Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas kehiin kamalimmat sisustusratkaisut, yhdellä ehdolla

Vierailija
29.08.2015 |

Unohdetaan ne iänikuiset "hyi, tähtii, hyi, tekstit seinillä, hyi, kokovalkoisuus!" koska aika moni on sitä mieltä eikä niissä ole mitään uutta keskusteltavaa. Ollaan luovia! Aloitan: avohyllyt keittiössä siellä alhaalla sivulla, tiedätte varmaan. Vanhat esineet. Liian omaperäiset ratkaisut ja LIIKAA tee se itse -systeemeitä joista useimmiten vain omistaja itse pitää, eli esim. myydessä ei tule tulosta millään. Musta keittiö. Siis yök.
Koti, jossa kaikki näyttää just tasan siltä, että pääpointti on esitellä "upeaa luksusdesignia" eikä viihtyä kodissaan.

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on hirvee sohva.

Vierailija
2/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkokäyttöön tai navettaan tms tarkoitetut esineet/tavarat koristeina. Esim. heinäseipäät, kelkat, maitotonkat... Vanhat rakennusosat menevät samaan kategoriaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahallaan pliisusti joka makuun sopivasti sisustettu koska rakennettu/remontoitu jo myynti mielessä

Vierailija
4/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuunataan nätit, vanhat esim. 50-luvun lipastot valkeiksi. Tai mitä tahansa joka pilataan kun pitää tuunata uudeksi valkoisella maalilla.

Vierailija
5/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihme tikapuut nojaamassa seinää vasten

Vierailija
6/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väliaikaisratkaisut joiden piti olla vain sen vuoden ajan siinä asunnossa ja seuraavaan pidempiaikaiseen asuntoon niitä pysyviä ratkaisuja... siitä vuoden väliaikaisratkaisuajasta on jo yli 10 vuotta. Hmm, ehkä en uskalla laskea tarkemmin, saatta olla jo yli 15 vuotta. Kyllä minä sitten eläkkeellä..!

Eli jotain sinnepäin haalittu kun nopeasti on pitänyt saada toimivaa ja halpaa, yhteensopivuus ja muut kuin käytännöllisyys ovat olleet toissijaisia asioita. Sisustus? Pikemminkin varasto epämääräisiä asioita joita voidaan huonekaluina käyttää.

Vierailija
7/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi valkoisella maalilla raiskaaminen on hirveetä! Varsinkin kun yleensä on valittu himmeä huonekalumaali ja vedetty yksi kerros ja lopputulos vain ja ainoastaan HURVEÄ. 50- ja 60-luvun lipastojen maalaaminen on rikos.

Vierailija
8/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitkä keittiön avohyllyt alhaalla? Kuvaa?

Itse en tykkää asemankelloista enkä DIY-lavaviritelmistä.

Tiililadonta alkaa myös olla out, samoin betoni ja lasin liikakäyttö.

Haitariovet on myös ei kiitos.

Vierailija
9/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää nyt ei ole visuaalinen juttu, vaan terveydellinen, mut ihmettelen sitä kuinka paljon ihmiset polttaa kynttilöitä, ja nimenomaan hajustettuja kynttilöitä. Ne huonontavat sisäilman laatua. Saa siinä ihmetellä, miksi on aina vähän nuha jos hengittelee vapaa-aikanaan ilman mukana nokea ja heikosti tutkittuja petrokemian tuotteita, joista kukaan ei osaa sanoa mitä ne tekevät terveydelle, mutta eivät varmasti ainakaan edistä sitä. Varsinkin jos perheessä on pieniä lapsia, joilla paljon infektioita, ja äitykällä on aina jossain joku tuikku kärtsäämässä, haluttaisi puhaltaa se kynttilä sammuksiin ja sanoa että savupirttien aika on ohi, anna lapselle hyvä sisäilma.

Vierailija
10/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja verhot pelkkää Vallilaa. On niitä muitakin valmistajia! Se kelohonka varsinkin on tosi synkkä. Että ihmiset on sopuleita.

Vierailija
11/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 15:20"]Unohdetaan ne iänikuiset "hyi, tähtii, hyi, tekstit seinillä, hyi, kokovalkoisuus!" koska aika moni on sitä mieltä eikä niissä ole mitään uutta keskusteltavaa. Ollaan luovia! Aloitan: avohyllyt keittiössä siellä alhaalla sivulla, tiedätte varmaan. Vanhat esineet. Liian omaperäiset ratkaisut ja LIIKAA tee se itse -systeemeitä joista useimmiten vain omistaja itse pitää, eli esim. myydessä ei tule tulosta millään. Musta keittiö. Siis yök.
Koti, jossa kaikki näyttää just tasan siltä, että pääpointti on esitellä "upeaa luksusdesignia" eikä viihtyä kodissaan.
[/quote]
Siis mitä, "vanhat esineet"? Ootko vähän historiaton? Eipä siinä, niin on Suomen kansa kokonaisuutenakin. Kaikesta vanhasta pyritään eroon eikä uskalleta näyttää keitä ollaan ja mistä tullaan. Sanoisin että mun kotona kauniimmat esineet on niitä vanhoja, eri vuosikymmeniltä 1850-luvulta lähtien, perintöä ja muistoja täynnä, just niitä jotka kestää. Onko omassa kodissasi kaikki uutta? Vaihdatko kaiken esim. kahden vuoden välein, vai siis mmmmitä?

