Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulin vasta laitokselta vauvan kanssa, mies pimahti täysin

Vierailija
27.08.2015 |

Eli meillä ollut aika vaikea suhde alunperinkin, mies käyttää liikaa alkoa (minun mielestä, ei omasta mielestään, kuitenkin joka viikonloppu menossa kavereiden kanssa ja arkenakin joskus päissään nykyään kun ei ole enää töissä). Olin jo eroamassa kun sain selville että oon raskaana, jonka takia yritettiin vielä. Mulla oli vaikea raskaus mm jatkuva pahoinvointi läpi raskauden, jonka takia seksielämä minimissä, jonka takia mies kävi panemassa eksäänsä. Tämä selvisi mulle 3 päivää ennen synnytystä.. Siitä johtuneen riidan takia mies kieltäytyi tulemasta synnytykseen, ei käynyt koko kolmen päivän aikana edes katsomassa meitä.

Tänään aamulla kotiuduttiin vauvan kanssa, tulin taksilla kun mies sanoi ettei pääse hakemaan. Ei päässy kun oli/on taas päissään. Näki vauvan tosiaan eka kertaa vasta nyt ja sanoi vaan että onpa oudon mallinen pää ja että ei näytä yhtään hänen lapselta. Aloin itkeä hysteerisesti jolloin mies raivostui ja paiskoi kaikki tiskikoneeseen menossa olleet astiat keittön kaakeliseinää. Sitten uhkasi häipyä "helvettiin" ja kun itkin että älä mene, paiskasi mut pois tieltään seinää vasten. Nyt en tiedä missä se on, milloin palaa ja missä kunnossa. Mä en jaksa enää, mitä voin tehdä ja mihin mennä?? Ei ole oikein semmoisia ystäviä/sukulaisia joille voisin tästä puhua tai jotka vois auttaa, välit menny aikalailla kylmiksi aikoinaan kun "valitsin" miehen heidän sijasta... Mies siis oli mustasukkainen mulle muista ihmissuhteistani ja tymä kun olin, "valitsin" miehen ja otin etäisyyttä kaikkiin muihin.

Vauva on maailman ihanin mutta muuten kaikki on ihan sekaisin ja hajalla nyt. Itken vaan. Auttakaa mua, mitä ihmettä mä teen???

Kommentit (276)

Vierailija
81/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:32"]

Itkit että "älä mee".. miksi hemmetissä? Pakkaa vauvasi ja itsesi taksiin ja mene vaikka turvakotiin näin alkajaisiksi.

Jotenkin vaan tuntuu ettet oikeasti aio/halua erota.

[/quote]

No siksi pyysin että älä mene kun tiedän että siinä mielentilassa se menee juomaan vaan lisää ja sitten saan pelätä taas missä kunnossa tulee takasin ja mitä sitten tapahtuu. Raskausaikana jo oli usein näin. Mutta ihan sama kai enää, mun voimat on ihan loppu. Tiiän että oon katellu läpi sormien vähä kaikkea mutta tuo kylmyys jolla se suhtautui vauvaan oli jotenki viimenen niitti. Vaikka tiedän että oli kännissä mutta silti. ap

Vierailija
82/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että ystäväsi tai perheesi kääntävät sinulle selkäänsä nyt. Et vain enää palaa miehen luokse. Turvakotiin mene nyt. Tai jonnekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvänen aika. Äkkiä pois sieltä. Kaikki kontakti mieheen poikki. Olettaen että ette ole avioliitossa ja kun lastenvalvoja ottaa yhteyttä ja kysyy lapsen isää, älä paljasta sitä. Sano ettet tiedä ja että sinä olet yksinhuoltaja. Vaikka mies selittäisi mitä hyvänsä, älä myönnä kenellekään missään tapauksessa lapsen isän henkilöllisyyttä. Vain siten pääset siitä piinaajasta eroon. Älä suostu mihinkään sen miehen kanssa.

Itse tein vastaavassa (todellakin hyvin samanlaiset ainekset) tilanteessa sen mokan, että paljastin lastenvalvojalle lapsen isän henkilöllisyyden. Ei olisi pitänyt. Onneksi miehen panoke paljasti heidät ajoissa, joten älysin sanoa siellä suoraan, että yksinhuoltajuus on minun. Ja antelin tulla lastenvalvojan konttorissa miehen läsnä ollessa kaikki perustelut sille. Jos en olisi sanonut isän nimeä alunperinkään, olisimme lapsen kanssa säästyneet monelta ikävyydeltä.

Vierailija
84/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 18:03"]Hyvänen aika. Äkkiä pois sieltä. Kaikki kontakti mieheen poikki. Olettaen että ette ole avioliitossa ja kun lastenvalvoja ottaa yhteyttä ja kysyy lapsen isää, älä paljasta sitä. Sano ettet tiedä ja että sinä olet yksinhuoltaja. Vaikka mies selittäisi mitä hyvänsä, älä myönnä kenellekään missään tapauksessa lapsen isän henkilöllisyyttä. Vain siten pääset siitä piinaajasta eroon. Älä suostu mihinkään sen miehen kanssa.

Itse tein vastaavassa (todellakin hyvin samanlaiset ainekset) tilanteessa sen mokan, että paljastin lastenvalvojalle lapsen isän henkilöllisyyden. Ei olisi pitänyt. Onneksi miehen panoke paljasti heidät ajoissa, joten älysin sanoa siellä suoraan, että yksinhuoltajuus on minun. Ja antelin tulla lastenvalvojan konttorissa miehen läsnä ollessa kaikki perustelut sille. Jos en olisi sanonut isän nimeä alunperinkään, olisimme lapsen kanssa säästyneet monelta ikävyydeltä.
[/quote]

Tämä lapsen oletettu isä voi halutessaan vaatia isyystestiä. Silloin ei kieltämiset auta.

Vierailija
85/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:42"]

Uskooko joku oikeasti aloittajan jutun? Ei kukaan voi olla niin hullu, että antaa vastasyntyneelle tuollaisen kodin ja isän!

[/quote]

Voi kuule, näitä on nähty vaikka kuinka monta. 

Jos pariskunta ei eroa, lapsi huostaanotetaan. Yleensä silloin, kun on jo lapsen kannalta liian myöhäistä.

Vierailija
86/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:25"]

Eli meillä ollut aika vaikea suhde alunperinkin, mies käyttää liikaa alkoa (minun mielestä, ei omasta mielestään, kuitenkin joka viikonloppu menossa kavereiden kanssa ja arkenakin joskus päissään nykyään kun ei ole enää töissä). Olin jo eroamassa kun sain selville että oon raskaana, jonka takia yritettiin vielä. Mulla oli vaikea raskaus mm jatkuva pahoinvointi läpi raskauden, jonka takia seksielämä minimissä, jonka takia mies kävi panemassa eksäänsä. Tämä selvisi mulle 3 päivää ennen synnytystä.. Siitä johtuneen riidan takia mies kieltäytyi tulemasta synnytykseen, ei käynyt koko kolmen päivän aikana edes katsomassa meitä.

Tänään aamulla kotiuduttiin vauvan kanssa, tulin taksilla kun mies sanoi ettei pääse hakemaan. Ei päässy kun oli/on taas päissään. Näki vauvan tosiaan eka kertaa vasta nyt ja sanoi vaan että onpa oudon mallinen pää ja että ei näytä yhtään hänen lapselta. Aloin itkeä hysteerisesti jolloin mies raivostui ja paiskoi kaikki tiskikoneeseen menossa olleet astiat keittön kaakeliseinää. Sitten uhkasi häipyä "helvettiin" ja kun itkin että älä mene, paiskasi mut pois tieltään seinää vasten. Nyt en tiedä missä se on, milloin palaa ja missä kunnossa. Mä en jaksa enää, mitä voin tehdä ja mihin mennä?? Ei ole oikein semmoisia ystäviä/sukulaisia joille voisin tästä puhua tai jotka vois auttaa, välit menny aikalailla kylmiksi aikoinaan kun "valitsin" miehen heidän sijasta... Mies siis oli mustasukkainen mulle muista ihmissuhteistani ja tymä kun olin, "valitsin" miehen ja otin etäisyyttä kaikkiin muihin.

Vauva on maailman ihanin mutta muuten kaikki on ihan sekaisin ja hajalla nyt. Itken vaan. Auttakaa mua, mitä ihmettä mä teen???

[/quote]

soitto 112. turva-asunto. perheneuvola. terveisin mies jolla myös ongelmia päihteiden ja väkivallan kanssa.

Vierailija
87/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:36"]Äitiä ei synnäriltä päästetä ilman saattajaa vauvan kanssa, ei edes taksilla. Jos ei ole ketään muuta, niin sossusta laittavat hakijan.
[/quote]

No mä kyllä pääsin taksilla. Vuorokausi synnytyksen jälkeen.

Vierailija
88/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:25"]

[/quote]

soitto 112. turva-asunto. perheneuvola. terveisin mies jolla myös ongelmia päihteiden ja väkivallan kanssa.

Vierailija
89/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:28"]

Soita neuvolaan tai ensikotiin. Tuo ei ole hyvä paikka sulle tai vauvalle. Olen pahoillasi puolestasi, mutta neuvon kyllä jättämään miehen. Vauva-arki ei yhtään helpotu ja sinä ja vauva ansaitsette rauhallisen ja turvallisen kodin.

[/quote]

näin on näreet. jos mies joskus terapian tms. avulla pääsee eroon päihteistä, väkivallasta yms. niin ehkä voitte olla yhdessä. nyt ei kannata. unohda mies toistaiseksi. terveisin samanlainen mies.

Vierailija
90/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 19:00"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:36"]Äitiä ei synnäriltä päästetä ilman saattajaa vauvan kanssa, ei edes taksilla. Jos ei ole ketään muuta, niin sossusta laittavat hakijan. [/quote]

No tietenkin päästetään. Olen työskennellyt sairaalan synnytysosastoilla sosiaalityöntekijänä ja tuohan nyt olisi ihan älytöntä touhua. Äidit ovat ihan kykeneviä kotiutumaan vauvan kanssa kahdestaan taksilla sairaalasta.

Mutta ap hae ehdottomasti apua!

Vierailija
91/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun pitäisi jättää miehesi!! Sinun pitäisi pelastaa itsesi ja vauvasi välittömästi tuollaiselta mieheltä. Hänen käytöksensä o erittäin sairasta ja tunteetonta. Jos jatkat suhteessa, sekä sinä että lapsesi traumatisoidutte vakavasti, pahimmassa tapauksessa pysyvästi.

Lähde vauvasi kanssa turvakotien HETI ennen kuin hän tulee kotiin, mikäli teillä on yhteinen koti. Siellä erittäin ammattitaitoiset ja empaattiset ihmiset auttavat sinua ja vauvaas ja neuvovat sinua, kuinka edetä tästä eteenpäin.

Todennäköisesti mies yrittää selvitell kanssasi asiaa ja laittaa syyn sinun niskoille.Älä kuuntele häntä. Sinulla ei ole mitään velvollisuuksia häntä kohtaan! Hän toimi erittäin väärin! Altisti vastasyntyneen lapsesi väkivallalle. Vastasyntyneen lapsen äiti tarvitsee kaiken mahdollisen tuen ja rakkauden, koska on äärimmäisen haavoittuvassa tilassa. Sinä ansaitset paljin parempaa! Mitään sellaista et ole tehnyt mikä oikeuttaisi miehen käytöstä! Älä anna hänen kohdella sinua ja pienokaistasi näin! Sinä rakastat lastasi ja se on tärkeintä! Tarvitset ehdottomasti apua heti. olen itse kokenut saman kymmenen vuotta sitten ja selvisimme. Lähteminen voi pelottaa hirveästi ja saatat siksi vähätellä asiaa itsellesi! Toivon sinulle nyt voimaa lähteä vauvasi kanssa välittömästi turvaan.

Vierailija
92/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen pois muuttamista esim. äitisi luo tai toisen paikkakunnalla majailevan kaverin/sukulaisen luo. Myös saat varmaan kaupungilta nopeasti asunnon. En tosin miehelle muuttoaikeista sanoisi mitään. Sitten vaan eropaperit menemään. Kyllä uskon että joku kaveri tai sukulainen auttaa jos vain puhut asiasta.

Vierailija
93/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä pakkaat nyt tavarasi ja lähdet lähimpään turvakotiin sieltä. Alatte etsimään lapsen kanssa omaa asuntoa ja jätät sen miehen. Miehesi ei ole valmis isäksi ja parasta mitä voit äitinä nyt tehdä on viedä lapsesi turvalliseen ympäristöön. 

Vierailija
94/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:27"]

Meet ensikotiin, nyt heti. Tai ystävän luikse. Tai sukulaisen. Hitto, tule vaikka mun luo jos Turussa asut! Olet niin kauan kunnes sat kämpän itelles.

[/quote]

Tai meille jos pk-seudulla. Pois kuitenkin ja äkkiä.

Vierailija
95/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskooko joku oikeasti aloittajan jutun? Ei kukaan voi olla niin hullu, että antaa vastasyntyneelle tuollaisen kodin ja isän!

Vierailija
96/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:36"]Äitiä ei synnäriltä päästetä ilman saattajaa vauvan kanssa, ei edes taksilla. Jos ei ole ketään muuta, niin sossusta laittavat hakijan.
[/quote]

Ohis, mutta kyllä mä lähdin pari vuotta sitten lapsen kanssa kaksin taksilla.

Vierailija
97/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:36"]

Äitiä ei synnäriltä päästetä ilman saattajaa vauvan kanssa, ei edes taksilla. Jos ei ole ketään muuta, niin sossusta laittavat hakijan.

[/quote]

Ei ole totta. tai sitten joku teki rikkeen silloin kun mut ja vauva päästettiin, kun mies makas sairaalassa umpisuolen leikkauksen takia!

Vierailija
98/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei! Missä ap asut? Jos asut Tampereella/lähistöllä, niin voit tulla meille. Itku tuli tekstistäsi :'( Lähde nyt ainakin äkkiä pois kotoa, ennenkuin mies palaa.

Vierailija
99/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos asunto on sinun, vaihdatat lukon nyt heti. Muuten menet sukulaiselle tai turvakotiin vauvan kanssa. Ihan heti. Toivottavasti olet jo menossa..

Vierailija
100/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:43"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:38"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:36"]Äitiä ei synnäriltä päästetä ilman saattajaa vauvan kanssa, ei edes taksilla. Jos ei ole ketään muuta, niin sossusta laittavat hakijan. [/quote] No, hohhoijaa!

[/quote]

Miksi hohhoijaa? Näinhän se on. Ei se tarkoita, että lapsi otetaan huostaan, vaan äiti ja lapsi saatetaan kotiin.
[/quote]

Mitä ihmettä? Mites minä, lähdin omalla autolla lapsen kanssa kaksin? Ei ollut ketään saattamassa :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi