Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritys päällä 2015 (vol. 3)

30.08.2015 |

Tervetuloa mukaan vauvakuumeilemaan, jakamaan kokemuksia oireista, vippaskonsteista ja tunnekirjosta sekä piinailemaan yhdessä hyvässä hengessä, nyt jo kolmanteen ketjuun tämän vuoden puolella! :) 

Kaikki lasta yrittävät ovat tervetulleita mukaan, olit sitten yrittämässä ensimmäistä tai viidettä, juuri kaksi päivää sitten ehkäisyn jättänyt tai jo vuosia yrittänyt. Ilmoittamalla kiertopäiväsi pääset mukaan juoksevaan listaukseen.

Kommentit (1219)

Vierailija
1001/1219 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan Sonjan kysymykseen, että "väkisin illalla väsyneenä". Meillä vain yksi makuuhuone, jossa myös poika 4v nukkuu, niin kyllä välillä pitää olla luova ja hommailla esim pesukoneen päällä tai saunassa. Sitten jos pojalla vaihe, että nukahtaa myöhemmin, esim ysin jälkeen niin ei ole mitään toivoa, koska mekin ollaan nukkumassa mielellään ennen kymmentä. Että sellasta. Ollaan tosin onnekkaita, kun poika on kerran viikossa isovanhemmilla yötä, että sitten edes kerran viikossa voi rennommin puuhailla. Odotan innolla että uusi talo valmistuu, että päästään vauvanteko puuhiin ihan omassa makuuhuoneessa..

~Taustailija

Vierailija
1002/1219 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneille!!! <3 <3

Lääkäri kyseli niitä vippaskonsteja :) itsellä raskausvitaminit, geleet ja ajoittain ennen ovista greippimehu (en kyllä huomannut mitään eroa aikaisempaan) 

ja seksiä oli ennen ovista kun rakas mieheni oli työmatkalla oviksen aikaan :)

eli tällä tavalla meillä saatiin aikaan pikkunelonen, toivottavasti pysyy pikkukaveri kyydissä

(en ole vieläkään onnistunut kirjautumaan näille uusille sivuille, mutta Viva se täällä kirjoittelee!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/1219 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussanneile!

Täällä lämmöt laskivat 37:aan eli vieläkin on noin asteen tavallista korkeampaa. Limoja tuli kyllä tosi vähän ja ainoastaan lauantaina. Saas nähdä onko ovis tullut. Nyt kyllä jomottelee kumpaakin munasarjaa ja pieniä repäisykipuja tuntunut. Viikonloppuna olisi menoa joten perjantaina ajattelin jo testata.

1004/1219 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aavelääkäri: kyl se huvittavaa olikin. Viiton apteekissa vatsaani niin ne ojentaa tutin, oon silleen "no,no, test, test". Onneksi sieltä tuli testi. Tai no, itseasiassa kolme. Hups.

huomenna aamulla testailen ellei menkat ala. Tänään ollut hetkittäin nopeita menkkamaisia kipuja, mutta lievempiä. Koko päivän oon ravannu vessassa tarkistelemassa. Appivanhemmille vaan "voi kun on tullut juotua näin paljon vettä". 

Nanninen, kp 25/24?, dpo 13, yk1

1005/1219 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea plussista! <3 ihanaa, toivottavasti tulee pian monta monta lisää :)

Sonjalle vastauksena, seksiä harrastetaan kun poika nukkuu. Viikolla se tarkoittaa siis lähinnä iltoja, viikonloppuisin voi hyödyntää päikkäreitäkin :) tai kun on hoidossa.

Täällä vaan odotellaan malttamattomana ovista ja kierron loppua että pääsee jännittämään. Onko muita, joiden on lähes pakko selailla instagramissa ym. ihania raskauskuvia? :D niin en malta odottaa omaa ihanaa vauvamasua!

Vierailija
1006/1219 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me harrastetaan sexiä noin klo 22:30 väsyneenä ja väkipakolla ja mieluiten vain hedelmällisenä aikana ettei tarvi turhaan väkertää kun tekis mieli nukkua... joskus menee hyvät ovis ajat hukkaan kun mies nukahtaa.
meillä on kolme lasta.

1007/1219 |
12.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aavee, teidän ajoitus oli ihan loistava! Nyt jännäillään. ;)

1008/1219 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelin tänne viime viikolla, että kuukautiset olis alkamassa. Parina päivänä tuli vähän tiputteluvuotoa, joka kuitenkin loppui viime keskiviikkona. Uskalsin testata perjantaina ja plussa tuli! Tänään vielä testasin ja oli selvästi vahvistunut. Uskomattomalta tuntuu! Mulla oli jo keskenmenoon päätyneessä raskaudessa ihan alkuun migreeniä, mitä ei koskaan aikasemmin ole ollut ja taas sama homma. Toinen raskausoire oli (ja on edelleen) huono-olo, joka tulee yhtäkkiä ja sitten taas ihan hyvä olo.  

Toivotaan, että tulee vielä lokakuussa monta plussaa lisää! :) 

-Pixi yk2 (varhainen km 09/15)

Näytä aiemmat lainaukset

Taifuuni, kiitos :) Mäkin olen tässä pähkäillyt, että ajoituksen pitäisi olla hyvä, päivää ennen munasolun irtoamista. Mutta: lämpötila ei noussut tänäänkään :( Se oli sama perus 36.4 astetta. Viime kierrossa oli ihan sama. Jokin vika mussa on :( Lämpötila ei vain nouse vaikka pitäisi jos ovulaatio on tapahtunut. Tavallaan uskon, että ovulaatio tapahtuu sillä kiertoni on tarkka 29-30 päivää. Jos en ovuloisi niin sehän voisi olla vaikka miten pitkä. Mikähän on vikana :(

Sain siis ovistestiplussan kp 15 ja tänään on kp 18 joten kaiken järjen mukaan ovulaation olisi ollut jo pakko tapahtua, samoin lämmönnousun viimeistään tänään. Mutta ei :(

Jotenkin vaikea uskoa, että ovulaatio ei olisi vielä tapahtunut. Miksi LH-huippu näkyi kp 15 jos ovulaatio tapahtuu vaikka kp 20? Eikö se olisi vähän outoa?

Taisi mennä hukkaan taas tämä kierto. Plääh :(

Yksi av:n vakikäyttäjä vaan

Näytä aiemmat lainaukset

Oho viestistä hävisi yläosa!

Siinä luki että onnea Pixi, aivan ihanaa! :)

1011/1219 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Pixi!!

minä taas testasin tyylipuhtaan negan. Eli jatkan samaa epätietoista odottelua. Voiko se tässä enää plussaks muuttua? 

Nanninen kp26/24?, dpo 14, yk1

1012/1219 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Pixi!!! :) 

Aaveelääkäri: Luulisi että jos ovistesti näytti plussaa niin ovulaatiokin oisi tapahtunut! Mutta luin kyllä muistaakseni jostain joskus, että keltarauhashormoni nostaa sen lämpötilan, eli ei se lutenisoiva hormoni joka näkyy ovistestissä. Eli oviksen jälkeen sen takia pitäsi nousta lämpö, kun sitä keltarauhashormonia alkaa erittyä jotta alkio voi kiinnittyä. (korjatkaa jos olen väärässä) 

dreamerssi yk5 kp19/28-31 dpo4

Näytä aiemmat lainaukset

Nanninen, harmi, että tuli nega! :( Huomasitko sä ovulaatiota? Jos niin montako päivää siitä on?

Dreamerssi, mä luulisin, että teoriassa voi olla mahdollista, että LH-huippu näkyy ja munasolu yrittää irrota, eli on lähtökuopissa, mutta ei sitten irtoakaan. Että LH-huippu ei lupaa ovulaatiota :/ Mäkin olen käsittänyt, että keltarauhashormoni nostaa lämpötilan sitten munasolun irrottua. Mutta jos munasolu ei irtoa niin keltarauhanenkaan ei kai nosta lämpöä. Vaikeaa.

Löysin muistiinpanoja vuosien takaa, kun tulin raskaaksi nuorimmaisesta lapsestani. Analysoin nyt niitä hetken tässä jos ei haittaa :)

Kuukautisvuoto loppui kp 10 ja aloitin lämmönmittaamisen. Tämä on siis vuosia vanha käyrä, ei tämänhetkinen:

Kp 10, 36.3 astetta

Kp 11, 36.2 astetta

Kp 12, 35.4 astetta

Kp 13, 36.3 astetta

Kp 14, 36.2 astetta

Kp 15, 36.1 astetta

Kp 16, 36.2 astetta

Kp 17, 36.1 astetta

Kp 18, 36.5 astetta

Kp 19, 36.5 astetta

Kp 20, 36.3 astetta

Kp 21, 36.5 astetta

Kp 22, 36.6 astetta

Kp 23, 36.5 astetta

Kp 24, 36.6 astetta

Kp 25, 36.7 astetta

Kp 26, 36.5 astetta

Kp 27, 36.5 astetta

Kp 28, 36.6 astetta

Kp 29, 36.6 astetta

Kp 30, 36.6 astetta

Kp 31, 36.6 astetta

Kp 32, 36.6 astetta ja positiivinen raskaustesti <3

Osaako joku sanoa, milloin tuossa kierrossa oli ovulaatio lämmönnousun mukaan?

Minä veikkaisin, että kp 17. Sen jälkeen lämpö nousi ja pysyi yli 36.5.

Peittoa heilutettiin tuossa onnenkierrossa kp:t: 13, 14, 16, 17, 18, 19, 21 ja 26. Oltiin nuoria ja vetreitä ;)

Eli tuon kierron perusteella sanoisin, että minun lämpötilani pitää nousta yli 36.5 jos olen raskaana, mieluiten 36.6 asti.

1014/1219 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aavelääkäri: ovulaation huomasin kivuista ja haluista, lääkärin tutkiessa kipujaki totesi ovulaation tapahtuneeksi samaan aikaan milloin sen oletin tapahtuneen ja kaiken olevan mallillaan. Nyt on siis dpo 14 mun laskujen mukaan.

Näytä aiemmat lainaukset

Ja tähän analysoin tätä yrityskiertoa numero 10 mikä on juuri menossa:

Kuukautisvuoto loppui kp 10.

Kp 12, 36.2 astetta

Kp 13, 36.2 astetta

Kp 14, 36.4 astetta

Kp 15, 36.3 astetta

Kp 16, 36.2 astetta

Kp 17, 36.4 astetta

Kp 18, 36.4 astetta

Aika tylsä kun ei tuon enempää nouse :/

Näytä aiemmat lainaukset

Ok Nanninen. Oliko se testi kuitenkin samantapainen kuin mitä Suomessa myydään? Ettei jotenkin outo? Mä olen saanut plussan kun kuukautiset on kaksi päivää myöhässä mutta kyllähän sitä kuulee kaikenlaista, että jotkut saa vasta kun on viikon myöhässä! Älä luovuta vielä, jos kuukautisia ei näy niin toivoa on silti :)

1017/1219 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aave: aika samantapanen, mut herkkyydestä ei kyllä osaa sanoa mitään. ei oikein tartu tuo turkin kieli.. 

1018/1219 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanninen, voi harmi! Ei kai auta muuta kuin odotella :( piinaavaa.

Aaveelääkäri, tuon aikaisemman kierron mukaan minunkin mielestäni kp17 olisi ollut ovulaatio sulla noiden lämpöjen mukaan! Uusimmassa mittauksessa ei tosiaan ole kauheasti eroja, kun vanhassa kuitenkin puolen asteen nousu näkyvissä. Voiko mittaustavassa olla eroja tai mittarissa olla häikkää? :D Tuli mieleen kun mullakin oli vähän epäluotettava mittari käytössä juurikin, kun sillä mittaili niin vaihteli jopa puolen asteen tarkkuudella lämpötilat lyhyessä ajassa mitattuna, vaikka en ollut kipeänä tai muuta. Ja mies oli flunssassa niin näytti 36.6, mutta puolentunnin päästä lääkärin mittari taas näytti hänelle 37.4 kuumetta, ja kotiin tulessa oma mittari näytti silti alle 37. :D 

Näytä aiemmat lainaukset

Nanninen, sitten pitää vain pitää peukkuja pystyssä ja toivoa, että sulla näkyy plussa parin päivän päästä! :)

Dreamerssi, mä mittaan tässä kierrossa samalla mittarilla kuin aina, myös tuossa plussakierrossa vuosia sitten. Se on ihan tavallinen digikuumemittari mikä piippaa 10 sekunnin päästä kun tulos on valmis. En sitten kyllä osaa sanoa miten tarkka on, pitääkin tehdä testi ja vertailla sitä ja korvakuumemittaria!

Pitäisiköhän mun ostaa joku toinen mittari seuraavaa kiertoa varten? Vai käyköhän tuo lasten korvakuumemittari? :D

Vierailija
1020/1219 |
13.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Pixi ja kaikki muut plussanneet! Onpa ollut lokakuu plussia täynnä!

Anteeksi, meen vaan heti omaan napaan, kun on pää niin sekaisin!! Vatsa on ollu nyt muutaman päivän kipee, kuvittelisin että kohdun kohdalta. Ei siis mitään hirveetä kipua, mutta loppumatonta jomotusta. Sen takia tein eilen keskellä päivää kaikkien sääntöjen vastaisesti testin (kp25/29, dpo 12) ja sain superhaaleen haamun. Se ilmestyi ihan sen viiden minuutin sisään ja jäi siihen testin kuivuttuakin. En usko sen olevan pelkkä viivan paikka, koska olen näkevinäni siinä väriä, enkä ole ennen sellasta saanut. Mutta tosiaan niin haalea. ettei siitä uskalla mitään päätellä. Uudelleen aion testailla vasta viikonloppuna, kun ollaan kotosalla. Ennen viikonloppua olis sit jo pitäny tädinkin tulla käymään, niin ehkä sit näkyis tai ei näkyis jotain selvemmin.

Plussatuulia kaikille jännääjille!