Yritys päällä 2015 (vol. 3)
Tervetuloa mukaan vauvakuumeilemaan, jakamaan kokemuksia oireista, vippaskonsteista ja tunnekirjosta sekä piinailemaan yhdessä hyvässä hengessä, nyt jo kolmanteen ketjuun tämän vuoden puolella! :)
Kaikki lasta yrittävät ovat tervetulleita mukaan, olit sitten yrittämässä ensimmäistä tai viidettä, juuri kaksi päivää sitten ehkäisyn jättänyt tai jo vuosia yrittänyt. Ilmoittamalla kiertopäiväsi pääset mukaan juoksevaan listaukseen.
Kommentit (1219)
alkaako kierto siitä kun runsas vuoto? jos niin 1/24kp auttakee :( kiitos etukäteen!
Kissanainen: Joku aiemmin täällä sano että siitä päivästä kun alkaaa tiputtelu.. itse olen vielä ihan pihalla kun kuukauden vaasta näihin asioihin tutustunut. Pakko myöntää mutta en tiennyt ennen tätä ettei voi tulla raskaaksi kuin vaan oviksen aikaan... todennäköisyys siis raskautua on hyvinkin pieni, jos yksi päivä kuussa on sitä aikaa.. luulin olevan yksinkertasta jaa helppoo :D
Kp 5/24?, yk 2
Taas jäi nimimerkki pois... mirriäinen siis äsken kirjoitti :)
Kp 21/27. Dpo ehkä 12?
Tein aamulla testin, ei tullut viivaa mutta viivanpaikan kohdalle tuli punainen täplä.
Jännittävää!!!
Kierron ensimmäinen päivä on päivä jolloin kuukautiset alkavat. Kuukautisten lasketaan alkavan siitä päivästä kun vuoto kunnolla alkaa, tipputteluvuodon alkupäivä ei lasketa kierron ensimmäiseksi päiväksi. Itselläni kiertoa saattaa joskus edeltää parin päivän pieni tiputtelu, mutta kiertoni alkaa vasta kun kuukautiset ja kunnon vuoto alkaa, näin on myös gynekologi minulle opettanut. Tiputtelua voi olla myös vaikka olisi raskaana, joten ei kiertoa voi laskea alkavaksi silloin kun tiputtelu alkaa. Anteeksi jos vastaus kuulostaa tylylle mutta yritin kirjoittaa sen niin ettei sitä voi ymmärtää väärin 😊 Jatkan vielä että laskennallinen todennäköisyys tulla raskaaksi on vain 20% kuukaudessa joten on ihan normaalia ettei heti tärppää, tähän todennäköisyyteen vaikuttavat jokaisen kohdalla myös henkilökohtaiset asiat joten ei kannata heti huolestua jos ei ekasta tärppää :)
Moikka taas, täällä ollaan hermona, kun aletaan olla jännän äärellä mun kierron suhteen. taidan käydä apteekissa taas vähän viittomassa että haluun raskaustestin, täällä ei englantia puhuta. Eilen ihmettelin markkinoilla ollessani kun minulle tuotiin tuolia ja kolaa heti kun jonnekkin menin, kunnes tajusin paikallisten toistavan sanaa bebe ja osottelevan vatsaani. Mikä turvotus? :D
nanninen kp24/24?, dpo12 yk1
mulla siis lyhyempi kierto 18.9 alko ja 08.10..
outoa! 21pv! kp3/21 tai 23 en muista tarkallee.
mulla on niukka vuoto nyt ollu 3pv..tänään ei mtn siteesee mut yöllä vähän.
18.9 oli kunnollinen vuoto muutaman pv:n
mulla gynekoli sano et mulla on menkat niukat jos niitä tulee luonnollisena..ilman primolutia..
Moikka. Kp1 käynnistyi. Samalla mun kuukauden laihdutus kuuri :) kunpa sais 5kg pois ennen joululuun 14. Minul peukut pystyssä et alkais plussia satelee jännääjille!
Mulla oli eilen tasapaksut ovisviivat testissä, kohta teen seuraavan että näen vahvistuuko vai ei. Kohdunnapukka oli eilen ja on tänään ihan alhaalla. Lima on tahmaista, ei yhtään joustavaa eikä venyvää. Aamulämpö on tavallinen 36.2 eli ei kohonnut. Tänään on kp 16.
Kuulostaako oireet teistäkin siltä, että munasolu ei ole vielä irronnut?
Womanlogin mukaan se irtoaa huomenna.
PLUSSA TULI!
Kävin tänään ostaa raskaustestin vaikka ajattelin menkkojen alkavan koska rinnat ollu kipeenä ja masussa menkkamaisia kipristelyjä. Muutamana päivänä myös tosi ahdistunut ja stressaantunut olo.
Päiväpissasta tein testin ja olin juonu paljon vettäki, mut niin selkeä plussa ettei jättänyt edes tulkinnan varaa :)
Onnea plussanneelle koko sydämestä! Meitä on täällä monta kovasti tulossa perässä, ainakin toiveiden mukaan. Tehdään tälle kuulle tän vuoden plussaennätys!
16.-18.10 ovisaika laskurin mukaan :D jännää jos niin onki..
MINNIMINNI plussasi! Miks tää ei näytä mun nimimerkkiä vaik oon kirjautuneena? :D
minniminni! Onnea kovasti! !!
on: Tänään siis on kp1, mutta ruskeaa vuotoa ja vain ruokalusikallinen. Klo 12 alkoi ja viiden jälkeen loppui kokonaan. Jos yöllä ei ala teen testin :) (epätoivoista????)
Aaveelääkäri mulla ainakin venyvää limaa 2 päivää ennen ovisplussaa. Eli taitaa olla henkkoht ja mun melestä tasapaksut viivat on plussa ja ovis tapahtuu siitä n. 36h sisällä?
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli eilen tasapaksut ovisviivat testissä, kohta teen seuraavan että näen vahvistuuko vai ei. Kohdunnapukka oli eilen ja on tänään ihan alhaalla. Lima on tahmaista, ei yhtään joustavaa eikä venyvää. Aamulämpö on tavallinen 36.2 eli ei kohonnut. Tänään on kp 16.
Kuulostaako oireet teistäkin siltä, että munasolu ei ole vielä irronnut?
Womanlogin mukaan se irtoaa huomenna.
Mun mielestä kuulostaa, ettet ole vielä ovuloinut. Varma merkki oviksesta on aamulämmön nousu, näin ainakin itse olen lukenut mm. fertility friendistä. Se on samantyyppinen ku toi woman log.
Mä en ite tiiä ees enää, mitä tapahtuu, koska mulla on kp 35/30 ja ovulaatio on testin ja fertilty friendin mukaan ollu kp 16 ja olen saanut kiinnittymisoireitakin, mutta raskaustestit on olleet täysin negoja. Menkoista ei tietoakaan, eikä mitään oireita ole... Ahistaa, kun pitää vain odottaa.
Nyt kp 22/27 ja sain vaalean, mutta selkeän plussan :)
Oi kumpa viivat lähtisi vahvistumaan, tämä oli yk 5
On: Kp 30/30 kumpa ei alkais menkat! Ovistesti ei antanut tänään viivaa eli tuskin raskaana?