Mieheni väitti, etteivät miehet halua lapsia
Olemme yli kolmekymppisiä. Tapasin mieheni suomi24:n deittipalvelun kautta. Siellä hän sanoi lapsikysymykseen ("Haluatko lapsia?") ehkä. Hän vältteli lapsiaiheisia keskusteluja, kun yritin kysellä. Myöhemmin, kun asuimme jo yhdessä, hän sanoi, ettei haluakaan lapsia, vaikka deittipalvelussa oli vastannut lapsikysymykseen ehkä. Hän sanoi myös, etteivät miehet yleensäkään halua lapsia, että tekevät niitä vain naisten mieliksi, jos nainen vaatii. Kun ihmettelin, miksi suurin osa miehistä sitten vastaa lapsikysymykseen kyllä, hän väitti, että vain siksi, että naiset odottavat sitä. Pitääkö tämä paikkaansa?
Hän on myös antanut ymmärtää, että miehet ovat parisuhteessa vain säännöllisen seksin takia. Väittää kuitenkin rakastavansa minua. Hän on suuttunut, kun myöhemmin olen yrittänyt kysellä, miksi hänellä on ollut sellainen käsitys parisuhteista.
Minulla on aika lohduton kuva miehistä. Oma isäni jätti äitini, ennen kuin olin syntynytkään. Samoin, kun täällä lukee naisten jättämiä viestejä omista kusipäämiehistään, tuntuu, että miehistä 90 % on kylmiä ja empatiakyvyttömiä sikoja, joille oma vaimo ja perhe eivät merkitse mitään.
Pitäisikö ottaa ero vai onko se täysin turhaa enää tämän ikäisenä (35 v.)? Kaikille ei vain riitä hyviä miehiä, jotka haluavat perheen ja ovat hyviä aviomiehiä ja perheenisiä.
Kommentit (215)
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:02"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:01"]Olen mies enkä halua lapsia. Tunnen myös useita miehiä, jotka eivät halua lapsia. Joissakin piireissä se on yleisempää kuin toisissa. [/quote] Kiitos että jaoit tämän tiedon kanssamme.
[/quote]Olepa hyvä!
Tuttavapiirissämme on pareja, joista nainen haluaa lapsen, mies ei; mies haluaa lapsen, nainen ei; pareja, joista molemmat haluaa lapsen ja pareja, joista kumpikaan ei halua. Riipaisevinta on mielestäni se, kun mies haluaa, mutta nainen ei. Mies voi harvemmin tehdä valinnan, et teen lapsen vaikka yksin. Mutta oikeasti: mieskin voi haluta lasta niin että sattuu.
Taidan tietää sun miehesi. Täyspaska.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 12:32"]
Olemme yli kolmekymppisiä. Tapasin mieheni suomi24:n deittipalvelun kautta. Siellä hän sanoi lapsikysymykseen ("Haluatko lapsia?") ehkä. Hän vältteli lapsiaiheisia keskusteluja, kun yritin kysellä. Myöhemmin, kun asuimme jo yhdessä, hän sanoi, ettei haluakaan lapsia, vaikka deittipalvelussa oli vastannut lapsikysymykseen ehkä. Hän sanoi myös, etteivät miehet yleensäkään halua lapsia, että tekevät niitä vain naisten mieliksi, jos nainen vaatii. Kun ihmettelin, miksi suurin osa miehistä sitten vastaa lapsikysymykseen kyllä, hän väitti, että vain siksi, että naiset odottavat sitä. Pitääkö tämä paikkaansa?
Hän on myös antanut ymmärtää, että miehet ovat parisuhteessa vain säännöllisen seksin takia. Väittää kuitenkin rakastavansa minua. Hän on suuttunut, kun myöhemmin olen yrittänyt kysellä, miksi hänellä on ollut sellainen käsitys parisuhteista.
