Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuisen naisen oikeus "liian pitkiin" hiuksiin

Vierailija
27.08.2015 |

Minulla on pitkät hiukset, josta olen saanut viime aikoina kuulla. Muutama ystäväni on maininnut pitkistä hiuksistani. Toinen suoranaisesti raivostui ja sanoi, etten voi pitää koko ikääni näin pitkää tukkaa. Jotkus toisaalta kehuvat, mutta kysyvät pian milloin leikkaan ne pois. 

Tiedän, ettei kaikkia pitkä tukka viehätä. Minä kuitenkin pidän niistä itse, joten haluan pitää hiukseni pitkänä myös jatkossa. En jaksa kuunnella jatkuvasti, miten aikuisella ei saa olla pitkiä hiuksia. Puheenaihe tuntuu olevan jatkuva tuttavieni aloitteesta, mikä hämmentää.

Antakaa siis jokaisen näyttää aivan siltä, miltä haluaa.  

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää lyhyt tukka vanhempana on suomalaisten juttu. Ulkomailla usealla naisella on pitkä, kaunis (värjäämätön) tukka iästä riippumatta. 

Vierailija
102/109 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:02"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 11:36"]

Minua kiinnostaisi tietää, miksi aikuisella ei saa tai voi olla pitkiä hiuksia? Oletko kysynyt tuttaviltasi, jotka kommentoivat noin?

[/quote]

Yhden kommentti oli, että pitkät hiukset yli 30-vuotiaalla on kamalat siitä syystä, että takaapäin katsottaessa voi luulla, että on hehkeä nuori kyseessä, mutta sitten kun kääntää päänsä ja naama on rupsahtanu ja ku petolinnun perse, niin se yhdistelmä on kamala, eli rupsahtanu naama + pitkä tukka = ei sovi yhteen

[/quote]

On se kumma, ettei edes takaapäin saa näyttää hyvältä. "Takaa kuin Marilyn Monroe ja edestä kuin Esa Pakarinen."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli melkein nelikymppiseksi asti pitkä tukka, viimeiset vuodet karmea hiirenhäntä. Ei kukaan koskaan painostanut leikkaamaan tai edes ehdottanut lyhyttä tukkaa. Itse sitten tajusin ruuhkavuosien sumentamilla aivoillani että tää on niin kamala ettei tätä voi pitää auki, joten ihan sama on leikata lyhyeksi.

Kaikki ovat kehuneet lyhyttä tukkaani, eikä mikään ihme kun miettii sitä liuhulettiä. Pitkätukkaisille kavereille olen sanonut rehellisesti, että itsekin haluaisin olla pitkätukkainen, mutta en omalla nykyisellä hiuslaadullani. 

Näillä mennään, ikävää jos olen jonkun mielestä epäseksikäs, mutta mulle tulee kylmät väreet kun mietin sitä ohutta kuollutta hamppupehkoa. Nyt mulla on kuohkean näköinen polkka, koska hiukset ovat luonnostaan taipuisat. Ehkä seuraavassa elämässä saan sen inkkarimummolookin.

Vierailija
104/109 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt kaveripiirissäni, kun naiset alkavat saada lapsia, he leikkaavat aiemmin olleet, kauniit pitkät kutrinsa pois ja jättävät maks 10 senttiä. Onko se jotain miehekkyyden hakemista vai tuhkan ripottelua päälleen? Joku rangaistus itselleen tyyliin "en saa näyttää hyvältä enää, koska olen äiti"?

Vierailija
105/109 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:25"]Olen ihmetellyt kaveripiirissäni, kun naiset alkavat saada lapsia, he leikkaavat aiemmin olleet, kauniit pitkät kutrinsa pois ja jättävät maks 10 senttiä. Onko se jotain miehekkyyden hakemista vai tuhkan ripottelua päälleen? Joku rangaistus itselleen tyyliin "en saa näyttää hyvältä enää, koska olen äiti"?
[/quote]

Raskauden jälkeen hiuksia saattaa lähteä todella runsaasti + lyhyt tukka koetaan ehkä helppohoitoisemmaksi ruuhkavuosina. En usko, että kukaan leikkaa hiuksiaan näyttääkseen rumemmalta. Ei edes Suomessa :)

Vierailija
106/109 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään usko, että kukaan haluaa näyttää leikattuaan hiukset rumalta, mutta osa kuitenkin tietyssä iässä leikkaa ne, kun ajattelee, etteivät enää "saa" näyttää hyvältä pitkine hiuksineen.

Vierailija
107/109 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt tukka vaatii mielestäni enemmän laittoa kuin pitkä. Muuten se on osittain lytyssä ja osittain pystyssä kuin kananperse. Toki pitkässä on enemmän harjattavaa ja pestävää, mutta se ei vaadi välttämättä joka aamuista laittamista.
Pitkään tukkaan saa myös helposti erilaisia kampauksia (=vaihtelua), ei sen ole aina pakko 'roikkua'.

Tuntuu oikeasti että noiden kommenttien takana on kateus. Sitä luullaan, että tukka pitää kyniä jonkun maagisen iän ylittäessä tai viimeistään menopaussin kohdalla. Yritetään sopeutua joukkoon, ja omaa kateuttaan saada muutkin mukaan?
Omasta mielestäni lyhyt, 'pirtsakka' tukka ei nuorenna, sillä niitä näkee juurikin lähinnä vanhemmilla ihmisillä. Riippuu aivan kasvoista ja tyylistä että kenelle sopii, kenelle ei.

Vierailija
108/109 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 11:44"]Kateellisia ovat, jätä omaan arvoonsa.
[/quote]

Yleensä vastustan kateuskorttia mutta tässä se pätee varmasti.

Vierailija
109/109 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä. Täysin käsittämätöntä. En ikinä arvostele toisten hiuksia, ovat ne pitkät tai lyhyet, riemunkirjavaksi värjätyt tai raudanharmaat - tai ns. maantienväriset. Saavat mun puolestani olla vaikka litteenä pitkin päätä tai leteillä tai rastat, jos ne on toisen päässä. Jos on tosi hyvän näköinen tukka ja kantajalleen sopiva (lyhyt, pitkä, värjätty, oma väri, suora tai kihara tai rastat) niin saatan kehaista jos muistan; yleensä en tosin muista semmoistakaan. Hiukset ei minusta ole kauhean tärkeä asia, ennemmin se mitä hiusten alta löytyy.

Itsellä tällä hetkellä lyhyt ja vaalea. Mulla kasvaa hiukset kohisten, mutta iho herkkä eikä tahdo kestää pitkien ja raskaiden kiharoiden painoa.