Mieheni väitti, etteivät miehet halua lapsia
Olemme yli kolmekymppisiä. Tapasin mieheni suomi24:n deittipalvelun kautta. Siellä hän sanoi lapsikysymykseen ("Haluatko lapsia?") ehkä. Hän vältteli lapsiaiheisia keskusteluja, kun yritin kysellä. Myöhemmin, kun asuimme jo yhdessä, hän sanoi, ettei haluakaan lapsia, vaikka deittipalvelussa oli vastannut lapsikysymykseen ehkä. Hän sanoi myös, etteivät miehet yleensäkään halua lapsia, että tekevät niitä vain naisten mieliksi, jos nainen vaatii. Kun ihmettelin, miksi suurin osa miehistä sitten vastaa lapsikysymykseen kyllä, hän väitti, että vain siksi, että naiset odottavat sitä. Pitääkö tämä paikkaansa?
Hän on myös antanut ymmärtää, että miehet ovat parisuhteessa vain säännöllisen seksin takia. Väittää kuitenkin rakastavansa minua. Hän on suuttunut, kun myöhemmin olen yrittänyt kysellä, miksi hänellä on ollut sellainen käsitys parisuhteista.
Minulla on aika lohduton kuva miehistä. Oma isäni jätti äitini, ennen kuin olin syntynytkään. Samoin, kun täällä lukee naisten jättämiä viestejä omista kusipäämiehistään, tuntuu, että miehistä 90 % on kylmiä ja empatiakyvyttömiä sikoja, joille oma vaimo ja perhe eivät merkitse mitään.
Pitäisikö ottaa ero vai onko se täysin turhaa enää tämän ikäisenä (35 v.)? Kaikille ei vain riitä hyviä miehiä, jotka haluavat perheen ja ovat hyviä aviomiehiä ja perheenisiä.
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ärsyttää kyllä tämä miesten jakaminen kiltteihin miehiin ja renttuihin. Siinä välissä on paljon muutakin. En ole omaani koskaan miksikään vässykäksi mieltänyt, vahva ja miehekäs mies, ei mikään yltiöromanttinen, mutta silti haluaa lapsia ja omistaa käytöstavat.
Minua ärsyttää paljon enemmän se oletus, että lapsia haluava mies olisi jotenkin kunnollinen ja lapsia haluamaton renttumainen. Voisitko kuvitella, että naisista puhuttaisiin täällä samaan sävyyn?
Jep. Palstamamma ottaa miehekseen vaikka nistin, juopon tai vaimonhakkaajan, kunhan saa itsekkäästi itse haluamansa lapset. "Kyllä se mies muuttuu kun minä plopsautan lapsen sen kanssa".
Toki tällainen mies on ehdottomasti paaaaaaaaljon parempi kuin mies, joka ei halua lapsia.
Ja sitten saamme lukea palstalta kuinka se ihana mies ei ollutkaan niin ihana. Tai sitten itketään kotitöistä.
Nyt kyllä ammutaan olkinukkeja niin että manner tytisee.
Keskustelun aiheena on se, että pitäisi olla rehellinen siitä haluaako lapsia vai ei. Ja jos valehtelee niin on itsekeskeinen idiootti, joka kohtelee toista väärin.
Tässä ei ole mitään olkinukkeilua. Vai väitätkö että palstalla mammat eivät koskaan itke paskoista miehistään? Kunnollinen mies palstamamman mielestä = toimii siitoskoneena mamman niin halutessa.
Muutenhan se sika pitää jättää.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 12:57"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 12:51"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 12:32"]kun täällä lukee naisten jättämiä viestejä omista kusipäämiehistään, tuntuu, että miehistä 90 % on kylmiä ja empatiakyvyttömiä sikoja, joille oma vaimo ja perhe eivät merkitse mitään.
Ei, vaan ongelma on se, että 100 prosenttia noin ajattelevista miehistä löytää naisen, koska kaikki naiset ihastuvat miehekkäisiin isokokoisiin renttuihin, jotka ajattelevat noin, ja niistä kilteistä miehistä jotka haluaisivat lapsia löytää ehkä 30 prosenttia itselleen naisen, koska nämä miehet eivät uskalla tehdä itse aloitetta yhtä usein (ja kaikkihan tietävät että naiset eivät aloitteita tee) ja ne näistä jotka uskaltavat tehdä aloitteita tulevat usein torjutuksi, koska eivät viehätä fyysisesti naista tarpeeksi, kun eivät ole tarpeeksi miehekkäitä. Joten kestäkää tilanne kun itse olette renttunne valinneet. -Mies- Vai ovat kaikki naiset sellaisia. Tunnetko monta?
Tunnen kolme.
-mies-
ÄITI, SISKO ja exVAIMO. =D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstamammat kuvittelevat tietävänsä mitä miehet ajattelevat ja haluavat?
Ja kertovat omalla suullaan kaiken miesten puolesta? Jos oikeita vastauksia haluaisitte, tekisitte kyselyn miesvaltaisella palstalla. Tässä ketjussa puolustelette vain omia ajatuksianne ja näkemyksiänne, ensimmäistäkään miestä ei ketjussa taida olla.
Mammojen omat ajatukset ja kuvitelmat = näinmiehetoikeastiajattelee-joukkopsykoosi.
On ainoa sinun mielikuvitustasi, että palstamamma ei kävisi muilla foorumeilla. Nyt kun kuitenkin ollaan vauva-palstalla, niin tietenkään sama keskustelu ei ole reaaliajassa toisella palstalla. Kuitenkin muilla palstoilla jos vaivautuisit lukemaan keskusteluja, niin löytyy hyvinkin miehiä kertomassa mielipiteitä omien lasten hienoudesta ja yleensä lassukoita on vähemmistö (en laske tähän mitään ylilautaa jossa ikäjakauma on lähempänä viittätoista). Itse asiassa vauva-palstalla tuntuu olevan muuta niin sitkeä lassukka , että tuntuu kuin täällä niitä olisi enemmän kuin vaikka riemurasiassa.
On myös ihan omaa mielikuvitustasi luulla, että palstamamma ei tietäisi muusta maailmasta kuin omasta miehestään (joka logiikkaan mukaan tietenkin valehtelee) ja omasta sinappikoneeestaan. Itse työskentelen miesvaltaisella alalla ja kaikenlaista on tullut kuultua vuosien saatossa. Aika mielenkiintoista vitsiäkin naisista kuulee ajoittain. Käytännössä kuitenkin noita lapsivastaisia lähinnä on 18-25 vuotiaat jantterit ja muutama vanhempi kestosovinisti. Suurin osa 26-59 vuotiaista miehistä on hyvinkin perhekeskeisiä duunari-isiä.
Täytyy muuten lisätä itse perään, että en suinkaan tarkoita että jokainen lapsia haluamaton nuorukaista vanhempi mies olisi sovinisti. Tajusin itsekin jälkikäteen muotoilleeni juuri tuon kohdan huonosti.
Nämä pari kestosovinistityyppiä, jotka mieleeni piirtyivät, ovat siis niitä jotka katsovat asiakseen aukoa päätään "ei teistä kukaan muukaan oikeesti mitään räkänokkia olisi halunnut, muijan pään mukaan vaan ootte tehnyt". "Kaikki naisethan on synnytyskoneita. Kyllä niille pitää valehdella saadakseen". Juuri tuollaista samanlaista vähän lapsellista aukomista, kuin tässäkin ketjussa eräällä jankkaajalla on. Suurin osa muista miehistäkään ei oikein pidä näistä sankareista.
Sen sijaan toisenlaisena esimerkkinä muutamalla nelikymppisellä (miespuolisella) kaverillani ei ole lapsia eikä tule, mutta en laske heitä sovinistilassukoiksi, koska a) He eivät halveksu muiden lapsia b) ovat tilanteesta rehellisiä eivätkä yritä kusettaa ketään perhettä toivovaa naista suhteeseen. Ovat myös tietoisia siitä että tuossa iässä ovat vähemmistönä lapsia haluamattomana, eivätkä yritä keksiä satuja siitä että kukaan muukaan ei muka haluaisi, koska itsekään ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Ap, jätä se mies. Oikeasti. Hän ei arvosta sinua, vaikka väittää rakastavansa, ja sellainen arvostuksen puute alkaa syödä suhdettanne aika pian. Nyt ehdit vielä hommata itsellesi paremman miehen ja lapsia, muutaman vuoden päästä se lapsensaanti on jo sinulle paljon vaikeampaa. Miehesi tuskin muuttaa mieltään lapsenhankinnan suhteen, ja sinä katkeroidut asian suhteen ennen pitkää.
Tosiasia on, että miehissä ja naisissa on molemmissa niitä, jotka eivät lapsia halua, mutta saattavat teeskennellä haluavansa, koska kokevat, että lapsettomuus on sosiaalisesti vaikeaa.
Mutta on myös paljon lapsirakkaita miehiä, omanikin on.
Ja sellaisia, jotka arvostavat elämänkumppaniaan ihmisenä ja haluavat jakaa arkensa tämän kanssa.
Mulla oli aivan sama tilanne, mutta mies valehteli haluavansa lapsia vuosien ajan. Koska lasta ei kuitenkaan ruvettu tekemään, totesin miehen puhuneen paskaa oman edun tavoittelu mielessä (ilmainen piika tai kulissinainen). Ainoa vaan, että on erittäin vaikea 35-vuotiaana löytää mies, joka heti suostuu aloittamaan lapsen yrittämisen. Siksi muutaman vuoden toivoin, että omani olisi vihdoin näyttänyt vihreää valoa. Ja niin, 2v myöhemmin sitä sopivaa ei ole löytynyt.
Eihän ne lapset taida miehelle ihan niiin elämän suola olla kuin naiselle. Tuntemani naiset ovat innokkaampia äitejä kuin miehet isiä. Miehet ovat monesti aika passiivisia vanhempia
Minä halveksin muiden lasten hankkimista, mutta en kyllä ole sovinisti vaan feministi. Ja olen mies.
Minulla ei ole lapsia enkä ole niitä koskaan halunnutkaan - olenkin vissiin siis mies, hitsi täytyy tästälähtien mennä miesten puolelle uimahallissa.
Mies ystäväni aikoinaan jätti minut, koska en halunnut lapsia, hän halusi - vitun homo.
Ainiin kukaan nainen ei halua lapsia, koska minäkään en halua.
Ap herää jo ja heitä noin nuija äijä pellolle.
Kyllä minun mieheni halusi lasta ihan yhtä paljon kuin minäkin, ja on tyytyväinen kun meillä on nyt vauva. Hän rakastaa meitä, ja on hyvä mies. En tiedä miksi tuo aloittajan mies yleisti oman tunteensa siitä ettei halua lapsia kaikkiin miehiin 'sopivaksi'..
Vierailija kirjoitti:
Minä miehenä olen varmaan sitten vähän poikkeustapaus koska multa löytyy lastenhoitajan koulutus ja haluan myös lapsia. Ongelmana on vain vastentahtoinen sinkkuus.
No en kyllä yhtään ihmettele. :D
Meillä taas mies on se joka haluaa lapsia. Ollaan 21v eli ei vielä ihan ajankohtainen aihe, mutta koko ajan se puhuu että sitte kun saadaan niitä lapsia ja hän tykkää muutenkin lapsista. Itse taas en haluais lapsia enkä tykkää lapsista yhtään. Mutta kyllä mä ton aivan ihanan mieheni takia niitä voin väsätä (no ainakin yhden...) kunhan aika on sopiva. Joten meillä on just vähän toisinpäin roolit ku yleensä tuntuu olevan :D niin ja mies kyllä tietää että en ole niistä lapsista innostunu yhtään että ei tarvi saarnata että jotenki huijaisin miestäni.
Vierailija kirjoitti:
Palstamammat kuvittelevat tietävänsä mitä miehet ajattelevat ja haluavat?
Ja kertovat omalla suullaan kaiken miesten puolesta? Jos oikeita vastauksia haluaisitte, tekisitte kyselyn miesvaltaisella palstalla. Tässä ketjussa puolustelette vain omia ajatuksianne ja näkemyksiänne, ensimmäistäkään miestä ei ketjussa taida olla.
Mammojen omat ajatukset ja kuvitelmat = näinmiehetoikeastiajattelee-joukkopsykoosi.
Juuri näin.Mammat kuvittelevat tietävänsä paremmin kuin miehet mitä miehet ajattelevat.
Vierailija kirjoitti:
Noin joka toinen mies tekee ne lapset siksi että nainen ei lähde litomaan eli pelaa varman päälle saadakseen seksiä. Koska luulevat että jos nainen lähtee, seksi loppuu siihen tai ovat niin laiskiintuneet etteivät viitsi lähteä enää "metsästämään".
Joten sitten lyhytnäköisesti tehdään peliliikkeitä joita kadutaan ja rankasti, vaikka sitä ei sille naiselle sanota suoraan. Mutta tsekatkaapa onko mies poissaoleva, soffalla röhnöttäjä, tiuskija muulle perheelle, haluton tekemään mitään yhdessä...juuri tällainen mies on se, joka katuu sitä että meni tekemään lapset ja tuntee olevansa vankilassa jota myös perheeksi kutsutaan.
(minä olen yksi noista miehistä...ja meitä on PALJON....)
Mitä tekee perheenisä kun haluaisi ostaa ITSELLEEN jotain? Ei varaa mihinkään kun kakarat vaatii sitä ja tätä...
Vierailija kirjoitti:
Minun entinen mies tokaisi lastenvalvojalla, että sinähän ne halusit.???Oli kuulema minun mieliksi ollut mukana asiassa. Ja kukaan lapsista ei ole ns. vahinko. En voinut kuvitella että joku mielistelee tuollaisessa asiassa. Meillä kotona oltiin aina hyvin suorapuheisia, ja kuvittelin, että ihminen sanoisi suoraan jos ei halua lapsia.
Eikö mene jakeluun että miehellä ei ole parisuhdetta jos kieltäytyy lasten tekemisestä?
huoh... kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun entinen mies tokaisi lastenvalvojalla, että sinähän ne halusit.???Oli kuulema minun mieliksi ollut mukana asiassa. Ja kukaan lapsista ei ole ns. vahinko. En voinut kuvitella että joku mielistelee tuollaisessa asiassa. Meillä kotona oltiin aina hyvin suorapuheisia, ja kuvittelin, että ihminen sanoisi suoraan jos ei halua lapsia.
Eikö mene jakeluun että miehellä ei ole parisuhdetta jos kieltäytyy lasten tekemisestä?
Mitä sä sillä parisuhteella teet?
Noi miehet on hauskoja, jotka muka puhuu koko sukupuolensa suulla.
Itse en naisena ole erityisemmin halunnut lapsia, mutta jo alle parikymppiset poikaystävät ovat nimenomaan sanoneet haluavansa lapsia joskus.
Vierailija kirjoitti:
huoh... kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä sillä parisuhteella teet?
En ainakaan lapsia.
Voi voi, että inhottaa tämmöset yleistykset. Poikaystäväni on 22-vuotias ja puhuu lapsista lakkaamatta. Eikä halua pelkästään yhtä, vaan viisi. Ja nämä puheet siis ilman mun painostusta/kommentointia asiaan. :)
Vierailija kirjoitti:
Noi miehet on hauskoja, jotka muka puhuu koko sukupuolensa suulla.
Itse en naisena ole erityisemmin halunnut lapsia, mutta jo alle parikymppiset poikaystävät ovat nimenomaan sanoneet haluavansa lapsia joskus.
Juu, ja sinä naisena olet oikea ihminen puhumaan miesten suulla, kuultuasi muutaman klopin puheet, kloppien joilla ei ole vielä hajuakaan oikeasta elämästä?
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, että inhottaa tämmöset yleistykset. Poikaystäväni on 22-vuotias ja puhuu lapsista lakkaamatta. Eikä halua pelkästään yhtä, vaan viisi. Ja nämä puheet siis ilman mun painostusta/kommentointia asiaan. :)
Yksi poliisi sanoi mt-ongelmien yleistyneen.
Miksi puhut itsestäsi miehenä? Olet valehteleva, itsekeskeinen pikku-kakkiainen, joka on pilannut puolisonsa ja lastensa elämän osaltaan. Sun pillunkipeys on johtanut siihen, että yhden onnettoman ihmisen tilalla on useampi onneton. Minkälainen "mies" tuottaa tähän maailmaan tietoisesti lapsia, siis omaa verta ja lihaa, joidenka ainoa funktio "isän" puolelta on ollut seksin saannin turvaaminen? Itsekeskeinen ihmissaasta. Toivottavasti lapsesi kärrää sut sellaiseen hoitolaitokseen, kun aika tulee, että mätänet sinne ja kuolet yksinäisyyteen.