Yritys päällä 2015 (vol. 3)
Tervetuloa mukaan vauvakuumeilemaan, jakamaan kokemuksia oireista, vippaskonsteista ja tunnekirjosta sekä piinailemaan yhdessä hyvässä hengessä, nyt jo kolmanteen ketjuun tämän vuoden puolella! :)
Kaikki lasta yrittävät ovat tervetulleita mukaan, olit sitten yrittämässä ensimmäistä tai viidettä, juuri kaksi päivää sitten ehkäisyn jättänyt tai jo vuosia yrittänyt. Ilmoittamalla kiertopäiväsi pääset mukaan juoksevaan listaukseen.
Kommentit (1219)
Kissanainen sä taidat vähän hupsutella ja juksuttaa meitä, eikös vain? :) Sullahan on ovisajat nyt viikonloppuna tulossa ja mietit milloin aloittaa ovistestien tekeminen... sun kuukautisten pitäisi alkaa 30.10. Ja sitten sä teet hassusti raskaustestin tänään ja se näyttääkin söpösti että olet raskaana vaikka sun ovulaatio ei ole edes vielä tullut :) Onneeponnee kun oot noin taitava ≤3
ainakin, mitä olen lapsettomuusklikikalla kysellyt niin ovia plussa on ovis lähes poikkeuksetta :)
Vierailija kirjoitti:
Kissanainen sä taidat vähän hupsutella ja juksuttaa meitä, eikös vain? :) Sullahan on ovisajat nyt viikonloppuna tulossa ja mietit milloin aloittaa ovistestien tekeminen... sun kuukautisten pitäisi alkaa 30.10. Ja sitten sä teet hassusti raskaustestin tänään ja se näyttääkin söpösti että olet raskaana vaikka sun ovulaatio ei ole edes vielä tullut :) Onneeponnee kun oot noin taitava ≤3
Äläs nyt. Kissanaisella oli viime viikolla muistaakseni niukat menkat. Ne olivatkin sitten kiinnittymisvuotoa. :) Onnittelut lienevät paikallaan.
Vierailija kirjoitti:
ainakin, mitä olen lapsettomuusklikikalla kysellyt niin ovis plussa on ovis lähes poikkeuksetta :)
Totta, se kertoo LH-hormonipiikistä, mikä tulee ennen ovulaatiota. Mutta tuo hormonipiikki ei vielä takaa sitä, että munasolu irtoaa onnistuneesti. Vasta munasolun irrottua alkaa muodostua progestronia, mikä nostaa kehon lämpötilaa, ja sen vuoksi aamulämpöjä mittaamalla saa jälkikäteen varmuuden, että munasolu todella on irronnut.
Tietääkö kukaan voiko menkat myöhästyä sen yli 16päivää oviksesta muusta kuin raskauden syystä?
Ei menkkakipuja, tänään sekunnin viiltävä kipu kohdun seuduilla. Ainakin 8 päivää sitten ultrassa sano lääkäri oviksen tapahtuneen ja keltarauhasen olevan oikean kokoinen ja toiminnnassa..
niin tosiaan luulin et olis ollu menkat mut en tiedä.. mulla paljon testejä joten voin testailla vaikka molempia testejä.. oon tehny tänään molemmat.. enkä tiedä mistä voi sanoa.. odottelen päiviä ja kokeilen ovista vkl.
Taifuuni kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ainakin, mitä olen lapsettomuusklikikalla kysellyt niin ovis plussa on ovis lähes poikkeuksetta :)
Totta, se kertoo LH-hormonipiikistä, mikä tulee ennen ovulaatiota. Mutta tuo hormonipiikki ei vielä takaa sitä, että munasolu irtoaa onnistuneesti. Vasta munasolun irrottua alkaa muodostua progestronia, mikä nostaa kehon lämpötilaa, ja sen vuoksi aamulämpöjä mittaamalla saa jälkikäteen varmuuden, että munasolu todella on irronnut.
taifuuni nimeonomaan sitä soitin ja kysyin että takaako lh-piikki oviksen ja heidän mielestä kyllä. Mutta kyse saattoi olla nimeomaan siitä että minulla se takaa sen koska minulle on tehty kierronkartoitus yms. Eikä poikkeavaa löytynyt. Tai sitten ole osaamaton hoitaja. Mutta hyvä tietää että sen voi tarkastaa lämpöjä mittaamalla. Kiitos tiedota ! :) ku olin ku st sitä miettinyt et tuleeks se ovis varmasti
Jos on stressiä tai täpinöi liikaa niin menkat voi myöhästyä vaikka viikon sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Taifuuni kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
taifuuni nimeonomaan sitä soitin ja kysyin että takaako lh-piikki oviksen ja heidän mielestä kyllä. Mutta kyse saattoi olla nimeomaan siitä että minulla se takaa sen koska minulle on tehty kierronkartoitus yms. Eikä poikkeavaa löytynyt. Tai sitten ole osaamaton hoitaja. Mutta hyvä tietää että sen voi tarkastaa lämpöjä mittaamalla. Kiitos tiedota ! :) ku olin ku st sitä miettinyt et tuleeks se ovis varmasti
Totta. Hyvä! :)
Professori: oliko vastaus minulle vai kelle?
nanninen, kp 25/?, dpo 14 yk1
Pixi onnittelut plussasta ja pidetään peukkuja pystyssä että kaikki menee hyvin :) Tosi ihanaa että onnistui heti km jälkeen saamaan hyviä uutisia. Voimahali \o/
Blair kyllä kuume on kova ja täällä palstalla tulee vierailtua useamman kerran päivässä katsomassa josko jollakin olisi onnistanut :) Viime kierrossa touhailtiin joka päivä kp7-17 välillä, joten taitaa sekin riittää vastaukseksi 'onko kuumetta' :D mutta siten tuli runsas kahden päivän vuoto jo seuraavalla viikolla, mikä romutti haaveet (km 9/15 pisti varmaa kropan sekaisin)...
Nyt on meneillään kp8/27-34 yk4 ja ovistestit otettu ekaa kertaa käyttöön. Vaikka itellä ei ole vielä tuuri käynyt, niin toisten plussista saa uskoa ja voimaa että ehkä tällä kierrolla. Lisäksi ois tarkoitus yrittää samanlaista "touhumaratonia" mikäli työt antaa myöden ;)
Nanninen, mistä tiesit silloin heti että kiertosi olisi 24 päivää? Eikö sulla ollu sama tilanne, että jätit pillerit pois ja ensimmäinen luomukierto? Mulla siis sama tilanne ja menkat alkoi kp28. Tiesin ainoastaan, että kun muutama vuosi sitten jätin renkaan pois, niin kierto oli tuolloin noin 30pv. Mutta yksi kierto oli muutaman kierron jälkeen 50pv ja sen jälkeen taas normaali 30pv. Hassua kyllä jos gyne sanonut, että ovulaatio tapahtunut, niin miksi kestää kuukautisten alkaminen? Meillä lähdettiin tarmoa täynnä yk2 ja nyt kp7! :)
Noi kissanaisen jutut on kyllä muutenkin vähän outoja. Jotenkin tuntuu että piruuttaan kirjottelee tänne. Kyselee välillä niin tyhmiä et haloo!!!
ja onnea hurjasti kaikille plussista! <3 Tulituikkua lainatakseni muiden plussista saa uutta toivoa ja tarmoa aina uuteen kierrokseen! :) ja nimimerkkini ei näköjään näy, vaikka kirjauduin niin ylläoleva viesti siis Nonnolta! :)
Nonno, kp7/28, yk2
Tuo kommentti liittyen kissanaiseen ei ole siis minulta, ehti juuri kommenttieni väliin. Ilmeisesti nyt onnistuin kirjautumaan myös nimimerkilläni? :D ei oikein onnistu näiden uusien sivujen käyttö...
-Nonno
Heippa, onnea plussista! Nanninen: voihan se olla että sulla hcg nousee hitaasti, joten odottele ja tee uus testi vaikka ylihuomenna jos ei menkkoja kuulu :). ON: kp 24/27 dpo 9, ihme vihlausu dpo 7 (6)? Keskellä alavatsaa, kesti muutaman sekunnin ja myöhemmin rusehtavaa vuotoa pyyhkiessä, joka loppui siihen. Tissit kipuilee ja aamusin kahvin jälkeen huono-olo mutta jotenkin tuntuu ettei tärpännyt. Tosin noi viikonlopun oireet saivat aikaan tän stressaamisen.. Kokoajan tulee mietittyä "joko testais" mutta en haluaisi pettyä.. Päätin että testaan vasta 27/27 jos ei menkkoja kuulu mutta nyt pelkään etten malta.. Vatsaa juilii menkkamaisesti joten veikkaan että nää oireet on toiveajattelua :/
Hei!
Mulle tuli tosi tosi himmee viiva raskaustestiin. Tais olla kiinnitysvuodot viime viikolla :) teen illalla uuestaa testin ja aamulla.. jännittää ku en tiiä oliko roskishaamu..
tais mennä 10-12min