Tapailemani mies halveksuu ammattiani...
Tämä tuli ilmi yhdessä keskustelussa. En ole siis kertonut hänelle ammattiani enkä nyt ainakaan voi kertoa. Hänen mielestään ammattini on luusereiden hommaa. Toisaalta jos kertoisin niin hän saisi hyvän syyn jättää minut eikä minun tarvitsisi hoitaa ns. likaista osuutta? Apua!
Kommentit (74)
En minä halveksuisi mitään muita ammattia kuin jotain parittajan tai huumediilerin hommaa. Eivät taida olla muutenkaan virallisia ammatteja, joista maksetaan veroja yms... :)
Arvostan roskakuskia . Tyhjentävät jäteastioita satoi tai paistoi. Hirvee poru kun jää roskis tyhjentämättä. On yks niistä ammateista joka huomataan vasta kun työt jää tekemättä. Sama kun siistijän työ. Kokkia ei välttämättä tarvita . Anna sille ukolle kenkää jos ei ala arvostaa työtäsi
Millainen tyyppi oikeasti halveksii mitään työtä? Mä en ainakaan tunne tällaisia ihmisiä, meilläpäin arvostetaan kaikkea duunia, ystäväpiiriin kuuluu kaikenlaista porukkaa asianajajista trukkikuskeihin.
Feministien tapa voittaa väittelyitä netissä. -hommaa mode palstalle joka poistelee kaikki viestit jotka ei sovi omaan ideologiaan. Sitten voikin vapaasti kirjoitella ihan mitä tahansa ja olla aina oikeassa, kun kaikki kritiikki ja vastaväitteet hiljennetään sensuurilla. Varmaan melko palkitsevaa juhlia omaa harhaista ideologiaansa ilman mitään kyseenalaistusta, vaikka olisi kuinka väärässä. Tulee mieleen pieni lapsi joka pistää kädet korville ja kieltäytyy kuuntelemasta mitään, sitten siihen päälle huutaa "LALALALALALAL en kuule".
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:01"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 12:46"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 12:14"]
Ainoastaan typerykset ja idiootit halveksivat roskakuskeja. Kyllä roskakuski aina jonkun julkisen sektorin kampaviinerin mussuttajan voittaa!
[/quote]
Täh? Miksi tämä kommentti on saanut noin paljon yläpeukutuksia?
[/quote]
Koska se on totta. Suomessa on instituuteittain turhia julkisen sektorin kampaviinerin mussuttajia mutta roskakuskien työ on käytännössä elintärkeä toimivan yhteiskunnan kannalta. Ja se tulee jatkossa olemaan vielä tärkeämpää ja arvostetumpaa koska siihen liittyy yhä enenevässä määrin rajallisten raaka-aineiden kierrätys uusiokäyttöön.
[/quote]
Tottakai roskakuskin työ on tärkeää! Jokainen ammatti ja työ on yhtä arvokas, en halveksisi mitään. Siksi korvaani särähtikin tuo "julkisen sektorin kampaviinerin mussuttaja"! Ei hyvänen aika. Olet kyllä aivan sokea tai sitten vain tyhmä.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 17:23"]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 13:01"]
Koska se on totta. Suomessa on instituuteittain turhia julkisen sektorin kampaviinerin mussuttajia mutta roskakuskien työ on käytännössä elintärkeä toimivan yhteiskunnan kannalta. Ja se tulee jatkossa olemaan vielä tärkeämpää ja arvostetumpaa koska siihen liittyy yhä enenevässä määrin rajallisten raaka-aineiden kierrätys uusiokäyttöön.
[/quote]
Tottakai roskakuskin työ on tärkeää! Jokainen ammatti ja työ on yhtä arvokas, en halveksisi mitään. Siksi korvaani särähtikin tuo "julkisen sektorin kampaviinerin mussuttaja"! Ei hyvänen aika. Olet kyllä aivan sokea tai sitten vain tyhmä.
