Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritys päällä 2015 (vol. 3)

30.08.2015 |

Tervetuloa mukaan vauvakuumeilemaan, jakamaan kokemuksia oireista, vippaskonsteista ja tunnekirjosta sekä piinailemaan yhdessä hyvässä hengessä, nyt jo kolmanteen ketjuun tämän vuoden puolella! :) 

Kaikki lasta yrittävät ovat tervetulleita mukaan, olit sitten yrittämässä ensimmäistä tai viidettä, juuri kaksi päivää sitten ehkäisyn jättänyt tai jo vuosia yrittänyt. Ilmoittamalla kiertopäiväsi pääset mukaan juoksevaan listaukseen.

Kommentit (1219)

Vierailija
941/1219 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei CandyK ! Kiitos tiedosta! Mulla oli ekassa yrityskierrossa pillerien lopetuksen jälkeen melkein koko kuukauden erityisesti vasemman munasarjan (tai näin oletan...) vihlomista, joskus aika kovaankin. Oikeallakin tuntui välillä jotain. Itse ajattelin silloin, että vihlonta olisi johtunut keltarauhashormonin tuotannosta ja raskaudesta, mutta nyt jälkikäteen uskon, että munasarjat siellä vain heräilivät ja aktivoituivat. Tässä kuussa (kp nyt 12) on vastaava vihlaisu tullut jo kerran (noin kp 9), mutta ovulaatiota vielä odottelen. Sen jälkeen osaan jo odottaa vihlontaa, mutta saa nähdä, onko tämä kuu erilainen kuin eka.

942/1219 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä oli aavelääkäri ja nanninen ainakin keskustelleet raskautuneesta olosta. Liityn joukkoon!
Mulla menossa kp 19/27, mutta tunsin oviksen kp 9-10 tienoilla. Tällä viikolla on alkanut rintojen arkuus ja turvotus, jotenkin varma olo että tärppi kävi!

Olisipa kiva jos nyt yk 5 olisi se, kesäkuun vauva kuulostaa niin hyvälle 😍

Tänään tein hätäisesti jo testin, nega vielä tässä vaiheessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
943/1219 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs se muuten oli ovulaatiokivun kanssa: irtoaako munasolu vasta sen jälkeen, kun kipu on loppunut?

Vierailija
944/1219 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taifuuni: Mulla tosiaan kivut kestää sen kolme päivää ja tikutuksen mukaan ovulaatio on heti kipujen jälkeen, sain siis supervahvan viivan tuona kolmantena päivänä. Lääkäri olisi kyllä veikannut, että ovuloin ekana kipupäivänä, mutta menikin toisin päin. Eli voipi varmaan olla aika yksilöllistä.

945/1219 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla alko menkat :( niukkaa vuotoo mut kuitenki.. 23pv kierto jos alkaa ottaa niiukasta vuodosta.. nyt luonnolliset menkat. eli 8.10

siis nyt kp 2/23 yritystä toukokuusta mut ilman menkkoja 4-5kk nyt yk1 luonnollisilla menkoilla.. siis nyt ekat.. mut viimeks primolutilla joten ehkä yk2

eli kp2/23 yk2

946/1219 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peukut pystyssä, että kaikkien niin tuntevien raskautumisfiilikset osuu oikeaan! :)

Täällä ihan hirveä kuume ja kierto niin alussa, että tuntuu ikuisuudelta ennen kun pääsee edes kunnolla jännittämään. Niin siinä vaan kävi, että kun vauvalle annettiin lupa tulla, tulikin ihan hirveä kiire raskautua ja koko asia valtasi mieleen täysin. Noh, nyt on tullut juotua greippimehua ja syötyä greippejä ja vitamiineja. Ja harrastettua paljon seksiä. Että ei kai sitä tässä vaiheessa vielä kovasti muuta voi!

Esikoista yrittäessä ostin ovistestejä "seuraavaa kiertoa" varten valmiiksi, mutta jäivät sillon käyttämättä kun olinkin jo raskaana. Ajattelin kokeilla tässä kierrossa niillä, aloitan varmaan huomenna testailun.

