Yritys päällä 2015 (vol. 3)
Tervetuloa mukaan vauvakuumeilemaan, jakamaan kokemuksia oireista, vippaskonsteista ja tunnekirjosta sekä piinailemaan yhdessä hyvässä hengessä, nyt jo kolmanteen ketjuun tämän vuoden puolella! :)
Kaikki lasta yrittävät ovat tervetulleita mukaan, olit sitten yrittämässä ensimmäistä tai viidettä, juuri kaksi päivää sitten ehkäisyn jättänyt tai jo vuosia yrittänyt. Ilmoittamalla kiertopäiväsi pääset mukaan juoksevaan listaukseen.
Kommentit (1219)
Hei naiset!
Pitkästä aikaa luin täältäkin kuulumisia & oli pakko tulla onnittelemaan tuttuja nimiä, eli onnea Pioni1 & Eich<3 Vähän myöhässä, mutta ei se mitään. Toivottavasti pikkuiset pysyy matkassa<3
Hirmuisesti onnea Eich! Pitkä taival tuli teillä vihdoin päätökseen. Kaikkea hyvää tulevaan, ja onnellista odotusta.
Minkäköhän takia mulla alkaa menkat nykyään niin kamalan hitaasti? Tiputtelu alkoi jo melkein viikko sitten, alkoi ruskealla tuhrulla ja on voimistunut pikku hiljaa, mutta ei sitä viedä kuukatisvuodoksi voi kutsua. Haju on kyllä jo ihan sellainen. :|
Hei kaikille!
Olen seurannut keskusteluanne jo muutaman kuukauden ajan ja nyt uskaltauduin itsekin kirjoittamaan.
Meillä on yksi lapsi (synt. 2013) ja nyt toiveissa olisi toinen
Voi ei! Viestistä lähti vain puolet:D laitan pian uudelleen kokonaan:D
Okei! Otetaan uudelleen! Jatkossa ei ilmeisesti hymiöitä!:D
Hei kaikille!
Olen seurannut keskusteluanne jo muutaman kuukauden ajan ja nyt uskaltauduin itsekin kirjoittamaan.
Meillä on yksi lapsi (synt. 2013) ja nyt toiveissa olisi toinen<3 Kaikki meni ilmeisesti vähän liiankin täydellisesti sillä tärppi tapahtui heti ensimmäisestä kierrosta. Raskaus päättyi kuitenkin keskenmenoon (8/15) viikolla 6+1. Ensin ajattelin etten halua yrittää uudelleen pitkään aikaan, mutta aika nopeasti vauvakuume vei voiton ja huomasin seuraavani jälleen palstaa päivittäin:)
Ovulaation olin bongaavinani muutama päivä sitten, mutta yritys tässä kierrossa on jäänyt vähällä flunssan vuoksi..:/ nyt odottelen ensimmäisiä kuukautisia alkavaksi keskenmenon jälkeen.
On ollut mukava seurata keskusteluanne ja kuulla kokemuksista! Toivon todella paljon tärppionnea kaikille!:)
Kp 24/31, yk2 (km 8/15)
Paljon onnea Eich! <3
Ja tervetuloa mukaan Heppiina. Pahoittelut keskenmenosta, Toivottavasti tärppäisi pian uudelleen ja paremmalla onnella. :)
Ja hyvää sekä plussatuulista alkanutta viikkoa ihan jokaiselle!
ON: Täällä alavatsan nipistelyt ja kuumotus/paineentunne jatkuu, tuntuu että lisääntyy vaan. Eilen väsytti ihan järkyttävästi ja niinhän siinä sitten kävi että nukahdin koira kainalossa sohvalle miltei kahdeksi tunniksi. Eilen myös paleli kovasti ja tänä aamuna koli etova olo aamukahvia juodessa. Aikaisemmissa kierroissa en oo oikein osannut surra menkkojen alkua, sillä samalla kun kovasti toivon raskautta niin myös jollain tavalla pelkään sitä. Toivottavasti kukaan ei nyt käsitä mua väärin. :D mutta tarkoitan siis sitä, että kun kaikki raskauteen liittyvä on mulle täysin uutta jne. Mutta nyt tuntuu että kun niin kovasti tunnen (tai olen tuntevinani) oireita, joita ei ennen oo ollut, niin menkkojen mahdollinen alkaminen varmasti tulee tällä kertaa kolahtamaan huomattavasti raskaammin..
MINNIMINNI, olen ihan samaa mieltä, olispa joku on/off-nappi, että saisi ajatukset suunnattua johonkin muualle! Huomaako kukaan muu mielialasta ovuloivansa?? Aikaisemmin tämmöistä ei ole ollut, mutta nyt yhtäkkiä kolmena kiertona... En osaa muuhun yhistää, mutta oletetun oviksen aikaan itkettää, raivostuttaa ja taas itkettää.. Mielialan vaihtelut jotain ihan jäätävää :O
Eilen illalla huomasin myös runsasta valkovuotoa ja yritin tietenkin heti etsiä tietoa että onko se nyt sitten hyvä vai huono asia tässä vaiheessa kiertoa. :D osa oli sitä mieltä että tarkottaa menkkojen alkavan kohta ja osa taas oli kirjoitellut että heillä oli ollut runsasta valkovuotoa ennen plussautumista. Onko täällä kenelläkään mielipiteitä asiasta? Jokaisen kroppahan on yksilöllinen, mutta olis kiva tietää jos teillä on kokemuksia. :) pahoittelen jos mun viesteissä on välillä virheitä, syytän automaattista tekstinsyöttöä. :)
Tervetuloa Heppiina (huvittava nimim. muuten :D )! ja pahottelut keskenmenosta :(
Päivänsäde: Miekin oon lukenu, että monella tulee runsaasti valkkaria ennen plussaa ja sen aikaankin. Mutta mulla taas valkkarin hölähtely on tarkottanu nyt luomuna vaan menkkoja. Monesti vielä molemmissa aiemmissa kierroissa luulin, että "nytkö ne menkat jo alko" kun jotain hölähti. Tätä kiertoa ei nyt kyllä taas sitten passaa verrata mihinkään :D mutta pillereiden aikaan taas ennen tyhjennysvuotoa oli kuivempi kausi.
Minniminni: On/off-nappi ois tännekin tervetullu! tosin nyt ei enää tarvii ainakaan miettii tässä kierrossa, että onko raskaana vai ei. Vaan lähinnä sitä, että vois alkaa ne menkat jo! kolme viikkoa on nyt myöhässä.
Pitää jatkaa vielä tuohon aiempaan, että vaikka nyt on deadline menkoissa tiedossa, niin nyt taas mietin sitä, että kun nuo keltarauhashormonit ei mulle sovi ja joillakin on menkat alkanu seuraavat menkat ihan iteksiään oikeeseen aikaan, eli edelliset on vaan jääny välistä... niin pitäskö oottaa siihen, millonka ne seuraavat menkat alkas. Jos antas tälle kropalle vielä mahdollisuuden :P seuraavan kerran kun hanojen pitäs aueta 29. pv/alkaa tiputtelulla 28.pv. Ja nyt keskiviikkona voisin jo alottaa ne Primolutit. Joten jos seuraavat menkat ei ala oikeeseen aikaan, alottasin ne Primolutit sitten viikon myöhemmin, elikkä näitä kipuja pitäs sitten kuunnella viikko pitempään. Toisaalta taas sen takia tekis mieli myös odottaa, että kun nyt on oiskohan viidettä päivää hartiapistosta, sekä ehkä saman aikaa "puukko takapuoleen tai alapäähän"-tuntemuksia, jotka kuuluu mulla menkkakipuihin. Ja lisäks myös tissit on kipeytyny ehkä viikko sitten uudelleen... "elämä on valintoja" :D ja oon päätöksissä aina niin hidas ja hankala (=en osaa päättää) :P
mulla alkoi menkat 17.-18.9 yöllä ja söin primolut N kuurin niin saatiin 3 jälkee menkat... millo vois ruveta tekee ovulaatiotestejä..? ja kierron pituutta ei viel ole..
siis 3vuoden jälkee...korjaus edelliseen.. kuuri kesti 10pv ja loppui viikko sit sunnuntaina..
KOMPUROIVA HYLJE; joo vähän on huvittava joo:D pitää varmaan vaihtaa se jos käy hyvin jossain vaiheessa eikä oo enää piina:D sit oon varmaan heppumpuli :D
Kiitos kivasta vastaanotosta:)
Onnea Eich!!!! :)
Minulla on loppukierto menossa, en usko että tässä kierrossa tärppäsi kylläkään. Lämpö oli aamulla 36.7 että ei pudonnutkaan vielä mutta kohta varmaan.
Joku kyseli tuosta lämmönmittaamisesta, se on ihan helppoa jos voi herätä suhtkoht samaan aikaan joka aamu. Eli sänkyyn mukaan lämpömittari ja taskulamppu tms joku minkä avulla katsoa se lukema jos on pimeää ja paperi ja kynä mihin merkata tulos.
Sitten aamulla kun heräät, ennen kuin liikahdat yhtään, mittaat lämmön joko suusta kielen alta, emättimestä tai pyllystä. Aina samasta paikasta ja lähes samaan aikaan. Kirjoita lämpö ja kp paperille. Jos mittaat poikkeavaan aikaan tai on nuhaa tms jotain erikoista niin kirjoita se lämmön perään että muistat että oli jokin häiriö. Jos on nuha tai mittaa eri aikaan kuin muulloin, lämpö voi olla väärä ja se sitten saattaa vääristää tulkintaa.
Sitten tarkkailet vain lämpöä. Mulla esim. se on kuukautisten loppua kun aloitan taas mittaamaan 36.5 astetta. Sitten kun ovulaatio lähestyy, lämpö tekee notkahduksen alaspäin, esim. 36.3. Sitten ovis tapahtuu ja lämpö nousee vaikka 36.7. seuraavana päivänä Se pysyy siinä ylhäällä kunnes laskee taas kun kuukautiset ovat alkamassa.
Eli notkahduksen aikana, munasolu ikäänkuin ottaa vauhtia irrotakseen ;) kannattaa heilutella peittoja. Toki muulloinkin jos pystyy.
Yksi av:n vakikäyttäjä vaan
Mulla taas pisti silmään 5 ekaa kirjainta sun nimimerkissä (heppi). :D
Arvatkaas, onko vuoto vieläkään alkanut täällä? Voisko mulla todella olla luteaalivaihe 12 päivää, WOW!
:D vaihdoin nyt hämmennyksen välttämiseksi nimimerkin (kaksmieliset!):D
Eli mulle voi laittaa
Kp24/31, yk 2 (km 8/15)
Olisit ollut vaan Heppiina, se oli loistava nimimerkki!
Voi sanokaa ny mulle ettei huomenna vielä kannata testata! Mä tuun hulluksi itteni kans! Dpo huomenna siis vasta 10 :D
Voi tätä piinaa! Menkat nyt 2 viikkoo myöhässä ja testi näyttää negaa. Sain lähetteen pissatestiin viikon päähän, jonka koen kyllä täysin turhaksi, koska saman testin saan tehtyä kotonakin :/ sairaanhoitaja arveli, että menkat jääneet pois, koska odotan niin innokkaasti raskautumista... Tottakai odotan ja mietin asiaa :/ voi kun olisikin nappi, josta painaa, ettei miettisi koko asiaa :(