MIKÄ ON KOVIN VAUHTI JOSSA OLET OLLUT AUTON KYYDISSÄ?
Oli todella vaikea muotoilla otsikko. Missä siis ajoitte ja kuinka kovaa?
Kommentit (81)
Ajoin vasta kortin saaneena 80-luvulla 180 km/tunti. Tuntui mahtavalta. Ajoin muutenkin kuin vähämielinen, onneksi olen kasvanut niistä ajoista. Ja selvisin hengissä, sekä sakoitta.
Mutta oli niin hauska nauraa niille setämiesten ilmeille taustapeilissä kun oli kurvannut niiden ohi..
190 km/h moottoritiellä Suomessa. Olin yksin autossa, valoisa kesäyö ja tyhjä motari, stereoista tuli hyvä biisi. En ole kertonut miehelleni tuosta testiajosta.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:57"]
Pitäisikö teidän käydä ylinopeuden takia kuolleiden haudoilla kysymässä? Hauskaa se heistäkin on ollut siihen asti, kun auto pysähtyy. Suurin osa teistä yliarvioi taitonsa, joku päivä se päättyy samalla tavalla.
[/quote]
Nautin kaahaamisesta, edelleen!
145 km/h oon itse uskaltanut ajaa motarilla
160 km/h taitaa olla mitä kyydissä olen ollut
Autokoulussa tällä hetkellä oon korttia hankkimassa, 100km/h suurin vauhti mitä ajotunnilla olen ajanut. Saksassa autobaanalla tullut oltua kyytissä, kyllä niillä on sitä kaasujalkaa ihan kiitettävästi :-D
T. Melkein täysi-ikäinen
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:57"]Pitäisikö teidän käydä ylinopeuden takia kuolleiden haudoilla kysymässä? Hauskaa se heistäkin on ollut siihen asti, kun auto pysähtyy. Suurin osa teistä yliarvioi taitonsa, joku päivä se päättyy samalla tavalla.
[/quote]
Ei kato ku ne hitaat kuskit niitä vaaratilanteita aiheuttaa liikenteessä, eiks nii pojaat!?
Omalla olen ajanut n.175 ja raliauton kyydissä oo ollut en kyl kysynyt kuinka kovaa ajoi asfalttiradalla
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:45"]
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 20:54"]190. Piti testata uutta autoa, mutta tapahtui syrjäseudulla, todella pitkällä suoralla yöaikaan. Suora kyllä loppui ennenkuin autosta tehot :P [/quote]sanoisin, että autosta loppui tehot, jos ei saa huippuja kelattua "todella pitkällä suoralla". Jos autossa on oikeasti tehoa, niin 190 km/h ei vaadi kuin 400 metriä matkaa kiihdytykseen ja aikaa kymmenisen sekuntia. Kadulla pari-kolme sekuntia enemmän.
[/quote]
Jep, ei se mikään Ferrari ollutkaan :) Kunhan revittelin itselleni uutta, tuo jäi sanomatta :D
Eikä se kaahailu ollut hauskaa, ja silloin kun pysähdyin omam pihan parkkipaikalle, olin onnellinen kun pääsin kotiin, kun on se ajaminen loppujenlopuksi enemmänkin tylsää kuin hauskaa.
Lyhyen pätkän 220km/h motarilla. 160km/h oli motarilla normaali vauhti. Nykyään pyrin hillitsemään kaasujalkaa, eikä olisi varaa maksaa sakkoja... nuorena, työttömänä oli toisin kun sakot oli maksimissaan 115e. Ylinopeussakkoja olen tosin saanut vain kehdesti.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 21:57"]
Pitäisikö teidän käydä ylinopeuden takia kuolleiden haudoilla kysymässä? Hauskaa se heistäkin on ollut siihen asti, kun auto pysähtyy. Suurin osa teistä yliarvioi taitonsa, joku päivä se päättyy samalla tavalla.
[/quote] noh onneks auto osaa reagoida jos minä en jonkun törpön takia. Vaikkakin kortti jo ollut 15 vuotta.. harmi kunmeillä ei ole samanlaisia motareita kuin saksassa =(
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 20:13"]Lähemmäs kolmee sataa, koska olin kyydissä pikkuserkun miehen autossa, joka on rallikuski.
[/quote]
Ajatella, auto, joka on rallikuski. Nopeus on pientä moisen ihmeen rinnalla.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 22:45"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 20:54"]190. Piti testata uutta autoa, mutta tapahtui syrjäseudulla, todella pitkällä suoralla yöaikaan. Suora kyllä loppui ennenkuin autosta tehot :P
[/quote]sanoisin, että autosta loppui tehot, jos ei saa huippuja kelattua "todella pitkällä suoralla". Jos autossa on oikeasti tehoa, niin 190 km/h ei vaadi kuin 400 metriä matkaa kiihdytykseen ja aikaa kymmenisen sekuntia. Kadulla pari-kolme sekuntia enemmän.
[/quote]10s./400m. vaatii normaali sarjavalmistetulta 4 hengen autolta min.500 hevosvoimaa ja nelivedon, joka tarkoittaa jo huomattavasti enemmän kuin "oikeasti tehokas"
Ei nyt vedetä näitä juttuja aivan tolkuttomasti yli?
140 tai 150 ja kyllä pelotti paljon! Mooottoritiellä Keski-Suomessa.
170km/h. Testattiin uutta autoa varalaskupaikalla ilta-aikaan. Toisaalta hurjin kokemus on vanhalla jenkkilotjalla 120mph mutkaisella tiellä. Silloin olin vain kyydissä kun pojat keksivät kilpailla. Onneksi nykyään on enemmän järkeä päässä enkä enää suostuisi moisiin kisoihin.
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 19:44"]
340 Monacossa F1
[/quote]
Ei siellä ole edes niin pitkää suoraa missä formulakaan pääsis tommosta vauhtia. hieno trolli jos vähän viilais
[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 20:54"]190. Piti testata uutta autoa, mutta tapahtui syrjäseudulla, todella pitkällä suoralla yöaikaan. Suora kyllä loppui ennenkuin autosta tehot :P
[/quote]sanoisin, että autosta loppui tehot, jos ei saa huippuja kelattua "todella pitkällä suoralla". Jos autossa on oikeasti tehoa, niin 190 km/h ei vaadi kuin 400 metriä matkaa kiihdytykseen ja aikaa kymmenisen sekuntia. Kadulla pari-kolme sekuntia enemmän.