Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yritys päällä 2015 (vol. 3)

30.08.2015 |

Tervetuloa mukaan vauvakuumeilemaan, jakamaan kokemuksia oireista, vippaskonsteista ja tunnekirjosta sekä piinailemaan yhdessä hyvässä hengessä, nyt jo kolmanteen ketjuun tämän vuoden puolella! :) 

Kaikki lasta yrittävät ovat tervetulleita mukaan, olit sitten yrittämässä ensimmäistä tai viidettä, juuri kaksi päivää sitten ehkäisyn jättänyt tai jo vuosia yrittänyt. Ilmoittamalla kiertopäiväsi pääset mukaan juoksevaan listaukseen.

Kommentit (1219)

921/1219 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Black velvet, kiitos vinkeistä! Milloin olet lopettanut imetyksen? Mitenköhän tämä vaiva liittyy siihen? 

Minä pääsen välillä ryhmän sivuille ja välillä en. Toivottavasti hommat korjaantuvat vielä päivitysten myötä.

Vierailija
922/1219 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilo kyllä ne menkat alkoi... nyt ymmärrän miksi popsin niitä hormoninappeja reilu 6v... toinen menkkapäivä jaa vuoto huomattavasti runsaampaa ja jatkuva kipu vaiikka vedän kaksin kääsin vahvoja särkylääkkeitä. Tilasin herkkiää ovulaatioliuskoja... millon niitä ois hyvä alkaa käyttään ja kerran päivässäkö? Millonhan mulla voi olla ovis kun nyt ena luomukierto oli sen 24 päivää?? Sittenkö kun on kp 12 vai se 14? Oon iha pihalla näisssä kierto ym asioissa.. kun ei oo ikinä ollu tarvetta perehtyä. Säännöllinen kierto ollu ja menkat minuutilleen alkanut oineaan aikaan :D auttakaa tietämätöntä, kiitos :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
923/1219 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka. En pääse enää entisillä tunnuksillani kirjautumaan ja nämäkin kuulemma ovat voimassa vain tänään. Kiitos kuitenkin vertaistuesta ja kaikkea hyvää mikäli nyt ymmärsin oikein että nämä tunnukseni ovat vain tänään voimassa. T. Karoliina89

924/1219 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kilo kyllä ne menkat alkoi... nyt ymmärrän miksi popsin niitä hormoninappeja reilu 6v... toinen menkkapäivä jaa vuoto huomattavasti runsaampaa ja jatkuva kipu vaiikka vedän kaksin kääsin vahvoja särkylääkkeitä. Tilasin herkkiää ovulaatioliuskoja... millon niitä ois hyvä alkaa käyttään ja kerran päivässäkö? Millonhan mulla voi olla ovis kun nyt ena luomukierto oli sen 24 päivää?? Sittenkö kun on kp 12 vai se 14? Oon iha pihalla näisssä kierto ym asioissa.. kun ei oo ikinä ollu tarvetta perehtyä. Säännöllinen kierto ollu ja menkat minuutilleen alkanut oineaan aikaan :D auttakaa tietämätöntä, kiitos :)

Tää oli siis minun... ei tullu nimimerkki näkyviin...

925/1219 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mirriäinen kirjoitti:

Tää oli siis minun... ei tullu nimimerkki näkyviin...

Ovulaatiotestipaketissa on yleensä ohjeet, milloin testaus aloitetaan, aloituspäivä riippuu kierron pituudesta. Muistaakseni 24 päivän kierrolla eka testi pitäisi tehdä kp 8, ja jatkaa päivittäin siihen asti kun saa plussan (testipaketissakin ehkä on ohjeet?). Ovulaatiotestiin kannattaa käyttää päiväpissaa, 3-4 h pidätettyä. 

Ja tosiaan pillerien jälkeen kannattaa seurata muutama kierto, ja testata ovistesteillä niin löytyy se oikea rytmi. Kierrosta toiseenkin voi olla vaihtelua, koska ilman pillereitä yleensä EI toimi kuin kello. Mutta toivotaanpa ettei sinun tarvitse seurata kiertoja kovin pitkään, vaan että tärppäisi nopeasti! Tsemppiä!

926/1219 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Taifuuni ja Karoliina89 näin itsekin epäilin. Karoliina89 itsellänikin lopettivat tunnukset toimintansa ja käyttivät vanhaa nimimerkkiä kunnes pääsin tietokoneella päivittämään sen nykyistä vastaavaksi ja nyt näyttävät toimivan ihan hyvin, tosin vasta tänään tuli näkyviin tämä viestikenttä. Mirriäinen kannataa ovistestit aloittaa pari pv menkkojen jälkeen tai heti kun päättyneet, ostat vaan ison paketin niitä :) meinaa jos kierto ei ole vielä "vakiintunut" voi ovis mennä ohi, vaikka paketin ohjeita seuraisikin. ON: ovis vissiin meni ja jokseenkin hyödynnettiin, mitään oireita ei nyt ole tullut ja jotenkin olo on ettei nytkään tärpännyt.. Päätin että testaan vasta kun kp 27 (nyt vasta kp 19). Nyt siis vasta dpo 4 ja muita oireita ei ole kun hetkellinen tissikipu joka alkanut tosin jo pari päivää ennen ovista.. Mites te joilla kierto loppusuoralla? 

927/1219 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Mulla alko keltarauhashormoneilla menkat 17-18.9. yöllä. Ja nyt äsken ku kävin vessas tuli verta ku pyyhin. Onko kiinnittymisvuotoa? Vai menkat? 3v oli menkat kateissa ja edelliset tosiaan oli primolutilla. 

928/1219 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai 16.-17.9 tuli vanupuikkoo verta ku kokeilin et joko alkaa mulla siis kp23 menossa sen mukaan..onko mulla lyhyt kierto vai mikä?

929/1219 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äääh. Mulla on raskautunut olo. Miehelle yritin selittää mutta en onnistunut selittämään, koska en itsekään ymmärrä. Muita jotka on saanut tällaisia tunteita? 

Oikeeseen munasarjaan vihloo/särkee, kai kun ovulaatio tapahtui sieltä on keltarauhanen tai mikä lie. Räjähtelen miehelle koko ajan... Turvonnut olo, nälkä ja tissit turvonnut. Tosin nää kaikki voi johtua myös tulossa olevista menkoista. 

Mä sitten tipun kovaa ja korkeelta kun menkat alkaakin, tiedän että niin tulee todennäköisesti käymään, mutta minulla on outo tunne että olisi tärpännyt... 

Nanninen, kp 21/24?, dpo 9, yk 1

Vierailija
930/1219 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testaan tässä että pääsenkö kirjoittelemaan

Vierailija
931/1219 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika järkyttynyt näistä muutoksista aaveellä, en osaa oikein olla täällä! :o

En ole siis kirjautunut sisään mutta kirjoittelen tässä, no jos se näin toimii niin mikäs siinä :D  Olen se aito ja alkuperäinen aaveelääkäri.

Nanninen, mä olen ollut jotenkin ihmeen rauhallinen jos olen ollut raskaana, jotenkin olen yhdynnän jälkeen tiennyt että juu-u, nyt olen raskaana. Mieli on ollut niin rauhallinen ja olen jotenkin vaistonnut sen. Odottelin sitten ihan rauhassa, että menkat on kaksi tai kolme päivää myöhässä ja tein plussatestin. Mä uskon näihin vaistojuttuihin.

Taas niissä kierroissa, missä olen ollut vain toiveissani raskaana, olen tehnyt lukemattomia negatestejä ennen kuukautisten alkamispäivää, olen ollut muka niiiiin raskaana ja on ollut pahoinvoinnit ja kaikki mahdolliset vaivat. Jos olen ollut oikeasti raskaana  niin nännejä on kihelmöinyt ainoastaan ja olen vain jotenkin "tiennyt".

Kuulostaa hyvältä tuo, että susta tuntuu että on tärpännyt :) Pidän peukkuja!!!

Mulla on tänään kp 13 ja tein ekan ovistestin tässä kierrossa, sain siihen haamun :) Ai että se piristi!!! Teen ovistestit noin klo 14 ja olen pidättänyt pissaa noin neljä tuntia.

Tuli niin hyvä mieli tuosta haamuoviksesta, se lupaa paksumpaa viivaa parin päivän päähän. Eli kyllä sitä LH-hormonia kehittyy siellä :) Aamulämpö on 36.2, ihan tavallinen, ei vielä noussut. Viime kierrossa sain ovisplussan kp 15.

t. aaveelääkäri

932/1219 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsi42 kirjoitti:

Minusta ensimmäinen kierron päivä on, kun on kunnon vuoto. Ainakin lapsettomuuslääkäri neuvoi niin laskemaan.

Kiitos tiedosta Kirsi42. Täytyykin alkaa laskemaan tuosta lähtien. Näin ollen oma tilanne onkin kp 3/27-34 yk4 (km1)...

