Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaiset miehet eivät pidä siitä, että nainen meikkaa?

Meikkipelle
19.03.2022 |

Ihan uteliaisuudesta kysyn näkemyksiänne, koska en koskaan ole keskustellut asiasta kenenkään kanssa irl.

Oma mieheni pitää kovasti siitä että meikkaan ja tälläydyn, enkä tee sitä miehen takia pelkästään, vaan yksinkertaisesti pidän siitä. Oma mieheni pitää tälläytymistäni naisellisena ja kehuu usein naisellisuuttani. En usko, että hän valitsisi naista, joka ei meikkaa ja jolle ei ulkonäköasiat merkkaisi kovin paljon.

Olen aina ollut hyvin tarkka ulkonäöstäni, vaatteista, hiuksista jne. Jo lapsena muistan olleeni tosi kiukkuinen, jos en saanut pukeutua kuten haluan eli röyhelöihin ja epäkäytännöllisiin vaatteisiin, joita äitini ei välillä oikein hyväksynyt. Isä sen sijaan antoi aina periksi ja osti mm. mulle todella hienon punaisen vartalonmyötäisen takin, missä oli valkoiset karvakaulukset mustin pilkuin ja huppu. Muistan tuon riemun vieläkin takista ja samaa tyyliä olevista saappaista (olin 5-6 v.).

Ymmärrän, että nämä asiat ovat naisen kohdalla kiinni siitä, millainen tyyppi on eli esimerkiksi eräs ystäväni kokee, että meikki on kuin ylimääräistä naamassa ja pitää sitä ajanhukkana. Samaten tykkää käytännönläheisistä vaatteista, kun taas itse kuljen aina korkkareissa paitsi lenkillä. Hän on ollut samanlainen aina niin kuin minäkin eikä ikä ole tuonut tähän muutosta.

Miesten kohdalla sen sijaan haluaisin tietää miksi he eivät halua naisensa meikkaavan. Millaisia tällaiset miehet ovat?

Ehkä suurin ryhmä kuitenkin on sellainen, jossa meikkaamisella ei ole väliä. Käytännössä se vain ainakin minun kokemukseni mukaan menee niin, että naisellinen ja tälläytynyt, meikkaava nainen on usein suosittu miesten keskuudessa. Meikkaamalla voi esimerkiksi tehdä ihosta tasaisen, katseesta kirkkaan, silmistä suuremmat, vaikkei kyseessä olisikaan mikään sotamaalaus. Luonnollista meikkiä suurin osa miehistä ei edes huomaa.

Itse en ikinä mene mihinkään ilman meikkiä jo senkin takia, että iho kaipaa suojaa auringolta näin vanhemmiten erityisesti. En käytä irtoripsiä tai -kynsiä enkä ole tehnyt mitään kauneusleikkauksia tai ottanut botoxia. Eli tarkoitan tässä aiheessani nyt vain tavallista meikkaamista.

Kommentit (273)

Vierailija
1/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset, jotka haluavat halata ja pussata.

Vierailija
2/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävarmat. Yleensä pojan tasolle jääneet, eli eivät ole miehiä kuin fyysisiltä ominaisuuksiltaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset, jotka haluavat halata ja pussata.

Kyllä mun mies harrastaa halailua ja pussailua päivittäin eli meikkaaminen ei estä sitä eivätkä vaatteet likaannu. Ehkä sitten, jos itkisi ja halailisi, voisi tulla puseroon tahroja halatessa.

Vierailija
4/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epävarmat. Yleensä pojan tasolle jääneet, eli eivät ole miehiä kuin fyysisiltä ominaisuuksiltaan.

?

Vierailija
5/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epävarma, mustasukkainen, kateellinen, pelkuri.

Taipumus kotiväkivaltaan.

Vierailija
6/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko39 kirjoitti:

Onpas synkkiä näkemyksiä. Tunnetko tällaisia vai mihin mielipiteesi perustuu?

Vierailija
7/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa, mutta julkkiksista ainakin Jeff Goldblum on sanonut, ettei pidä siitä kun nainen meikkaa.

Itselläni on ollut useita miehiä joiden mielestä olen just hyvä ilman meikkiä, eikä miehet kokemukseni mukaan juurikaan meikistä tykkää.

Olen juuri tuollainen kun sinäkin, että olen aina ollut tarkka vaatteistani, tykkään ns. naisellisista jutuista, käytän yleensä korollisia kenkiä jne.

Ja kuljen usein joko kokonaan ilman meikkiä, tai jos meikkaan niin laitan lähinnä ripsaria ja huulimeikkiä.

Useimmiten harjaan vaan kulmakarvat ja taivutan ripset, rajaan huulet ja laitan huulikiiltoa.

Meikkaaminen ei mielestäni liity siihen, kuinka naisellinen tai laittautuva on.

Meikitön, hiukset värjäämätön nainen voi olla hyvinkin laitettu ja naisellinen/tyttömäinen, kun taas moni meikattu/ripsiin pidennykset laittanut ja hiukset värjännyt vetää jumppavaatteissa ja lenkkareissa menemään.

Vierailija
8/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on tiderissä, missä ihmiset kuvittelee olevansa kuin karkkikaupassa, josta voi valita mieleisensä karkin. Hyvänäköisen, värikkään, pehmeän ja miellyttävän. Melko pinnallista, mutta olen huomannut että useimmat ihmiset kaikesta huolimatta ovat pinnallisia, kun paria valitaan. Olen tietenkin itse erilainen ja minulle käy poikkeuksellisen näköinen a a s i a l a i nenkin nainen.

Tämä suuri valintojen määrä tinderissä ja suuri valikoima, vain vahvistaa useilla pinnallisuutta, kun on niin helppo vaan swaippailla ihmisiä omien ulkonäkökriteerien mukaan. Menee melko muoviseksi sekin. Tokihan joitakin kiinnostaa profiilitekstikin aidosti, mutta taitaa olla harvinaisempaa. Ja mitä olen naisten profiileja tinderissä katsellut, niin eipä niissä kummoisia itse esittelyjä tekstin osalta ole...

Vierailija
9/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumat

Vierailija
10/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset jotka eivät itse kauheasti, jos lainkaan, panosta ulkonäköönsä.

Vierailija
11/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa, mutta julkkiksista ainakin Jeff Goldblum on sanonut, ettei pidä siitä kun nainen meikkaa.

Itselläni on ollut useita miehiä joiden mielestä olen just hyvä ilman meikkiä, eikä miehet kokemukseni mukaan juurikaan meikistä tykkää.

Olen juuri tuollainen kun sinäkin, että olen aina ollut tarkka vaatteistani, tykkään ns. naisellisista jutuista, käytän yleensä korollisia kenkiä jne.

Ja kuljen usein joko kokonaan ilman meikkiä, tai jos meikkaan niin laitan lähinnä ripsaria ja huulimeikkiä.

Useimmiten harjaan vaan kulmakarvat ja taivutan ripset, rajaan huulet ja laitan huulikiiltoa.

Meikkaaminen ei mielestäni liity siihen, kuinka naisellinen tai laittautuva on.

Meikitön, hiukset värjäämätön nainen voi olla hyvinkin laitettu ja naisellinen/tyttömäinen, kun taas moni meikattu/ripsiin pidennykset laittanut ja hiukset värjännyt vetää jumppavaatteissa ja lenkkareissa menemään.

Hyvä tarkennus. 

Näetkö jotain yhtenäisyyttä miehissä, joita olet tavannut tämän asian suhteen? Itse ajattelin, että voisivatko ns. luontoihmiset, ekomiehet olla sellaisia, jotka arvostavat naisessa luonnonläheisyyttä ja sitä ettei meikkaa? Että se voisi olla eräänlainen tyyli?

Ennakkokäsitykseni on, että miehiä, jotka eivät pidä meikkaamisesta voisi olla monenlaisia.

Vierailija
12/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syy on tiderissä, missä ihmiset kuvittelee olevansa kuin karkkikaupassa, josta voi valita mieleisensä karkin. Hyvänäköisen, värikkään, pehmeän ja miellyttävän. Melko pinnallista, mutta olen huomannut että useimmat ihmiset kaikesta huolimatta ovat pinnallisia, kun paria valitaan. Olen tietenkin itse erilainen ja minulle käy poikkeuksellisen näköinen a a s i a l a i nenkin nainen.

Tämä suuri valintojen määrä tinderissä ja suuri valikoima, vain vahvistaa useilla pinnallisuutta, kun on niin helppo vaan swaippailla ihmisiä omien ulkonäkökriteerien mukaan. Menee melko muoviseksi sekin. Tokihan joitakin kiinnostaa profiilitekstikin aidosti, mutta taitaa olla harvinaisempaa. Ja mitä olen naisten profiileja tinderissä katsellut, niin eipä niissä kummoisia itse esittelyjä tekstin osalta ole...

Minä taas en ymmärrä tätä mielipidettä, että ihminen olisi jotenkin velvoitettu olemaan sellaisen kanssa joka fyysiseltä statukselta ällöttää, jos kyseessä on muuten ok tyyppi.

Vierailija
13/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko39 kirjoitti:

Meikkipelle kirjoitti:

Ukko39 kirjoitti:

Onhan se nyt selvä juttu, mies pelkää että koska nainen koreilee, hän yrittää houkutella vieraita miehiä. Flirttailee, pettää. Se saa miehen adrenaliinin nousemaan.

Ei sellainen mies ymmärrä tätä naisten mantraa "meikkaan vain itseäni varten".

Varmaan tuollainen miestyyppi on olemassa, jolloin kontrolli ulottuu myös pukeutumiseen ja käyttäytymiseen. Kuitenkin aika harvinainen ehkä.

Vierailija
14/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites se vanha sanonta, että saunapuhtaana nainen on kauneimmillaan? Natural beauty. Meikkaamattomista naisista tykkäävät luonnonläheiset ja käytännölliset miehet.

Vierailija
15/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset joiden naiset ovat huonoja meikkaamaan tai vetävät meikit jollain koomisella tavalla överiksi?

Vierailija
16/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietoakaan?Käytän paljon meikkiä ja hajuvettä.Pidä myös siitä miehet käytävät miesten hajuvesiä.

Vierailija
17/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystäväpiirissä monet miehet pitävät luonnollisia naisia kauniina. Tosin hengaan ehkä vähän boheemeissa taiteilijapiireissä. Eli voisi kai sanoa, että pitää olla itsekin luonnonläheinen persoona - silloin usein alitajuisesti hakee sellaista kumppaniakin.

Osa miespuolisista ystävistäni tykkää kun nainen meikkaa vähän tai se ei haittaa. Osa on jyrkästi sitä mieltä että meikki on ällöttävää ja feikkiä tai kertoo huonosta itsetunnosta. Osa naureskelee meikkipelleille, osalle ei haittaa vaikka meikkaisi paljonkin jos on muuten kiva tyyppi tai persoonallinen ihminen. Näinhän sen pitäisi mennäkin.

Miehet jotka pitävät tälläytyvistä naisista ovat varmaan itsekin tarkkoja ulkonäöstään ja pukeutumisestaan.

Vierailija
18/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko39 kirjoitti:

Meikkipelle kirjoitti:

Ukko39 kirjoitti:

Onhan se nyt selvä juttu, mies pelkää että koska nainen koreilee, hän yrittää houkutella vieraita miehiä. Flirttailee, pettää. Se saa miehen adrenaliinin nousemaan.

Ei sellainen mies ymmärrä tätä naisten mantraa "meikkaan vain itseäni varten".

Tässä on nyt taas tätä feminististä laatikkoajattelua, tyypitellään miehet tosi naivisti yhden piirteen perusteella, mahdollisimman stereotyyppisesti.

Vierailija
19/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaiset jotka eivät itse kauheasti, jos lainkaan, panosta ulkonäköönsä.

Tästä mulla on aivan erilainen, päinvastainen kokemus eli ei tunnu vaikuttavan millään tavalla. 

Vierailija
20/273 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkäät miehet tykkäävät meikkaamattomista naisista. :D