Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulin vasta laitokselta vauvan kanssa, mies pimahti täysin

Vierailija
27.08.2015 |

Eli meillä ollut aika vaikea suhde alunperinkin, mies käyttää liikaa alkoa (minun mielestä, ei omasta mielestään, kuitenkin joka viikonloppu menossa kavereiden kanssa ja arkenakin joskus päissään nykyään kun ei ole enää töissä). Olin jo eroamassa kun sain selville että oon raskaana, jonka takia yritettiin vielä. Mulla oli vaikea raskaus mm jatkuva pahoinvointi läpi raskauden, jonka takia seksielämä minimissä, jonka takia mies kävi panemassa eksäänsä. Tämä selvisi mulle 3 päivää ennen synnytystä.. Siitä johtuneen riidan takia mies kieltäytyi tulemasta synnytykseen, ei käynyt koko kolmen päivän aikana edes katsomassa meitä.

Tänään aamulla kotiuduttiin vauvan kanssa, tulin taksilla kun mies sanoi ettei pääse hakemaan. Ei päässy kun oli/on taas päissään. Näki vauvan tosiaan eka kertaa vasta nyt ja sanoi vaan että onpa oudon mallinen pää ja että ei näytä yhtään hänen lapselta. Aloin itkeä hysteerisesti jolloin mies raivostui ja paiskoi kaikki tiskikoneeseen menossa olleet astiat keittön kaakeliseinää. Sitten uhkasi häipyä "helvettiin" ja kun itkin että älä mene, paiskasi mut pois tieltään seinää vasten. Nyt en tiedä missä se on, milloin palaa ja missä kunnossa. Mä en jaksa enää, mitä voin tehdä ja mihin mennä?? Ei ole oikein semmoisia ystäviä/sukulaisia joille voisin tästä puhua tai jotka vois auttaa, välit menny aikalailla kylmiksi aikoinaan kun "valitsin" miehen heidän sijasta... Mies siis oli mustasukkainen mulle muista ihmissuhteistani ja tymä kun olin, "valitsin" miehen ja otin etäisyyttä kaikkiin muihin.

Vauva on maailman ihanin mutta muuten kaikki on ihan sekaisin ja hajalla nyt. Itken vaan. Auttakaa mua, mitä ihmettä mä teen???

Kommentit (276)

Vierailija
61/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon, että ap on nyt pakkaamassa kiireesti tavaroita ja soittanut poliisille/etsimässä turvakodin numeroa ja osoitetta, ja hoitamassa tietenkin vauvaa. Ei ihme, ettei pysty koko ajan kirjoittelemaan. 

Jos oli provo, toivon, että ilmoittaa täällä, ettemme ole turhaan huolissaan. 

Vierailija
62/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, kyllä Porvoossa taad tapahtuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 15:33"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:43"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:38"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:36"]Äitiä ei synnäriltä päästetä ilman saattajaa vauvan kanssa, ei edes taksilla. Jos ei ole ketään muuta, niin sossusta laittavat hakijan. [/quote] No, hohhoijaa!

[/quote]

Miksi hohhoijaa? Näinhän se on. Ei se tarkoita, että lapsi otetaan huostaan, vaan äiti ja lapsi saatetaan kotiin.

[/quote]

No ei ainakaan HUS:n Naistensairaalassa kukaan katsonut lähdinkö yksin vai miehen kanssa. Millä resursseilla se henkilökunta muka saattelee äitejä ja vauvoja kotiin? Haloo.

[/quote]

ohis

yhtään äitiä tai ladta en ole ikinä viran puitteissa saatellut kotiin. Jotka sairaalasta kotiutuvat, uskotaan täysjärkisiksi ja itsestään ja lapsestaan huolehtimaan kykeneviksi täysivaltaisiksi yksilöiksi. Miten se tuleva 18 vuoden kasvatustyö onnistuisi jos ei edes sairaalasta kotiin osaa? Mikäli sairaalassa herää huoli, että tähän eivät vanhemmat ole kykeneviä, toimenpiteet ovat jotain muuta kuin kotiin saattaminen...

ap, toivottavasti ketjun melko yksimieliset kannanotot ovat tuoneet sinulle vastauksen miten toimia. Sinulla on vastuullasi iha uus ihminen, jonkaelämän suunnan sinä määrität toiminnallasi. Voimia jatkoon.

t:eräs kätilö

Vierailija
64/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on tunteeton psykopaatti. Katkaise kaikki välit häneen ja jos hän ikinä haluaa tavata lasta, sovi asiasta sosiaalityöntekijöiden kanssa ja kerro heille tarinasi. Jos ei osoita mielenkiintoa lasta kohtaan niin hae yksinhuoltajuutta.

