TE-toimiston hyökkäykset työttömiä vastaan: Millaisista päätöksistä olet valittanut muutoksenhakulautakuntaan?
Sosiaaliasioiden muutoksenhakulautakuntaan on vuoden (!) käsittelyjono tällä hetkellä. Viime vuonna kun jouduin hakemaan muutosta, käsittelyjono oli puoli vuotta. Epäilen, että TE-toimiston lisääntynyt terrori, johon liittyy ihmisen perustoimeentulon vieminen, on aiheuttanut tämän suman. Oletko joutunut tekemään valituksen muutoksenhakulautakuntaan TE-toimiston (henkistä tai taloudellista hyvinvointiasi heikentävistä) päätöksistä? Saitko asiasi oikaistua?
Kommentit (247)
Mitä ne täällä huutelee täyttä p... kaa. Menkää pliis töihin provoilemasta ja trollaamasta. Joku onneton vielä uskoo teitä.
Voitaisiinko joskus laittaa minimipalkka kaikille aloille, myös yritystoimiin. Esim. kahdeksan tunnin työpäivästä saisi vähintään 2500 euroa. Kiitos! Saatais tätä suhteellista köyhyyttä tai köyhyyden tunnetta rikkaiden porskutuksen rinnalla pienennettyä.
Katselen aina kävelyllä isojen omakotitalojen pihoja kun taas ovat kohta laittaneet niin nätiksi (olen ylpeä teistä!) keväisen puutarhansa ja mietin, mitä nämä kaikki tekevät työkseen. Ja miksi minulle ei ole kukaan kertonut sellaisesta kuin "työura" tai mitä "kannattaa" opiskella. Olen vain yrittänyt selvytyä päivä kerrallaan ja räpiköinyt sitä ja tätä pikkuhommaa ja sitten on välillä tätä työttömyyttä.
Häpeä epäonnistumisesta elämän kilpailussa vielä tuplaantuu kun roikkuu Te-toimiston löysässä hirressä josta ne muistavat kiskaista aina välillä napakasti.
Vierailija kirjoitti:
Voitaisiinko joskus laittaa minimipalkka kaikille aloille, myös yritystoimiin. Esim. kahdeksan tunnin työpäivästä saisi vähintään 2500 euroa. Kiitos! Saatais tätä suhteellista köyhyyttä tai köyhyyden tunnetta rikkaiden porskutuksen rinnalla pienennettyä.
Katselen aina kävelyllä isojen omakotitalojen pihoja kun taas ovat kohta laittaneet niin nätiksi (olen ylpeä teistä!) keväisen puutarhansa ja mietin, mitä nämä kaikki tekevät työkseen. Ja miksi minulle ei ole kukaan kertonut sellaisesta kuin "työura" tai mitä "kannattaa" opiskella. Olen vain yrittänyt selvytyä päivä kerrallaan ja räpiköinyt sitä ja tätä pikkuhommaa ja sitten on välillä tätä työttömyyttä.
Häpeä epäonnistumisesta elämän kilpailussa vielä tuplaantuu kun roikkuu Te-toimiston löysässä hirressä josta ne muistavat kiskaista aina välillä napakasti.
2 500 siivoamisesta, joopa joo. 2 500 lasten kanssa leikkimisestä, niin varmaan. 2 500 salaattien kasvattamisesta, dream on, 2 500 kassalla istumisesta, hoh hoijaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiennyt että työnhakuni on mennyt poikki. En ollut saanut siitä mitään ilmoitusta vaikka te-toimisto sanoi että siitä on lähetty posti. Mitään postia en ollut saanut. Minulle ei tule roskapostia eikä lehtiä joten ei se ole voinut mihinkään toisen postin väliinkään mennä. Niin siitä lähti minulta usean kuukauden tulot koska asia selvisi minulle vasta kun hain työttömyysturvaa ja sieltä sanottiin ettei työnhakuni ole voimassa, ei voida maksaa. Valitin muutoksenhakulautakuntaan ja te-toimistoon ja te-toimisto itse poisti päätöksensä, mutta siitäkään en saanut mitään ilmoitusta eli valitus meni muutoksenhakulautakuntaan ja ne käsittelivät sen turhaan. Huoh.
Se on vain ja ainoastaan sinun homma pitää päivämäärät tiedossa. Kun saat tukia - on velvoitteita!
Syö pääsi typerys! Itsekkin tiedät,ettei asia noin ole!
Suomalainen kela-, sossu, ja te-järjestelmä on rasistinen alistava syrjivä ja ihmisoikeus-rikollinen.
Olisi jo aika siirtyä kansanpalkkaan heti!!!!
Aloitin opiskelun työmarkkinatuella ja kaiken piti olla selvää työkkärin puolesta. Kurssit kuitenkin ajoittuivat niin, etten pystynyt suorittamaan 30op helmik. loppuun mennessä. Soittelin työkkäriin ja rouva ehdotti lopuksi että siirtyisin takaisin osa-aikaopiskelijaksi. Ok mun puolesta. Laki saneli ettei tutkintoon tähtäävä ja opiskelupaikan saanut voi olla osa-aikainen ja saada tyött.turvaa. Niinpä sain kehotuksen maksaa elok. tmt takaisin.
Soittelin työkkäriin ja rouva ei myöntänyt että oli sanonut mitä oli sanonut vaan suositteli vaatimukset täyttävää ohjelmaa (joka ei ollut mahdollinen). Eikä voinut muutakaan, kuten tehdä uusi selvitys asioista. Valitin lokakuussa siitä elokuun tmt:sta. Kaikki paperit oli tehty siten, että opiskelu alkoi syyskuussa.
Seuraavan vuoden elokuussa sain päätöksen, että sain pitää elok. tmt:n. Lokakuussa tuli päätös ettei valitustani käsitellä, koska oli tehty uusi päätös.
Opintotuen hakemiseen ei työkkärissä koskaan opastettu. Sain sitä heti, kun ymmärsin hakea.
Ja kaupassa sanotaan ihmisille, että vie pullat ja karkit takaisin, olet ylipainoinen.