Vierailija
12/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylppärissä semmoinen "pönttömatto" jossa on aukko, että se asettuu ihan pöntön juureen. Vielä pahempaa jos samaan sarjaan on vielä kylppärin lattialla matto. Viimeinen pisara on, jos wc:n kannenkin päälle on heivattu joku reuhkana koristeeksi.

Vierailija
13/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 15:42"]Siis mitkä keittiön avohyllyt alhaalla? Kuvaa?

Itse en tykkää asemankelloista enkä DIY-lavaviritelmistä.

Tiililadonta alkaa myös olla out, samoin betoni ja lasin liikakäyttö.

Haitariovet on myös ei kiitos.
[/quote]

Se helvetin kaareva hyllyrakennelma valkoisen, pyökillä somistetun keittiön ala- ja yläkaappien reunoissa.

Vierailija
14/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 15:56"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 15:42"]Siis mitkä keittiön avohyllyt alhaalla? Kuvaa? Itse en tykkää asemankelloista enkä DIY-lavaviritelmistä. Tiililadonta alkaa myös olla out, samoin betoni ja lasin liikakäyttö. Haitariovet on myös ei kiitos. [/quote] Se helvetin kaareva hyllyrakennelma valkoisen, pyökillä somistetun keittiön ala- ja yläkaappien reunoissa.

[/quote]

En tajua mitä yrität sanoa, oisko kuvaa?

Vierailija
15/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 16:03"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 15:56"]

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 15:42"]Siis mitkä keittiön avohyllyt alhaalla? Kuvaa? Itse en tykkää asemankelloista enkä DIY-lavaviritelmistä. Tiililadonta alkaa myös olla out, samoin betoni ja lasin liikakäyttö. Haitariovet on myös ei kiitos. [/quote] Se helvetin kaareva hyllyrakennelma valkoisen, pyökillä somistetun keittiön ala- ja yläkaappien reunoissa.

[/quote]

En tajua mitä yrität sanoa, oisko kuvaa?

[/quote]

Mä tajusin. Ilmeisesti nämä

http://www.jr-keittiot.fi/isot%20kuvat/rungot/keittio-4.jpg

Vierailija
16/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lokki-valaisin! Kaksi muovikupua vastakkain. Siihen hintaan saisi muutakin kuin muovia. Ja on niin yleinen lamppu että tuntuu persoonattomalta.

Sit on nämä muumimukit vitriinissä jotka jaksaa hymyilyttää. Varsinkin jos niitä ei käytetä!

Vierailija
17/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 15:48"][quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 15:20"]Unohdetaan ne iänikuiset "hyi, tähtii, hyi, tekstit seinillä, hyi, kokovalkoisuus!" koska aika moni on sitä mieltä eikä niissä ole mitään uutta keskusteltavaa. Ollaan luovia! Aloitan: avohyllyt keittiössä siellä alhaalla sivulla, tiedätte varmaan. Vanhat esineet. Liian omaperäiset ratkaisut ja LIIKAA tee se itse -systeemeitä joista useimmiten vain omistaja itse pitää, eli esim. myydessä ei tule tulosta millään. Musta keittiö. Siis yök.
[/quote]
Siis mitä, "vanhat esineet"? Ootko vähän historiaton? Eipä siinä, niin on Suomen kansa kokonaisuutenakin. Kaikesta vanhasta pyritään eroon eikä uskalleta näyttää keitä ollaan ja mistä tullaan. Sanoisin että mun kotona kauniimmat esineet on niitä vanhoja, eri vuosikymmeniltä 1850-luvulta lähtien, perintöä ja muistoja täynnä, just niitä jotka kestää. Onko omassa kodissasi kaikki uutta? Vaihdatko kaiken esim. kahden vuoden välein, vai siis mmmmitä?
[/quote]

Menikö tunteisiin?

Vierailija
18/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian varman päälle sisustaminen. Lopputulos on useimmiten vain tylsä. Suora sisustuslehtien kopioiminen tai Ikean kuvastossa asuminen. Tämä ei ole moite Iken tuotteita kohtaan, vaan sitä, että kopioidaan sieltäkin suoraan.

Vierailija
19/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaltoileva keittiöntaso.

Eli tarkoitan sitä kun tehdään kaikkia omia ratkaisuja niin että keittiön tasossa on inhottavia korkeuseroja esim. korotetaan pesukone ylemmäs tason alla, jolloin tulee sellainen "nousu tasoon". Tuota tasoa taas ei voi fiksusti hyödyntää vaan useimmiten se toimii tasona jolle kerääntyy kaikkea.

Pahimmassa tapauksessa on korotettu uuni ja korotettu astianpesukone ja taso menee alaaas ja ylöööös ja alaaas ja ylöööös.

Vierailija
20/66 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.08.2015 klo 15:39"]

Jotkut ihme tikapuut nojaamassa seinää vasten

[/quote] Tunnustan! Tunnen itseni tosi trendikkäksi kun kolmimetriset alumiinitikkaat nojaavat seinään makkarissa.

(100-vuotiaassa kämpässäni näet ei muuten yletä lamppuja vaihtamaan tai palovaroitinta huoltamaan.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi