Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas kehiin kamalimmat sisustusratkaisut, yhdellä ehdolla

Vierailija
29.08.2015 |

Unohdetaan ne iänikuiset "hyi, tähtii, hyi, tekstit seinillä, hyi, kokovalkoisuus!" koska aika moni on sitä mieltä eikä niissä ole mitään uutta keskusteltavaa. Ollaan luovia! Aloitan: avohyllyt keittiössä siellä alhaalla sivulla, tiedätte varmaan. Vanhat esineet. Liian omaperäiset ratkaisut ja LIIKAA tee se itse -systeemeitä joista useimmiten vain omistaja itse pitää, eli esim. myydessä ei tule tulosta millään. Musta keittiö. Siis yök.
Koti, jossa kaikki näyttää just tasan siltä, että pääpointti on esitellä "upeaa luksusdesignia" eikä viihtyä kodissaan.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokki-valaisin on lasia, mutta juu, ei se sovi oikein mihinkään.

Vierailija
22/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tykkää sellaisista kierrätysjutuista, mistä näkee mikä se esine on ennen ollut. Esim. Lampunvarjostin kakkukuvusta, peilinkehykset vanhasta ikkunasta. En tiedä miksi nuo tökkii, mutta näin vain on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 15:44"]

Ja verhot pelkkää Vallilaa. On niitä muitakin valmistajia! Se kelohonka varsinkin on tosi synkkä. Että ihmiset on sopuleita.

[/quote]

No tämä kertoo vain siitä että sinä olet kapeakatseinen. Jos joskus kävisit kangaskaupassa ja toteuttaisit itse omat verhosi, niin tietäisit että Vallillalla on kankaita ihan jokaiseen tyyliin sopivaksi. Niille, joille Vallilan kankaat on vain niitä Kelohonkia ja vastaavia, ovat juuri niitä jotka sisustavat ainoastaan valmiiksi pureskelluilla Kodin ykkösen ja vastaavien valikoimilla.

Nimim. omistan useammat verhot joita sä et tunnistaisi kuvasta Vallilaksi.

Vierailija
24/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
25/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän ratkaisun kaikkien teidän ongelmiin: Älkää ikinä menkö kenenkään kotiin kylään.

Vierailija
26/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 15:40"]Väliaikaisratkaisut joiden piti olla vain sen vuoden ajan siinä asunnossa ja seuraavaan pidempiaikaiseen asuntoon niitä pysyviä ratkaisuja... siitä vuoden väliaikaisratkaisuajasta on jo yli 10 vuotta. Hmm, ehkä en uskalla laskea tarkemmin, saatta olla jo yli 15 vuotta. Kyllä minä sitten eläkkeellä..!

Eli jotain sinnepäin haalittu kun nopeasti on pitänyt saada toimivaa ja halpaa, yhteensopivuus ja muut kuin käytännöllisyys ovat olleet toissijaisia asioita. Sisustus? Pikemminkin varasto epämääräisiä asioita joita voidaan huonekaluina käyttää.
[/quote]

Meillä on väliaikainen ruma ja halpa Ikean lamppu ollut olohuoneessa jo 15 vuotta.
En tiedä millaisen ostaisin

Vierailija
27/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki sohvat, tuolit, penkit, lipastot, pöydät ja sängyt. Joutaisivat kaatopaikalle. Oikeassa asunnossa ei ole mitään muuta kuin avointa tilaa, speissiä, ehkä yhdessä huoneessa voi olla patja lattialla. Siinä on Feng Shuit kohdillaan.

Vierailija
28/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 15:37"]

Tuunataan nätit, vanhat esim. 50-luvun lipastot valkeiksi. Tai mitä tahansa joka pilataan kun pitää tuunata uudeksi valkoisella maalilla.

[/quote]

Naulan kantaan! Maalaaminen "tappaa" vanhan patinoituneen huonekalun, kun sävyerot katoavat. Näin kerran telkkarissa valkoiseksi sisustetun huushollin, missä oli paljon vanhoja huonekaluja ja ne kaikki oli vedetty valkoisiksi.Hrrr! Ai niin, valkoisista huusholleista ei saanut kirjoittaa negatiiviseen sävyyn. :)

Vierailija
29/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoan tämäntyylisiä huonekaluja, varsinkin kirjahyllyjä ja vitriinejä:

http://www.timantti.com/images/mallisto_slider_koivu_natur1.jpg

http://www.kuopionkirppari.fi/upload/42588ba87e0d466d25ec36135e44a715_b.jpg

Jotenkin todella juntin näköistä.

Vierailija
30/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 15:20"]systeemeitä joista useimmiten vain omistaja itse pitää

[/quote]

Onneksi sinä tajuat sisustaa sen mukaan, mistä suurin osa pitää, muttei tietenkään liian moni, koska pelkäät olevasti sopuli.

Vierailija
31/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 16:51"]Lokki-valaisin! Kaksi muovikupua vastakkain. Siihen hintaan saisi muutakin kuin muovia. Ja on niin yleinen lamppu että tuntuu persoonattomalta.

Sit on nämä muumimukit vitriinissä jotka jaksaa hymyilyttää. Varsinkin jos niitä ei käytetä!
[/quote]

Meillä on paljon muumimukeja, kerran yksi vieras ihmetteli: "Onko nämä teillä KÄYTÖSSÄ?" No on toki.

