Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tulin vasta laitokselta vauvan kanssa, mies pimahti täysin

Vierailija
27.08.2015 |

Eli meillä ollut aika vaikea suhde alunperinkin, mies käyttää liikaa alkoa (minun mielestä, ei omasta mielestään, kuitenkin joka viikonloppu menossa kavereiden kanssa ja arkenakin joskus päissään nykyään kun ei ole enää töissä). Olin jo eroamassa kun sain selville että oon raskaana, jonka takia yritettiin vielä. Mulla oli vaikea raskaus mm jatkuva pahoinvointi läpi raskauden, jonka takia seksielämä minimissä, jonka takia mies kävi panemassa eksäänsä. Tämä selvisi mulle 3 päivää ennen synnytystä.. Siitä johtuneen riidan takia mies kieltäytyi tulemasta synnytykseen, ei käynyt koko kolmen päivän aikana edes katsomassa meitä.

Tänään aamulla kotiuduttiin vauvan kanssa, tulin taksilla kun mies sanoi ettei pääse hakemaan. Ei päässy kun oli/on taas päissään. Näki vauvan tosiaan eka kertaa vasta nyt ja sanoi vaan että onpa oudon mallinen pää ja että ei näytä yhtään hänen lapselta. Aloin itkeä hysteerisesti jolloin mies raivostui ja paiskoi kaikki tiskikoneeseen menossa olleet astiat keittön kaakeliseinää. Sitten uhkasi häipyä "helvettiin" ja kun itkin että älä mene, paiskasi mut pois tieltään seinää vasten. Nyt en tiedä missä se on, milloin palaa ja missä kunnossa. Mä en jaksa enää, mitä voin tehdä ja mihin mennä?? Ei ole oikein semmoisia ystäviä/sukulaisia joille voisin tästä puhua tai jotka vois auttaa, välit menny aikalailla kylmiksi aikoinaan kun "valitsin" miehen heidän sijasta... Mies siis oli mustasukkainen mulle muista ihmissuhteistani ja tymä kun olin, "valitsin" miehen ja otin etäisyyttä kaikkiin muihin.

Vauva on maailman ihanin mutta muuten kaikki on ihan sekaisin ja hajalla nyt. Itken vaan. Auttakaa mua, mitä ihmettä mä teen???

Kommentit (276)

Vierailija
41/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:44"]AP, sinun pitäisi alkaa ihan alusta myös itsesi kanssa. Vuodatuksesi sisälsi aivan solkenaan malli esimerkkejä :älä koskaan tee näin.

Ainakin kannattaisi heti laittaa vaikka kierukka niin välttyisit uusilta yllätyksiltä.
[/quote]

Ensiksi kannattaa lähteä pois ensikotiin. Ei sitä kierukkaa voi laittaa heti tai itse (varsinkaan, jos kotona väkivaltatilanne päällä).

Vierailija
42/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 14:20"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:27"]

Meet ensikotiin, nyt heti. Tai ystävän luikse. Tai sukulaisen. Hitto, tule vaikka mun luo jos Turussa asut! Olet niin kauan kunnes sat kämpän itelles.

[/quote]

N20, lopeta toi ihmisten haaliminen kämppääsi.
[/quote] ? Olen 32-vuotias kolmen lapsen äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea sinulle, olet tehnyt loistavan valinnan! Täytyyhän sen miehen olla aivan erikoisen ihana, kun sinä suostut sen kanssa elämään. Kyllä minä olen kateellinen. En ole koskaan sellaista helmeä tavannut ja luulen, että en enää koskaan ehdi tavata.

Ajattele positiivisesti, nyt te saatte uusia astioita. Ja mies on varmaan taas oma ihana itsensä kun palaa anteeksi pyydellen ja lupaa muuttua - tässä uskossa saat elää siihen saakka, kunnes hän palaa ja totuus taas kerran paljastuu.

Ymmärrän, että sinä kuvittelit miehen muuttuvan kuin taikaiskusta, kun hänestä tulee isä. Ja toivoit, että lapsellasi olisi olisi oikea koti ja perhe.  Siksi valitsit miehen ystäviesi ja sukulaistesi sijasta.