[/quote]
Ei ole. Työn arvokkuutta voidaan mitata sen vaikutuksella kansantalouteen ja yleisesti yhteiskuntaan. Yksinkertaisin testi on miettiä miten kävisi jos kyseisen työn teko lakkaisi yhtäkkiä. Jos roskakuskit lopettaisivat työnsä seuraisi haiseva kaaos, vrt. Napolin jätekriisi. Jos joku muinaisitäbulvaanialaisen historian tutkija humanistiselta tiedekunnalta lakkaisi yhtäkkiä tutkimasta muinaisitäbulvaanialaisen historian tutkimista siitä seuraisi ... ei mitään. Ja sitten on nämä jotka näpertelevät sellaisten "tärkeiden" asioiden kanssa kuin missä saa sanoa viski.
Mies on tällä hetkellä työtön mutta oli pitkään ravintolakokki.
ap
[/quote]
Eiköhän se ole aina 100 % parempi olla roskakuski ja tienata itse rahansa, kuin työtön. Eikä nyt ole tarkoitus haukkua työttömiä laiskoiksi, tiedän kyllä, ettei työn saaminen niin helppoa ole. Mutta jos työtä vailla oleva kehtaa arvostella työtä tekevää, rehellistä ihmistä, niin, mitäs jos laittaisit sen kanssa kantapäät vastakkain.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 18:09"]
Mies on tällä hetkellä työtön mutta oli pitkään ravintolakokki.
ap
[/quote]
Eiköhän se ole aina 100 % parempi olla roskakuski ja tienata itse rahansa, kuin työtön. Eikä nyt ole tarkoitus haukkua työttömiä laiskoiksi, tiedän kyllä, ettei työn saaminen niin helppoa ole. Mutta jos työtä vailla oleva kehtaa arvostella työtä tekevää, rehellistä ihmistä, niin, mitäs jos laittaisit sen kanssa kantapäät vastakkain.
Niin, pitää lisätä vielä, ettei ole tarkoitus roskakuskejakaan haukkua, äärettömän tärkeää työtä tekevät. Voisin itse ihan ylpeänä kertoa olevani roskakuski, jos olisin.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 12:23"]
8 on tietty itsekin se lyhyt, kalju yms... Tai ainakin kalju :D.
[/quote]
Ja huono itsetunto päälle. Se saa helposti olemaan ilkeä.
Itseasiassa roskakuski-juttu on klassikko, vaikka roskakuskin on homma ihan hyvä duuni. Itsekin olen laskenut roskakuskeista vitsiä iät ja ajat, ja siskoni mies on roskakuski! Ajoi aikaisemmin kuorma-autoa, mutta siirtyi jätekuskiksi, koska saa selvästi parempaa palkkaa ja sen lisäksi työtä tehdään urakkana. Rivakalla asenteella pystyy tekemään päivän ajonsa 1-2 tuntia alle laskennallisen työajan. Eli palkka kahdeksasta tunnista, töitä ehkä 6-7. Sen lisäksi on mahdollista tehdä lisähommia ajon ohessa, josta saa könttäpalkkioita kuten esim. pestä kauppojen bioroskiksia, joista työnantaja maksaa xx Euroa ylimääräistä ja aikaa menee joku 10 minuuttia.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 12:14"]Mies on tällä hetkellä työtön mutta oli pitkään ravintolakokki.
ap
[/quote]
Say no more! Leave him now!
Minä halveksun lääkäreitä ja juristeja, koska mielestäni heidän ammattinsa vain vaikeuttaa ihmisten elämää, mutta ei se silti olisi este parisuhteelle tai avioliitolle.
Haluan kaikki lääkkeet apteekkiin ilman reseptiä. Lääkärillä käyköön ne jotka heistä saavat apua. Minä en apua heiltä kaipaa, mutta voisin kyllä seurustella jos henkilö muuten on ok.
[quote author="Vierailija" time="30.08.2015 klo 12:05"]Kerrotaan nyt sitten, roskakuski
ap
[/quote]
Sano kollegoillesi että lakkaa peruuttamasta mun kukkapenkkiini
Ennemminkin pitäisi kutsua roskatyöpaikaksi sellaista jossa ei makseta ylitöistä sovittuja laillisia lisiä ja palkkakuittiinkaan niitä ei merkitä. Ei ammatti ole roska vaan firmat jotka eivät noudata sääntöjä ovat roskia. Parempi olla työtön kuin mennä roskatyöpaikalle töihin jossa ei työntekijää ei kunnioiteta lainmukaisella tavalla.
Siksi Suomessa on niin paljon työttömyyttä koska firmat eivät noudata TESSIÄ!