Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni väitti, etteivät miehet halua lapsia

Vierailija
30.08.2015 |

Olemme yli kolmekymppisiä. Tapasin mieheni suomi24:n deittipalvelun kautta. Siellä hän sanoi lapsikysymykseen ("Haluatko lapsia?") ehkä. Hän vältteli lapsiaiheisia keskusteluja, kun yritin kysellä. Myöhemmin, kun asuimme jo yhdessä, hän sanoi, ettei haluakaan lapsia, vaikka deittipalvelussa oli vastannut lapsikysymykseen ehkä. Hän sanoi myös, etteivät miehet yleensäkään halua lapsia, että tekevät niitä vain naisten mieliksi, jos nainen vaatii. Kun ihmettelin, miksi suurin osa miehistä sitten vastaa lapsikysymykseen kyllä, hän väitti, että vain siksi, että naiset odottavat sitä. Pitääkö tämä paikkaansa?

Hän on myös antanut ymmärtää, että miehet ovat parisuhteessa vain säännöllisen seksin takia. Väittää kuitenkin rakastavansa minua. Hän on suuttunut, kun myöhemmin olen yrittänyt kysellä, miksi hänellä on ollut sellainen käsitys parisuhteista. 

Minulla on aika lohduton kuva miehistä. Oma isäni jätti äitini, ennen kuin olin syntynytkään. Samoin, kun täällä lukee naisten jättämiä viestejä omista kusipäämiehistään, tuntuu, että miehistä 90 % on kylmiä ja empatiakyvyttömiä sikoja, joille oma vaimo ja perhe eivät merkitse mitään.

Pitäisikö ottaa ero vai onko se täysin turhaa enää tämän ikäisenä (35 v.)? Kaikille ei vain riitä hyviä miehiä, jotka haluavat perheen ja ovat hyviä aviomiehiä ja perheenisiä.  

Kommentit (215)

Vierailija
61/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aloin seurustella mieheni kanssa piti hän alussa vakavan keskustelun mitä haluamme tulevaisuudelta. Tämä siksi että oli lopettanut edellisen seurustelusuhteen koska naisystävä ei halunnut naimisiin ja lapsia ainakaan lähitulevaisuudessa.

Muutettiin yhteen noin 4 kk seurustelun jälkeen, kihloihin 8 kk seurustelun jälkeen ja naimisiin vuoden seurustelun jälkeen ja lapsia sitten. Yhdessä onnellisesti edelleen ja naimisissa on oltu jo 14 v.

Eli kyllä meillä mies oli se jolla oli isompi sitoutumis ja vauvakuume.

Vierailija
62/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehet haluaa harvemmin lapsia

- miehet on usein kasvatettu "palveltaviksi".

- miehillä harvemmin voimakas hoivavietti

- miehet pitävät voimakkaammin saavutetuista eduista kiinni esim oikeus harrastaa vapaasti jne

-miehillä ei ole biologista "pakkoa" tulla isäksi johonkin tiettyyn mennessä toisin kuin naisilla on selvää että hedelmällisyys laskee iän myötä ja mahdollisuudet loppuu tietyssä vaiheessa.

- yleinen asenne tukee käsitystä eihän miehet lapsia halua

- yleisesti korostetaan kuinka paljon enemmän miehen tulee hoitaa lapsia ja kotitöitä kuin ennen, toisaalta ei korosteta sitä kuinka paljon enemmän naiset nykyään osallistuvat perheen elatukseen eli luodaan miehille ajatus ettei nykyään kannata ruveta isäksi liian työmäärän takia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut haluaa perheen, toiset ei. Oli kyse sitten mistä tahansa sukupuolista.

AP:n mies on kuitenkin järjestelmällisesti valehdellut hänelle oman miesasiamiesmaailmankatsomuksensa lähtökohdista saadakseen hänet parisuhteeseen.

Parisuhde ei ole sellainen jota AP etsi ja toivoi. Mihinkään osaansa ei pidä kenenkään tyytyä, etenkään jos on tullut huijatuksi. AP ansaitsee kumppanin joka varmuudella rakastaa häntä ja haaveilee perheestä myös.