Vierailija
32/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 15:48"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 15:20"]Unohdetaan ne iänikuiset "hyi, tähtii, hyi, tekstit seinillä, hyi, kokovalkoisuus!" koska aika moni on sitä mieltä eikä niissä ole mitään uutta keskusteltavaa. Ollaan luovia! Aloitan: avohyllyt keittiössä siellä alhaalla sivulla, tiedätte varmaan. Vanhat esineet. Liian omaperäiset ratkaisut ja LIIKAA tee se itse -systeemeitä joista useimmiten vain omistaja itse pitää, eli esim. myydessä ei tule tulosta millään. Musta keittiö. Siis yök. Koti, jossa kaikki näyttää just tasan siltä, että pääpointti on esitellä "upeaa luksusdesignia" eikä viihtyä kodissaan. [/quote] Siis mitä, "vanhat esineet"? Ootko vähän historiaton? Eipä siinä, niin on Suomen kansa kokonaisuutenakin. Kaikesta vanhasta pyritään eroon eikä uskalleta näyttää keitä ollaan ja mistä tullaan. Sanoisin että mun kotona kauniimmat esineet on niitä vanhoja, eri vuosikymmeniltä 1850-luvulta lähtien, perintöä ja muistoja täynnä, just niitä jotka kestää. Onko omassa kodissasi kaikki uutta? Vaihdatko kaiken esim. kahden vuoden välein, vai siis mmmmitä?

[/quote]

Kirppiksillä näkee, että ihmiset haalivat kotiinsa runsaasti afrikkalaisia puuveistoksia tms. Osa on ehkä vaimon matkamuistoja moniosaajamiehen kotimaasta ja siksi niistä hankkiudutaan eroon jossain vaiheessa.

Vierailija
33/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan mun noin 25-v. työkaverini koti, jossa en edes ikinä käynyt. Hän käytti hirveästi aikaa ja rahaa design-huonekaluihin, kodin laittamiseen yms. ja puhui näistä melko kerskailevaan sävyyn. Yliopisto-opiskelija, joka käy töissä eikä matkustele, jotta voi hankkia jotain Artekin, Iittalan ja Vallilan tuotteita. Okei, ihmiset arvostavat eri asioita, mutta en siltikään usko, että joskus vanhana on hienoa muistella mitä kaikkea osteli nuorena ja kuinka kalliisti oli sisustettu kämppä.

Lisäksi kaikki kämpät, joiden avulla yritetään päteä. Tyyli voi sinänsä olla mitä vain, modernia luxus-nahkasohvaa tai maalaisromantiikkaa, mutta kaikki on loppuun saakka hiottua. Lemmikit ja lapsetkin puetaan sisustukseen sopiviksi eikä kotona saa tehdä mitään mikä pilaa sisustuksen.

On paljon yksittäisiä sisustusratkaisuja, joita inhoan (Unikko-kuosi, mäntypaneeli), mutta pahinta on se, jos tavaroiden haaliminen tai tietynlainen sisustaminen, vie liikaa aikaa ja rahaa tai jopa rajoittaa elämää (omaa tai puolison ja lasten)..

Vierailija
34/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 15:52"]

Kylppärissä semmoinen "pönttömatto" jossa on aukko, että se asettuu ihan pöntön juureen. Vielä pahempaa jos samaan sarjaan on vielä kylppärin lattialla matto. Viimeinen pisara on, jos wc:n kannenkin päälle on heivattu joku reuhkana koristeeksi.

[/quote]

Ajattele, kuinka voit itsekin sävyttää kylpytakkisi, pyyhkeesi ja tohvelisi samaan sävyyn tuon wc-mattosetin kanssa! :))

Vierailija
35/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää lamppu:

http://www.standouttrend.com/wp-content/uploads/2013/09/clas-ohlson-v%C3%A4rijohdot.jpg

Näitä on viiden vuoden kuluttua kirpparihyllyt vääränä, jos ei nyt jo ole...

Vierailija
36/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 18:40"]

Lokki-valaisin on lasia, mutta juu, ei se sovi oikein mihinkään.

[/quote]

Älä höpsi, muovia on.

Lampuntyyppi: E27 (ei sisällä lamppuja)
Teho: max 100 W
Koko: halkaisija 700mm
Väri: valkoinen Materiaali: PMMA akryyli
Koukkukiinnitys Mukana kattokuppi sekä valaisinpistoke
Valmistettu Suomessa Design
Yki Nummi Johdon pituus: 1350 mm

Vierailija
37/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisustyyli joka ei sovi yhtään kyseiseen asunnon/asujan tyyliin. Asunto, joka on täynnä sisustustavaraa ja erilaisia koriste-esineitä.

Olen erään sisustusmerkin fb-kirppiksellä ja siellä näkee useasti jäsenten laittamia kuvia omasta sisustuksestaan. Monesti koko kämppä on vuorattu kyseisellä merkillä ja jokaikisessä sistusesineessä pitää lukea selvästi kyseinen merkki tai ylipäätäänkin lukea jotain. Sitten monesti samaisessa ryhmässä näkee jäsenten tuunailuja; vanhaan huonekaluun tai sisustusesineeseen painetaan tämä kyseinen merkki, vaikka siis kyseessä ihan "merkitön" esine alunperin. Käsittämätöntä merkin palvontaa.

Vierailija
38/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainioita sisustusvinkkejä, kiitos.

Vierailija
39/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne irtokirjaimet ja varsinkin kun mainostetaan homekämppiä HOME

Vierailija
40/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 18:59"]

Mä inhoan tämäntyylisiä huonekaluja, varsinkin kirjahyllyjä ja vitriinejä:

http://www.timantti.com/images/mallisto_slider_koivu_natur1.jpg

http://www.kuopionkirppari.fi/upload/42588ba87e0d466d25ec36135e44a715_b.jpg

Jotenkin todella juntin näköistä.

[/quote]

Löysin vieläkin hirveämmän kirjahyllyn:

http://media.tori.net/image/images/43/4307928570.jpg

Pahinta on vielä se että joillakin on koko koti sisustettu näillä samanlaisilla koivu-lasivirityksillä. Hyi olkoon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme