Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aikuisen naisen oikeus "liian pitkiin" hiuksiin

Vierailija
27.08.2015 |

Minulla on pitkät hiukset, josta olen saanut viime aikoina kuulla. Muutama ystäväni on maininnut pitkistä hiuksistani. Toinen suoranaisesti raivostui ja sanoi, etten voi pitää koko ikääni näin pitkää tukkaa. Jotkus toisaalta kehuvat, mutta kysyvät pian milloin leikkaan ne pois. 

Tiedän, ettei kaikkia pitkä tukka viehätä. Minä kuitenkin pidän niistä itse, joten haluan pitää hiukseni pitkänä myös jatkossa. En jaksa kuunnella jatkuvasti, miten aikuisella ei saa olla pitkiä hiuksia. Puheenaihe tuntuu olevan jatkuva tuttavieni aloitteesta, mikä hämmentää.

Antakaa siis jokaisen näyttää aivan siltä, miltä haluaa.  

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on tehy-tukka? :D

Vierailija
62/109 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin kasvaa hiukset mieletöntä vauhtia. Olen kasvattanut otsatukan pois ja nyt 1,5v myöhemmin on jo reilusti yli olkapäiden tuo otsatukka. Ikää minulla 34v. Lähemmäs 30cm kasvanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekini ystävä sanoi, että eikö minunkin olisi jo aika leikata lyhyempi tukka, kun täytin 40 v. Hän oli juuri leikannut omansa. Pian leikkuun jälkeen hän päätti alkaa kasvattaa tukkaansa takaisin. Kun se oli ehtinyt olkapäille asti, kysyin, että eikö hän tahdokaan pitää lyhyttä tukkaa. Myönsi itsekin, että pitkä on parempi:)

Vierailija
64/109 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 12:29"]

Lähden aina marttyyrilinjalle. Se tukkii suut nopeasti, koska sellaista ei kukaan jaksa kuunnella. Sanon, että musta on kiva olla ruma. Ei tämmöisen vanhan kannata edes yrittää kaunistua, ei tämmöinen tukka leikkaamalla parane jne. Aika nopeesti loppuu kyselyt ja ehdotukset. Oikeasti minusta pitkä tukka on kiva ja helppo hoitaa. Saa helposti kiinni eikä tarvitse usein käydä kampaajalla. Oma värikin on oma ja olkoot ruma tai ei, mutta on oma. Yli 30 vuoden kokemuksella on tullut todettua se, ettei kauniimman mahdollisen tavoittelu ole se mun juttuni. Oon ihan tavallinen, tavalliseni hiuksineni.

[/quote]

Haha :D Hyvä taktiikka :)

Vierailija
65/109 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että kukaan muu kuin Ap on noin kiinnostunut pitkistä hiuksistaan ja "hiusssäännöistä". Nämä arvostelevat äänet taitavat vain elää Ap:n päässä.

Vierailija
66/109 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 11:36"]

Minua kiinnostaisi tietää, miksi aikuisella ei saa tai voi olla pitkiä hiuksia? Oletko kysynyt tuttaviltasi, jotka kommentoivat noin?

[/quote]

Yhden kommentti oli, että pitkät hiukset yli 30-vuotiaalla on kamalat siitä syystä, että takaapäin katsottaessa voi luulla, että on hehkeä nuori kyseessä, mutta sitten kun kääntää päänsä ja naama on rupsahtanu ja ku petolinnun perse, niin se yhdistelmä on kamala, eli rupsahtanu naama + pitkä tukka = ei sovi yhteen

Vierailija
67/109 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kans jotkut vihjailee, niin omituista kun en itse kommentoi toisten hiuksia negatiivisesti koskaan. Hiukseni ovat paksut ja olen lyhyitä hiuksia kokeillut jolloin näyttää vaan siltä että mulla on tosi iso pää.

Vierailija
68/109 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄHiukset voivat olla pitkät, mutta ovatko ne hyväkuntoiset? Mikään ei ole kamalampaa kuin huonokuntoinen, kulunut, kiilloton pitkä tukka. Ohutkin saa olla, mutta ei huonokuntoinen. En ymmärrä tätä pituuksien ihannointia. Ja niin, minullakin on ollut nuorempana hyväkuntoinen, yli puolenselän ulottuva kiiltävä luonnostaan taipuisa tukka.

Vierailija
69/109 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:02"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 11:36"]

Minua kiinnostaisi tietää, miksi aikuisella ei saa tai voi olla pitkiä hiuksia? Oletko kysynyt tuttaviltasi, jotka kommentoivat noin?

[/quote]

Yhden kommentti oli, että pitkät hiukset yli 30-vuotiaalla on kamalat siitä syystä, että takaapäin katsottaessa voi luulla, että on hehkeä nuori kyseessä, mutta sitten kun kääntää päänsä ja naama on rupsahtanu ja ku petolinnun perse, niin se yhdistelmä on kamala, eli rupsahtanu naama + pitkä tukka = ei sovi yhteen
[/quote] Näin sanottiin myös yhdessä muodonmuutosohjelmassa. Mutta ne kärähtäneet hiukset ei kyllä oikeasti sopinu sille.

Vierailija
70/109 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on se ohut liimaletti ja se ei kyllä pue ketään varsinkin jos on isohkot kasvot. Sitten on niitä joilla hiukset ovat pitkät ja tuuheat ja saavat ihmisen näyttämään turhan kiltiltä luonteeseen nähden. Mutta sehän on jokaisen oma asia minkälaiset hiukset ovat.  Osan kasvonpiireet tulisivat paremmin esiin lyhyessä mallissa.

Sitten on myös kateutta, jos hiukset on hyväkuntoiset ja kauniit.

Vierailija
71/109 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti leikkasi omat pitkät, paksut hiuksensa kolmevitosena, on siitä lähtien pitänyt eri mallisia lyhyitä hiuksia. Ollessani pieni hän leikkasi minunkin hiukseni (silloin peppuun asti ylettyvät). Sen jälkeen mulla on ollut aina pitkät hiukset, nyt yli puolen selän. Äiti on koettanut saada minua leikkaamaan hiukseni lyhyeksi useampaan otteeseen aikuisiällä, viimeksi kun olin käymässä hän kauhisteli moneen otteeseen sitä miten kamalan vanhan näköiseksi pitkät hiukset tekevät (ensin äitini luokse mennessä tukka oli kiinni, aukaisin nutturat ja äitini oli kuin peura ajovaloissa ja sanoi että tuli ainakin kymmenen vuotta ikää lisää). Huoh. Olen 26, hän 66.

Vierailija
72/109 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 11:38"]Jopas jotakin. Minkä ikäisiä te olette? Itse olen 43 ja tukka vyötärölle saakka. Kukaan ei ole koskaan alkanut urputtaa "oikeudesta" näin pitkiin hiuksiin. Pari kaveria ovat tuskailleet sitä kun omat hiukset eivät kasva kunnolla eivätkä näytä hyvältä pitkinä, mutta ikinä en ole kuullut negatiivisia juttuja hiuksistani ystäviltäni.
[/quote]

Anteeksi, mutta mitä keski-ikäinen tekee täällä? :)

Vierailija
73/109 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:13"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 11:38"]Jopas jotakin. Minkä ikäisiä te olette? Itse olen 43 ja tukka vyötärölle saakka. Kukaan ei ole koskaan alkanut urputtaa "oikeudesta" näin pitkiin hiuksiin. Pari kaveria ovat tuskailleet sitä kun omat hiukset eivät kasva kunnolla eivätkä näytä hyvältä pitkinä, mutta ikinä en ole kuullut negatiivisia juttuja hiuksistani ystäviltäni. [/quote] Anteeksi, mutta mitä keski-ikäinen tekee täällä? :)

[/quote]

Miten niin, onko tää joku nuorten palsta?