Kaikille kovasti onnea ja iloa yritykseen, paljon kesäkuun vauvoja nyt alulle! :)

947/1219 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis vauvakuume, ei oikeaa lämmön nousua! :D
Kissanainen 87 harmin paikka :( parempi onni tässä kierrossa!
-Blair yk2 kp9/27-30

948/1219 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi mä en tosiaankaan ole yhtään sinut tän vauva.fi-muutoksen kanssa. Ei huvita kirjoitella edes... MUUTOSVASTARINTA!!

Taifuuni ja CandyK mäkin tuota ovulaation ajoitusta oon pohtinut. Mulla on menny silleen, että kaksi päivää on ollu kipuja ja sitten kaksi päivää limoja. Kalenterin mukaan 1. limapäivä on ollu ovulaatio. Tiedä häntä.

Mutta nyt sitten täällä eletään KP 18/31-32 ja tänään piti olla ovulaatiopäivä (kalenterin mukaan). Tuntuu, että on myöhässä. Ehkä on vähän mahakipua (epäilyttävän vähän) ja halukkuutta, mutta ei yhtään limoja. Greippimehun ryystämisestä huolimatta. Mutta käytetään päivät hyväksi silti, josko nyt sitten oiski ovulaatio kuitenkin viikonlopun aikana. Joko joko joko!!

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille! <3 :)

949/1219 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut niille keillä raskaustuntemuksia on, toivottvasti tulee paljon plussia nyt lokakuussa :) Taifuuni: mulla oviskivut alkoivat jo ennen kuin testissä viivaa näkyi mutta pahin kipu tuli ovisplussan jälkeen, eli ilmeisesti silloin kun ovulaatio tapahtui(?)  ja munasolun irrotessa sillä LH huipusta oli tuolloin se 24h kulunut. Tosin nää taitaa olla aika henkilökohtaisia että milloin ja miten niitä kipuja on.

ON: Itsellä lähinnä kauhean rauhallinen olo tän raskautumisyrityksen suhteen, ei mitään oireita toisinkin kuin aiemmissa kierroissa, joissa menkat alkaneet.. Ainoat pienet oireet kipuilevat rinnat/nännit mutta sitäkin vaan hetkittäin, tuskin edes huomaisi jos ei olisi vauva haaveissa. Saa nähdä kuinka käy, toivottavasti tämä "en kuitenkaan ole raskaana" - olo olisinkin nyt plussa, mutta stressiä ei ihme kyllä aiheesta ole; onneksi. Viime kuussa jännitys ja stressi varmaan estivät koko raskautumisen.. Miten sen greippimehun kanssa nyt oli, että pitikö sitä juoda koko kierron ajan vai vaan ovikseen asti? Olen nyt unohtanut koko mehun mutta jääkaapissa olis yksi tetra niin ei kai siitä haittaa ole vaikka sitä oviksen jälkeen juo? :D Kivaa viikonloppua kaikille!

Näytä aiemmat lainaukset

Moi! :)

Pahoittelut Kissanainen menkoista! :(

Mulla on kp 14 ja ovistestiviiva oli paljon paksumpi kuin eilen, lähes melkein kuin kontrolliviiva! :D

Tänään on tuntunut vähän nippailuja oikealla munasarjanpuolella, Mulla tuntuu ne aina oikealla, outoa. Mutta en tiedä onko ovisjuttuja vai jotain muuta.

Mä olen tutkinut kohdunkaulaa  mutta mun mielestä se on aina auki ja pehmeä. Välillä se on kauempana ja välillä lähempänä.

Yksi av:n vakikäyttäjä vaan

Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä kuva eilisen ja tämänpäivän ovistesteistäni. Numero tarkoittaa kp:tä.

Jos nuo olisi raskaustestejä niin olisi niin ilo silmälle :D

Mutta eikö tuo kp 14 testi olekin melkein ovisplussa?

