Mieheni väitti, etteivät miehet halua lapsia
Olemme yli kolmekymppisiä. Tapasin mieheni suomi24:n deittipalvelun kautta. Siellä hän sanoi lapsikysymykseen ("Haluatko lapsia?") ehkä. Hän vältteli lapsiaiheisia keskusteluja, kun yritin kysellä. Myöhemmin, kun asuimme jo yhdessä, hän sanoi, ettei haluakaan lapsia, vaikka deittipalvelussa oli vastannut lapsikysymykseen ehkä. Hän sanoi myös, etteivät miehet yleensäkään halua lapsia, että tekevät niitä vain naisten mieliksi, jos nainen vaatii. Kun ihmettelin, miksi suurin osa miehistä sitten vastaa lapsikysymykseen kyllä, hän väitti, että vain siksi, että naiset odottavat sitä. Pitääkö tämä paikkaansa?
Hän on myös antanut ymmärtää, että miehet ovat parisuhteessa vain säännöllisen seksin takia. Väittää kuitenkin rakastavansa minua. Hän on suuttunut, kun myöhemmin olen yrittänyt kysellä, miksi hänellä on ollut sellainen käsitys parisuhteista.
Minulla on aika lohduton kuva miehistä. Oma isäni jätti äitini, ennen kuin olin syntynytkään. Samoin, kun täällä lukee naisten jättämiä viestejä omista kusipäämiehistään, tuntuu, että miehistä 90 % on kylmiä ja empatiakyvyttömiä sikoja, joille oma vaimo ja perhe eivät merkitse mitään.
Pitäisikö ottaa ero vai onko se täysin turhaa enää tämän ikäisenä (35 v.)? Kaikille ei vain riitä hyviä miehiä, jotka haluavat perheen ja ovat hyviä aviomiehiä ja perheenisiä.
Kommentit (215)
Kyllä meillä nimenomaan mies halusi lapsia. Itse en niinkään, pelkäsin raskautta ja synnytystä. Kun vahinko sitten tapautui 15 vuoden yhdessäolon jälkeen, mies oli onnensa kukkuloilla, eikä halunnut kuulla sanaakaan abortista. Kun lapsi sitten syntyi, mies kuskasi sitä näytillä miespuolisille ystävilleen. Ja oli haljeta ylpeydestä. Mutta ehkä hän on se poikkeus joka vahvistaa säännön.(siis sen ,että miehet ei halua lapsia.)
Mitä niistä lapsista oikein saa? Voisiko joku selittää, miksi pitäisi olla lapsi?
Keskimääräinen mies tekee lapset naisen "iloksi", vaikka voisi ihan hyvin elää ilmankin lapsia. Sitten nelikymppisenä herää siihen että on ollut vain hölmö, joka ei osannut pitää puoliansa ja suostui johdateltavaksi. (olen itse yksi näistä "nojootehdäänsitten"-tapauksista)
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 19:37"]
Keskimääräinen mies tekee lapset naisen "iloksi", vaikka voisi ihan hyvin elää ilmankin lapsia. Sitten nelikymppisenä herää siihen että on ollut vain hölmö, joka ei osannut pitää puoliansa ja suostui johdateltavaksi. (olen itse yksi näistä "nojootehdäänsitten"-tapauksista)
[/quote]
Tai sitten lapseton mies herää vielä myöhemmin siihen, että onkin ihan yksin. Jotenkin vain tuntuu, että jäi jotakin puuttumaan.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 18:25"]
Kyllä meillä nimenomaan mies halusi lapsia. Itse en niinkään, pelkäsin raskautta ja synnytystä. Kun vahinko sitten tapautui 15 vuoden yhdessäolon jälkeen, mies oli onnensa kukkuloilla, eikä halunnut kuulla sanaakaan abortista. Kun lapsi sitten syntyi, mies kuskasi sitä näytillä miespuolisille ystävilleen. Ja oli haljeta ylpeydestä. Mutta ehkä hän on se poikkeus joka vahvistaa säännön.(siis sen ,että miehet ei halua lapsia.)
[/quote]
Miehes on etelä-pohjalainen maajussi? Potraa poikaaa esitteli?
Meille tapahtui vahinko raskaus poikaystäväni kanssa. Itse halusin heti abortin, mutta onneksi mieheni suostutteli minut pitämään lapsen. Olemme onnellinen perhe ja mieheni hyvä isä. Kiitän onneani joka päivä, että mieheni puhui minut ympäri!
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 12:41"]Oikeassahan mies on.
[/quote]
Juuri syntyi lapsi sukulaisparille, jossa mies suostutteli pitkään vaimoaan lapsentekoon.
Tiedän kun tämä vaimo on siitä minulle puhunut.
Suostui lopulta, mutta ei ollut varma haluaisiko koskaan.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:18"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 12:32"]
Olemme yli kolmekymppisiä. Tapasin mieheni suomi24:n deittipalvelun kautta. Siellä hän sanoi lapsikysymykseen ("Haluatko lapsia?") ehkä. Hän vältteli lapsiaiheisia keskusteluja, kun yritin kysellä. Myöhemmin, kun asuimme jo yhdessä, hän sanoi, ettei haluakaan lapsia, vaikka deittipalvelussa oli vastannut lapsikysymykseen ehkä. Hän sanoi myös, etteivät miehet yleensäkään halua lapsia, että tekevät niitä vain naisten mieliksi, jos nainen vaatii. Kun ihmettelin, miksi suurin osa miehistä sitten vastaa lapsikysymykseen kyllä, hän väitti, että vain siksi, että naiset odottavat sitä. Pitääkö tämä paikkaansa?
Hän on myös antanut ymmärtää, että miehet ovat parisuhteessa vain säännöllisen seksin takia. Väittää kuitenkin rakastavansa minua. Hän on suuttunut, kun myöhemmin olen yrittänyt kysellä, miksi hänellä on ollut sellainen käsitys parisuhteista.
Minulla on aika lohduton kuva miehistä. Oma isäni jätti äitini, ennen kuin olin syntynytkään. Samoin, kun täällä lukee naisten jättämiä viestejä omista kusipäämiehistään, tuntuu, että miehistä 90 % on kylmiä ja empatiakyvyttömiä sikoja, joille oma vaimo ja perhe eivät merkitse mitään.
Pitäisikö ottaa ero vai onko se täysin turhaa enää tämän ikäisenä (35 v.)? Kaikille ei vain riitä hyviä miehiä, jotka haluavat perheen ja ovat hyviä aviomiehiä ja perheenisiä.
[/quote]
Ei tuossa ole mitään outoa. Itse en vielä ole koskaan onnistunut deittailemaan miestä , joka haluaisi lapsia! No, olen nainen, yli 30 enkä halua lapsia vieläkään. Kyllä vaan sellaisiakin miehiä löytyy, jotka seurustelee ensisijaisesti seksin takia. Ehkäpä miehen suhtautuminen sinuun on tarvehakuinen ja välineellinen, ja olet objekti täyttämässä miehen seksuaalisia ja muita tarpeita... Kannattaisko erota.
[/quote]
Niin ja kun mies vanhenee eikä seksi enää niin kovasti kiinnosta ei se välitä enää sitäkään vähää.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:23"]
No, kysyin mieheltä joskus haluaako hän joskus lapsia. Sanoi, että tottakai, kuka ei haluaisi. Sanoin, että niitäkin on, jotka eivät halua. Ihmetteli vähän. Lapsia olen nyt miehen kanssa tehnyt ja toinen lapsi miehen aloitteesta.
[/quote]Minusta kuulostaa vaan siltä että mies ei ollut koskaan edes ajatellut haluaako lapsia. Uskon, että halusi, mutta aika usein, jos ei edes tule ajatelleeksi että joku ei halua lapsia, ei ole itsekään asiaa kummemmin tutkiskellut.
No jos miehet ei halua lapsia, miksi heille on tärkeää että lapsella on heidän sukunimensä? Ja miksi miesten pettämistä selitetään sillä että heillä on alkukantainen tarve levittää siementään, eli geenejään mahdollisimman paljon?
Tietenkin on olemassa miehiä, jotka haluavat lapsia. Mutta olisi kiinnostavaa nähdä tilastoa, kuinka suuri osuus miehistä niitä haluaa. Omissa piireissä juuri kukaan ei halua lapsia (ei miehet eikä naiset). Olemme korkeastikoulutettuja kaupunkilaisia kolmekymppisiä. Miehet lähinnä diplomi-insinöörejä. Ap
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 20:10"]Meille tapahtui vahinko raskaus poikaystäväni kanssa. Itse halusin heti abortin, mutta onneksi mieheni suostutteli minut pitämään lapsen. Olemme onnellinen perhe ja mieheni hyvä isä. Kiitän onneani joka päivä, että mieheni puhui minut ympäri!
[/quote]
Mutta mitä mieltä se sun poikaystäväsi oli?
Ei pidä paikkaansa alkuunkaan. Sinulla on ollut huonot esikuvat kaiketi ja huono tuuri. Itse aina unelmoin perheestä jo lapsena ja ajattelin tappavani itseni jos aikuisena jäisin yksinäiseksi lapsettomaksi mieheksi. No tuli sitten hätiköityä pitkän sinkkuuden jälkeen ja oli parikin suhdetta joista toinen johti avioliittoon. No nyt on lapset ja 2v eksä ollut täysin haluton sopimaan mitään asiota ja häiriköi elämääni ja siten myös lasten elämää. Siis yhteishuoltajuus kun on. Lapset ovat enimmäkseen minulla ja tämä "ihana" ihminen sai jotenkin oudosti Tampereella järjestettyä hoitopaikan lapsille viereensä! Minun siis mahdoton viedä kaukaisen sijainnin takia hoitoon. Olenkin ollut 2v pääasiassa lasten kanssa kotona ihmetellen systeemin järjettömyyttä. Siis hän EI OLE lähivanhempi kuin toiselle lapsista ja muutenkin kyllästyneen oloinen arkeen heidän kanssa. Lapset kärsivät, minä kärsin ja välillä ajattelen millaista elämä olisi jos olisin jättänyt lapset ja perheen myöhemmäksi. En voi sanoa katuvani lapsia kun he ovat parasta elämässäni, mutta kadun vaatimattomuuttani ja hätiköintiä naisen valinnan suhteen. Eivät lapset tee elämästä parempaa jos ei huonompaakaan. Pahimmillaan kärsit syyllisyydestä jos et voi taata heille kaikkea tai edes puolia mitä haluaisit alkaen lomamatkoista hyvään ruokaan! Jos ei ole sattunut sopivaa kumppania olit sitten mies tai nainen niin ehkä se ei ole se pahin skenaario lopulta. On elämässä muutakin.
[/quote]
Onpa surullista nähdä isän kirjoittavan noin välinpitämättömästi omista lapsistaan...mutta niin kovin tavallista.
Toisaalta, just sun tyyppisillä miehillä on tapana alkaa pitää sentimentaalisimmin ja liioitelluimmin meteliä "hyvästä isyydestään" sitten kun vaimo lopulta lähtee lasten kanssa kasvattamaan ne itsekseen, kuten oikeasti olisit alunperinkin halunnut.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2015 klo 01:54"]
[/quote]
Onpa surullista nähdä isän kirjoittavan noin välinpitämättömästi omista lapsistaan...mutta niin kovin tavallista.
Toisaalta, just sun tyyppisillä miehillä on tapana alkaa pitää sentimentaalisimmin ja liioitelluimmin meteliä "hyvästä isyydestään" sitten kun vaimo lopulta lähtee lasten kanssa kasvattamaan ne itsekseen, kuten oikeasti olisit alunperinkin halunnut.
[/quote]
Minulle olisi vain suuri helpotus jos noin kävisi. Saisin vihdoinkin oman elämäni takaisin.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 12:37"]Ovatko kaikki naiset samanlaisia? Haluavatko kaikki naiset samoja asioita? Ai eivät? Miksi luulet muuta miehistä? Jätä se typerä pelle ja etsi tasoistasi seuraa.
[/quote]
Näin.
Minun mieheni halusi lapsia. Ehdottomasti.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs vaihtoehtoja miehellä on lasten teossa kun lähes kaikki naiset niitä haluavat? Jos mies ilmoittaa heti alkuun että ei koskaan halua lapsia suhde loppuu siihen.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:09"]Vaimoni halusi lapsia, minä en. Joten nyt meillä on kaksi lasta.
Meillä vähän sama tarina naiseni käytännössä uhkasi erolla jossen lapsia ala hänen kanssaan tekemään. Ennen naimisiinmenoa me sovittiin kyllä ettei tehdä, että mukavan takinkääntötempun heitti.
Toinen mukava takinkääntö on väittää syövänsä pillereitä vaikkei syökään.Sukulaismiehellä on nykyään kolme lasta vaikka vannoi ettei mene edes naimisiin,en usko että on tyytyväinen oloonsa.Edellinen suhde taisi kaatua juuri perheen perustamattomuuteen.
Vierailija kirjoitti:
. Samoin, kun täällä lukee naisten jättämiä viestejä omista kusipäämiehistään, tuntuu, että miehistä 90 % on kylmiä ja empatiakyvyttömiä sikoja, joille oma vaimo ja perhe eivät merkitse mitään.
Tulevaisuudessa tuollainen prosenttiluku voi olla tottakin koska taitaa olla niin että koko ajan useammat naiset kelpuuttavat itselleen ainoastaan miehekkään ja lihaksikkaan jännämiehen, eli panomiehen, ja sellaiset miehet eivät välitä sitoutua ja ryhtyä perheenisäksi.
Ne miehet joille riittäisi tavallinen perhe-elämä ja yksi nainen........he eivät kelpaa naisille.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 12:59"]
Kolme on jo 100% jos siinä on kaikki jotka tuntee. T. Mies
[/quote]
Joo, mutta ei 100% naisista.