933/1219 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nanninen mulla oli samat oireet... ja toivoin ja luulin et ois tärpänny. Mutta menkat aöko ja kaikki vihlonta/jomotus johtui niistä.... pläääh. Taas ootellaan kuukaus, ainakin.... en keatä. Tätitettäävää hoitaessa joka 2kk kuume vaan kasvaaa... lauantaina tyttö saa nimen ja minä saan toimia sylikummina :)

934/1219 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kierto alkaa sillo ku kunnolla alkanu vuoto niin se ois mulla 18.9.

ei vuotoa tullu tänään ku kerran ku pyyhkäisin..toivotaa et oli kiinnittymisvuoto..

koska voin tehdä herkimmän testin..entäs apteekin clearblue-digitaalinen testi..

tyttärelläni tein testin 6vk ja pojal heti ku menkat oli 1-2pv myöhässä..

mullahan 28pv  kierto alkais perjantaina 16.10 saas nähä kui käy? jännittää...toivon  että tulisin nyt raskaaksi :) tietty! kaikkihan sitä täällä toivoo. minä päivänä voin alkaa testaa..vasta viikon päästä(kö)? en malttais sinne asti oottaa. mulla on raskauskeijun herkkiä liuskatestejä. mut huomenna haen clearbluentestin ja kokeilen sitä..joku sano et 3pv kiinnittymisvuodosta näkyis jo HCG-arvo kunnolla..kohentuu 3pv kiinnit-

tymisvoudosta tai jotenki niin.. oon nyt vähän hukassa ja solmussa. Ku lukenu niin

paljon tästä asiasta mut en vielkää TAJUA!!

935/1219 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissanainen87: suosittelen että teet testin vasta oletettuna kuukautistenalkamispäivänä tai päivä ennen sitä. Herkät testit näyttää muistaakseni 3pv ennen oletettua kuukautisten alkua plussan, mutta voivat myös näyttää "kemiallisen" tai raskauden joka menee kesken, josta et olisi edes tietoinen ellet olisi testiä tehnyt "liian aikaisin" vaan kuukautiset olisivat tulleet tai olleet vähän erilaiset kuin normaalisti. Itselleni näin on käynyt kerran ja silloin sitä tippuu korkealta kun vuoto alkaakin vaikka testi plussaa näytti.. Tämän vuoksi itse testaan vasta kun kuukautiset ovat myöhässä. CB digi näyttää plussaa aikaisintaan ensimmäisenä kuukautisten poisjäämispäivänä, tai ainakin nämä testit joita itselläni on pari kaapissa. Toki jos haluaa ja testejä on paljon niin ehkä sen 3pv ennen oletettuja menkkoja voi testiä alkaa tehdä.

936/1219 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

anteeksi tuo lihavointi :(

937/1219 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aavelääkäri: mullakin on semmonen rauhallinen ja varma olo, ja nää oireet voi johtua mistä vaan joten en niistä mitään päättele, vaan jotenkin mulla on Se Tunne. Saa nähä miten pahasti mun mieli mua huijaa. 

Mirräinen: voi ei. Oon pahoillani sun puolesta, mä vielä odottelen...

tänään kysyin ukolta et oonkohan raskaana, ja se sano et kyl se sinne vauvan laitto :D

nanninen, kp21/24?, dpo 9, yk1

938/1219 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

heii. Sainkin . aktivoitua jee! Nyt kp28/30. Ovistesteillä olen nyt raskautta testaillut ja tänään tosi haalea. Höh. Ei viitaa lähtiskö raskauteen siis. olen tunnustellut kohdunnapukkaa ja vielä pari päivää sitten se oli tiukasti kiinni. Nyt oli aivan auki. Eli eiköhän menkat taas ala. Onko kukaan muu harrastellut tätä tunnustelua?

Vierailija
939/1219 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taifuuni Keväällä lopetin imetyksen, mutta koko alkuvuoden tiputteli vähän väliä. Imetyksen lopetuksen jälkeen vaiva hahmottui keltarauhasen toimimattomuudeksi. Jotenkin vaan on mennyt hormonit sekaisin. Aikaisemmin ei ole ollut ongelmaa keltarauhasen kanssa, sen sijaan ovuloimattomuutta ja pitkiä kiertoja ollut senkin edestä. Toivottavasti nuo Terolutit nyt saa herätettyä kierrot normaaleiksi.

Vierailija
940/1219 |
09.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Ajattelimpa tulla kertomaan, että se mystinen vasemman alavatsan/munasarjan jomotus johtui siitä, että vasen munasarja on yliaktiivinen :) Tästä johtuu myös suht kivuliaat ovulaatiot. Ei siis ollut vauva, eikä onneks kysta. Mut että jos jollain joskus on samaa ja maalailee kauhukuvia mielessään, niin voi tosiaan olla niinkin viaton syy!