Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TE-toimiston hyökkäykset työttömiä vastaan: Millaisista päätöksistä olet valittanut muutoksenhakulautakuntaan?

Suomi 2022
19.03.2022 |

Sosiaaliasioiden muutoksenhakulautakuntaan on vuoden (!) käsittelyjono tällä hetkellä. Viime vuonna kun jouduin hakemaan muutosta, käsittelyjono oli puoli vuotta. Epäilen, että TE-toimiston lisääntynyt terrori, johon liittyy ihmisen perustoimeentulon vieminen, on aiheuttanut tämän suman. Oletko joutunut tekemään valituksen muutoksenhakulautakuntaan TE-toimiston (henkistä tai taloudellista hyvinvointiasi heikentävistä) päätöksistä? Saitko asiasi oikaistua?

Kommentit (247)

Vierailija
141/247 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi siellä typissä on se sossu paikalla? Mikä sen funktio on?

Siis jos asiakas ei edes ole sossun asiakas.

Sossun asiakkaaksi joutuu pakotettuna aktivointisuunnitelmapalaverissa, jossa pakotetaan asiakas kuntouttavaan työtoimintaan.  Tässä on mukana sosiaalityöntekija, te- virkailija ja asiakas. Tässä pakotetaan asiakas allekirjoittamaan papereita, jotka antavat määräysvallan täysin näille virkailijoille. Joudut luovuttamaan kaikki terveystietosi ym. henkilökohtaiset näille henkilöille. Jos et suostu allekirjoittamaan, johon tämä palaveri tähtää, rangaistuksena on karenssi. Ja jos et suostu jatkamaan kuntouttavaa työtoimintaa kun sopimusaika on mennyt, seuraa karenssi. Sairas järjestelmä.

Sosiaalitoimiston asiakkaaksi joudut vasten tahtoasi, kun palvelu on sosiaalihuollon alaista. Etuutena tulee matkakorvauksia ja 9 euron päiväpalkka. Sen takia sossu on paikalla. Nämä palaverit ovat todella henkisesti raskaita asiakkaalle, koska et saa kieltäytyä edes terveystietojen luovuttamisesta. Ja nämä ihmiset eivät ole mukavinta laatua, vaan sosiaalityöntekijäkin voi olla todella hyökkäävä asiakasta kohtaan. Vallankäyttöä pahimmillaan te-palveluissa. Kukaan ei puutu tähän, miksi?

Kokemuksesta kerron. Oli todella ahdistavaa. 

Sama täällä. Todella hyökkäävä asenne. Se on sen verran systemaattista ja kierosti toteutettu, että täytyy olla niin, että saavat jonkinlaista psykologin konsultaatiota, ohjeistusta, koulutusta siitä miten ihmisen mieli nujerretaan. Laki fyysisestä koskemattomuudesta estää suoran pahoinpitelyn, mutta on erittäin vaikea todistaa henkistä pahoinpitelyä, vaikka se voi olla jopa vahingollisempaa.

Näyttää siltä, että asiaan ei puututa ennen kuin se alkaa koskettamaan valtaväestöä.

Edes poliilaitoksella käynti kuulusteluissa ei ollut niin paha kuin aktivointisuunnitelmapalaveri, jossa nujerretaan ihminen perinpohjaisesti. Sosiaalityöntekijäkin oli koulutettu haukkumaan asiakasta, kun työvoimatoimisto on siihen luvan antanut. Kaksi pahaa ihmistä yhtä heikkoa vastaan. Mitään tolkkua ei ole tässä hommassa.  Suomessa mättää ihmisoikeudet todella pahasti ainakin työttömien kohdalla. Saa kohdella mielivaltaisesti miten haluaa.

Vierailija
142/247 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minkäänlaisista, sillä tiedän että maailmassa miljoonat LAPSET työskentelevät huonoissa tehdasoloissa, ja me valittavat työttömät istumme perseellämme lukemassa turhia AV-ketjuja ja valitamme kun rahaa ei tipu tästä puuhasta. Suomen valtio meidät on toki tähän opettanut, tyhmähän se on joka tekee jos ei ole pakko. Kuten eräs ei-suomessa -syntynyt ystäväni aidoisti huuli pyöreänä ihmetteli: "Siis miksi ihmeessä kerrotte TE-toimistolle, että teille on tarjottu töitä, jos he eivät sitä mistään näe?"

Jokainen alapeukuttaja voi nyt katsoa peiliin ja miettiä omaa defenssiään.

Huono vertaus sinulta! Ilmeisesti sinulla ei ole mitään kokemusta työkkäristä.  Syyllistä nyt lisää työttömiä noilla vertauksilla lapsista. Ei liity asiaan mitenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/247 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

George Orwellin kirja 1984 on ajankohtaisempi kuin koskaan.

Vierailija
144/247 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minkäänlaisista, sillä tiedän että maailmassa miljoonat LAPSET työskentelevät huonoissa tehdasoloissa, ja me valittavat työttömät istumme perseellämme lukemassa turhia AV-ketjuja ja valitamme kun rahaa ei tipu tästä puuhasta. Suomen valtio meidät on toki tähän opettanut, tyhmähän se on joka tekee jos ei ole pakko. Kuten eräs ei-suomessa -syntynyt ystäväni aidoisti huuli pyöreänä ihmetteli: "Siis miksi ihmeessä kerrotte TE-toimistolle, että teille on tarjottu töitä, jos he eivät sitä mistään näe?"

Jokainen alapeukuttaja voi nyt katsoa peiliin ja miettiä omaa defenssiään.

Okei, tässä tulee: 

1. Vertaat asiaan, joka ei liity kysymykseen (lapsityövoimaan).

2. Annat ymmärtää, että lapsityövoiman käyttökin on jollain tapaa kunnioitettavampi tilanne kuin esim. pätkätyökierre kokopäivätöiden puuttuessa.

3. Vihjaat, että kaikkien pitäisi olla sunnuntaina töissä.

4. Lietsot vihaa tiettyä ihmisryhmää kohtaan (työttömiä), mikä alkaa olla Suomessa laitonta.

5. Vihjaat, että työtön on laiska ottamatta huomioon pätkä- ja silpputöiden lisääntymistä yhteiskunnassa.

6. Jos ihmiset eivät saa työtä eivätkä tukea, he eivät saaa asuntoja ja ruokaa ja kodittomat valtaavat kadut ja hiippailevat pian sinunkin kotisi lähellä etsien varastettavaa.

No nyt en jaksa enempää, koska teen koneella samaan aikaan huomisen töitä.

Kyllä. Lapsityövoimaa hyödyntävät yhteiskunnat ovat kyllä parepia kuin tukijärjestelmin varustetut hyvinvointiyhteiskunnat. Daa.

Vierailija
145/247 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän TE-toimistoa muuten vaivaa, kun tiedottamisen keskittäminen yhteen väylään per asiakas ei onnistu?

Minä otin TE-toimistoon yhteyttä, kun en omille sivuilleni ilmestyneestä merkinnästä ymmärtänyt, mitä kellonaikaa palaverimerkintä tarkoitti ja oliko minun vai virkailijan tarkoitus soittaa. Vastaus oli, että minulle annettaisiin tämä tiedoksi joko kirjeellä, sähköpostiviestillä tai OmaPostin kautta. Nuo kaksi viimeistä vielä tajuaisin vaihtoehtoina, mutta miksi osa viesteistä lähetetään niinkin epävarmalla tavalla kuin paperikirjeenä?

TE-toimiston chat on muuten aika hauska ajanviettotapa, jos sattuu tykkäämään flipperinpeluusta ilman palloa. Minä otin kuvakaappauksen parhaasta selityksestä viime talvelta. Kopsaan tähän:

Minä: Hei! Mitä tarkoittaa etusivulleni ilmestynyt teksti "Asiakkuudestasi vastaa Uudenmaan työ- ja elinkeinotoimisto"? Tiedän monen asian muuttuneen, mutta sitä en tiedä, aiheuttaako tämä minulle toimenpiteitä.

Palveluneuvoja: Olet Uudenmaan te-toimiston asiakas ja tämä kyseinen te-toimisto vastaa asiakkuudestasi.

Selkis. :D

Vierailija
146/247 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa kaikkien niiden ahdinkoon, jotka taistelevat TE -toimiston kanssa. Olen jo onnellisesti eläkkeellä, mutta en ikinä unohda sitä touhua. Mullakin oli parhaimillaan kaksi karenssia päällekäin.  Eläke on pieni, mutta tulee joka kuukausi ilman että täytyy täytellä lappuja sinne tänne ja olla koko ajan varuillaan mitä seuraavaksi tapahtuu. Siitä myllystä kun pääsin pois, kesti kauan ennen kuin rauhotuin ja stressitasot laski. En yhtään ihmettele mielenterveysongelmia. Itse jaksoin vain koska tiesin, että eläkeikä lähestyy.

Vierailija
147/247 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän TE-toimistoa muuten vaivaa, kun tiedottamisen keskittäminen yhteen väylään per asiakas ei onnistu?

Minä otin TE-toimistoon yhteyttä, kun en omille sivuilleni ilmestyneestä merkinnästä ymmärtänyt, mitä kellonaikaa palaverimerkintä tarkoitti ja oliko minun vai virkailijan tarkoitus soittaa. Vastaus oli, että minulle annettaisiin tämä tiedoksi joko kirjeellä, sähköpostiviestillä tai OmaPostin kautta. Nuo kaksi viimeistä vielä tajuaisin vaihtoehtoina, mutta miksi osa viesteistä lähetetään niinkin epävarmalla tavalla kuin paperikirjeenä?

TE-toimiston chat on muuten aika hauska ajanviettotapa, jos sattuu tykkäämään flipperinpeluusta ilman palloa. Minä otin kuvakaappauksen parhaasta selityksestä viime talvelta. Kopsaan tähän:

Minä: Hei! Mitä tarkoittaa etusivulleni ilmestynyt teksti "Asiakkuudestasi vastaa Uudenmaan työ- ja elinkeinotoimisto"? Tiedän monen asian muuttuneen, mutta sitä en tiedä, aiheuttaako tämä minulle toimenpiteitä.

Palveluneuvoja: Olet Uudenmaan te-toimiston asiakas ja tämä kyseinen te-toimisto vastaa asiakkuudestasi.

Mitä et tuossa ymmärtänyt? Kysyit itsestäänselvyyttä ja sinulle vastattiin samalla mitalla. Ei nekään aina jaksa pysyä vakavina lukutaidottomien kanssa.

Ja se paperikirje tulee siksi, että hallintolaki niin edellyttää. Karenssia ei voi antaa, jos paperikirjettä ei ole lähetetty.

Vierailija
148/247 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä luulen, ettei näillä työttömien haukkujilla ole oikeasti tietoa siitä minkälainen pulju TE-toimisto oikeasti on ja minkälainen se laki on, mikä TE-toimistoa ohjaa. MITÄÄN aktiviteettia ei saa olla, tai tuet katkaistaan, koska sinut tulkitaan todella helposti yrittäjäksi tai opiskelijaksi. Esim. tuo opiskelujuttu on ihan naurettava. Vaikka olisit vain kirjoilla jossain koulussa, mutta et suorita mitään ja voit todistaa sen ja etsit töitä, olet silti päätoiminen opiskelija, ei oikeutta työttömyysetuuteen. TE-toimisto pakottaa ihmisiä eroamaan koulusta. Itsekin jouduin luopumaan tutkinnon suoritusoikeudesta, vaikka suunnitelmissa oli etsiä ensin työ ja opiskella sitten sen ohessa vuoden, parin päästä. Korjaus olisi niin helppo: todista opintorekisteriotteella vaikka kuukauden tai parin välein, että et suorita opintoja siinä koulussa, johon sulla on opinto-oikeus. Näin ei pakotettaisi ihmisiä eroamaan kouluista, joihin osaan pääsy on saattanut olla todella ison työn takana. 

Toinen iso ongelma on tuo niiden käsitys yrittäjyydestä. Jos kudot sukkia ja myyt pari paria naapureille ja TE-toimisto saa tietää, ne katkaisevat tukesi, koska oletkin päätoiminen yrittäjä. Sama käy jos teet mitään luovaa ylipäätään. Ihan täysin mielivaltaista, henkilöllä saattaa olla nollatulot ja hänet lasketaan silti päätoimiseksi yrittäjäksi. Korjaus olisi tähänkin helppo: ei katsota miten ansaitset tulon esim. suojarajaan asti, vaan katsotaan kuinka paljon ansaitset. Ei jaotella palkkaa ja yritystuloa.

Mutta ei tunnu olevan millään puolueella halua parantaa tätä mielivaltaista laitosta. 

Miksi lakien noudattaminen on mielivaltaa? Olisi aika epäreilua, että osa opiskelijoista saisi kuukaudessa 2000 e vain siksi, että älyävät opiskella työttöminä ja osa kituuttaisi opintotuella. Kaikkienhan kannattaisi tehdä tavallasi ja ilmoittautua työttömiksi, opiskella ansiosidonnaisella ja todeta, että lait on perseestä.

Vierailija
149/247 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä et tuossa ymmärtänyt? Kysyit itsestäänselvyyttä ja sinulle vastattiin samalla mitalla. Ei nekään aina jaksa pysyä vakavina lukutaidottomien kanssa.

Ja se paperikirje tulee siksi, että hallintolaki niin edellyttää. Karenssia ei voi antaa, jos paperikirjettä ei ole lähetetty.

Ei sinulle tuo "aiheuttaako tämä minulle toimenpiteitä?" kerro mitään?

Miksi hallintolaki edellyttää?

Oletko TE-toimiston aspabotti?

Vierailija
150/247 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TE-toimisto ei hyökkää ketään vastaan. Ei ole olemassa vastakkainasettelua.

Olisi hyvä sisäistää oikeuksiisi sisältyvät velvoitteet. Ei ole olemassa oikeuksia ilman velvollisuuksia.

Rahojen pois ottaminen on äärimmäistä väkivaltaa tässä laskujen maksamiseen perustuvassa yhteiskunnassa ja aivan epäsuhtainen keino tähän kyseiseen virheeseen nähden.

Perustulo olisi oikean sivistysvaltion ratkaisu.

Se ei taas millään Suomessa käy, koska sillä on vaikea nöyryyttää.

Vierailija
151/247 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TE-toimiston mielestä yksi ratkaisu ongelmiin on lähihoitajan koulutus. Tuonnempana suunnilleen kaikki viimeisenä keinona sitten pakotetaan kun muutakaan ei keksitä.

Tämä on kyllä ihmeellinen juttu. Opiskelin toisen asteen tutkinnon alle tavoiteajan enkä koronasta johtuen työllistynyt puoleen vuoteen. Puolen vuoden aikana minulle tuputettiin lähihoitajan tutkinnon suorittamista kahteen otteeseen, vaikka kerroin ettei minusta ole sellaiseen työhön.

Kerroin virkailijalle suunnittelevani ammattikorkeakouluun hakemista, jolla voisin täydentää juuri saatuja papereita koulusta. Virkailija nauroi ja sanoi ettei minun iässä kannata opintolainaa ottaa, kun olen jo niin vanha. Työ kannattaa löytää ennemmin.

Löysin vakityön, mutta TE-toimiston virkailija olisi halunnut asettaa karenssin, koska en mennyt tapaamiseemme, sillä aloitin vakituisen työn seuraavana päivänä. Ja ilmoitin asiasta hyvissä ajoin.

T. Tosi vanha 35v., jonka pitäisi varmaan suunnitella hautajaisiaan eikä osaamisen kohottamista.

Voi kuule, siellä työkkärin asiakkaissa on tuhansia sellaisia, jotka aloittavat työn huomenna tai ensi viikolla. Sitten tapahtuu jotain odottamatonta ja kas, työ ei alakaan - mutta on onnistuttu sluibailemaan peri kuukautta vedoten siihen, että töiden piti alkaa.

Kannattaa katkaista työnhaku, jos ei halua olla työkkärin asiakkaana. Jos työnhaku on voimassa, on myös tapaamiset voimassa ja jos ei tule paikalle, saa ihan aiheesta karenssin.

Vierailija
152/247 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun asioitani inmien perustella on hoitanut kuusi eri virkailijaa. Kukaan ei tiedä, mitä toinen on tehnyt. Paperina tulevat kirjeet eivät tule perille ja saan asioista tietää vasta kolmannen osapuolen kautta (työttömyyskassani). 

Vihaan myös ilmaisuja ja käytäntöjä: "maksaja harkitsee tukiesi keskeytystä" ja etenkin "tukesi on keskeytetty käsittelyn ajaksi". Nämä säikäyttävät aina pahanpäiväisesti ja stressitasot nousevat myrkyllisille tasoille ja silmissä sumenee. Hyi helv. Kukaan ei ota yhteyttä vaan nämä tulevat ihan puun takaa ja romauttavat koko arjen. Joo, joo "hoida asiasi" -jeesustelut kuultu. 

Vierailija
153/247 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinulle tuo "aiheuttaako tämä minulle toimenpiteitä?" kerro mitään?

Miksi hallintolaki edellyttää?

Oletko TE-toimiston aspabotti?

Kysymykseen "aiheuttaako tämä minulle toimenpiteitä" ei yksinkertaisesti voi vastata, koska vain ap voi itse tietää omat tekemisensä.

Hallintolaki edellyttää siksi, että viranomaistoiminta olisi säädösten mukaista.

En ole aspabotti, mutta voisihan se olla kivaa vaihtelua.

Vierailija
154/247 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa saa siis aidosti pelätä oman toimeentulonsa puolesta, mikä nostattaa myös vihaa, kuten näistä tarinoista näkyy.

Miten on voi olla sellainen uhkaava taho edes kehittynyt kuin TE-toimisto, joka aidosti pyrkii heikentämään ihmisiä, jotka räpiköivät Suomen heikentyvillä työmarkkinoilla jo valmiiksi? Eikö tälle fasistiselle laitokselle saada loppua?

Suomalaiset ovat perinteisesti olleet rehellistä kansaa, joka pyrkii aina tekemään parhaansa ja ahkeroi monella kolmannen sekrotin tahollakin urheiluseuratoiminnasta mummojen auttamiseen ja lastenhoitorinkeihin. Miten tavallisista ihmisistä - perheenäideistä, vastavalmistuneista ja pätkätyöläisistä - on tullut rikollisen tasoisia ihmisiä, joihin voi kohdistaa raakoja pakkokeinoja, kuten rahojen jäädyttäminen. MITÄ TÄÄLLÄ TAPAHTUU??

Perustulolla olisi paljon helpompi tehdä esim. pätkätöitä, osapäivätöitä sieltä täältä, ilman hirvittävää byrokratiaa. Nyt tipahtaa pienestäkin työpätkästä tulottomaksi ja pahimmillaan talous menee kuralle pidemmäksikin aikaa. Kokopäiväistä työtä ei ole kaikille tarjolla. Osapäivätyön lisäksi voi joutua kuntouttavaan ja se jostain kumman syystä onkin sitten tärkeämpi kuin se palkkatyö. Palkkatyö pitää sovittaa kuntouttavan aikatauluihin. Ei mitään järkeä.

Meillä on varaa maksaa 300 e/kk perustuloa, joten ilman muuta mennään siihen. Ei asumistukea, ei sairaspäivärahaa jne. vaan perustulo, joka verotetaan kokonaan pois, jos saat palkkaa yli 600 e/kk. Katsottaisiin sitten, miten tyytyväinen kansa on perustulonsa varassa.

Eläkkeitä on varaa maksaa 33 miljardia vuodessa. Kun maksat palkastasi eläkemaksua niin siitä 1,6 % menee omaan eläkkeeseesi ja loput nyt eläkkeellä oleville.

Vierailija
155/247 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa saa siis aidosti pelätä oman toimeentulonsa puolesta, mikä nostattaa myös vihaa, kuten näistä tarinoista näkyy.

Miten on voi olla sellainen uhkaava taho edes kehittynyt kuin TE-toimisto, joka aidosti pyrkii heikentämään ihmisiä, jotka räpiköivät Suomen heikentyvillä työmarkkinoilla jo valmiiksi? Eikö tälle fasistiselle laitokselle saada loppua?

Suomalaiset ovat perinteisesti olleet rehellistä kansaa, joka pyrkii aina tekemään parhaansa ja ahkeroi monella kolmannen sekrotin tahollakin urheiluseuratoiminnasta mummojen auttamiseen ja lastenhoitorinkeihin. Miten tavallisista ihmisistä - perheenäideistä, vastavalmistuneista ja pätkätyöläisistä - on tullut rikollisen tasoisia ihmisiä, joihin voi kohdistaa raakoja pakkokeinoja, kuten rahojen jäädyttäminen. MITÄ TÄÄLLÄ TAPAHTUU??

Perustulolla olisi paljon helpompi tehdä esim. pätkätöitä, osapäivätöitä sieltä täältä, ilman hirvittävää byrokratiaa. Nyt tipahtaa pienestäkin työpätkästä tulottomaksi ja pahimmillaan talous menee kuralle pidemmäksikin aikaa. Kokopäiväistä työtä ei ole kaikille tarjolla. Osapäivätyön lisäksi voi joutua kuntouttavaan ja se jostain kumman syystä onkin sitten tärkeämpi kuin se palkkatyö. Palkkatyö pitää sovittaa kuntouttavan aikatauluihin. Ei mitään järkeä.

Meillä on varaa maksaa 300 e/kk perustuloa, joten ilman muuta mennään siihen. Ei asumistukea, ei sairaspäivärahaa jne. vaan perustulo, joka verotetaan kokonaan pois, jos saat palkkaa yli 600 e/kk. Katsottaisiin sitten, miten tyytyväinen kansa on perustulonsa varassa.

Eläkkeitä on varaa maksaa 33 miljardia vuodessa. Kun maksat palkastasi eläkemaksua niin siitä 1,6 % menee omaan eläkkeeseesi ja loput nyt eläkkeellä oleville.

Lisäksi eläkeläisten hoitokoteja maksetaan 5 miljardia vuodessa ja telkkarissa tuli, että tuo maksu nousee 10 miljardiin lähivuosina.

Vierailija
156/247 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2200 brutto palkalla eläkettä tulee saamaan 1000 netto

Vierailija
157/247 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea ketjun joka sivua valituksestap, koska oon ollut ensin hommissa koko päivän AURINGONPAISTEESSA.

Jokaiselle työttömälle News Flash:

a) älä ota tukia vastaan, jos et halua taistella te-toimiston kanssa. Valtio ei ole mikään ilmainen rahasaavi eikä tää tästä helpota.

b) älä hankkiudu työttömäksi. Parempi mielenterveyden kannalta, jos pysyy työelämässä

Vierailija
158/247 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan, että jos sota syttyy, niin TE:n väki eturintamaan hyökkäämään. Sanotaan, että vastapuolella on työttömiä ”lusmuja”. Ideaa saa vapaasti käyttää Kaikkonen ja muut vauvapalstalta inspiraationsa löytävät.

Vierailija
159/247 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku vastuu pitää olla yhteiskunnallakin sellaisten koulutuksien tarjoamisessa jotka ei työllistä. Jos ei saa koulutustaan vastaava työtä, niin tietyn ajan päästä koulu, yhteiskunta ja opiskelija maksaa yhdessä takaisin opintolainaa. Ei ole pelkästään työttömän vika jos koulutus ei työllistäkään, vaikka niin luvattiin. Loppulasku pitää jakaa tasaisesti, eikä niin että tyliin "Mitäs olit niin tyhmä että teit väärän valinnan ja valitsit alan joka ei työllistä". Kyllä sillä koululla ja yhteiskunnalla pitää olla vastuu siitä millaista koulutusta se tarjoaa. Nyt se on aina yksilön vika jos se ei onnistu.

Yhteiskuntaa ei saa arvostella ja kun ei saa arvostella ei tule muutosta.

Vierailija
160/247 |
20.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiennyt että työnhakuni on mennyt poikki. En ollut saanut siitä mitään ilmoitusta vaikka te-toimisto sanoi että siitä on lähetty posti. Mitään postia en ollut saanut. Minulle ei tule roskapostia eikä lehtiä joten ei se ole voinut mihinkään toisen postin väliinkään mennä. Niin siitä lähti minulta usean kuukauden tulot koska asia selvisi minulle vasta kun hain työttömyysturvaa ja sieltä sanottiin ettei työnhakuni ole voimassa, ei voida maksaa. Valitin muutoksenhakulautakuntaan ja te-toimistoon ja te-toimisto itse poisti päätöksensä, mutta siitäkään en saanut mitään ilmoitusta eli valitus meni muutoksenhakulautakuntaan ja ne käsittelivät sen turhaan. Huoh.

Se on vain ja ainoastaan sinun homma pitää päivämäärät tiedossa. Kun saat tukia - on velvoitteita!

No eipä taida olla noin! Te-toimistolla on velvoite ilmoittaa asiakkaalle päivämäärät sun muut! Siitähän niille palkka maksetaan,että hoitavat hommansa!