Vierailija
65/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:36"]

Äitiä ei synnäriltä päästetä ilman saattajaa vauvan kanssa, ei edes taksilla. Jos ei ole ketään muuta, niin sossusta laittavat hakijan.

[/quote]

Ei pidä paikkaansa. Jos äiti on niin huonossa kunnossa tai riskejä olemassa, niin silloin äiti ei lähde vielä kotiin vaan jää sairaalaan vauvan kanssa hoitoon/ tarkkailuun.

Vierailija
66/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tunnusta sitä sikaa lapsen isäksi, eipä toi edes ollut kiinnostunut omasta lapsestaa. Jos myönnät isyyden, se hullu voi kiusalla vaatia lapsen tapaamisia ja tuommoiselle hullulle ei lasta kannata antaa, alkaa vaan käyttämään lasta pelinappulana, sua härnätäkseen, kerron kokemuksesta.

Vierailija
67/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meet ensikotiin, nyt heti. Tai ystävän luikse. Tai sukulaisen. Hitto, tule vaikka mun luo jos Turussa asut! Olet niin kauan kunnes sat kämpän itelles.

Vierailija
68/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:26"]

Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis

[/quote]

Ja tämä viisastelusi auttaa.. Niin, ketä?

Soita ap lähimpään turvakotiin, löydät yhteystiedot netistä. He auttavat ja tukevat sinua. Voimia!

Vierailija
69/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita neuvolaan tai ensikotiin. Tuo ei ole hyvä paikka sulle tai vauvalle.

Olen pahoillasi puolestasi, mutta neuvon kyllä jättämään miehen. Vauva-arki ei yhtään helpotu ja sinä ja vauva ansaitsette rauhallisen ja turvallisen kodin.

Vierailija
70/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:45"]Vastaa nyt ap, missä asut? Jos Tampereella päin, voit ihan oikeasti tulla tänne. Laitan sulle kaiken valmiiksi. Vaatteita löytyy vauvalle ym tarvikkeita.
[/quote]

Ap, katso kuinka hyviä ihmisiä maailmassa on. Hakeudu tällaisten seuraan, älä jää tuon miehen luo.

Vierailija
71/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvakoti tai joku sellainen, riippuen paikkakunnasta missä asut. Soita vaikka neuvolaan. Tärkeintä on kuitenkin lähteä pois tuollaisen"miehen" luota.

Vierailija
72/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen seuraava pimahdus ku et ole ehtiny siivoamaan rikkonaiset astiat?
Milloin vaua lentää seinään?
Olet jo ollut aikeissa erota. Vauan kanssa pärjäät yksin paremmin kun ei tartte pelätä koko ajan!

Älä ees mieti mitä teet, pakkaa tärkeimmät ja lähde, ensi/turvakotiin jos ei ole läheisiä.

Vierailija
73/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googleta oman tai lähipaikkakunnan turva/ ensikodit ja menkää sinne. Tai soita edes johonkin (sosiaali huollon päivystykseen, jos ei muuta nii sairaalalle) mutta luulen että jos ilmestyt omien vanhempiesi ovelle niin kyllä ne sut vauvan kanssa majoittaa ja auttaa. Kerro niille sama mitä kirjoitit kyllä ne varmasti ymmärtää.

Vierailija
74/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkit että "älä mee".. miksi hemmetissä? Pakkaa vauvasi ja itsesi taksiin ja mene vaikka turvakotiin näin alkajaisiksi.

Jotenkin vaan tuntuu ettet oikeasti aio/halua erota.

Vierailija
75/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/10

Vierailija
76/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei kunnioita sua tippaakaan, miksi itkisit sen perään?

Vierailija
77/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset ensikotiin asumaan. Soita sosiaalipäivystykseen tai suoraan paikkakunnan ensikotiin. Kerro että hän tönäisi sinut seinään.

Ymmärräthän, että tilanne voi paheta ja sekä sinä että vauva voitte olla vaarassa?

Vierailija
78/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita äidille!!!

Vierailija
79/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ihan vauvasi turvallisuuden takia sinun on pakko mennä. Pakkaa matkalaukku, ota vauvatavarat, ja lähde lähimpään turvakotiin. Sieltä auttavat eteenpäin. Sinulla ei tässä tilanteessa ole hävettävää, miehelläsi on.

Vierailija
80/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:36"]Äitiä ei synnäriltä päästetä ilman saattajaa vauvan kanssa, ei edes taksilla. Jos ei ole ketään muuta, niin sossusta laittavat hakijan.
[/quote]
Kuka sitä kontrolloin kuka lähtee milläkin ja kenen kanssa?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kolme