Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yritys päällä 2015 (vol. 3)

30.08.2015 |

Tervetuloa mukaan vauvakuumeilemaan, jakamaan kokemuksia oireista, vippaskonsteista ja tunnekirjosta sekä piinailemaan yhdessä hyvässä hengessä, nyt jo kolmanteen ketjuun tämän vuoden puolella! :) 

Kaikki lasta yrittävät ovat tervetulleita mukaan, olit sitten yrittämässä ensimmäistä tai viidettä, juuri kaksi päivää sitten ehkäisyn jättänyt tai jo vuosia yrittänyt. Ilmoittamalla kiertopäiväsi pääset mukaan juoksevaan listaukseen.

Kommentit (1219)

Vierailija
901/1219 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkoi eilen menkat! Olin jokseenkin varma, että tällä kierrolla ei tärpännyt, mutta kyllähän se hiukan harmitti. Toisaalta olen erittäin iloinen, että alkoivat, pillereiden jättämisen jälkeen nyt ensimmäiset luomut niin siitäkin iloitsen! :) Ja vielä, työpaikalla kuulin mahdollisuuksista vakituiseen työsuhteeseen loppuvuodesta. Eli jos raskaus olisi vasta aluillaan ja esimies ei olisi siitä tietoinen niin voisin ottaa viran vastaan. Aina kun ei tiedä miten raskausuutisiin suhtaudutaan työpaikalla...:/ rentouttavia reissuja kaikille ja tsemppiä plussailuihin! :)

tänään siis kp2/27, yk2

902/1219 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei eikä! Ensinnäkin oli tosi vaikea löytää, että mistä tänne enää kirjaudutaan :/ Ja mulla jostain syystä kaikki uudet näkyy vaan Vierailijoina? :/ Todella monta uutta nimeä varmasti tullut, mutta jostain syystä nimimerkit ei mulle ainakaan näy - joten paha ruveta sokkona kommentoimaan. Tervetuloa kuitenkin kaikille!! :)

Mutta tänne ei mitään ihmeellistä. Oviksesta ei taaskaan voi sanoa oikein juuta, eikä jaata - mutta tuossa kp16 alko olla hiukan kosteampaa edes. Nyt on menossa kp21. Rinnat on turvoksissa ja nännit on ku lautaset :O Varovainen toiveikkuus herää, mutta kun kohta tulee se vuosi täyteen, niin parempi vaan pitää oirekuvittelunsa kurissa... :/

Noorav, kp 21/?, yk9

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/1219 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipsan jälleen. Täällä alkoi tänään kp 1 vihdoista viimein. Olipahan pitkä kierto, reippaasti yli 40. Mieli surullinen, mutta ainakin pääsee yrittämään ja jännäämään uudestaan :) Onneksi meillä on ensviikolla viikon loma, että pääsee rentoutumaan kunnolla eikä tarvitse stressata kokoajan kaikesta :) Mites muut? Onko muita joilla pitkä kierto vaan jatkuu ja jatkuu?  

Vierailija
904/1219 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

905/1219 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helou... täälläkin taisi menkat alkaa... aamulla niin tuskallinen maha kipee ja tuli verta paperiin. Pistin tamponin äske varuilta ja illalla näkee onko ne oikeet menkat vai mitä... massu kipeeee... nää ssiis ekat luomumenkat pilsujen jälkeeen. Se kiva mut ei kivaa ku ei tärpänny. Saatto siis lähteä uus kieerto käyntiin?!?

Kp 1?/ 24, yk 2

906/1219 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keltarauhashormonia syöneet: minä kiertopäivänä aloititte kuurin? Mietin, että syödäänkö sitä aina kp 16-25, vai pitäisikö aloittaa vasta ovulaation jälkeen, kun vaivana on nimenomaan tiputteluvuoto ovulaatiosta menkkojen alkamiseen saakka.

907/1219 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan pitkästä aikaa. Täälläpäin on ollu aikamoista haipakkaa pari viime viikkoa enkä ole ehtinyt käydä kommentoimassa. Hurjasti tullut uusia viestejä, onnittelut plussanneille ja tervetuloa uusille! :)

Menkat alkoi vihdoin ja viimein toissapäivänä ihan liian pitkän kierron päätteeksi. Nyt vaan odottelemaan ja peittoa heiluttelemaan. Pitää varmaan varmuuden vuoksi tehdä sitä joka päivä ;D 

Elikkä: Vaaka92 kp 3/40? Yk2

908/1219 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on raskauskeijun herkkiä raskaustestiä..siinä luki et 6-15vp ovulaatiosta.. mutta en ole varma koska se oli. mut menkat alko 17-18.9.. perjantaina ois rento illanvietto bestiksen ja aviomieheni kanssa..jossa myös alkoholia.. uskallanko juoda..ku en oikee tiedä noista testeistä.. 

909/1219 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kissanainen87 kirjoitti:

mulla on raskauskeijun herkkiä raskaustestiä..siinä luki et 6-15vp ovulaatiosta.. mutta en ole varma koska se oli. mut menkat alko 17-18.9.. perjantaina ois rento illanvietto bestiksen ja aviomieheni kanssa..jossa myös alkoholia.. uskallanko juoda..ku en oikee tiedä noista testeistä.. 

Sanoisin, että on liian aikaista testata vielä. Toki voit koittaa aamuvirtsasta, jos vaikka tulisi jo haamu. Sulla olisi nyt siis kp 21 (kiertopäivä 21) ja jos ovulaatio olisi ollut esim. kp 14, olisi nyt vasta 6 päivää ovulaatiosta. Harvoin dpo 6 näkyy testissä mitään, vaikka olisikin tärpännyt. Aikaisintaan kannattaa testata dpo 10-12 tienoilla. Oman kokemuksen mukaan näin, mutta jos sulla on testejä enemmänkin, niin voihan sitä yhden uhrata.

Asiasta toiseen, onko täällä "Kuumeilevat kolmekymppiset" -ryhmän jäseniä? Itse olen ollut, mutta nyt en uudistuksen myötä pääse sinne kirjoittamaan enkä näe ryhmää, vaikka olen yrittänyt liittyä. Onko muilla ollut ongelmia ryhmien kanssa?

Ja lopuksi omaa napaa, odottelen täällä menkkoja tai plussaa testiin, nyt on kp 31 ja dpo 15. Nega tuli dpo 12, ja en ole testaillut sen jälkeen. Ajattelin odottaa kp 33, koska silloin olisi ihan virallisesti menkat myöhässä, kun mulla kierto vaihtelee 28-32 päivää. Dpo 12 tunsin kiinnittymisoireita ja vuotoakin tuli hieman... mutta epäilen, että vasta dpo 12 kiinnittyisi, ellei sit ovulaatio myöhemmin ku luulin. Odottelu jatkuu...

910/1219 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissanainen87, vielä tarkennuksena, että noi oli vaan mun omia laskeskeluja (tykkään vähän liikaa menkkamatikasta), eli sulla voi olla dpo 6-7 nyt, mutta vain jos sulla on sellanen n. 28 päivän kierto.

911/1219 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti päivityksestä johtuen mun nimimerkki on aiemmissa viesteissä "vierailija" mut kirjottelin tänne ekaa kertaa viestit 894-895... Tuhruttelu muuttui eilen ihan kunnon tulvaksi eli menkat tais alkaa, tosin jo kp 24 mikä on itelle ihan ennätys lyhyt kierto. Kroppa varmaa ihan sekaisin aiemmasta keskenmenosta (mikä samalla siis aiemmat menkat) mut ehkä tää kierto vois onnistua. :) Mut voi tilannekatsaukseen päivittää siis kp 4/27-34 yk4 (km1)

Peukkuja pystyyn muille jos vaikka tärppäis :)

912/1219 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bembu, kuumeilevat kolmekymppiset-ryhmän löysin googlettamalla😊 Sitä kautta löytää suljettujen ryhmien listauksen. 

Tulituikku, mullakin oli varhainen km viime kuussa ja nyt tiputteluvuotoa pari päivää. Hanat aukeaa varmaan huomenna. Kierto jää mullakin pari päivää normaalia lyhyemmäksi. Laskin myös keskenmenon viime kuukautisiksi. Harmittaa, kun ei tärpännyt, vaikka ovulaationkin tikutin ja se hyödynnettiin. Lasketaanko ensimmäinen kiertopäivä ensimmäisestä kunnon vuotopäivästä? 

913/1219 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos BEMBU <3 on testejä kaapit täynnä..raskauskeijun halpiksia..liuskoja..et voin testailla vaikka kuinka :)

914/1219 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

voiko raskaus näkyä herkillä raskauskeijun testeillä jo pe 9.10 ku edelliset kemialliset menkatoli eka..joo ootte neuvonut mut en ymmärrä kiertoja ku mulla tosiaan oli 3vuotta menkat hukassa. Sitten lekuri sano lh 0.4 sit söin kuurin ja menin testeihin gynekologille. 5kk niin lapsettomuus hoidot aloitetaa jos ei ennen sitä tärppää. 

KIITOS TUESTANNE <3

915/1219 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pixi ite oon laskenut kierron ekaks päiväks sen, milloin tiputtelija/tuhruttelu alkaa..

Nyt varmaan alan mittailee aamulämpötiloja jos niistä sais jotain viittausta siitä mitä kropas tapahtuu :S

916/1219 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ensimmäinen kierron päivä on, kun on kunnon vuoto. Ainakin lapsettomuuslääkäri neuvoi niin laskemaan.

Täällä yritystä takana melkein kaksi vuotta ja nyt olen ottanut käyttöön täysmaidon, vehnänalkioöljyn, greipin ja mammavitamiinit. Jos ei muuta, niin halut ovat ainakin kasvaneet :) Ja se varmaan avittaa tässä vauvaprojektissa ;)

Mutta edellisestä liitosta on kolme lasta ja tästä liitosta yksi keskenmeno, joten en viitsi liikaa valittaa. Että kiva perhe on näinkin! Todistettavasti tulen siis raskaaksi. Nyt vaan hidasteena ikä (42-vuotta) ja ylipaino.

917/1219 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plööh, täällä odotellaan edelleen kierron loppumista ja menkkoja. Samaan aikaan kuitenkin kuvittelen voivani huonosti ja että tissit ei mahdu liiveihin kunnolla.. Ärsyttävä

mieli. 

Vierailija
918/1219 |
07.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taifuuni kirjoitti:

Keltarauhashormonia syöneet: minä kiertopäivänä aloititte kuurin? Mietin, että syödäänkö sitä aina kp 16-25, vai pitäisikö aloittaa vasta ovulaation jälkeen, kun vaivana on nimenomaan tiputteluvuoto ovulaatiosta menkkojen alkamiseen saakka.

Molemmin tavoin. Mulla oli/on sama ongelma, joka ilmaantui imetyksen jälkeen. Eli ovulaation jälkeen alkaa tiputtelu ja kestää menkkoihin asti. Oon nyt syönyt pari kiertoa Teroluteja ihan ilman lääkärin käskyä, kun alkoi ottamaan pannuun tilanne ja jatkuva vuotaminen.

Ekassa kierrossa aloitin ovulaation jälkeen (tikutin) ja nyt toisessa kierrossa aloin syömään niitä kp 16, koska toiveissa olisi saada oma hormonitoiminta rullaamaan normaalisti. No, nyt on jo kp 30 ja viimeisestä tabletista 5 päivää, eikä menkkoja näy (viimeksi alkoi kolmessa päivässä). Testi näyttää negaa. Luulenpa ottavani tähän väliin nyt ainakin yhden luomukierron, jotta näen toimiko hormoniherätys. Ärsyttävää, turhauttavaa ja stressaavaa.

Mutta varsinaiseen kysymykseesi. Jos sulla toi tiputtelu on jatkunut pitkään, niin aloittaisin syömään hormoneja vasta ovulaation jälkeen (varmista että aloitat tabletit ennen kuin vuoto alkaa, mutta mieluusti pari päivää ovulaatioplussan jälkeen). Jos taas tiputtelu on jäänne jostain hormonimyräkästä, niin syö jokunen kierto kp 16-25, jos vaikka oma hormonitoiminta heräisi.

919/1219 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suljettuihin/ryhmiin löytää tuolta vasemmalta sivustolta, ylhäältä sen kirjautumisjutun vierestä. Tuo kuvake missä on kolme palkkia. Sieltä sit avaa ryhmät! Tälläisenä pikaopastuksena kaikille, jos on hukassa tän uuden sivuston käyttö..... ohjeet tän ulkonäön mukana ois pitäny tulla -.-

Tuli vaan tuosta kolmekymppisten ryhmäkysymyksestä mieleen, vaikkei tää nyt suoranaisesti siihen liittyny mitenkään :P

920/1219 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä ryhmät löytyy, mutta ainakaan tuo kyseinen ryhmä ei toimi.. Access denied, pyyntökin liittyä ryhmään piti laittaa uudelleen ja silti tuo vastaus vaan. Osa ryhmäläisistä on ilmeisesti päässyt sivulle, mutta kukaan ei pysty jäseniä sinne hyväksyyn.