Sähkötupakkaa koulussa välitunnilla
Siis olin ulkoiluttamassa koiraa ja ohitin koulua. Siis koivun takana oli viiden oppilaan ryhmä vetämässä sähkötupakkaa. Vähän matkan päässä oli toinen ryhmä myös vetämässä sähkötupakkaa.
Marssin koulun pihalle ja löysin aikuisen, joka kuninkaan ei ollut välituntivalvoja...valvojaa ei näkynyt missään. Tämä koulun henkilökuntaan kuuluva lupasi viedä asiaa eteenpäin.
Siis tämä on niin "tätä päivää". Koulussa muka valvotaan tai ehkäistään koulukiusaamista, mutta todellisuus on just tätä minkä kuvailin.
Mietin, että pitäiskö pistää kunnon show tästä asiasta pystyyn. Luulen, että tämä sähkötupakka-asiakin "unohdetaan". Tämä on koululaitoksen tapa ratkaista ongelmia...
Siis kyllä koululaitoksesta jokin asia mättää ja pahasti kun vedellään pusikoissa koulualueella sähkötupakkaa!
Tosi noloa tälle koululle ja koulun henkilökunnalle!!
Kommentit (30)
Tupakkalaki koskee myös tupakanomaisia tuotteita, kuten sähkötupakkaa. Sorry!
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:45"]Onko nuo sähkötupakat edes alaikäisiltä kiellettyjä? Käsittääkseni tupakkalaki ei niitä koske.
[/quote]
Totta kai on, ne on nikotiinituotteita. (No joojoo, voi polttaa myös ilman nikotiiniä mutta en usko että alaikäiset tekee niin.) ohis
Shokkiuutinen! Peruskoululaiset polttavat tupakkaa!
Niillä olisi siellä varmaan muutenkin ihan tarpeeksi tekemistä ja stressiä ilmankin ulkopuolisten nipottajien rähjäämistä. Häpeisit!
Tuo alaikäisten hallussapitokielto ei tasan tarkkaan koske mitään "tupakanomaisia" tuotteita, vaan ainoastaan itse tupakasta valmistettuja tuotteita (savukkeet, nuuska, sikarit jne).
Kai se nyt on parempi, että höyryttelevät eivätkä vedä oikeaa tupakkaa?
Siis onko sähkötupakkaa käyttö ok - jos muksu 13 v.
Täh!!
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:49"]
Siis onko sähkötupakkaa käyttö ok - jos muksu 13 v. Täh!!
[/quote]
On.
Onneksi sähkötupakat kielletään kohtapuoliin, niin nuoret eivät enää opi tupakoimaan niiden avulla.
Nuoret kokeilevat kaikkea. Parempi sähkötupakkaa höyrytellä kuin oikeata savutella.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:54"]Shokkiuutinen! Peruskoululaiset polttavat tupakkaa!
[/quote]ap. Mun puolesta ko tyypit saa tehdä terveydelleen ihan mitä itse haluaa. Mutta tässä mukelot vetää sähkötupakkaa KOULUN alueella.
Kyllä tässä on ihan tarpeeksi nähnyt mitä elämä on. Vanhimman pojan kavereista yksi kuoli huumeisiin.
Tylsää vaan kun yrittää lapsiaan kasvattaa ja wt porukka tekee koulussa mitä sattuu.
Sähkötupakkaan saa myös täysin nikotiinittomia nesteitä, tiedän muutaman yläkoululaisen, jotka vanhempien luvalla käyttävät niitä, koska se on niin coolia ja muka kaikki kaverit tupakoivat ja tupakoimaton jäisi pois kaveriporukasta.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:50"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:49"]
Siis onko sähkötupakkaa käyttö ok - jos muksu 13 v. Täh!!
[/quote]
On.
[/quote]valehtelet
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:54"]Sähkötupakkaan saa myös täysin nikotiinittomia nesteitä, tiedän muutaman yläkoululaisen, jotka vanhempien luvalla käyttävät niitä, koska se on niin coolia ja muka kaikki kaverit tupakoivat ja tupakoimaton jäisi pois kaveriporukasta.
[/quote]siis lapsi saa polttaa jotta pääsee kaveriporukkaan?! Voiko kukaan olla noin säälittävä. Ja huumeporukoihin päästäkseen saa luvan käyttää huumeita...
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:51"]Nuoret kokeilevat kaikkea. Parempi sähkötupakkaa höyrytellä kuin oikeata savutella.
[/quote]saa tehdä mitä lystäämutta nyt oltiin koulussa ja koulun alueella
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:53"]
ap. Mun puolesta ko tyypit saa tehdä terveydelleen ihan mitä itse haluaa. Mutta tässä mukelot vetää sähkötupakkaa KOULUN alueella. Kyllä tässä on ihan tarpeeksi nähnyt mitä elämä on. Vanhimman pojan kavereista yksi kuoli huumeisiin. Tylsää vaan kun yrittää lapsiaan kasvattaa ja wt porukka tekee koulussa mitä sattuu.
[/quote]
Nii-in... työpaikan viereisen ammattikoulun pihalla oli ennen tupakkapaikka, koska oppilaat joka tapauksessa tupakoivat ja rehtorin mielestä oli parempi, etteivät he menneet koulun aitojen vieruksille polttamaan. Sitten vaihtui rehtori, tupakkapaikka lähti, ja koulun ympäristö on juuri sen näköinen kuin kuvitella voi.
Niistä hienoista "savuton koulu" -kylteistä rapsutetaan jatkuvasti ensimmäinen S pois.
[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:59"][quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 12:53"]
ap. Mun puolesta ko tyypit saa tehdä terveydelleen ihan mitä itse haluaa. Mutta tässä mukelot vetää sähkötupakkaa KOULUN alueella. Kyllä tässä on ihan tarpeeksi nähnyt mitä elämä on. Vanhimman pojan kavereista yksi kuoli huumeisiin. Tylsää vaan kun yrittää lapsiaan kasvattaa ja wt porukka tekee koulussa mitä sattuu.
[/quote]
Nii-in... työpaikan viereisen ammattikoulun pihalla oli ennen tupakkapaikka, koska oppilaat joka tapauksessa tupakoivat ja rehtorin mielestä oli parempi, etteivät he menneet koulun aitojen vieruksille polttamaan. Sitten vaihtui rehtori, tupakkapaikka lähti, ja koulun ympäristö on juuri sen näköinen kuin kuvitella voi.
Niistä hienoista "savuton koulu" -kylteistä rapsutetaan jatkuvasti ensimmäinen S pois.
[/quote]amislaiset kumminkin yli 15 v. Nyt kyseessä 13 v eli seiskaluokkalaiset.
Ap. Nyt kun niin moni järkyttyi aloituksesta niin en ollut järkyttynyt tästä sähkötupakasta vaan siitä, että 13 v ikäiset vetää ko tuotetta kouluaikana ja koulun alueella.
uskoisin, että vetäjät eivät olisi ollut pusikossa jos sähkötupakkaa olisi koulussa sallittu!
Onko nuo sähkötupakat edes alaikäisiltä kiellettyjä? Käsittääkseni tupakkalaki ei niitä koske.