku päiväkodissa ollut kuvaili. Jos kynä jää palauttamatta, eräät vetää herneet nenään, tai jos kirjauksesta on unohtunut yksi sana.
Jos on ns. drama queen -tyyppi, tekee numeron vaikka ampiaisesta. Henkilö joka haukkuu ihmisiä selän takana. Henkilö, joka on ylisuojeleva omaa lasta kohtaan. Henkilö, joka korostaa itseään, ammattiaan ja rahojaan. Henkilö, joka on laiska (esim. ei tee itse ruokaa ja ajaa autolla puolta kilometria pidemmät matkat).
Jääräpäiset ihmiset, sellaiset joilla on mielipide tai jotka ovat päättäneet jonkun asian olevan tietyllä tavalla. Sitä mieltä ei sitten muutakaan edes sata tutkimusta aiheesta joissa sanotaan että jääräpää on väärässä, eikä edes pientä tahtoa keskusteluun asioista ja toisten mielipiteistä näkemysten laajentamiseen tältä ihmistyypiltä löydy.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 21:12"]Tyhmät
Liian moraaliset, empaattiset ja ystävälliset maailmanparantajat. Hyi.
Kirjoitustaidottomat.
Ihmiset jotka puhuvat koko ajan eikä osaa ikinä olla hiljaa. Varsinkin jos puhe on pelkkää sanahelinää.
Kiltit lampaat joilla ei ole yhtään omaa ajatusta tai mielipidettä, ei omaa tahtoa.
[/quote]
Hahaa! Taattu av-mamma bongattu. Inhoaa hyväntahtoisia, empaattisia ihmisiä jotka asettuvat heikkojen ja kärsivien puolelle. Mitä inhottavaa voi olla kiltissä, mukavassa ihmisessä joka puuttuu epäoikeudenmukaisuuteen?? AV-mamma tykkää epäempaattisista, ilkeistä ihmisistä (kiltin ja empaattisen vastakohdasta)
Itsekritiikin puute yhdistettynä ulospäin suuntautuneisuuteen.Tällainen henkilö kokee olevansa aina oikeassa, muut väärässä
Sellaiset tyypit, joiden seurassa saa aina pelätä, milloin he tarkoituksella tai tyhmyyttään nolaavat sinut muiden nähden. "Hei sulla on jättimäinen finni keskellä nenää?!"
Ajattelin olevani ihmisvihaaja, mutta en kyllä keksi muuta.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 21:10"]Sellaiset tyypit, joiden seurassa saa aina pelätä, milloin he tarkoituksella tai tyhmyyttään nolaavat sinut muiden nähden. "Hei sulla on jättimäinen finni keskellä nenää?!"
Ajattelin olevani ihmisvihaaja, mutta en kyllä keksi muuta.
[/quote]
Tunnen yhden! Kerran erehdyin sanomaan nolosta henkilökohtaista asiasta sille, niin eiköhän se sitten kaupungilla shoppailemassa ollessamme alkanut puhumaan asiasta kovaan ääneen siinä ihmisten keskellä. Hävetti.
Kaikista löytyy jokin ärsyttävä piirre kun oppii tuntemaan paremmin.
Vanhojen juttujen esiinkaivelu ärsyttää.
Pikkutarkkuus. Itse olen suurpiirteisesti luova. En tule toimeen, jos toinen vaatii, että kynät on oltava rivissä ja yhtään virhettä ei saa tulla. Koulussa sain moitetta, kun tuli kirjoitusvirheistä ja vihkossa oli kumin jälkiä. Reppuun unohtui muutaman kerran kiireessä kotiin. Aikuisenakaan en ole pikkutarkasti oppinut. Oli pakko lähteä vakituisesta työpaikasta päiväkodista, koska en jaksanut kahta muuta ryhmässä työskennellyttä. Jos olin palauttanut mustekyniä väärään paikkaan, asiasta nousi hirveä haloo. Lasten piti seisoa jonossa ennen ruokailuun menoa, koska niin oli jossain sovittu. Minä en vaatinut aina seisomaan suorassa jonossa, koska sillä ei ole mitään merkitystä elämässä. Aika harva kotonakaan seisottaa lapsia tiukassa jonossa ennen jokaista ruokailua. Johtajan ja työkavereiden kanssa asiaa useamman kerran puituani päätin, että en sovellu päiväkotiin, koska olen liian suurpiirteinen, vaikka lapset ovat aina minusta pitäneet ja minä heistä.