Mitä tapahtuu jos ei ota työpaikkaa, jonka työkkäri
järjestänyt, vastaan? Siis kieltäytyy puhelimessa.
Kommentit (16)
Jää ilman työpaikkaa, eikä työllisty.
Annat selvityksen miksi kieltäydyt. Karenssiahan siitä saa satavarmasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei sieltä tarjota töitä.
Työnantaja sanoo saaneensa työttömän tiedot työkkäristä
Mistä alkaen sieltä on taas alettu tarjota töitä? Mulle tarjottiin viimeksi vuonna 1985. Sen jälkeen on vain käsketty ottaa yhteyttä työnantajaan.
Karenssia pukkaa. Miksi kieltäydyt? Esiinnyt vaan niin huonosti (sanot olevasi raskaana, toipuva alkoholisti, 59-vuotias yms.) ja eivät varmasti valitse sinua.
Minut kutsuttiin haastatteluun eräästä paikasta, jossa on paljon kuntoutuvia työntekijöitä, työkkäri käytännössä pyörittää paikkaa työttömillä.
Olisin tietysti muuten mennyt, mutta siinä oli sellainen pieni ongelma, että minulla ei ole autoa eikä edes ajokorttia, polkupyörää ei ole, julkista liikennettä ei kulje ollenkaan tuonne paikalle päin. Minun olisi siis pitänyt joka päivä kävellä 26km päästäkseni töihin ja takaisin. Minulla on paljon kipuja johtuen selkävaivoistani, joista on toimitettu mustaa valkoisella Te-toimistolle.
Kieltäydyin siis ja tuli sitten kuukauden päästä selvityspyyntö, annoin selvityksen ja se on nyt ollut "käsittelyssä" kuukauden, kun käsittelijät ovat lomalla. Työmarkkinatuki luonnollisesti on katkaistu selvityksen ajaksi, toimeentulotuki sitten paikkaa siihen asti, mikäli siis selvitystä ei hylätä ja saisin kielteisen työmarkkinatukipäätöksen. Minun logiikallani sen ei kyllä pitäisi olla mahdollista, kun terveysvaivastani ollaan tietoisia Te-toimistossa, minulle ei mitenkään ole realistista kävellä 26km päivässä, eikä edes pyöräillä, vaikka hankkisin polkupyörän.
Eihän työkkäri järjestä kenellekään työpaikkaa. Työkkäri voi kyllä lähettää ilmoituksia avoimista työpaikoista ja "velvoittaa" hakemaan niihin, mutta ei se vielä tarkoita, että olisi todennököistäkään tulla valituksi. Jos ei hae, saa karenssin, eli kannattaa hakea - siinä ei häviä mitään.
Kannattaa hakea ettei tule 45 päivän karenssi.
Vierailija kirjoitti:
Minut kutsuttiin haastatteluun eräästä paikasta, jossa on paljon kuntoutuvia työntekijöitä, työkkäri käytännössä pyörittää paikkaa työttömillä.
Olisin tietysti muuten mennyt, mutta siinä oli sellainen pieni ongelma, että minulla ei ole autoa eikä edes ajokorttia, polkupyörää ei ole, julkista liikennettä ei kulje ollenkaan tuonne paikalle päin. Minun olisi siis pitänyt joka päivä kävellä 26km päästäkseni töihin ja takaisin. Minulla on paljon kipuja johtuen selkävaivoistani, joista on toimitettu mustaa valkoisella Te-toimistolle.
Kieltäydyin siis ja tuli sitten kuukauden päästä selvityspyyntö, annoin selvityksen ja se on nyt ollut "käsittelyssä" kuukauden, kun käsittelijät ovat lomalla. Työmarkkinatuki luonnollisesti on katkaistu selvityksen ajaksi, toimeentulotuki sitten paikkaa siihen asti, mikäli siis selvitystä ei hylätä ja saisin kielteisen työmarkkinatukipäätöksen. Minun logiikallani sen ei kyllä pitäisi olla mahdollista, kun terveysvaivastani ollaan tietoisia Te-toimistossa, minulle ei mitenkään ole realistista kävellä 26km päivässä, eikä edes pyöräillä, vaikka hankkisin polkupyörän.
Ei tuollainen työmatka ole realistinen sellaisellekaan, jolla ei ole selkävaivoja. Siis mikäli autoa tai julkista liikennettä ei ole. Erikoista kyllä, miten tuollainen tilanne voi tulla - sijaitsiko tämä työkkärin paikka jossain korvessa vai asutko itse korvessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tuollainen työmatka ole realistinen sellaisellekaan, jolla ei ole selkävaivoja. Siis mikäli autoa tai julkista liikennettä ei ole. Erikoista kyllä, miten tuollainen tilanne voi tulla - sijaitsiko tämä työkkärin paikka jossain korvessa vai asutko itse korvessa?
Julkista ei tosiaan mene tuonne ollenkaan, on sen verran syrjässä tuo paikka. Asun toki itsekin pienessä kunnassa, mutta ei tämä missään sysikorvessa ole. Muutoin kuin kesäisin tästä meidän ohitse menee ihan hyvin julkista liikennettä, mutta tuonne paikalle ei tosiaan mene ainuttakaan linjaa, koskaan.
-Lainaamasi
En tiedä, ei ole vuosiin tuollaista käynyt, vaikka pitkään olen ollut asiakkaana. Aina itse hakenut työpaikkoja, kertaakaan työpaikkaa ei ole tarjottu.