Minulla on aika lohduton kuva miehistä. Oma isäni jätti äitini, ennen kuin olin syntynytkään. Samoin, kun täällä lukee naisten jättämiä viestejä omista kusipäämiehistään, tuntuu, että miehistä 90 % on kylmiä ja empatiakyvyttömiä sikoja, joille oma vaimo ja perhe eivät merkitse mitään.
Pitäisikö ottaa ero vai onko se täysin turhaa enää tämän ikäisenä (35 v.)? Kaikille ei vain riitä hyviä miehiä, jotka haluavat perheen ja ovat hyviä aviomiehiä ja perheenisiä.
[/quote]
Ei tuossa ole mitään outoa. Itse en vielä ole koskaan onnistunut deittailemaan miestä , joka haluaisi lapsia! No, olen nainen, yli 30 enkä halua lapsia vieläkään. Kyllä vaan sellaisiakin miehiä löytyy, jotka seurustelee ensisijaisesti seksin takia. Ehkäpä miehen suhtautuminen sinuun on tarvehakuinen ja välineellinen, ja olet objekti täyttämässä miehen seksuaalisia ja muita tarpeita... Kannattaisko erota.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:09"]
Vaimoni halusi lapsia, minä en. Joten nyt meillä on kaksi lasta.
[/quote]Ihailtavan loogisesti teillä mennyt päätöksenteko.
Miksi haluaisit lapsillesi tuollaiset geenit? Hyi hitto.
No, kysyin mieheltä joskus haluaako hän joskus lapsia. Sanoi, että tottakai, kuka ei haluaisi. Sanoin, että niitäkin on, jotka eivät halua. Ihmetteli vähän. Lapsia olen nyt miehen kanssa tehnyt ja toinen lapsi miehen aloitteesta.
Koulukiusatut eivät yleensä halua lapsia, joten kannattaa vältellä hinteliä hukkapätkiä.
No ainakin minun mieheni halusi lapsia ja tästä puhuimme jo seurustelun alkuaikoina.
Mutta vasta 4 vuotta myöhemmin naimisiinmenon jälkeen ryhdyimme "hommiin" ;)
Mutta eihän niitä lapsia sitten niin vaan tehtykään ja kyllä mieskin ehti jo säikähtää oikein kunnolla että emme saa lapsia ikinä. Mutta onneksi saimme 2 tervettä lasta.
Nyt lapset ovat jo teinejä ja mies on usein sanonut ettei voisi kuvitella elämää ilman lapsia.
Joten maailmassa on ainakin yksi mies joka aidosti halusi lapsia...ja taitaa niitä olla aika monta muutakin.
Meillä minä en halunnut lapsia, mies halusi. Kaksi lasta löytyy. Mies on päävastuussa lapsista, ollut jo vauvaiästä lähtien (minä palasin töihin kummankin kohdalla kun lapset olivat 6kk:n ikäisiä).
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 12:45"]
Sun miehesi on lassukka, ehkä ei kannata hakea miestä mistään netin syövereistä suoli24:stä. Vinksahtaneita tapauksia. Voisi sulle olla parempi sinkkuna.
[/quote]
Tapasin mieheni Suomi24:n kautta kymmenen vuotta sitten. Olisiko ollut noin kuudes tapaamani mies, paria näistä aiemmin tapaamistani tapailin pidempäänkin. Kukaan heistä ei ollut varsinaisesti "vinksahtanut". Kohdalle sattui ehkä pikemminkin itselleni turhan introverttejä ja rauhallisia tyyppejä, en välitä rentuista, mutta ulospäinsuuntautuneisuutta odotan. Yksi miehistä valehteli kyllä ikänsä alaspäin, mutta tämä olikin ainoa varsinaisesti negatiivinen kokemus. Toinen, johon hitusen jo ihastuin, paljastui haastavassa elämäntilanteessa olevaksi, oli eronnut lastensa äidistä joku kuukausi-pari aiemmin. Hän lopetti tapailun ihan itse, kun tajusi, ettei ollut vielä kasassa henkisesti.
Sen kyllä huomasin, että miehet, jotka olivat vastanneet tuohon "haluatko lapsia?" -kysymykseen vastaukseksi "ehkä", oikeasti tarkoittivat, etteivät niitä lapsia halunneet. Olin itse jo tuolloin iässä, jossa jäädä vuosikausiksi kypsyttelemään miestä ajatukseen isyydestä. Mieheni kanssa oli muutamien treffien jälkeen selvää, että hän todella oli etsimässä elämänkumppania ja tulevien lastensa äitiä.
Joten en nyt lähtisi nettideittailua ihan kokonaan sulkemaan pois vaihtoehtona parinmuodostuksessa. Varsinkin noin 30-vuotiailla, heteroseksuaaliselae, jo työelämässä voimakkaasti nais- tai miesvaltaisella alla olevalla henkilöllä, joka ei enää viitsi roikkua baareissa ainakaan seuranetsintämielessä, ei enää niin hirveästi vaihtoehtoja ole, jos ystävien ystävätkin on jo käyty läpi.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:09"]
Vaimoni halusi lapsia, minä en. Joten nyt meillä on kaksi lasta.
[/quote]
Nössö.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:25"]
Koulukiusatut eivät yleensä halua lapsia, joten kannattaa vältellä hinteliä hukkapätkiä.
[/quote]
Minä nimenomaan ajattelin, että hän vaikuttaa siltä, että on saattanut olla koulukiusattu. Olin itsekin koulukiusattu ja tunnen sympatiaa kaikkia kiusattuja kohtaan. Uskon, että voisin tehdä jonkun koulukiusatun onnellisemmaksi ja toivoin, että tapaisin samaa kokeneen.
Mies kuitenkin väittää, ettei häntä ole koskaan kiusattu koulussa. Hän ei muutenkaan avaudu lapsuudestaan, mikä on mielestäni huono asia. Parisuhteessa pitäisi pystyä käymään läpi lapsuuden traumat, pystyä puhmaan kaikesta, olla toistensa tukena ja parhaita ystäviä. Ap
Minusta kyllä tuntuu että miehet vähemmän kaipaa lapsia. Ennen oli miehillä helppoa, kun lapset oli naisten vastuulla, niin niitä pystyi "naisen iloksi" hankkimaan vaikkei niin palon itse välittänytkään. Nykyään miesten odotetaan osallistuvan lasten hoitoon, niin varmasti harvempi haluaa lasta, ainakaan toista, jos on jo ensimmäistä joutunut hoitamaan.
Meillä mies oli se innokkaampi osapuoli hankkimaan lapsia. Jo seurusteluaikoina saattoi kommentoida johonkin että "susta tulee tosi hyvä äiti", ja koko ajan oli selvää että hän haluaa paitsi itselleen kumppanin ja rakastetun, myös lapsilleen hyvän äidin. Raskausaikana tai vauvaa hoitaessa en kertaakaan kokenut jääväni yksin, mieheni oli tukena ja mukana 100%.
Ei siis pidä yleistää, kyllä on paljon miehiä joille lastensaanti on tärkeää. Meillä on kyllä hirmu hyvä suhde muutenkin (vaikka itse sanon), ja uskon että se vaikutti myös. Mies saattaa olla epävarma lapsista, jos on epävarma naisesta. Jokainen on varmaan kuullut näistä sitoutumis- ja lapsikammoisista miehistä, jotka eron jälkeen menevät vuoden sisään naimisiin ja saavat lapsen uuden naisen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 12:59"]
Ap, jätä se mies. Oikeasti. Hän ei arvosta sinua, vaikka väittää rakastavansa, ja sellainen arvostuksen puute alkaa syödä suhdettanne aika pian. Nyt ehdit vielä hommata itsellesi paremman miehen ja lapsia, muutaman vuoden päästä se lapsensaanti on jo sinulle paljon vaikeampaa. Miehesi tuskin muuttaa mieltään lapsenhankinnan suhteen, ja sinä katkeroidut asian suhteen ennen pitkää.
Tosiasia on, että miehissä ja naisissa on molemmissa niitä, jotka eivät lapsia halua, mutta saattavat teeskennellä haluavansa, koska kokevat, että lapsettomuus on sosiaalisesti vaikeaa.
Mutta on myös paljon lapsirakkaita miehiä, omanikin on.
Ja sellaisia, jotka arvostavat elämänkumppaniaan ihmisenä ja haluavat jakaa arkensa tämän kanssa.
[/quote]
Et sä ap löydä ketään toista tai jos löydätkin, niin hänessä on ne samat, elleivät pahemmatkin ongelmat. Emme tiedä, miksi juuri sinä haet tällaisia miehiä rinnallesi ja vaikka tietäisimmekin niin tuskin saamme sinua täältä palstalta autettua ja muuttumaan.
Itse otsikon kysymykseen sanoisin, että on todella paljon miehiä, jotka eivät kovin intensiivisesti (omana mielipiteenään) halua lapsia, eivätkä varsinkaan hoitaa mallikkkaasti isän roolia.
Koitat nyt vain sopeutua siihen, että sun elämäsi menee näillä eväillä ja ottaa siitä irti paras mahdollinen.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:29"]
Meillä minä en halunnut lapsia, mies halusi. Kaksi lasta löytyy. Mies on päävastuussa lapsista, ollut jo vauvaiästä lähtien (minä palasin töihin kummankin kohdalla kun lapset olivat 6kk:n ikäisiä).
[/quote]
Meillä sama, miten sä olet kokenut lapset ja äitiyden? Rassaavatko lapset sinua vai saatko(haluatko?) olla rauhassa?
Meillä nimenomaan mies halusi lasta ja mulla taas ei ollut sellaista tunnetta että lapsi olisi pakko saada. Sovittiin että hankitaan yksi, enempää ei tule vaikka miehen mielestä enemmänkin olisi saanut tulla.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 12:51"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 12:32"]kun täällä lukee naisten jättämiä viestejä omista kusipäämiehistään, tuntuu, että miehistä 90 % on kylmiä ja empatiakyvyttömiä sikoja, joille oma vaimo ja perhe eivät merkitse mitään.[/quote]
Ei, vaan ongelma on se, että 100 prosenttia noin ajattelevista miehistä löytää naisen, koska kaikki naiset ihastuvat miehekkäisiin isokokoisiin renttuihin, jotka ajattelevat noin, ja niistä kilteistä miehistä jotka haluaisivat lapsia löytää ehkä 30 prosenttia itselleen naisen, koska nämä miehet eivät uskalla tehdä itse aloitetta yhtä usein (ja kaikkihan tietävät että naiset eivät aloitteita tee) ja ne näistä jotka uskaltavat tehdä aloitteita tulevat usein torjutuksi, koska eivät viehätä fyysisesti naista tarpeeksi, kun eivät ole tarpeeksi miehekkäitä.
Joten kestäkää tilanne kun itse olette renttunne valinneet.
-Mies-
[/quote]
Mieheni ei ole miehekäs mies, vaan hiljainen, nörtti, lyhyt, lihakseton ja laiha. Vähän feminiininen olemukseltaan. Pidän sellaisista miehistä, en mistään machoista. Luulin, että olin tavannut kiltin miehen, mutta yhteiselo on paljastanut hänestä näitä lassukka-puolia. Hän itse väittää olevansa liian kiltti ja hyväksikäytetty. Hän on myös katkera siitä, ettei nuorempana ollut naisia. Tunsin jonkinlaista sympatiaa häntä kohtaan ja ajattelin pelastaa hänet yksinäisyydeltä. T. Ap
[/quote]
Jätä se. Rumuus ei tee miehestä mukavaa.