Vierailija
64/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, onpa harvinaisen tyhmä mies. Itse jättäisin jo pelkästä sen takia. "Minä ja mun kaveri jape eli kaikki maailman miehet ajattelee näin" :D

Vierailija
65/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kai onnekas kun mieheni on halunnut lapsia,yhteisestä päätöksestä aloitamme myös iltatähden yrityksen.myös veljeni halusi aina isäksi ja hänkin sai isyyden kokea ja oma isäni toivoi minua 5 vuotta ennenkuin synnyin.on niitä miehiäkin siis jotka oikeasti haluavat itse kokea isyyden

Vierailija
66/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä muuttui kyllä sanan sijasta eiksi.

Ja kyllä on miehiä, jotka antaa vastauksia joita olettaa naisen haluavan kuulla.

Vierailija
67/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, onpa harvinaisen tyhmä mies. Itse jättäisin jo pelkästä sen takia. "Minä ja mun kaveri jape eli kaikki maailman miehet ajattelee näin" :D

Ai luulet että kaikki miehet haluavat suurperheen.En voisi edes kuvitella että pitäisi elättää jotain kakaroita.

Vierailija
68/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap minusta suhteenne ei kuulosta hyvältä

- mies on katkera siitä ettei nuorena ollut naisia, katkeruus on todella hankalaa ja syö miestä jatkossakin ja pilaa sitä kautta myös teidän suhdetta ( jos mies olisi hulluna sinuun niin korostaisi nykyistä onnea eikä vanhaa katkeruutta)

- sinä haluat lapsia ja mies ei

- kuulostaa siltä että mies oli valmis valehtelemaan että haluaa ehkä lapsia jotta saisi seksiä (tavoitteena nimenomaan seksi, ei elämä juuri sinun kanssasi)

- sinä olet miehen kanssa osin säälistä

- miehen asenne siihen miksi miehet ovat parisuhteessa ei kerro lainkaan kunnioituksesta naisia kohtaan. kuulostaa että hänelle naiset ovat lähinnä seksiä ja kotitöitä varten

Kuule ap laitahan suhteen plussat ja miinukset paperille ja mieti vielä kannattaako?

Onko mies huomaavainen sinua kohtaan? Tekeekö osansa kotitöistä? Yllättääkö hellyydellä ka hemmottelulla koskaan? Jos ottaa iltapalaa niin tarjoaako sinullekin? Siis sellaista arjen pientä huomioimista.

Vierailija
69/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sai minut miettimään meidän 7-vuotiasta. Se usein kertoo juttuja, jotka alkaa "Sitten kun mä olen aikuinen ja mulla on lapsia.." Kaikki vaippamainosten vauvat pitää ihastellaan "Äiti katooo, toi on söpö!" ja vauvaperheissä vierailuja odotetaan kovasti.

Ihana poika.

Vierailija
70/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

man kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai luulet että kaikki miehet haluavat suurperheen.En voisi edes kuvitella että pitäisi elättää jotain kakaroita.

Ja tämän johtopääksen teit mistä?

Aivan yhtä typerää on olettaa että kaikki miehet haluavat lapsia kuin olettaa että kukaan mies ei halua lapsia. Erityisesti jos perusteluna on "Minä ja mun kaveri ajatellaan näin". Yleensä kun kaveripiirin helposti valikoituu juuri ne, jotka ajattelevat samalla tavalla. Yhtä typerää on olettaa että jokainen nainen haluaa tai on haluamatta lapsia.

Ja sitten kuka puhuikaan suurperheestä? Onko yks tai kaksi lasta suurperhe? Kuka käski Juuri Sinun hommata yhtään lasta? Ei kukaan. Kunhan muistat sen kertoa kumppanillekin ja olla tapailematta naisia, jotka haluavat niitä "kakaroita". Kaikki naiset eivät halua, vaikka laskuja väittäisivät mitä.

Tietenkin typerintä on valehdella mielipiteistään tulevalle kumppanille ja vielä kuvitella perustelun "No kaikkihan näin tekee" olevan jotenkin hyväksyttävä. Koska kaikki ei tee niin, kaikki eivät huijaa, kaikki eivät edes ajattele niin.

Ap:n mies on typerä, koska luulee kaikkien miesten ajattelevan kuten itse ja typerä kun on huijannut todellisista aikeistaan luullen sen olevan ihan ok ja normaalia.

Vierailija
71/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen monta miestä, jotka haluavat lapsia.

Kerran olin lapsettomuuslääkärin vastaanotolla ja mua edeltävä pari tuli ulos ovesta. Olivat saaneet huonoja uutisia hoitojen onnistumisedta ja se oli se mies, joka itki ihan avoimesti ja lohduttomasti. On tutuissa muitakin vastaavia tapauksia.

Vierailija
72/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi voi toki väittää noin,mutta:

vain omasta puolestaan ja sanoa kuuluvansa niihin miehiin ,jotka eivät halua lapsia.... (muut haluavat  ihan siinä kuin naisetkin) mutta toisaalta taas : niitä omia  lapsia haluamattomia naisiakin kyllä  on

Vierailija
73/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 12:32"]kun täällä lukee naisten jättämiä viestejä omista kusipäämiehistään, tuntuu, että miehistä 90 % on kylmiä ja empatiakyvyttömiä sikoja, joille oma vaimo ja perhe eivät merkitse mitään.

kaikki naiset ihastuvat miehekkäisiin isokokoisiin renttuihin

-Mies-

No ei tosiaan kaikki ihastu. Mä en oo ikinä tuntenut vetoa yhteenkään lihaskimppuun jolla on aivojen paikalla testosteronia, vaan kaikki kolme poikaystävää ja nykyinen aviomies on olleet melko hinteliä, tämän palstan mukaan liian lyhyitä miehiksi, humanisteja ja fantasia-/animenörttejä.

Vierailija
74/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiiristä löytyy tälläkin hetkellä 2 pariskuntaa joista nainen ei halua kolmatta lasta mutta mies haluaa. Kyllä miehet haluaa lapsia, sulla on ap idiootti mies.

Vierailija
75/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä haluavat. Oman kokemukseni mukaan miehet haluavat myös usein enemmän lapsia kuin naiset (esim. kolmas lapsi).

Vierailija
76/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mies enkä halua lapsia. Tunnen myös useita miehiä, jotka eivät halua lapsia. Joissakin piireissä se on yleisempää kuin toisissa.

Tää on yleistä erityisesti nuoremmissa ikäluokissa - myös naisissa. Ihmiset muuttuvat ajan mittaan ja monet lopulta haluavatkin lapsia perheeseensä. Toki on niitäkin jotka eivät halua lapsia missään elämänsä vaiheessa.

Vierailija
77/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 26 v. nainen ja uskon väittämään täysin. En itsekään halua lapsia. En ole ikinä haaveillut perhe-elämästä. Uskon, että parisuhde voi parhaiten silloin kun ei ole lapsia. Itse valitsen mieluiten lapsettoman elämän ja parisuhteen, jossa on spontaania seksiä ja aikaa huoltaa parisuhdetta.

Perheen äidit tuntuvat myös pitävän miehiään sylkykuppina ja lapset ovat se elämän suola ja äitiyteen uppoudutaan sataprosenttisesti. Ei toki aina, mutta usein näin.

Voin kuvitella, että miestä ottaa päähän kun naisesta tulee lasten saamisen jälkeen tylsä kotiäiti vailla erotiikkaa.

Vierailija
78/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n miehen asenne parisuhdetta kohtaan kuulostaa kamalalta. Kuulostaa että miehellä on jotain tunne-elämän ongelmia, pahoja sellaisia, ja siksi puhuu että oikeasti mies on hänen mielestään parisuhteessa seksin takia. Kylmä ihminen, joka ei osaa rakastaa, eikä osaa ottaa rakkautta vastaan. Tunnen muutaman tuonkaltaisen miehen, jotka väittää samoin ja väittää myös että miehet menee naimisiin vain koska nainen haluaa ja siksi on pakko jne. Kaikilla näillä on ongelmia läheisyyden kanssa ja taipumusta masennukseen ja alkoholiin.