www.aijaa.com/Sh94BK

Yksi av:n vakikäyttäjä vaan

Vierailija
952/1219 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heii, uskaltaudun nyt minäki kirjottamaan tänne :) elikkä mulla yl 1 menossa, vähän on ristiriitaiset ajatukset sekä minulla että kumppanilla tämän asian suhteen.. :D elämäntilanne ei ole nyt ehkä otollisin vauvaa varten, mutta toisaalta milloin sitä ikinä muka on täysin valmis? Anyway. Kuukautiskiertoani en tiedä sen tarkemmin, kerran olen vasta laskenut ja silloin oli 24 päivää. Sen mukaan siis mennään. Tämä "yrittäminenkin" jäi periaatteessa vain yhteen kertaan ja se tapahtui kierron 9 päivä. Kysyisinkin teidän paremmin asiaan perehtyneiden mielipiteitä: mitä luulette, mitkä mahdollisuudet tuosta tulla raskaaksi? Ikää minulla 22, miehellä 23. Kummatkin normaalipainoisia ja terveet elämäntavat (no ainakin minulla ;)). Ovulaatiosta ei siis tietoakaan milloin ollut, ensi kierrolla testaan jos ei nyt tärpännyt. Nyt meneillään kp 16/24. Huhhuh kun on jännää.

Vierailija
953/1219 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäystä edellisiin viestiin. Milloin olisi järkevää alkaa tekemään raskaustestiä? Ensi viikon la olisi illanviettoa kaveriporukalla ja luonnollisesti haluaisin tietää ennen sitä... Silloin olisi juuri kp 24/24 mutta mulla alkanut aina menkat myöhään illalla tai yöllä. Ja tosiaan kun en kierrostakaan tiedä varmaksi onko aina noin lyhyt. Onko ok tehdä (herkkä)testi niin, että pääsen lauantai aamuna yövuorosta valvomasta, sitten nukun ja herättyäni testaan?

Vierailija
954/1219 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikki,
Hirveässä räkätaudissa sängynpohjalla olen nyt viettänyt pari viikkoa mutta nyt paistaa päivä risukasaankin ja paistaa vielä kaiken lisäksi tosi kirkkaasti, viikko sitten saatu ihanan selkeä plussa :) nyt siis "jo" rv 5+0
Voin kertoa että minulla oli tässä kierrossa oviksen jälkeen todella rauhallinen olo, luulin kuitenkin sen johtuneen siitä kun luulin että miehen työreissu pilasi tämän kuun mahdollisuudet, mutta ilmeisesti jaksoivat simpat kuitenkin riitävän kauan elää :) eli siis peukut pystyyn että teidän kaikkien rauhallisuus johtuu myös plussasta <3
Pahoittelut tädin vierailuista, ja plussatuulia teille kaikille!! Minä siirryn nyt takavasemmalle vatsaani kasvattelemaan
Viva ja pikkukaveri

955/1219 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos tuestanne <3 ihana ku muut ymmärtää mua ja mun miestä :) 

17.10 on hedelmällinen pv :D mut mun poika on koko viikonlopun mulla..

ja saan sen nukkumaan klo20-21 sit aikaa meille <3 mulle siis voi blaittaa 2/23 yk2

956/1219 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä turkista! Oisko ens tiistaina testailevia muita? Päätin testauspäivän, kun silloin olisi kp 26/24? Dpo 14. Ei mitään oireita, muuta kuin tajuton turvotus, ja"raskautunut olo".  

Nanninen, kp 22/24? , dpo 10, yk1

Vierailija
957/1219 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vielä sen verran kommentoida että ei kyllä ole uudet sivut minun makuuni, enkä edes pääse kirjautumaan... Toivottavasti hieman vielä hienosäätävät tätä hommaa
Viva

958/1219 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Viva! Toivottavasti plussataan muutkin perässä 😊 Nanninen, testaan vasta ens la jos ei menkkoja kuulu, mutta oon ti jo hengessä mukana pitämässä peukkuja ☺️ 

959/1219 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei!

vuotoni oli tosi niukka ja rusehtava..ei tullut ees paperiin paljon..

en tiiä nyt et oliko kiinnitysvuotoa vai menkat? pari tippaa rusehtavaa vuotoa tuli siteeseen 2pv aikana

Vierailija
960/1219 |
10.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopea on-päivitys. Ostin uuden tarkan kuumemittarin ja aamulla lämpö 37.5, yleensä minulla lämpö aina alle 36. Selkä- ja munasarjakipuilua ollut koko viikon. Aamulla kova vihlaisu oikealla ja vähän myöhemmin lievempi vasemmalla. Myös limaa havaittavissa. Nyt siis kp28 ja tosiaan gynenkin mukaan pitkä kierto tulossa. Ilmeisesti kuitenkin ovuloin, joten taas jännätään pari viikkoa tässä :)