Tulin vasta laitokselta vauvan kanssa, mies pimahti täysin
Eli meillä ollut aika vaikea suhde alunperinkin, mies käyttää liikaa alkoa (minun mielestä, ei omasta mielestään, kuitenkin joka viikonloppu menossa kavereiden kanssa ja arkenakin joskus päissään nykyään kun ei ole enää töissä). Olin jo eroamassa kun sain selville että oon raskaana, jonka takia yritettiin vielä. Mulla oli vaikea raskaus mm jatkuva pahoinvointi läpi raskauden, jonka takia seksielämä minimissä, jonka takia mies kävi panemassa eksäänsä. Tämä selvisi mulle 3 päivää ennen synnytystä.. Siitä johtuneen riidan takia mies kieltäytyi tulemasta synnytykseen, ei käynyt koko kolmen päivän aikana edes katsomassa meitä.
Tänään aamulla kotiuduttiin vauvan kanssa, tulin taksilla kun mies sanoi ettei pääse hakemaan. Ei päässy kun oli/on taas päissään. Näki vauvan tosiaan eka kertaa vasta nyt ja sanoi vaan että onpa oudon mallinen pää ja että ei näytä yhtään hänen lapselta. Aloin itkeä hysteerisesti jolloin mies raivostui ja paiskoi kaikki tiskikoneeseen menossa olleet astiat keittön kaakeliseinää. Sitten uhkasi häipyä "helvettiin" ja kun itkin että älä mene, paiskasi mut pois tieltään seinää vasten. Nyt en tiedä missä se on, milloin palaa ja missä kunnossa. Mä en jaksa enää, mitä voin tehdä ja mihin mennä?? Ei ole oikein semmoisia ystäviä/sukulaisia joille voisin tästä puhua tai jotka vois auttaa, välit menny aikalailla kylmiksi aikoinaan kun "valitsin" miehen heidän sijasta... Mies siis oli mustasukkainen mulle muista ihmissuhteistani ja tymä kun olin, "valitsin" miehen ja otin etäisyyttä kaikkiin muihin.
Vauva on maailman ihanin mutta muuten kaikki on ihan sekaisin ja hajalla nyt. Itken vaan. Auttakaa mua, mitä ihmettä mä teen???
Kommentit (276)
Lähde ihan oikeasti, lähde NYT!! En halua lukea lehdestä, kuinka juopunut kusipää heitti vauvan seinään suutuspäissään. LÄHDE!!
Nyt heti pois sieltä! Lue mitä kirjoitit, se mies on aivan hirveä eikä ansaitse sinua tai vauvaa nyt kun käyttäytyy aggressiivisesti. Pärjäätte paremmin ilman häntä.
Miksi et soira lukkosepälle ja vaihdata lukkoja. Heitä mies ulos!
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:43"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:38"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:36"]Äitiä ei synnäriltä päästetä ilman saattajaa vauvan kanssa, ei edes taksilla. Jos ei ole ketään muuta, niin sossusta laittavat hakijan. [/quote] No, hohhoijaa!
[/quote]
Miksi hohhoijaa? Näinhän se on. Ei se tarkoita, että lapsi otetaan huostaan, vaan äiti ja lapsi saatetaan kotiin.
[/quote]
Milloin tämmöinen käytäntö on voimaan tullut?
Vastaa nyt ap, missä asut? Jos Tampereella päin, voit ihan oikeasti tulla tänne. Laitan sulle kaiken valmiiksi. Vaatteita löytyy vauvalle ym tarvikkeita.
Hei, ihan oikeesti, nyt vetämään sieltä ja äkkiä! Vähän kunnioitusta, nainen! Siis itsellesi. Ei kukaan ansaitse tuollaista tiskirättikohtelua. Ensikoti, turvakoti, omat vanhemmat, sosiaalipäivystys, avoneuvola. Heti!
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:42"]Uskooko joku oikeasti aloittajan jutun? Ei kukaan voi olla niin hullu, että antaa vastasyntyneelle tuollaisen kodin ja isän!
[/quote]
Ota ne vaaleanpunaiset sydämenmuotoiset lasit silmiltä ja herää todellisuuteen!
0931044222 on Helsingin sosiaali-ja kriisipäivystyksen numero. Jos olet muulta paikkakunnalta niin soita tähän, sieltä saat lisäohjeita. Päivystävät 24h /vrk.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 19:10"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:42"]Uskooko joku oikeasti aloittajan jutun? Ei kukaan voi olla niin hullu, että antaa vastasyntyneelle tuollaisen kodin ja isän! [/quote] Ota ne vaaleanpunaiset sydämenmuotoiset lasit silmiltä ja herää todellisuuteen! [/quote] Ota sinä lasit pois. Tämä ap on täysi trolli. Kaikki ei ole sitä mitä väittää
[/quote]
Voi olla trolli, mutta ajatelkaapa itse: tunnetteko ketään sellaista naista, joka oikeasti voisi olla (ollut) tällaisessa tilanteessa?
Minä tunnen ja pelkään kovasti hänen puolestaan, sillä hän ei itse ymmärrä tilanteen vakavuutta. Ei vaikka ainakin yhden kerran ovat poliisit jo puuttuneet sen parin elämään.
Ap, kerää rohkeutesi vauvasi takia. Et varmasti halua menettää vauvaa kun olet sen päättänyt maailmaan tuoda. Teidän pitää päästä turvaan. Pyydä perheesi apuun.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:28"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:26"]
Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis
[/quote]
Ja tämä viisastelusi auttaa.. Niin, ketä?
Soita ap lähimpään turvakotiin, löydät yhteystiedot netistä. He auttavat ja tukevat sinua. Voimia!
[/quote]Toivottavasti lukee monikin joka on vaikeassa tilanteessa puolisonsa kanssa ja ymmrätää että näin siinä tulee käymään js ei eroa.
Olkoon oppina muillekin.
Jos tarkoituksenasi on auttaa äitiä ja lasta, niin tuo spekulointisi ei vie asiaa lainkaan eteenpäin!!
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 18:32"]
Tämä lapsen oletettu isä voi halutessaan vaatia isyystestiä. Silloin ei kieltämiset auta.
[/quote]
Millon laki on muuttunut? Ennen ei saanut tehdä isyystestiä, jos lapsen äiti kielsi.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 19:58"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 18:32"]
Tämä lapsen oletettu isä voi halutessaan vaatia isyystestiä. Silloin ei kieltämiset auta.
[/quote]
Millon laki on muuttunut? Ennen ei saanut tehdä isyystestiä, jos lapsen äiti kielsi.
[/quote]
En tiedä, mutta ainakin 10v sitten jo kun mun lapsi syntyi, oli näin, ettei voinut äiti estää kun isä halusi testit ja tunnustaa lapsen.
Tuo on niin totta! Olin itse sellainen 10 v.sitten, samassa tilanteessa. Selvisin siitä ja olen tasapainossa lasteni kanssa onnellinen, vaikka en ole sen jälkeen parisuhteeseen enää päätynyt, ainakaan vielä. Se paraneminen on niin vaikeata. Tärkeintä että lapseni ovat iloisia ja tasapainoisia lapsia.
Ei ihminen joka on kasvanut lapsuutensa väkivallan uhassa pysty arvostamaan itseään niin paljon että eroaisi. Etsii syitä itsestään ja tulee nujerretuksi. Lisäksi läheisriippuvuus on vielä monimutkaisempi juttu, jota on hyvin vaikea ymmärtää. Voi vain toivoa ja rukoilla että siitä parantuu!
Soita synnytysosastolle josta tulit, äityiskortista löytyy numero! Saat apua! Juuri synnyttäneet äidit ovat ryhmä, joita ei jätetä pulaan yhteiskunnassamme, Luojan kiitos! Nyt sinun kannattaa hakea apua.
Saat toki apua monista muistakin numeroista, mutta synnytysosasto vastaa vasta kotiutuneille tarkoitetussa numerossa aina, kellon ympäri, ainakin Helsingissä!!
Miten joku oikeasti jää tuollaiseen suhteeseen! Täytyy olla todella epätoivoinen ja läheisriippuvainen reppana, että yleensä rakastaa tuollaista miestä.
AP, sinun pitäisi alkaa ihan alusta myös itsesi kanssa. Vuodatuksesi sisälsi aivan solkenaan malli esimerkkejä :älä koskaan tee näin.
Ainakin kannattaisi heti laittaa vaikka kierukka niin välttyisit uusilta yllätyksiltä.