Lisäksi ap:n mies on päättänyt valehdella haluavansa lapsen. Luulen että on valehdellut saadakseen naisen ja kuvitellut että nainen ei karkaa enää totuuden tultua ilmi. Samoin hän saattaa nyt valehdelle rakastavansa. Ei ehkä tarkoituksella valehdella tuosta vaan luulen että ei tunne rakkautta koska ei osaa eikä oikein tiedä mitä rakkaus edes on.

Luulen että tämä mies ei muuta mieltään lapsiasiassa. Jos ap tulisi vahingossa raskaaksi, mies ahdistuisi tai suuttuisi. Joko pakenisi tai sitten jäisi velvollisuudentunnosta, mutta ei olisi aidosti läsnä vauvalle ja suhtautuisi piilovihamielisesti lapseen liittyviin asioihin.

Ap sanoisin, että sinulla ei ole hyvä mies. Sinulla on ongelmainen, tunnekylmä ja elämälle katkeroitunut mies. Älä syytä itseäsi ettet tajunnut sitä heti, vaan ajattele että hyvä että huomaat sen nyt, kun ehdit vielä lähteä. Teet itsellesi palveluksen jos nyt lähdet suhteesta. Jos et lähde, pelkään pahoin että saatat itsekkin katkeroitua.

Vierailija
79/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 26 v. nainen ja uskon väittämään täysin. En itsekään halua lapsia. En ole ikinä haaveillut perhe-elämästä. Uskon, että parisuhde voi parhaiten silloin kun ei ole lapsia. Itse valitsen mieluiten lapsettoman elämän ja parisuhteen, jossa on spontaania seksiä ja aikaa huoltaa parisuhdetta.

Perheen äidit tuntuvat myös pitävän miehiään sylkykuppina ja lapset ovat se elämän suola ja äitiyteen uppoudutaan sataprosenttisesti. Ei toki aina, mutta usein näin.

Voin kuvitella, että miestä ottaa päähän kun naisesta tulee lasten saamisen jälkeen tylsä kotiäiti vailla erotiikkaa.

On paljon ihmisiä, jotka eivät halua lapsia, ja se on erittäin ok. Mutta ei ole ok valehdella siitä. Luulen, että sinä et valehtelisi muka haluavasi lapsia vaan kertoisit ihan rehdisti, että tiedät haluavasi lapsettoman elämän.

Vierailija
80/215 |
22.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

man kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tämän johtopääksen teit mistä?

Aivan yhtä typerää on olettaa että kaikki miehet haluavat lapsia kuin olettaa että kukaan mies ei halua lapsia. Erityisesti jos perusteluna on "Minä ja mun kaveri ajatellaan näin". Yleensä kun kaveripiirin helposti valikoituu juuri ne, jotka ajattelevat samalla tavalla. Yhtä typerää on olettaa että jokainen nainen haluaa tai on haluamatta lapsia.

Ja sitten kuka puhuikaan suurperheestä? Onko yks tai kaksi lasta suurperhe? Kuka käski Juuri Sinun hommata yhtään lasta? Ei kukaan. Kunhan muistat sen kertoa kumppanillekin ja olla tapailematta naisia, jotka haluavat niitä "kakaroita". Kaikki naiset eivät halua, vaikka laskuja väittäisivät mitä.

Tietenkin typerintä on valehdella mielipiteistään tulevalle kumppanille ja vielä kuvitella perustelun "No kaikkihan näin tekee" olevan jotenkin hyväksyttävä. Koska kaikki ei tee niin, kaikki eivät huijaa, kaikki eivät edes ajattele niin.

Ap:n mies on typerä, koska luulee kaikkien miesten ajattelevan kuten itse ja typerä kun on huijannut todellisista aikeistaan luullen sen olevan ihan ok ja normaalia.

No tämä ei ole yleistys : Suurin osa naisista haluaa lapsia,suurin osa miehistä ei halua lapsia.Mitäs luulisit tapahtuvan jos mies sanoisi heti suhteen alussa ettei halua koskaan lapsia,suhde loppuisi siihen.