Sähkötupakkaa koulussa välitunnilla
Siis olin ulkoiluttamassa koiraa ja ohitin koulua. Siis koivun takana oli viiden oppilaan ryhmä vetämässä sähkötupakkaa. Vähän matkan päässä oli toinen ryhmä myös vetämässä sähkötupakkaa.
Marssin koulun pihalle ja löysin aikuisen, joka kuninkaan ei ollut välituntivalvoja...valvojaa ei näkynyt missään. Tämä koulun henkilökuntaan kuuluva lupasi viedä asiaa eteenpäin.
Siis tämä on niin "tätä päivää". Koulussa muka valvotaan tai ehkäistään koulukiusaamista, mutta todellisuus on just tätä minkä kuvailin.
Mietin, että pitäiskö pistää kunnon show tästä asiasta pystyyn. Luulen, että tämä sähkötupakka-asiakin "unohdetaan". Tämä on koululaitoksen tapa ratkaista ongelmia...
Siis kyllä koululaitoksesta jokin asia mättää ja pahasti kun vedellään pusikoissa koulualueella sähkötupakkaa!
Tosi noloa tälle koululle ja koulun henkilökunnalle!!
Kommentit (30)
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:57"]
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:54"]Sähkötupakkaan saa myös täysin nikotiinittomia nesteitä, tiedän muutaman yläkoululaisen, jotka vanhempien luvalla käyttävät niitä, koska se on niin coolia ja muka kaikki kaverit tupakoivat ja tupakoimaton jäisi pois kaveriporukasta. [/quote]siis lapsi saa polttaa jotta pääsee kaveriporukkaan?! Voiko kukaan olla noin säälittävä. Ja huumeporukoihin päästäkseen saa luvan käyttää huumeita...
[/quote]
Häh? Siis teini puhaltelee täysin nikotiinitonta vesihöyryä ja sekin on sun mielestäsi kiellettyä? Mun mielestäni tuhannesti parempi kuin kääriä sätkiä vanhemmilta salaa. No, kukin tekee valintansa...
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:51"]
Onneksi sähkötupakat kielletään kohtapuoliin, niin nuoret eivät enää opi tupakoimaan niiden avulla.
[/quote]
Tyypillinen harhakäsitys, että sähkötupakka olisi portti oikeisiin savukkeisiin. Oikeasti se on portti pois tupakoinnista. Toimii oikeasti. Nimimerkillä kokemusta on. Myös tutkitusti tosiasia.
Missä koulussa ite olit aikoinaa? Valvottiinko siellä sen enempää? Samassa paikkaa nuo tämän päivän teinit vetää röökiä missä minunkin aikana. Mielummin sähköröökiä kun oikeeta. Lopuksi vielä voisit hankkia elämän, en tiedä mistä sen löydät, mutta kokeile vaikka googlea hakusanalla "halutaan elämä"
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:35"]Missä koulussa ite olit aikoinaa? Valvottiinko siellä sen enempää? Samassa paikkaa nuo tämän päivän teinit vetää röökiä missä minunkin aikana. Mielummin sähköröökiä kun oikeeta. Lopuksi vielä voisit hankkia elämän, en tiedä mistä sen löydät, mutta kokeile vaikka googlea hakusanalla "halutaan elämä"
[/quote]onko toi jotain teiniangstia? Typeryyttähän toi on, että kaikki mikä on kielletty niin pitää kokeilla. Käy kyllä sääliksi opettajia kun peruskoululaiset on tuollaisia. Kyllä omassa koulussa oli myös idiootteja rajojen rikkojia. Yleensä näissä perheissä oli ongelmia ja he oirehtivat koulussa esiintymällä. Muistan se kun yritettiin olla säälimättä näitä esiintyjiä, jotka oirehti koulussa.
No eipä niistä kyllä kummoista ihmisiä tullut, mutta jokainen tekee oman valintansa.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:35"]Missä koulussa ite olit aikoinaa? Valvottiinko siellä sen enempää? Samassa paikkaa nuo tämän päivän teinit vetää röökiä missä minunkin aikana. Mielummin sähköröökiä kun oikeeta. Lopuksi vielä voisit hankkia elämän, en tiedä mistä sen löydät, mutta kokeile vaikka googlea hakusanalla "halutaan elämä"
[/quote]ap. Siis olin lenkillä etsimässä poikani varastettua pyörää ja siinä samalla näin, että yläastelaiset vetivät sähkötupakkaa koulun alueella. Missä kohtaa se ongelma on? Jospa kaikkitietävänä vastaat.
Ratkaisu tähän ongelmaa lienee, että päihteet päiväkoteihin ja kouluihin. Ei tarttis maksaa sitten kun hautajaiskulut eikä verorahoja mens päihdetyöhön. Tavallaan luonnollinen valinta kuten esim Keski-Euroopassahan ei niin paljoa alkuisia kuin Suomessa. Luonto on karsinut eli alkuiset on kuollut aikaisin eivätkä päässeet levittämään geenejään jälkipolville
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 14:48"]Ratkaisu tähän ongelmaa lienee, että päihteet päiväkoteihin ja kouluihin. Ei tarttis maksaa sitten kun hautajaiskulut eikä verorahoja mens päihdetyöhön. Tavallaan luonnollinen valinta kuten esim Keski-Euroopassahan ei niin paljoa alkuisia kuin Suomessa. Luonto on karsinut eli alkuiset on kuollut aikaisin eivätkä päässeet levittämään geenejään jälkipolville
[/quote]alkuiset = alkkikset
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:49"]
Siis onko sähkötupakkaa käyttö ok - jos muksu 13 v. Täh!!
[/quote]
Mielestäni ei ja ilmeisesti niitä saa kuitenkin polttaa jopa koulun alueella. Tai ainakaan siihen ei puututa. Niitä myydään välitunnilla tai ainakin mainostetaan jo 10 vuotiaille.
anna nuoren testata asioita se kuuluu teiniikään
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 13:05"]
Ap. Nyt kun niin moni järkyttyi aloituksesta niin en ollut järkyttynyt tästä sähkötupakasta vaan siitä, että 13 v ikäiset vetää ko tuotetta kouluaikana ja koulun alueella. uskoisin, että vetäjät eivät olisi ollut pusikossa jos sähkötupakkaa olisi koulussa sallittu!
[/quote]
Missä kellarissa olet kasvanut? Se nyt kuuluu murkkujen luonteeseen tehdä kaikkea kiellettyä jos ei opettaja näe. Haloo!