Mieheni väitti, etteivät miehet halua lapsia
Olemme yli kolmekymppisiä. Tapasin mieheni suomi24:n deittipalvelun kautta. Siellä hän sanoi lapsikysymykseen ("Haluatko lapsia?") ehkä. Hän vältteli lapsiaiheisia keskusteluja, kun yritin kysellä. Myöhemmin, kun asuimme jo yhdessä, hän sanoi, ettei haluakaan lapsia, vaikka deittipalvelussa oli vastannut lapsikysymykseen ehkä. Hän sanoi myös, etteivät miehet yleensäkään halua lapsia, että tekevät niitä vain naisten mieliksi, jos nainen vaatii. Kun ihmettelin, miksi suurin osa miehistä sitten vastaa lapsikysymykseen kyllä, hän väitti, että vain siksi, että naiset odottavat sitä. Pitääkö tämä paikkaansa?
Hän on myös antanut ymmärtää, että miehet ovat parisuhteessa vain säännöllisen seksin takia. Väittää kuitenkin rakastavansa minua. Hän on suuttunut, kun myöhemmin olen yrittänyt kysellä, miksi hänellä on ollut sellainen käsitys parisuhteista.
Minulla on aika lohduton kuva miehistä. Oma isäni jätti äitini, ennen kuin olin syntynytkään. Samoin, kun täällä lukee naisten jättämiä viestejä omista kusipäämiehistään, tuntuu, että miehistä 90 % on kylmiä ja empatiakyvyttömiä sikoja, joille oma vaimo ja perhe eivät merkitse mitään.
Pitäisikö ottaa ero vai onko se täysin turhaa enää tämän ikäisenä (35 v.)? Kaikille ei vain riitä hyviä miehiä, jotka haluavat perheen ja ovat hyviä aviomiehiä ja perheenisiä.
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
man kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, onpa harvinaisen tyhmä mies. Itse jättäisin jo pelkästä sen takia. "Minä ja mun kaveri jape eli kaikki maailman miehet ajattelee näin" :D
Ai luulet että kaikki miehet haluavat suurperheen.En voisi edes kuvitella että pitäisi elättää jotain kakaroita.
Ja tämän johtopääksen teit mistä?
Aivan yhtä typerää on olettaa että kaikki miehet haluavat lapsia kuin olettaa että kukaan mies ei halua lapsia. Erityisesti jos perusteluna on "Minä ja mun kaveri ajatellaan näin". Yleensä kun kaveripiirin helposti valikoituu juuri ne, jotka ajattelevat samalla tavalla. Yhtä typerää on olettaa että jokainen nainen haluaa tai on haluamatta lapsia.Ja sitten kuka puhuikaan suurperheestä? Onko yks tai kaksi lasta suurperhe? Kuka käski Juuri Sinun hommata yhtään lasta? Ei kukaan. Kunhan muistat sen kertoa kumppanillekin ja olla tapailematta naisia, jotka haluavat niitä "kakaroita". Kaikki naiset eivät halua, vaikka laskuja väittäisivät mitä.
Tietenkin typerintä on valehdella mielipiteistään tulevalle kumppanille ja vielä kuvitella perustelun "No kaikkihan näin tekee" olevan jotenkin hyväksyttävä. Koska kaikki ei tee niin, kaikki eivät huijaa, kaikki eivät edes ajattele niin.
Ap:n mies on typerä, koska luulee kaikkien miesten ajattelevan kuten itse ja typerä kun on huijannut todellisista aikeistaan luullen sen olevan ihan ok ja normaalia.
No tämä ei ole yleistys : Suurin osa naisista haluaa lapsia,suurin osa miehistä ei halua lapsia.Mitäs luulisit tapahtuvan jos mies sanoisi heti suhteen alussa ettei halua koskaan lapsia,suhde loppuisi siihen.
Niin sen suhteen _kuuluukin_ loppua jo heti alkuun, jos elämän tavoitteet poikkeavat rajusti toisistaan
Ihan järjetöntä roikkua väkisin suhteessa / roikottaa toista väkisin suhteessa valheellisen keinoin jos mielipiteet eroavat niin tärkeästä asiasta kuin perheenperustaminen.Väite siitä että suurin osa miehistä ei halua lapsia ei perustu mihinkään. Suurin osa miehistä haluaa, tosin yeensä myöhemmin. Lassukat vain ovat siinä harhassaan mutu tuntumassa luullen kaikkien olevan kuten oma lähipiiri tai kuullen vain ne mielipiteet jotka vastaavat omiaan ja väittäen kaikkea muuta valeeksi. Todellisessa ei ole olemassa ainoatakaan tilastoa, joka todistaisi väitteen "suurin osa miehistä ei koskaan halua lapsia".
Tuolla logiikalla syntyvyys olisi lähellä nollaa.Miehet tekevät lapsia naisten mieliksi.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 12:51"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 12:32"]kun täällä lukee naisten jättämiä viestejä omista kusipäämiehistään, tuntuu, että miehistä 90 % on kylmiä ja empatiakyvyttömiä sikoja, joille oma vaimo ja perhe eivät merkitse mitään.
Ei, vaan ongelma on se, että 100 prosenttia noin ajattelevista miehistä löytää naisen, koska kaikki naiset ihastuvat miehekkäisiin isokokoisiin renttuihin, jotka ajattelevat noin, ja niistä kilteistä miehistä jotka haluaisivat lapsia löytää ehkä 30 prosenttia itselleen naisen, koska nämä miehet eivät uskalla tehdä itse aloitetta yhtä usein (ja kaikkihan tietävät että naiset eivät aloitteita tee) ja ne näistä jotka uskaltavat tehdä aloitteita tulevat usein torjutuksi, koska eivät viehätä fyysisesti naista tarpeeksi, kun eivät ole tarpeeksi miehekkäitä.
Joten kestäkää tilanne kun itse olette renttunne valinneet.
-Mies-
Mieheni ei ole miehekäs mies, vaan hiljainen, nörtti, lyhyt, lihakseton ja laiha. Vähän feminiininen olemukseltaan. Pidän sellaisista miehistä, en mistään machoista. Luulin, että olin tavannut kiltin miehen, mutta yhteiselo on paljastanut hänestä näitä lassukka-puolia. Hän itse väittää olevansa liian kiltti ja hyväksikäytetty. Hän on myös katkera siitä, ettei nuorempana ollut naisia. Tunsin jonkinlaista sympatiaa häntä kohtaan ja ajattelin pelastaa hänet yksinäisyydeltä. T. Ap
Sun miehes kuulostaa niin lassukalta, ettei ole tosikaan!
Meillä meni niin, ettei oikeastaan avomiehen kanssa koskaan puhuttu lapsista mitään. Minulle ilmeni raskausoireet ehkäisystä huolimatta ja tein raskaustestin joka oli positiivinen. Mies alkoi itkemään onnesta ja sanoi että ''Kai me pidetään se?'' johon minä vastasin ''tietenkin pidetään''.
Eli meillä ainakin avomies oli tosi sanaton lapsiasioista, ei siis puhunut asiasta mitään. Kuitenkin kun tulin raskaaksi niin oli heti ihan messissä. Nyt meidän pieni on parivuotias ja mies on loistava isä, tuleva aviomies. :)
Mun lähipiirissä kaikki miehet on halunneet lapsia. Exä jopa ehdotti eron jälkeen, että tehtäis yhteinen lapsi, olis kuulemma halunnu sen just mun kanssa... 😒 tuo oli kyllä luultavasti enemmän yritys sitoa minut häneen..
Mutta esim. mieheni veli kävi kovan kamppailun itsensä kanssa, kun rakastui naiseen, joka ei voi saada lapsia. Olis kaivannu omaa lasta, mutta ainakaan biologinen lapsi ei ole mahdollinen, kun tuon naisen kuitenkin halusi.
Mutta esim. mun mies on halunnu lapsia ja meillä onkin useampi. Ottaa vastuun perheestä ja lapsista siinä missä minäkin ja esim yleensä huolehtii lapset hoitoon ja usein poiskin johtuen mun tyhmistä työajoista, on pitänyt kaikki isyysvapaat, osan vanhempainvapaista ja on nyt osittaisella hoitovapaalla..
Nykyään suurin osa naisista ei halua lapsia, joka on toki ihan ymmärrettävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika yleistä ollut lähipiirissä tuo, että mies valehtelee haluavansa lapsia jotta saa suhteen. Suhteen edetessä (tai siis kun ei etene :D), tuleekin ilmi ettei mies oikeasti haluakaan lasta, ole koskaan halunnut. Minullekin on käynyt näin, 3,5 vuoden suhde päättyi kun mies myönsi valehdelleensa halukkuudestaan lapsiin ja avioliittoon. Nyt alkaa tuntua samalta nykyisessä suhteessa. Kaksi vuotta ollaan oltu ja suhteen alussa mies oli ihan selkeästi mukamas samalla mielellä liikenteessä. Nyt on alkanut kelkka kääntyä, näemmä ei vaan uskalla suoraan sanoa "etten jättäisi". Vituttaa valehtelu.
Omat ja parhaan kaverin suhteet harvemmin ovat hyvä mittapuu yleistykselle. Esimerkiksi Itse sanoisin pelkästään oman lähipiirin perusteella, että erittäin monet miehet nimen omaan haluavat sen kaksi lasta ja omakotitalon.
Jos otetaan toinen esimerkki väkivaltaisuus. Siskoni omien kokemusten perusteella kaikki miehet ovat vaimonhakkaajia. Suhteita on ollut monta, kaikki päätyneet väkivaltaan. Minun omien kokemusten perusteella kukaan ei ole väkivaltainen, en ole yhdessäkään suhteessa kokenut minkäänlaista väkivallan oiretta. Kumpikin saisi iha eri päätelmät omien kokemusta perusteella. Kyse on kuitenkin enemmän siitä, millainen miestyyppi saa ne omat hormoni hyrräämään ja millaisessa seurassa viihtyy.
Jos sinulla tulee toistuvasti vastaan se, että mies valehtelee motiiveistaan ja haluistaan, kannattaa miettiä syvällisesti, että miksi juuri sinä haksahdat toistuvasti samaan miestyyppiin kun kerran rehellisiäkin miehiä on.
Näitä tapauksia on ollut lähipiirissä useampi. Itsellä yksi, ehkä kaksi. En siis lähde tekemään yleistyksiä "kahden" tapauksen perusteella :) todennäköisesti olemme eri ikäluokkaa ja erot selittyvät sillä. Tuntuu vähän ikävältä että heität heti tuollaista kommenttia.
-kelle vastasit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
man kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho, onpa harvinaisen tyhmä mies. Itse jättäisin jo pelkästä sen takia. "Minä ja mun kaveri jape eli kaikki maailman miehet ajattelee näin" :D
Ai luulet että kaikki miehet haluavat suurperheen.En voisi edes kuvitella että pitäisi elättää jotain kakaroita.
Aivan yhtä typerää on olettaa että kaikki miehet haluavat lapsia kuin olettaa että kukaan mies ei halua lapsia. Erityisesti jos perusteluna on "Minä ja mun kaveri ajatellaan näin". Yleensä kun kaveripiirin helposti valikoituu juuri ne, jotka ajattelevat samalla tavalla. Yhtä typerää on olettaa että jokainen nainen haluaa tai on haluamatta lapsia.Ja sitten kuka puhuikaan suurperheestä? Onko yks tai kaksi lasta suurperhe? Kuka käski Juuri Sinun hommata yhtään lasta? Ei kukaan. Kunhan muistat sen kertoa kumppanillekin ja olla tapailematta naisia, jotka haluavat niitä "kakaroita". Kaikki naiset eivät halua, vaikka laskuja väittäisivät mitä.
Tietenkin typerintä on valehdella mielipiteistään tulevalle kumppanille ja vielä kuvitella perustelun "No kaikkihan näin tekee" olevan jotenkin hyväksyttävä. Koska kaikki ei tee niin, kaikki eivät huijaa, kaikki eivät edes ajattele niin.
