Tulin vasta laitokselta vauvan kanssa, mies pimahti täysin
Eli meillä ollut aika vaikea suhde alunperinkin, mies käyttää liikaa alkoa (minun mielestä, ei omasta mielestään, kuitenkin joka viikonloppu menossa kavereiden kanssa ja arkenakin joskus päissään nykyään kun ei ole enää töissä). Olin jo eroamassa kun sain selville että oon raskaana, jonka takia yritettiin vielä. Mulla oli vaikea raskaus mm jatkuva pahoinvointi läpi raskauden, jonka takia seksielämä minimissä, jonka takia mies kävi panemassa eksäänsä. Tämä selvisi mulle 3 päivää ennen synnytystä.. Siitä johtuneen riidan takia mies kieltäytyi tulemasta synnytykseen, ei käynyt koko kolmen päivän aikana edes katsomassa meitä.
Tänään aamulla kotiuduttiin vauvan kanssa, tulin taksilla kun mies sanoi ettei pääse hakemaan. Ei päässy kun oli/on taas päissään. Näki vauvan tosiaan eka kertaa vasta nyt ja sanoi vaan että onpa oudon mallinen pää ja että ei näytä yhtään hänen lapselta. Aloin itkeä hysteerisesti jolloin mies raivostui ja paiskoi kaikki tiskikoneeseen menossa olleet astiat keittön kaakeliseinää. Sitten uhkasi häipyä "helvettiin" ja kun itkin että älä mene, paiskasi mut pois tieltään seinää vasten. Nyt en tiedä missä se on, milloin palaa ja missä kunnossa. Mä en jaksa enää, mitä voin tehdä ja mihin mennä?? Ei ole oikein semmoisia ystäviä/sukulaisia joille voisin tästä puhua tai jotka vois auttaa, välit menny aikalailla kylmiksi aikoinaan kun "valitsin" miehen heidän sijasta... Mies siis oli mustasukkainen mulle muista ihmissuhteistani ja tymä kun olin, "valitsin" miehen ja otin etäisyyttä kaikkiin muihin.
Vauva on maailman ihanin mutta muuten kaikki on ihan sekaisin ja hajalla nyt. Itken vaan. Auttakaa mua, mitä ihmettä mä teen???
Kommentit (276)
Tulisitpa ap vielä vastaamaan, tämä on koko päivän vaivannut mua :/ Toivottavasti olet päässyt turvaan ja olet kunnossa. Edelleen tarjoan apua jos sitä haluat. T. Pari sivua taaksepäin apuaan tarjonnut tamperelainen
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 23:34"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 23:32"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:38"] [quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:36"]Äitiä ei synnäriltä päästetä ilman saattajaa vauvan kanssa, ei edes taksilla. Jos ei ole ketään muuta, niin sossusta laittavat hakijan. [/quote] No, hohhoijaa! [/quote] Miksi hohhoijaa? Näinhän se on. Ei se tarkoita, että lapsi otetaan huostaan, vaan äiti ja lapsi saatetaan kotiin. [/quote] Mutta miksi ihmeessä? [/quote] minkä takia äiti ja vauva muka tarvitsevat saattajaa? Miksei äiti ja vauva voi lähteä kahdestaan kotiinsa?
[/quote]
Näinpä.
Raskaus ei ole sairaus mutta synnytys vissiin on kun tarvitaan oikein kotiin saattaja (jollaista ei itsellänikään ole ollut vaan ihan itse ajoin auton kotiin vauva kyydissä).
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 23:31"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 23:25"]AP pakkaa kamoja ja yrittää löytää majapaikkaa!
[/quote]
Mene lähiseutusi turvakotiin jos et muuta paikkaa saa.Siellä on asiantuntevaa porukkaa joilta saat apua ja tukea tulevaisuuteen ja muihin käytännön ongelmiin joika tämä tilanne on eteensä tuonut. Älä pelkää,askel on vaikea henkisesti,mutta kun teet sen,saat apua,etkä joufu kantamaan yksin kaikkea raskasta taakkaa ja tilanteen tuomia ajatuksia harteillasi yksin.
[/quote]
Haluaisin lisätä,että mikäli sinulla ei ole rahaa eaim. taksiin jotta pääset turvakotiin voit soittaa turvakotiin ennalta,kertoa tulanteesi ja kysyä saatko taksikortin heiltä perille tultuasi,koska tarvitset apua ja turvapaikkaa,mutta rahat taksiin uupuu.Itse sain.
Ap pliis, laita tänne jotain päivitystä tilanteestasi? :( Huolestuttaa!
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:45"]
Vastaa nyt ap, missä asut? Jos Tampereella päin, voit ihan oikeasti tulla tänne. Laitan sulle kaiken valmiiksi. Vaatteita löytyy vauvalle ym tarvikkeita.
[/quote]
Voi ihana, että on tämmösiä ihmisiä vielä! Itku tuli, kun tuon luin. Tuon kirjoittaja: olet todellinen hyväsydäminen arjen sankari!
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:41"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:27"]
Meet ensikotiin, nyt heti. Tai ystävän luikse. Tai sukulaisen. Hitto, tule vaikka mun luo jos Turussa asut! Olet niin kauan kunnes sat kämpän itelles.
[/quote]
Tai meille jos pk-seudulla. Pois kuitenkin ja äkkiä.
[/quote]
meille voit tulla, jos olet oululainen. Oma huone ja autan lapsenhoidossa oman vauvan ohella :)
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:25"]ei käynyt koko kolmen päivän aikana edes katsomassa meitä.
[/quote]
Miten siellä synnytyssairaalassa suhtauduttiin tähän? Kyllä kai joku sinun kanssasi edes puhui siitä millaista elämää sitten kotona lapsen kanssa vietetään? Vai eikö tuollaista tapahdu? Että muksu vaan syntyy ja kukaan ei ihmettele eikä kysele sen jälkee yhtikäs mitään?
Oletko sinä ap kertonut siellä kaikille, että kotona on asiat hyvin?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 23:58"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:25"]ei käynyt koko kolmen päivän aikana edes katsomassa meitä.
[/quote]
Miten siellä synnytyssairaalassa suhtauduttiin tähän? Kyllä kai joku sinun kanssasi edes puhui siitä millaista elämää sitten kotona lapsen kanssa vietetään? Vai eikö tuollaista tapahdu? Että muksu vaan syntyy ja kukaan ei ihmettele eikä kysele sen jälkee yhtikäs mitään?
Oletko sinä ap kertonut siellä kaikille, että kotona on asiat hyvin?
[/quote]
No en ole tuo edellinen vastaaja mutta kuitenkin.
Esikoisen isä ei ollut meidän kanssaan missään tekemisissä, joten synnärilläkään häntä ei näkynyt. Siskoni oli mukana synnytyksessä tukihenkilönä.
Ei kukaan silloin (vuonna -06) kysellyt yhtään mitään tai puhunut miten kotona mahdollisesti homma hoituisi. Pikaisesti opettivat oikean otteen esim. kylvetyksessä jne. Ikinä ei kysytty isästä, tukiverkosta eikä mistään. Kolme päivää synnytyksen jälkeen pakkasin vauvan ja kamat autoon ja huristelin yksin kotiin. Siinä se.
152: Ok, kiitos vastauksesta. Minulla ei ole lapsia, joten ihmettelin vain. Minusta voisi olla ihan asiallista, jos synnytyslaitoksella kysyttäisiin edes, että onhan kaikki hyvin. Ei se tarkoita, että äitiä pidettäisiin jotenkin kyvyttömänä hoitamaan omia asioitaan, vaikka varmaan jotkut itselliset naiset siitä saattaisivat suuttua. Kun kuitenkin on näitä ap:n kaltaisia tapauksia (oli tämä provo tai ei), niin jollekin naiselle se saattaisi olla juuri se kimmoke, että uskaltaisi tunnustaa, että tarvitsee apua.
Toisekseen sinulla oli tukihenkiö, ap näyttää olleen yksin. Vaikka siis en kiistä yhtään, etteikö moni pärjää ihan yksin. Koen vain outona, jos siellä ei yhtään mitään jutella.
et päästä sitä enää sisään ja otat eron. ei sua selvästiikkään rakasta ku panee eksäänsä ja juo mieluummin kuin on sinun kanssa. tyhmä olet jos jäät.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:05"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 19:58"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 18:32"]
Tämä lapsen oletettu isä voi halutessaan vaatia isyystestiä. Silloin ei kieltämiset auta.
[/quote]
Millon laki on muuttunut? Ennen ei saanut tehdä isyystestiä, jos lapsen äiti kielsi.
[/quote]
En tiedä, mutta ainakin 10v sitten jo kun mun lapsi syntyi, oli näin, ettei voinut äiti estää kun isä halusi testit ja tunnustaa lapsen.
[/quote]
Mun käsittääkseni homma menee käräjäoikeuden kautta ja vain painavista syistä jyrätään äidin tahto. Eli mikään läpihuutojuttu sen ei pitäisi olla.
Toivon, että tämä on provo. Hyvin mahdollisesti voi olla totta, en epäile yhtään, mutta toivon todella että tämä on provo :(
Valitsin itse aikoinaan päihdeongelmaisen väkivaltaisen miehen mielummin kun sukulaiseni ja tiedän mitä tunteita käyt läpi.Itse soitin äidilleni muutaman vuoden hiljaiselon jälkeen ja kerroin suoraan tehneeni virheen miehen suhteen ja tarvitsevani kaiken avun,jotta pääsen hänestä eroon.
Kerrottakoon,että välit kaikkiin sukulaisiin oli mennyt ja minusta puhuttiin pahaa,mutta pyydettyäni reilusti apua ja kerrottuani oikean tilanteen,kaikki sukulaiseni ymmärsi asian täysin ja tarjosivat apua.Eivät halunneet vaan sekaantua asioihini kun en myöntänyt kaiken olevan huonosti ja miehen mustasukkainen ja väkivaltainen.
Usko pois,kyllä ne ymmärtävät kun rehdisti kerrot tilanteen ja pyydät apua ja tukea. Jos eivät,mene turvakotiin jos miehelläsi on kotinne avaimet,muuten voit olla ilman selitystä.avaamatta ovea jos koet miehen olevan millään tavalla vaarallinen ja jos möykkää ovella,soitat kylmästi poliisin.
Viranomaisilta saat apua kun pyydät.Kävin itse 3 vaikeaa vuotta käräjöintiä miestä vastaan,mutta nyt mun ei tarvitse enää pelätä siyä eikä elää onnetonta elämää. Pyydä apua, saat sitä kyllä.
Pääasiahan on nyt lähteä ja erota, jättää koko mies. Sitten kun on vauvan kanssa saatu jonnekin asetettua, voisi miettiä että mikä ajaa tuollaiseen suhteeseen? Miten kukaan katselee tuollaista kohtelua? Itsetunnossa olisi varmasti kohottamista, vaikka psykologin luona juttelemalla. Suosittelen kyllä jotain keskusteluapua koska varmasti tuollaisen jälkeen ihminen on henkisesti jollain tapaa voimaton/rikki. Eli voisi miettiä että miten saisi arvostettua itseään enemmän ja välttäisi jatkossa tuollaisen kohtalon.
Siis ihan oikeasti, onko tuollaisia ihmisiä todellisuudessa olemassa? Siis kännäilee, ei tule kotiin, panee muita, ei tule tukemaan sairaalaan ja katsomaan vauvaa eikä sieltä pois hakemaan, haukkuu omaa lastaan ja viskoo astioita? Ja joku vielä hyväksyy tällaisen käytöksen? Kyllä on täysääliömulk*isti "mies" mutta on nyt kyllä aloittajalla syytä alkaa miettiä itsekin, että mistä syystä on suhteeseen oikein jäänyt. Ei tuollainen kohtelu kerro rakkaudesta, välittämisestä, arvostamisesta. Pääasia että jatkossa toiminta muuttuu ettei löydä pian itseään samanlaisen tai vielä pahemman äijän vierestä. Parempi on kyllä yksin kun tuollaisen kanssa. Itselläni olisi kyllä samantien lusikat jaossa jos mies alkaisi katoilemaan muualle kännissä, saati nuo muut jutut vielä päälle... Kyllä nyt joku kunnioitus toista kohtaan pitää olla jos yhdessä kerran halutaan pysyä.
AP pakkaa kamoja ja yrittää löytää majapaikkaa!
Ap soitithan poliisille ettet ole yksin?
Et todellakaan tarvitse tuota niestä. Vauvalle pitää olla rauhallinen koti. Muuta heti pois sieltä!!!