Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yritys päällä 2015 (vol. 3)

30.08.2015 |

Tervetuloa mukaan vauvakuumeilemaan, jakamaan kokemuksia oireista, vippaskonsteista ja tunnekirjosta sekä piinailemaan yhdessä hyvässä hengessä, nyt jo kolmanteen ketjuun tämän vuoden puolella! :) 

Kaikki lasta yrittävät ovat tervetulleita mukaan, olit sitten yrittämässä ensimmäistä tai viidettä, juuri kaksi päivää sitten ehkäisyn jättänyt tai jo vuosia yrittänyt. Ilmoittamalla kiertopäiväsi pääset mukaan juoksevaan listaukseen.

Kommentit (1219)

Vierailija
981/1219 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kanssakuumeilijat!

Olen jo pitkään lukenut teidän ajatuksianne ja saanut siitä vertaistukea omaan vauvakuumeeseeni. Nyt kuitenkin tuntuu, että haluan myös purkaa tuntojani, joten tässä tulee avausviestini.

Olen 30 vuotias ja mieheni 32. Meillä on 5 ja 2 vuotiaat tytöt. Nyt siis haaveissa kolmas lapsi. Aikaisemmat raskaudet ovat alkaneet vähemmistä yrityskierroista, tätä kolmatta yritetty nyt 5 kiertoa (jooo, helpolla on päästy, eikä vieläkään ole mitään hätää, mutta onhan se pettymys silti aina).

Vahvasti näyttää siltä, että yk 6 on alkamassa tällä viikolla. Tänään tuli ensi merkit, eli tiputteluvuotoa. Joku kyllä tässä aiemmin sanoi, että tiputtelusta huolimatta voi olla raskaana. Itse en siihen kohdallani usko, sillä kuukautiskipua on ollut jo useamman päivän. Tuntuu melkein siltä, että mikään ei voi kiinnittyä tai pysyä kiinnittyneenä, kun kohtu on tämmöinen, kipuilee jo neljä päivää ovulaation jälkeen, kipu jatkuu ja sitten alkaa tiputtelu kolme päivää ennen uuden kierron alkua. Joku oli käyttänyt keltarauhaskuuria tiputteluun. Miten siihen on päädytty?

Taidan päättää purkaukseni tähän, jatkan ehkä jo heti tänään =)

Lilium yk 5 kp 26/28-30

Vierailija
982/1219 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko pari tuntia oviksen jälkeen tulla viellä raskaaksi?:/ siis pari tuntia sen jälkeen kun kivut on loppunut, jostain luin että epätodennäköistä sen jälkeen kun munasolu on jo ehtinyt irrota:S 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
983/1219 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävinkin jo aikaisemmin ilmoittamassa pienestä breikistä ja en sen enempää nyt hirvemmän teidän tekstejä ole ehtinyt lueskelamaan, mutta mulla kuuluisi alkaa menkat nyt joko ti-pe normaalisti mulla on ollut tissit aivan totaalisen turvonneet ja kipeät ja pari viikkoa ennen menkkoja, mutta nyt ei ole ollut m i t ä ä n. Eikö se niiden puuttuminenkin voisi mahdollisesti olla jonkinsortin oire, vai eläittelenkö vain täysin turhia toiveita.. Anteeksi etten ole ollut mukana nyt jutuissa, mutta tämä asia vaivaa mua sydämeni pohjasta niin jos jollain olisi omakohtaista kokemusta

Mia94 kp 25/26-28

984/1219 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Oon tässä seuraillut vähän väliä tätä ketjua ja nyt päätin että taidan liittyä itsekin mukaan jännäämään! Mies 24 ja minä pari vuotta nuorempi, hirveä vauvakuume ollut aina ja elämäntilanne nyt ollut sellainen suht tasainen että pillerit jätettiin toukokuussa ja siitä asti "yritetty", eli aluksi oltiin että tulee jos on tullakseen mutta nyt jo vähän enemmän tosissaan :D 

Nyt siis menossa yk5, ovis bongattu tikuilla ja nyt sitten taas odotellaan pari viikkoa miten on käynyt, itselläni säännöllinen 28-31pv kierto. Olen tunnustellut ovista muissakin kierroissa ja välillä tuntenutkin mutta nyt ensimmäistä kertaa tikutin.

Mutta kysyisin vielä teiltä fiksuimmilta; tein ovistestejä 6 päivänä aina n. klo 14-15, täysin haamuja ensimmäiset päivät, kp14 yhtäkkiä selkeämpi muttei aivan yhtä vahva kuin kontrolliviiva, kp15 täysin yhtä vahva kuin kontrolliviiva ja kp16 taas täysin haamuviiva. Peitto heilui kp15 illalla muttei lainkaan kp16, kp17 taas peittoa heilutettu. Menikö pieleen ajoitukset, milloin arvelisitte oviksen olleen mulla noiden tikutusten perusteella?

Onnea kaikille yritykseen!!! :)

dreamerssi yk5 kp18/28-31

985/1219 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINNIMINNI ja BeMyBaby onneksi olkoon! Aivan ihanaa kun uusi viikko alkaa vauvauutisilla! :)

Elikkä hyvää alkanutta viikkoa kaikille! Ärsyttää kyllä edelleen tämä palsta kun näköjään tänne voi (vahingossa) kirjoittaa ilman nimimerkkiä ja oon ihan pihalla vieläkin.

Täällä on ollut yritystäyteinen viikonloppu. Mulla on ollut kierrot 31-32 päivää ja 31 päivän mukaan ovulaatio olisi ollut perjantaina. Olen kuitenkin varma, että ei silloin ollut vaan la-su. Veikkaan siis 32 päivän kiertoa jos menkat alkaa. Ja toivon sitä myös, koska muuten luteaalivaihe jää liian lyhyeksi. Lauantaina oli kipuja ja vähän limoja, sunnuntaina samaa. Sunnuntaina päivällä myös toispuolinen yksittäinen repäisykipu. Hyödynnettiin ovis to, la, su eri aikoihin päivästä, ja toivottavasti vielä tänään jaksetaan, mutta tuntuu kyllä, että "meni jo".  Jos tänään ei näy limoja enää niin lasken, että tämä on DPO 1.

Kielokukka (28 v.) - KP 21/32(?) yv 2

Vierailija
986/1219 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija joka kysyi voiko munasolun irtoamisen jälkeen raskautua: Vasta irronnut munasolu voi hedelmöityä. Munasolu on hedelmöityskelpoinen 24h irtoamisen jälkeen. Ajoituksenne kuulostaa ihan hyvältä minusta. 

Dreamerssi: Tikutuksen perusteella ovulaatio tapahtunut kp 16 tai 17. Ajoitus varmaan ihan hyvä, tosin varmanpäälle pelatessa juuri kp 16 olisi ollut myös hyvä heilutella peittoa. Ovis kun on 48h sisällä positiivisesta testistä ja munasolu hedelmällinen sen 24h. 

~ Taustailija

987/1219 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mites täällä sujuu? onnee plussanneille :)  itsellä 5/23kp yk2 kuukautiskierron saannin jälkee.

jännittää tuleeko ovis vkl:na ja jos testaan oikeaan aikaan :)

Näytä aiemmat lainaukset

Hei taas!
Hymyilyttää kun ajattelen Nannista viittomassa ulkomailla apteekissa, että pitäis raskaustesti saada :)
Kiitos ovistuumailuista Bembu ja Karoliinane!
Dreamerssi, mulla on aika samat pohdinnat että oliko ajoitus hyvä vai ei.
Munasarjaa alkoi särkeä kp 14 ja sitä särkee ja sitä särkee vielä tänäänkin, että onkohan se munasolu irronnut vai ei...
Seksiä oli vain kp 11 ja 12 (liian aikaisin) ja nyt viikonloppuna eilen eli kp 16. Olisin halunnut kp 15 myös muttei onnistunut, yhdellä lapsella yrjötauti, toisella painajaisia jne kaikenlaisia esteitä.
Vahvin ovistestiviiva tuli kp 15. Tänään en sitten tiedä onnistuuko peitonheilutus, mies tulee myöhään töistä, en tiedä jaksaako. Katsotaan nyt.
Lämmöt ei ollut tänään vielä noussut.
Miten kauan LH-huipusta munasolulla kestää irrottautua?

Yksi av:n vakikäyttäjä vaan

Vierailija
989/1219 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miten kauan LH-huipusta munasolulla kestää irrottautua?"

Testipaketin ohjeessa sanotaan "Jos kaksi väriviivaa näkyy ja testiviiva on samanvahvuinen tai tummempi kuin kontrolliviiva, ovulaatio tapahtuu todennäköisesti 24-48h kuluessa."

~Taustailija

Näytä aiemmat lainaukset

Sydämelliset onnittelut kaikille plussan saaneille! :)
Viitsisittekö tehdä vielä pikku tiivistelmät että millä vippaskonsteilla ym millä teitte sen? :))

Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Taustailija! :)
Eli kun sain ovisplussan lauantaina kp 15 kello 14, niin ovulaatio tapahtui joko sunnuntaina tai viimeistään tänään maanantaina kp 17. Juuri nyt tällä kellonlyömällä tulee täyteen 48 tuntia ovisplussasta :D
Eli jos näin on niin eiliset siemenet meni hyvään aikaan. Tänään yöllä voisi olla teoriassa ilmeisesti liian myöhäistä jos ovis tapahtui eilen.
Jos taas tänään niin ok ajoitus.
Lämpö ei kyllä ollut vielä noussut että hmm irtoaakohan se munasolu sitten juuri parhaillaan?
Katsotaan mikä lukema tulee huomenna aamulla lämpömittarista :)

992/1219 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!
Mulla pitäis olla ovis kp9-11/23 eli ens viikonloppuna..hommasin raskauskeiju.fi

sivulta puikko raskaus+ja ovulaatiotestejä.. en tiedä koska pitäis tehä ov-testit..?

ja pitäis alkaa 30.10. saa nähä kuinka käy ku illat vaan mahollisia koska poikani on 

taas minulla "ovis"aikaa..

Vierailija
993/1219 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissanainen, ovistestien mukana tulee ohjeet, milloin kannattaa aloittaa testaaminen. Todennäköisesti viimeistään kp8. Ja kannattaa testata niin pitkään että testit näyttää plussaa ja vielä haaleneekin, ennenkuin lopettaa. Ovulaation tapahtuminen lasketaan muistaakseni viimeisestä päivästä, kun testi on positiivinen. Mulla esim näyttää 2pv positiivista. 

~Taustailija

Vierailija
994/1219 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kuumeilu alko tästä hellyyttävästä videosta. Kannatan! https://www.youtube.com/watch?v=Fgb2417HOB8

Vierailija
995/1219 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissanainen87 kirjoitti:

Hei!
Mulla pitäis olla ovis kp9-11/23 eli ens viikonloppuna..hommasin raskauskeiju.fi

sivulta puikko raskaus+ja ovulaatiotestejä.. en tiedä koska pitäis tehä ov-testit..?

ja pitäis alkaa 30.10. saa nähä kuinka käy ku illat vaan mahollisia koska poikani on 

taas minulla "ovis"aikaa..

en ymmärrä miksi se poika on ongelma??? onhan meillä muillakin osalla lapsia ja silti tulee uusia lapsia jos vain sukusolut kohtaa.

aika harva varmaan keskipäivällä ruokapöydällä lisääntyy??? kyllä ne yöt on ihan sitä varten että saa olla lapsia entuudestaan, ei ne ole mikään ongelma???

996/1219 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei lapset ole ongelma..sori jos sellainen käsitys tuli..sitä EN kyllä tarkoittanut!!!!

mun poika niin ovela et tullee yön aikana kysyy mitä me tehhää tai vastaavaa..ja selitytkset ei ole menny läpi.. puhuu hoidossaki et äiti ja sen uus mies oli sängyssä alasti ym. en vaan tienny että niinkin voi käydä.. poika 4v. 

Vierailija
997/1219 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

aijaa xD no kyllä mä sitten ymmärrän :D onko teillä joku salpa makkarin oveen?

998/1219 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aijaa xD no kyllä mä sitten ymmärrän :D onko teillä joku salpa makkarin oveen?

ei ole salpaa ku kissatki juoksee koko yön pitkin ja poikin..nukkuvat usein makkarissa :) mut kyl se tästä..

Vierailija
999/1219 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

xD menkää makuupussiin ja hiljaa nytkytellen xD

Vierailija
1000/1219 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkopuolisena seurailen tässä hei! :) Kaikki tämän ryhmän ketjut lukeneena (joo, pikkukuume on), pakko vain liittyä tohon ylempään. Ite olen lapsettomana pohdiskellut, että oikeasti, milloin sitä seksiä harrastaa silloin kun on lapsia? Meidän tilanne esim se, että seksia harrastetaan AINA päivällä. Illalla ollaan väsyneitä ja mennään nukkumaan. Aamulla töiden takia herätys klo 5, joten rytmikin sellainen, että jos lapsi olisi, niin samaan aikaan mentäis nukkumaan. Joten kysymys sellaisille, joilla lapsia on, että milloi harrastatte seksiä? Väkisin illalla väsyneenä, kesken päivän karkaatte makkariin vai miten? :D ei lastaakaan oikein voi kauaksi jättää yksin, ellei nuku, ja siinä on aina vaara, että yllättää.

Ps. Itse liityn kenties jossain vaiheessa seuraanne, kunhan aika on kypsä. Me vielä hannaillaan täällä, kun en tiedä, opiskelisinko ensin opiskelut alta pois, vaikken vielä tiedä edes mikä haluaisin olla "isona".