Ap:n mies on typerä, koska luulee kaikkien miesten ajattelevan kuten itse ja typerä kun on huijannut todellisista aikeistaan luullen sen olevan ihan ok ja normaalia.
No tämä ei ole yleistys : Suurin osa naisista haluaa lapsia,suurin osa miehistä ei halua lapsia.Mitäs luulisit tapahtuvan jos mies sanoisi heti suhteen alussa ettei halua koskaan lapsia,suhde loppuisi siihen.
Niin sen suhteen _kuuluukin_ loppua jo heti alkuun, jos elämän tavoitteet poikkeavat rajusti toisistaan
Ihan järjetöntä roikkua väkisin suhteessa / roikottaa toista väkisin suhteessa valheellisen keinoin jos mielipiteet eroavat niin tärkeästä asiasta kuin perheenperustaminen.Väite siitä että suurin osa miehistä ei halua lapsia ei perustu mihinkään. Suurin osa miehistä haluaa, tosin yeensä myöhemmin. Lassukat vain ovat siinä harhassaan mutu tuntumassa luullen kaikkien olevan kuten oma lähipiiri tai kuullen vain ne mielipiteet jotka vastaavat omiaan ja väittäen kaikkea muuta valeeksi. Todellisessa ei ole olemassa ainoatakaan tilastoa, joka todistaisi väitteen "suurin osa miehistä ei koskaan halua lapsia".
Tuolla logiikalla syntyvyys olisi lähellä nollaa.Miehet tekevät lapsia naisten mieliksi.
Vaikka kuinka monta kertaa huutaisit "Lokki on kala", se ei siitä todeksi muuttuisi.
Vaikka kuinka monta kertaa väität, että kukaan mies ei ikinä halua lapsia, se ei siltikään perustuu todellisuuteen, eikä sinulla edelleenkään ole yhtään mitään väitteesi tueksi.
Miehet haluaa lapsia kyllä. Mutta ne ei halua kiireistä pikkulapsiarkea missä vaimosta on tullut vaan pelkkä mamma ja koko perhe pyörii vain lapsen ehdoilla. Näin on ainakin omat kaverit ja tutut miehet sanonu. n25
Eli kaikki on kivaa kun kaikki menee hyvin. Mies ei kestä perheasioissa vastoinkäymisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
man kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka kuinka monta kertaa huutaisit "Lokki on kala", se ei siitä todeksi muuttuisi.
Vaikka kuinka monta kertaa väität, että kukaan mies ei ikinä halua lapsia, se ei siltikään perustuu todellisuuteen, eikä sinulla edelleenkään ole yhtään mitään väitteesi tueksi.
On se helppoa kun naiset uskovat kaiken mitä oma mies sanoo...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika yleistä ollut lähipiirissä tuo, että mies valehtelee haluavansa lapsia jotta saa suhteen. Suhteen edetessä (tai siis kun ei etene :D), tuleekin ilmi ettei mies oikeasti haluakaan lasta, ole koskaan halunnut. Minullekin on käynyt näin, 3,5 vuoden suhde päättyi kun mies myönsi valehdelleensa halukkuudestaan lapsiin ja avioliittoon. Nyt alkaa tuntua samalta nykyisessä suhteessa. Kaksi vuotta ollaan oltu ja suhteen alussa mies oli ihan selkeästi mukamas samalla mielellä liikenteessä. Nyt on alkanut kelkka kääntyä, näemmä ei vaan uskalla suoraan sanoa "etten jättäisi". Vituttaa valehtelu.
Omat ja parhaan kaverin suhteet harvemmin ovat hyvä mittapuu yleistykselle. Esimerkiksi Itse sanoisin pelkästään oman lähipiirin perusteella, että erittäin monet miehet nimen omaan haluavat sen kaksi lasta ja omakotitalon.
Jos otetaan toinen esimerkki väkivaltaisuus. Siskoni omien kokemusten perusteella kaikki miehet ovat vaimonhakkaajia. Suhteita on ollut monta, kaikki päätyneet väkivaltaan. Minun omien kokemusten perusteella kukaan ei ole väkivaltainen, en ole yhdessäkään suhteessa kokenut minkäänlaista väkivallan oiretta. Kumpikin saisi iha eri päätelmät omien kokemusta perusteella. Kyse on kuitenkin enemmän siitä, millainen miestyyppi saa ne omat hormoni hyrräämään ja millaisessa seurassa viihtyy.
Jos sinulla tulee toistuvasti vastaan se, että mies valehtelee motiiveistaan ja haluistaan, kannattaa miettiä syvällisesti, että miksi juuri sinä haksahdat toistuvasti samaan miestyyppiin kun kerran rehellisiäkin miehiä on.
Näitä tapauksia on ollut lähipiirissä useampi. Itsellä yksi, ehkä kaksi. En siis lähde tekemään yleistyksiä "kahden" tapauksen perusteella :) todennäköisesti olemme eri ikäluokkaa ja erot selittyvät sillä. Tuntuu vähän ikävältä että heität heti tuollaista kommenttia.
-kelle vastasit
No mutta jos et halua ajatella, vaan keskityt mielesi pahoittamiseen, niin jatka toki nykyisen miehesi kanssa ilman lapsia vaikka itse niitä haluaisit tai eroa ja ota tilalle toinen samanlainen, jolloin olet samassa tilanteessa.
Toinen vaihtoehto olisi, että mielen pahoittamisen sijaan miettisit, miksi miesvalintasi on mitä on ja voisit jatkossa löytää itsellesi sopivimman. Mutta ihan miten itse tykkäät.
Palstamammat kuvittelevat tietävänsä mitä miehet ajattelevat ja haluavat?
Ja kertovat omalla suullaan kaiken miesten puolesta? Jos oikeita vastauksia haluaisitte, tekisitte kyselyn miesvaltaisella palstalla. Tässä ketjussa puolustelette vain omia ajatuksianne ja näkemyksiänne, ensimmäistäkään miestä ei ketjussa taida olla.
Mammojen omat ajatukset ja kuvitelmat = näinmiehetoikeastiajattelee-joukkopsykoosi.
Minä miehenä olen varmaan sitten vähän poikkeustapaus koska multa löytyy lastenhoitajan koulutus ja haluan myös lapsia. Ongelmana on vain vastentahtoinen sinkkuus.
Siinä, että haluaa pakottaa maailmaan uusia ihmisiä vastoin heidän tahtoaan, ei ole mitään hyvää.
Hyvä mies on sellainen, joka ehkäisee kärsimyksen syntymistä eikä aiheuta sitä.
Noin kolmannes miehistä ja neljännes naisista ei koskaan hanki lapsia, joten aika tavallistahan tuo on. Tosin vain 15 % ilmoittaa, ettei halua ollenkaan lapsia.
Mä tunnen useita miehiä, jotka haluvat tai ovat halunneet lapsia. Mun veli on nyt 25-vuotias sinkku ja on sanonut, että haluaisi jo saada lapsia! Mutta ei ole ketään, jonka kanssa niitä tekisi.
Noin joka toinen mies tekee ne lapset siksi että nainen ei lähde litomaan eli pelaa varman päälle saadakseen seksiä. Koska luulevat että jos nainen lähtee, seksi loppuu siihen tai ovat niin laiskiintuneet etteivät viitsi lähteä enää "metsästämään".
Joten sitten lyhytnäköisesti tehdään peliliikkeitä joita kadutaan ja rankasti, vaikka sitä ei sille naiselle sanota suoraan. Mutta tsekatkaapa onko mies poissaoleva, soffalla röhnöttäjä, tiuskija muulle perheelle, haluton tekemään mitään yhdessä...juuri tällainen mies on se, joka katuu sitä että meni tekemään lapset ja tuntee olevansa vankilassa jota myös perheeksi kutsutaan.
(minä olen yksi noista miehistä...ja meitä on PALJON....)
Vierailija kirjoitti:
Palstamammat kuvittelevat tietävänsä mitä miehet ajattelevat ja haluavat?
Ja kertovat omalla suullaan kaiken miesten puolesta? Jos oikeita vastauksia haluaisitte, tekisitte kyselyn miesvaltaisella palstalla. Tässä ketjussa puolustelette vain omia ajatuksianne ja näkemyksiänne, ensimmäistäkään miestä ei ketjussa taida olla.
Mammojen omat ajatukset ja kuvitelmat = näinmiehetoikeastiajattelee-joukkopsykoosi.
On ainoa sinun mielikuvitustasi, että palstamamma ei kävisi muilla foorumeilla. Nyt kun kuitenkin ollaan vauva-palstalla, niin tietenkään sama keskustelu ei ole reaaliajassa toisella palstalla. Kuitenkin muilla palstoilla jos vaivautuisit lukemaan keskusteluja, niin löytyy hyvinkin miehiä kertomassa mielipiteitä omien lasten hienoudesta ja yleensä lassukoita on vähemmistö (en laske tähän mitään ylilautaa jossa ikäjakauma on lähempänä viittätoista). Itse asiassa vauva-palstalla tuntuu olevan muuta niin sitkeä lassukka , että tuntuu kuin täällä niitä olisi enemmän kuin vaikka riemurasiassa.
On myös ihan omaa mielikuvitustasi luulla, että palstamamma ei tietäisi muusta maailmasta kuin omasta miehestään (joka logiikkaan mukaan tietenkin valehtelee) ja omasta sinappikoneeestaan. Itse työskentelen miesvaltaisella alalla ja kaikenlaista on tullut kuultua vuosien saatossa. Aika mielenkiintoista vitsiäkin naisista kuulee ajoittain. Käytännössä kuitenkin noita lapsivastaisia lähinnä on 18-25 vuotiaat jantterit ja muutama vanhempi kestosovinisti. Suurin osa 26-59 vuotiaista miehistä on hyvinkin perhekeskeisiä duunari-isiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen mies enkä halua lapsia. Tunnen myös useita miehiä, jotka eivät halua lapsia. Joissakin piireissä se on yleisempää kuin toisissa.
Tää on yleistä erityisesti nuoremmissa ikäluokissa - myös naisissa. Ihmiset muuttuvat ajan mittaan ja monet lopulta haluavatkin lapsia perheeseensä. Toki on niitäkin jotka eivät halua lapsia missään elämänsä vaiheessa.
Lapsettomuuden ihannointi on itse asiassa hieman yleisempää yli kolmikymppisillä kuin pari-kolmikymppisillä. Nykyinen lamahan on siitä mielenkiintoinen, että 90-luvun lamasta poiketen nyt myös kolmkymppiset lykkäävät tai jättävät väliin lastenhankinnan. Viime kerralla nuoret odottivat mutta vanhemmat tekivät lapsia entiseen tapaan. Kertoo asenteiden muuttumisesta. Nythän me laman lapset olemme parhaassa lapsentekoiässä.
Kyllä meillä ainakin oli ihan alusta saakka selvää, että mies haluaa lapsia. Itse en parisuhteen alussa ollut vielä niin kiinnostunut asiasta mutta mies mainitsi jo silloin, että niitä joskus haluaa, ehkä jopa kaksi. Nyt neljän vuoden seurustelun jälkeen on ensimmäinen tulossa, molemmat ollaan innoissamme :) Miehen mieli on ainoastaan siinä muuttunut, että ehkä sittenkin hankitaan vain yksi, kun homma ei sujunut meillä ihan ongelmitta (toistuvat keskenmenot) ja raskausaikakin on ollut melko raskasta. Saa nähdä, tältä tuntuu nyt, mutta mistäs sitä koskaan tietää.
Ärsyttää kyllä tämä miesten jakaminen kiltteihin miehiin ja renttuihin. Siinä välissä on paljon muutakin. En ole omaani koskaan miksikään vässykäksi mieltänyt, vahva ja miehekäs mies, ei mikään yltiöromanttinen, mutta silti haluaa lapsia ja omistaa käytöstavat.