Anteeksi, ei ole tarkoitus pahoittaa mieltäsi enää entisestään, sinulla on varmaan aivan kamala olo muutenkin. Mutta en minä voi sille mitään, ettäminua niin harmittaa, kun sinä et ymmärrä omaa onneasi ja ole iloinen siitä, jos mies nyt "painuu helvettiin" niin kuin lupasi.  Sinä vaan vähättelet ja kirjoitat " Vaikka tiedän että oli kännissä mutta silti." Niin kuin se kännissäolo olisi joku lieventävä tekijä!? Itse se on itsensä känniin juonut, jos et sitä ennestään tiennyt.

Minä niin toivon, että tämä olisi provo! Mutta jos sinä olet se, jonka minä tunnen, voit tulla vauvasi kanssa vaikka meille. Kyllä sinä sen tiedät, että meillä on hyvin tilaa eikä  miehesi koskaan löydä sinua täältä.

Vierailija
44/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensikoti on oikea osoite. Ihan ekaksi voi soittaa vaikka 112:een ja kertoa tilanteen. He yhdistänevät sosiaalipäivystykseen, josta pitäisi saada konkreettista apua nopeasti.

Nyt olisi tärkeä lähteä pois ja jättää mies. Toivottavasti ap pystyt siihen. Olen nyt niin paskassa ja epäreilussa tilanteessa, että et varmasti sitä ansaitse.

Ota yhteyttä sukulaisiin.

Lähde pois.

Myöhemmin hakeudu terapiaan. Meillä monilla on lapsuuskodista periytynyttä rikkonaisuutta, joka johtaa siihen, että ajaudumme tilanteisiin, jotka ovat meille haitallisia. Mahdollisesti sinullakin on jotain sellaista. Onneksi asiaa voidaan auttaa terapian keinoin. 

Lämmin halaus sinulle ap. Rukoilen puolestasi. 

Vierailija
45/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensikoti.

eroa noin kahjosta miehestä ei tuosta mitään tule. Tiedät sen itsekkin.

Vierailija
46/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sittenkin provo? Ap hiljeni heti kun alkoi tulla enemmän avuntarjoaja

Vierailija
47/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 14:50"]

[/quote]

Jos on ollut pitkään alistetussa ja hyväksikäytetyssä suhteessa niin ei sitä uskalleta omalla nimellä ja kasvoilla myöntää ja hakea apua kun pitää pelätä mitä se mies tulee tekemään. Paljon voi olla jo se että uskaltaa täällä kirjoittaa. Toivottavasti ap tajuaa lähteä mahdollisimman pian ja pääsee tervehtymään.

Vierailija
48/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En usko että kukaan tohtii johonkin tuntemattomaan ottaa yhteyttä palstalla. Sen jälkeen ei tiedä missä ja missä yhteydessä omat tiedot ovat jaossa. Turvakoteja, sukulaisia ja sossu on olemassa, joten joka tapauksessa pääsee lähtemään.

Vierailija
49/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:42"]

Uskooko joku oikeasti aloittajan jutun? Ei kukaan voi olla niin hullu, että antaa vastasyntyneelle tuollaisen kodin ja isän!

[/quote]

Antaa tuollaisen plaa plaa, kyllä se mies voi olla niin hullu että tekee noin. On kokemusta ja koska ap on heikoilla nyt on hyvä hetki iskeä. Yritä päästä jonkun ystävän luo. Nyt on pahin mahdollinen tilanne.

Vierailija
50/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt äkkiä pois sieltä sukulaisen, kaverin luokse tai sitten ensikotiin. Oikeasti. Ajattele se vauvan parasta. T. Eräs joka on huonossa suhteessa, mutta jopa minä lähtisin pois, jos oisin ap:n tilanteessa

Vierailija
51/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa sinuna soittaisin poliisille (väkivalta ja uhkailukin on rikos).

Vierailija
52/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:27"]

Sait mitä tilasit. Onneksi otin raittiin

Ilmoitin asiattomaksi. Mieti vähän mitä puhut.

Vierailija
53/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtisin heti. Mies kuullostaa siltä, että saattaa vaikka tappaa sinut tai saattaa tappaa vauvasi. Oikeasti.

Vierailija
54/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:43"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:38"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:36"]Äitiä ei synnäriltä päästetä ilman saattajaa vauvan kanssa, ei edes taksilla. Jos ei ole ketään muuta, niin sossusta laittavat hakijan. [/quote] No, hohhoijaa!

[/quote]

Miksi hohhoijaa? Näinhän se on. Ei se tarkoita, että lapsi otetaan huostaan, vaan äiti ja lapsi saatetaan kotiin.

[/quote]

No ei ainakaan HUS:n Naistensairaalassa kukaan katsonut lähdinkö yksin vai miehen kanssa. Millä resursseilla se henkilökunta muka saattelee äitejä ja vauvoja kotiin? Haloo.

Vierailija
55/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

AV-palstan lainalaisuuksia: Jos hädässä oleva ihminen kirjoittelee koko ajan, väitetään häntä provoksi koska hänellä ei pitäisi olla aikaa siihen. Jos taas vastaavassa tilanteessa oleva ei muutamaan tuntiin kirjoita, haukutaan ketjun hylkääjäksi ja provoksi...

Jos tarina on totta ja AP oikeasti on hakemassa apua vastasyntyneen lapsen kanssa, ei ehkä ole energiaa selostaa tapahtumia reaaliajassa täällä.

Vierailija
56/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 15:35"]

[/quote]

AV-palstan lainalaisuuksia: Jos hädässä oleva ihminen kirjoittelee koko ajan, väitetään häntä provoksi koska hänellä ei pitäisi olla aikaa siihen. Jos taas vastaavassa tilanteessa oleva ei muutamaan tuntiin kirjoita, haukutaan ketjun hylkääjäksi ja provoksi...

Jos tarina on totta ja AP oikeasti on hakemassa apua vastasyntyneen lapsen kanssa, ei ehkä ole energiaa selostaa tapahtumia reaaliajassa täällä.

[/quote]

No ei varmasti ole energiaa, sama kun kirjoittaisi suoraan helvetistä.

Vierailija
57/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voimia!!! Olet mielessä ja toivon ihan hirveän paljon, että olet nyt lähtenyt vauvan kanssa pois miehen luota.

Vierailija
58/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:59"]

Mutta noin yleisesti, järkyttyneille kommentoijille tekisi mieli sanoa, että nuo teille niin itsestäänselvät neuvot/toimintamallit ovat todella täysin vieraita/outoja/vääriä ihmisillä (jollainen valitettavasti myös ap parin viestinsä perusteella kuulostaa olevan) jotka ovat läheisriippuvaisia, ja / tai ns. kotivammaisia - eli jo lapsuudesta saakka altistettu sairaille ihmissuhteille, ja kasvaneet siihen, että se on normaalia (kuten henkinen/fyysinen pahoinpitely). Häpeä leimaa näitä ihmisiä, kuten myös tietty rajattomuus.

-psyk.sh

[/quote] ^ 570 000 yläpeukkua tälle!

T. Itsekin kotivammasta toipuva

Vierailija
59/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:42"]Uskooko joku oikeasti aloittajan jutun? Ei kukaan voi olla niin hullu, että antaa vastasyntyneelle tuollaisen kodin ja isän!
[/quote]

Todellakin uskon. Viisi vuotta sitten olin lähes samankaltaisessa tilanteessa ja turvakotiin mentiin. Selvä narsistimies, eroon vain ja äkkiä.

Vierailija
60/276 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 15:35"]

[/quote]

[/quote]

Näinhän se on :D Itse aikoinaan kirjoitin omasta kriisistäni av:lle (ihan eri tilanne kuin ap:lla), sainkin apua monen ihanan ihmisen tekstistä, mutta oli paljon myös niitä provohaukkujia joista pahoitin mieleni, ja suoraan sanottuna, mulla oli jossain vaiheessa kauhea stressi siitä, ehdinkö ja pystynkö ajoissa päivittämään tilannettani av:lle!, ja vielä se miettiminen, onko tunnehuuruissani suoltama teksti riittävän "uskottava" vai löytääkö joku provopoliisi siitä taas huomautettavaa.. Joo tyhmää, mutta miettikää tältäkin kantilta ennen kuin syydätte provotuomioitanne!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän