Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni väitti, etteivät miehet halua lapsia

Vierailija
30.08.2015 |

Olemme yli kolmekymppisiä. Tapasin mieheni suomi24:n deittipalvelun kautta. Siellä hän sanoi lapsikysymykseen ("Haluatko lapsia?") ehkä. Hän vältteli lapsiaiheisia keskusteluja, kun yritin kysellä. Myöhemmin, kun asuimme jo yhdessä, hän sanoi, ettei haluakaan lapsia, vaikka deittipalvelussa oli vastannut lapsikysymykseen ehkä. Hän sanoi myös, etteivät miehet yleensäkään halua lapsia, että tekevät niitä vain naisten mieliksi, jos nainen vaatii. Kun ihmettelin, miksi suurin osa miehistä sitten vastaa lapsikysymykseen kyllä, hän väitti, että vain siksi, että naiset odottavat sitä. Pitääkö tämä paikkaansa?

Hän on myös antanut ymmärtää, että miehet ovat parisuhteessa vain säännöllisen seksin takia. Väittää kuitenkin rakastavansa minua. Hän on suuttunut, kun myöhemmin olen yrittänyt kysellä, miksi hänellä on ollut sellainen käsitys parisuhteista. 

Minulla on aika lohduton kuva miehistä. Oma isäni jätti äitini, ennen kuin olin syntynytkään. Samoin, kun täällä lukee naisten jättämiä viestejä omista kusipäämiehistään, tuntuu, että miehistä 90 % on kylmiä ja empatiakyvyttömiä sikoja, joille oma vaimo ja perhe eivät merkitse mitään.

Pitäisikö ottaa ero vai onko se täysin turhaa enää tämän ikäisenä (35 v.)? Kaikille ei vain riitä hyviä miehiä, jotka haluavat perheen ja ovat hyviä aviomiehiä ja perheenisiä.  

Kommentit (215)

Vierailija
81/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika yleistä ollut lähipiirissä tuo, että mies valehtelee haluavansa lapsia jotta saa suhteen. Suhteen edetessä (tai siis kun ei etene :D), tuleekin ilmi ettei mies oikeasti haluakaan lasta, ole koskaan halunnut. Minullekin on käynyt näin, 3,5 vuoden suhde päättyi kun mies myönsi valehdelleensa halukkuudestaan lapsiin ja avioliittoon. Nyt alkaa tuntua samalta nykyisessä suhteessa. Kaksi vuotta ollaan oltu ja suhteen alussa mies oli ihan selkeästi mukamas samalla mielellä liikenteessä. Nyt on alkanut kelkka kääntyä, näemmä ei vaan uskalla suoraan sanoa "etten jättäisi". Vituttaa valehtelu.

Vierailija
82/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tavannut s24deittien kautta useamman miehen, jotka tekevät nopeasti selväksi että haluavat lapsia ja perheen ja kelpuuttavat vain naisen joka haluaa samaa myös. Ottavat itse puheeksi lapsikysymyksen. Minullakin on sellainen kokemus että jos mies sanoo ehkä ja/tai välttelee lapsensaamista koskevaa keskustelua, hän ei oikeasti halua lasta, saattaa antaa ymmärtää ehkä haluavansa, koska haluaa naisen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika yleistä ollut lähipiirissä tuo, että mies valehtelee haluavansa lapsia jotta saa suhteen. Suhteen edetessä (tai siis kun ei etene :D), tuleekin ilmi ettei mies oikeasti haluakaan lasta, ole koskaan halunnut. Minullekin on käynyt näin, 3,5 vuoden suhde päättyi kun mies myönsi valehdelleensa halukkuudestaan lapsiin ja avioliittoon. Nyt alkaa tuntua samalta nykyisessä suhteessa. Kaksi vuotta ollaan oltu ja suhteen alussa mies oli ihan selkeästi mukamas samalla mielellä liikenteessä. Nyt on alkanut kelkka kääntyä, näemmä ei vaan uskalla suoraan sanoa "etten jättäisi". Vituttaa valehtelu.

Ikävä kyllä samoja kokemuksia, minullekin on valehdeltu että muka haluaisi lapsia ja sen perinteisin rivitaloelämän jne ja tunnustettu valehtelun syyksi, että oli pakko valehdella saadakseen parisuhteen (koska naiset haluavat perhettä eivätkä ota miestä joka ei halua elämässään ylipäätään naimisiin tai asua yhdessä tai lapsia). Kun olen ihmetellyt että etkä tajua suhteen päättyvän kun valhe paljastuu, niin vastaus on ollut, että ehkä joo, mutta sai ainakin niin pitkän parisuhteen kuin pystyi saamaan. Sanoisin, että halu perustaa perhe tulee ilmi rivien välistä, suhtautumisesta perheytyviin tai perheellisiin ystäviin, spontaanista halusta jutella lapsista jne. Sanoihin ei pidä luottaa.

Vierailija
84/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

man kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, onpa harvinaisen tyhmä mies. Itse jättäisin jo pelkästä sen takia. "Minä ja mun kaveri jape eli kaikki maailman miehet ajattelee näin" :D

Ai luulet että kaikki miehet haluavat suurperheen.En voisi edes kuvitella että pitäisi elättää jotain kakaroita.

Ja tämän johtopääksen teit mistä?

Aivan yhtä typerää on olettaa että kaikki miehet haluavat lapsia kuin olettaa että kukaan mies ei halua lapsia. Erityisesti jos perusteluna on "Minä ja mun kaveri ajatellaan näin". Yleensä kun kaveripiirin helposti valikoituu juuri ne, jotka ajattelevat samalla tavalla. Yhtä typerää on olettaa että jokainen nainen haluaa tai on haluamatta lapsia.

Ja sitten kuka puhuikaan suurperheestä? Onko yks tai kaksi lasta suurperhe? Kuka käski Juuri Sinun hommata yhtään lasta? Ei kukaan. Kunhan muistat sen kertoa kumppanillekin ja olla tapailematta naisia, jotka haluavat niitä "kakaroita". Kaikki naiset eivät halua, vaikka laskuja väittäisivät mitä.

Tietenkin typerintä on valehdella mielipiteistään tulevalle kumppanille ja vielä kuvitella perustelun "No kaikkihan näin tekee" olevan jotenkin hyväksyttävä. Koska kaikki ei tee niin, kaikki eivät huijaa, kaikki eivät edes ajattele niin.

Ap:n mies on typerä, koska luulee kaikkien miesten ajattelevan kuten itse ja typerä kun on huijannut todellisista aikeistaan luullen sen olevan ihan ok ja normaalia.

No tämä ei ole yleistys : Suurin osa naisista haluaa lapsia,suurin osa miehistä ei halua lapsia.Mitäs luulisit tapahtuvan jos mies sanoisi heti suhteen alussa ettei halua koskaan lapsia,suhde loppuisi siihen.

Niin sen suhteen _kuuluukin_ loppua jo heti alkuun, jos elämän tavoitteet poikkeavat rajusti toisistaan

Ihan järjetöntä roikkua väkisin suhteessa / roikottaa toista väkisin suhteessa valheellisen keinoin jos mielipiteet eroavat niin tärkeästä asiasta kuin perheenperustaminen.

Väite siitä että suurin osa miehistä ei halua lapsia ei perustu mihinkään. Suurin osa miehistä haluaa, tosin yeensä myöhemmin. Lassukat vain ovat siinä harhassaan mutu tuntumassa luullen kaikkien olevan kuten oma lähipiiri tai kuullen vain ne mielipiteet jotka vastaavat omiaan ja väittäen kaikkea muuta valeeksi. Todellisessa ei ole olemassa ainoatakaan tilastoa, joka todistaisi väitteen "suurin osa miehistä ei koskaan halua lapsia".

Vierailija
85/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 26 v. nainen ja uskon väittämään täysin. En itsekään halua lapsia. En ole ikinä haaveillut perhe-elämästä. Uskon, että parisuhde voi parhaiten silloin kun ei ole lapsia. Itse valitsen mieluiten lapsettoman elämän ja parisuhteen, jossa on spontaania seksiä ja aikaa huoltaa parisuhdetta.

Perheen äidit tuntuvat myös pitävän miehiään sylkykuppina ja lapset ovat se elämän suola ja äitiyteen uppoudutaan sataprosenttisesti. Ei toki aina, mutta usein näin.

Voin kuvitella, että miestä ottaa päähän kun naisesta tulee lasten saamisen jälkeen tylsä kotiäiti vailla erotiikkaa.

On paljon ihmisiä, jotka eivät halua lapsia, ja se on erittäin ok. Mutta ei ole ok valehdella siitä. Luulen, että sinä et valehtelisi muka haluavasi lapsia vaan kertoisit ihan rehdisti, että tiedät haluavasi lapsettoman elämän.

Olen samaa mieltä, enkä itsekään valehtelisi haluavani lapsia. Sehän olisi tavallaan toisen unelmien hukkaan heittämistä, mikäli toinen lapsia haluaisi.

Vastaukseni koski lähinnä otsikkoa. Luulen, että suurin osa miehistä tekee lapsia painostuksesta tai sosiaalisten paineiden takia.

Vierailija
86/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 26 v. nainen ja uskon väittämään täysin. En itsekään halua lapsia. En ole ikinä haaveillut perhe-elämästä. Uskon, että parisuhde voi parhaiten silloin kun ei ole lapsia. Itse valitsen mieluiten lapsettoman elämän ja parisuhteen, jossa on spontaania seksiä ja aikaa huoltaa parisuhdetta.

Perheen äidit tuntuvat myös pitävän miehiään sylkykuppina ja lapset ovat se elämän suola ja äitiyteen uppoudutaan sataprosenttisesti. Ei toki aina, mutta usein näin.

Voin kuvitella, että miestä ottaa päähän kun naisesta tulee lasten saamisen jälkeen tylsä kotiäiti vailla erotiikkaa.

On paljon ihmisiä, jotka eivät halua lapsia, ja se on erittäin ok. Mutta ei ole ok valehdella siitä. Luulen, että sinä et valehtelisi muka haluavasi lapsia vaan kertoisit ihan rehdisti, että tiedät haluavasi lapsettoman elämän.

On se niin niin helppoa naisten neuvoa miehiä että ei saa valehdella haluavansa lapsia kun ei oikeasti halua.Kysymys kuuluu kuinka monella miehellä luulisitte olevan parisuhde jos miehet oikeasti toimisivat näin?

Vierailija
87/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

man kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho, onpa harvinaisen tyhmä mies. Itse jättäisin jo pelkästä sen takia. "Minä ja mun kaveri jape eli kaikki maailman miehet ajattelee näin" :D

Ai luulet että kaikki miehet haluavat suurperheen.En voisi edes kuvitella että pitäisi elättää jotain kakaroita.

Ja tämän johtopääksen teit mistä?

Aivan yhtä typerää on olettaa että kaikki miehet haluavat lapsia kuin olettaa että kukaan mies ei halua lapsia. Erityisesti jos perusteluna on "Minä ja mun kaveri ajatellaan näin". Yleensä kun kaveripiirin helposti valikoituu juuri ne, jotka ajattelevat samalla tavalla. Yhtä typerää on olettaa että jokainen nainen haluaa tai on haluamatta lapsia.

Ja sitten kuka puhuikaan suurperheestä? Onko yks tai kaksi lasta suurperhe? Kuka käski Juuri Sinun hommata yhtään lasta? Ei kukaan. Kunhan muistat sen kertoa kumppanillekin ja olla tapailematta naisia, jotka haluavat niitä "kakaroita". Kaikki naiset eivät halua, vaikka laskuja väittäisivät mitä.

Tietenkin typerintä on valehdella mielipiteistään tulevalle kumppanille ja vielä kuvitella perustelun "No kaikkihan näin tekee" olevan jotenkin hyväksyttävä. Koska kaikki ei tee niin, kaikki eivät huijaa, kaikki eivät edes ajattele niin.

Ap:n mies on typerä, koska luulee kaikkien miesten ajattelevan kuten itse ja typerä kun on huijannut todellisista aikeistaan luullen sen olevan ihan ok ja normaalia.

No tämä ei ole yleistys : Suurin osa naisista haluaa lapsia,suurin osa miehistä ei halua lapsia.Mitäs luulisit tapahtuvan jos mies sanoisi heti suhteen alussa ettei halua koskaan lapsia,suhde loppuisi siihen.

Niin sen suhteen _kuuluukin_ loppua jo heti alkuun, jos elämän tavoitteet poikkeavat rajusti toisistaan

Ihan järjetöntä roikkua väkisin suhteessa / roikottaa toista väkisin suhteessa valheellisen keinoin jos mielipiteet eroavat niin tärkeästä asiasta kuin perheenperustaminen.

Väite siitä että suurin osa miehistä ei halua lapsia ei perustu mihinkään. Suurin osa miehistä haluaa, tosin yeensä myöhemmin. Lassukat vain ovat siinä harhassaan mutu tuntumassa luullen kaikkien olevan kuten oma lähipiiri tai kuullen vain ne mielipiteet jotka vastaavat omiaan ja väittäen kaikkea muuta valeeksi. Todellisessa ei ole olemassa ainoatakaan tilastoa, joka todistaisi väitteen "suurin osa miehistä ei koskaan halua lapsia".

Tämän kirjoittaja on oikeassa. Suuri tai suurin osa miehistä haluaa lapsia. Moni tosin vasta yli kolmikymppisenä. Monella miehellä on ihan vauvakuumekin tai jos eivät saa lapsia niin surevat sitä kovin. Nämä lassukkamiehet jotka eivät halua lapsia itse (mutta saadakseen parisuhteen ovat valmiita valehtelemaan ehkä haluavansa lapsia) väittävät aina, että miehet eivät oikeasti halua lapsia. Joko he tosiaan elävät vain siinä omassa harhassaan ja koska itselle lapsen saaminen on niin ahdistava ajatus niin kuvittelevat että muut miehet ajatteöevat samoin. Mutta toinen syy tuollaiselle väitteelle on sama kuin sille valehtelulle. He väittävät naiselleen että kukaan mies ei muka oikeasti halua lapsia siksi, että he haluavat pitää naisensa. He pelkäävät että naiset karkaa lapsia oikeasti haluavien miesten matkaan. He tietävät, että moni mies aidosti haluaa lapsia ja he tietävät, että nämä miehet on naisten keskuudessa haluttua tavaraa, ja he ovat b-luokan miehiä itse. Siksi he yrittävät rakentaa naisille harhakuvaa siitä että miehet ei muka haluaisi lapsia. Varmistaakseen itselleen mahdollisuuden parisuhteisiin.

Vierailija
88/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on löytänyt palstojen kilttimiehen!

Vierailija
89/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tässä nyt taas on niin ihmeellistä. On miehiä ja naisia jotka eivät halua lapsia.

Osa jopa valehtelee kumppanille että haluaa lapsia/ei halua lapsia koska haluaa miellyttää kumppania ja haluaa pitää parisuhteensa eikä erota.

Minä halusin lapsia ja niin halusi miehenikin. Meillä on 2 lasta ja mies olisi halunnut vielä kolmannenkin lapsen mutta minä en halunnut.

Vierailija
90/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se niin niin helppoa naisten neuvoa miehiä että ei saa valehdella haluavansa lapsia kun ei oikeasti halua.Kysymys kuuluu kuinka monella miehellä luulisitte olevan parisuhde jos miehet oikeasti toimisivat näin?

Noniin, tässähän se sitten tuli. Sinäkin siis tunnustat, että mies valehtelee, koska haluaa saada naisen ja saada parisuhteen. Koska tajuaa että jos sanoisi totuuden että ei halua lapsia, ei saisi parisuhdetta. Eli on valmis huijaamaan naisen itselleen koska haluaa niin kovin saada naisen.

Vierailija
91/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö suurin osa miehistä nimenomaan etsii ihan sitä oikeaa itselleen, rakkautta, seksi jää toisarvoiseksi. Samoin suurin osa miehistä haluaa nimenomaan lapsia, nykyään enemmänkin naiset ovat alkaneet pitkittämään tai jättämään lapsenteon kokonaan pois.

Kunnollisia miehiä on paljon, miksi täällä on jatkuvaa miesvihaa?

N25

Vierailija
92/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai suuri osa miehistä ihan oikeasti ja vilpittömästi haluaa saada lapsen. Ja toisenkin lapsen. Monessa parisuhteessa jopa enemmän kuin nainen.

Vierailija
93/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö suurin osa miehistä nimenomaan etsii ihan sitä oikeaa itselleen, rakkautta, seksi jää toisarvoiseksi. Samoin suurin osa miehistä haluaa nimenomaan lapsia, nykyään enemmänkin naiset ovat alkaneet pitkittämään tai jättämään lapsenteon kokonaan pois.

Kunnollisia miehiä on paljon, miksi täällä on jatkuvaa miesvihaa?

N25

Tämä on aivan totta. Minunkin kokemuksen mukaan suurin osa miehistä etsii itselleen rakkautta, arjen jakamista, sitä jonka kanssa perustaa perhe ja vanheta. Toki mieltävät seksin osaksi parisuhdetta jne, mutta harvalla se on ykkösasia. Ja moni mies on minulle vuodattanut että on ikävää kun yhä harvempi nainen haluaa lapsia vaan naiset haluavat nykyään tehdä uraa ja elää vapaina.

Vierailija
94/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäs tässä nyt taas on niin ihmeellistä. On miehiä ja naisia jotka eivät halua lapsia.

Osa jopa valehtelee kumppanille että haluaa lapsia/ei halua lapsia koska haluaa miellyttää kumppania ja haluaa pitää parisuhteensa eikä erota.

Minä halusin lapsia ja niin halusi miehenikin. Meillä on 2 lasta ja mies olisi halunnut vielä kolmannenkin lapsen mutta minä en halunnut.

Ongelma on siinä että on paljon miehiä mutta vähän naisia jotka eivät halua lapsia.Kun lapsia tehdään se ei tarkoita että molemmat osapuolet niitä ovat halunneet,kuten naiset kuvittelevat.

Vierailija
95/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan on aika säälittävää, että on näitä jotka perustelevat valehtelemistaan sillä, ettei muuten saisi parisuhdetta.

Miksi se parisuhde nyt sitten on pakollinen? Tuleeko se oma elämä onnellisemnmaksi siitä, että kunhan on vain "joku"? Oikeastiko joku luulee oman elämänsä olevan jotenkin parempaa, kun vain seurustelee, ihan sama vaikka se kumppani olisi täysin väärä ja eläisi miten valheessa?

Ymmärrän kyllä että kaikki ei halua perhettä. Se on ihan ok kaikin puolin.

Sitä sen sijaan en ymmärrä, että sitten väkisin roikutaan jonkun sellainen nilkassa, joka haluaa. Ei se parisuhde siinä tilanteessa tee tippaakaan onnellisemmaksi (ja sekin tietysti laitetaan sen toisen, tilanteeseen syyttömän osapuolen syyksi katsomatta peiliin ja kyseenalaistamatta omaa järjetöntä toimintaa, joka pilaa sen kumppaninkin elämän).

Vierailija
96/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelma on siinä että on paljon miehiä mutta vähän naisia jotka eivät halua lapsia.Kun lapsia tehdään se ei tarkoita että molemmat osapuolet niitä ovat halunneet,kuten naiset kuvittelevat.

Meillä ainakin lapsia alettiin tekemään nimenomaan miehen aloitteesta, hän sitä ensin ehdotti ja vähän painostikin lasten saamiseen. Mutta en usko että hän sitä muille miehille tunnustaisi, vaan varmaan puhuu kavereilleen että "höhö tuolla vaimolla oli vauvakuume niin annettiin sitten tulla lapsi, kyllähän minäkin seksistä paljaalla tykkään".

Vierailija
97/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinun ongelmasi on, että _luulet_ näin. Todellisuudessa väitteelläsi ei ole mitään pohjaa. Kaikki eivät ole kuten sinä ja muutama kaltaisesi.

Vierailija
98/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen tavannut s24deittien kautta useamman miehen, jotka tekevät nopeasti selväksi että haluavat lapsia ja perheen ja kelpuuttavat vain naisen joka haluaa samaa myös. Ottavat itse puheeksi lapsikysymyksen. Minullakin on sellainen kokemus että jos mies sanoo ehkä ja/tai välttelee lapsensaamista koskevaa keskustelua, hän ei oikeasti halua lasta, saattaa antaa ymmärtää ehkä haluavansa, koska haluaa naisen.

Sama. :) Kyllä niitä lapsiperheestä haaveilevia miehiä on. Siinä vaiheessa kun sinkkuunnuin ja aloin nettideittailla, olin avoimin kortein liikenteessä ja kerroin heti että kyllä, haluan lapsia enkä aio odotella vuositolkulla josko mies saisi päätettyä haluaako itse lapsia vai ei. Ihan turhaa olisi ollut tuhlata kummankaan aikaa jos ajatukset lapsista ovat erilaiset.

Vierailija
99/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenniin lapset rikkovat parisuhteen? Monilla parisuhde voi jopa paremmin, ja kyllä lasten kanssa voi elää ihan normaalia elämää! Ei tarvi elää pullantuoksuinen äiti- elämää, voi elää täysin normaalisti elämä vaan on täyteläisempää. Minä ja mieheni saimme yllätysvauvan, ei oikeastaan oltu aiemmin varmoja halutaanko edes lapsia. Nyt olemme perhe ja voimme niin hyvin, meidän suhde voi hyvin ja tuo pieni on niin rakas meille etten kestä. En voisi enää kuvitellakaan elämääni ilman lasta. Niin ja elämä EI muuttunut mitenkään, tai jos muuttui niin vain ja ainoastaan positiiviseen suuntaan. 

Vierailija
100/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä miehet haluavat lapsia, mutta useimmat haluavat että nainen hoitaa lapset ja muutenkin ottaa suuremman vastuun lapsen asioista.