Vierailija
74/109 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma, että lyhyttukkaisille ei koskaan sanota suoraan, että sulla on todella rumasti leikatut hiukset ja nuo ei sovi sulle lainkaan ja sun roikkuvat buldokkiposket tulee todella rumasti näkyviin

Vierailija
75/109 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:13"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 11:38"]Jopas jotakin. Minkä ikäisiä te olette? Itse olen 43 ja tukka vyötärölle saakka. Kukaan ei ole koskaan alkanut urputtaa "oikeudesta" näin pitkiin hiuksiin. Pari kaveria ovat tuskailleet sitä kun omat hiukset eivät kasva kunnolla eivätkä näytä hyvältä pitkinä, mutta ikinä en ole kuullut negatiivisia juttuja hiuksistani ystäviltäni.
[/quote]

Anteeksi, mutta mitä keski-ikäinen tekee täällä? :)
[/quote]
Ennemmin mä ihmettelisin, että mitä miehet täällä tekevät.

Vierailija
76/109 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis MIKSI ketään kiinnostaa edes toisen hiukset? Mitä väliä, onko toisella pitkät, lyhyet vai mitkä.. Miksi naisilla on pakonomainen tarve puuttua ja kommentoida toistensa ulkonäköä, kun se ei niiden elämään vaikuta millään tavoin?

Asiaa sivuten: Äitini on todella hoikka 50-v nainen ja ollut aina todella hoikka ja siro. Hän saa nyt kuulla jatkuvasti sukulaisiltamme ja ystäviltään, jotka ovat tyylittömiä, rupsahtaneita ja lihavia, että kuinka "50-vuotias nainen ei saa olla laiha, vaan pitää saada lihaa luiden ympärille".

Ja jostain syystä nämä ihmiset, jotka tietävät miltä kaikkien muiden kuuluisi näyttää ja millaiset hiukset pitäisi olla, eivät yleensä ole niitä kedon kauneimpia kukkia. Tähän siis yksi sana: kateus.

Vierailija
77/109 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:21"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 13:13"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 11:38"]Jopas jotakin. Minkä ikäisiä te olette? Itse olen 43 ja tukka vyötärölle saakka. Kukaan ei ole koskaan alkanut urputtaa "oikeudesta" näin pitkiin hiuksiin. Pari kaveria ovat tuskailleet sitä kun omat hiukset eivät kasva kunnolla eivätkä näytä hyvältä pitkinä, mutta ikinä en ole kuullut negatiivisia juttuja hiuksistani ystäviltäni. [/quote] Anteeksi, mutta mitä keski-ikäinen tekee täällä? :) [/quote] Ennemmin mä ihmettelisin, että mitä miehet täällä tekevät.

[/quote]

Ai niin joo, miehillähän ei oo lapsia... Vai mites se nyt meni?

Vierailija
78/109 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 12:11"]

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 11:41"]Tuo on muuten outo juttu. Minulla on lapaluihin ulottuvat, paksut, luonnonkiharat hiukset, jotka alkoivat häiritä joitakin töiden puolesta tuntemiani ihmisiä jo reilusti ennen kuin täytin neljäkymmentä; tutut kyllä tietävät, että hiukseni ovat olleet osa ominta itseäni jo vuosikymmeniä eikä siinä huomauttelu auta. Nyt olen viisikymppinen eikä minulla ole aikomustakaan leikata enempää kuin se normaali 2-3 senttimetriä latvojen tasausta. Eihän noita huomautteluja tule ihan häiriöksi asti, mutta ne muutamatkin hämmästyttävät minua - en minäkään mene sanomaan muille, että onpa siinä ihan vääränlaiset hiukset, etköhän nyt ottaisi pidennyksiä ja tuuhennoksia ja jonkin muun värin tai kaksikin. [/quote] Väristä tuli mieleen, että nyt kun olen kasvattanut omaa väriä vajaa kaksi vuotta, niin osa on kehunut ja osa on kommentoinut negatiiviseen sävyyn. Olen kuullut kommentteja siitä, miten oma värini on harmaa, likaisen ruskea, likaisen vaalea, hiirenharmaa, maantien värinen, maantien harmaa jne. Sillä kaverilla, jolta olen kuullut 90% näistä negatiivisista kommenteista, on luonnostaan aika lailla samanvärinen tukka kuin minullakin, mutta hän värjää omaansa, koska ei kuulemma pystyisi kasvattamaan omaa väriään, koska se on niin ruma (ja samaan hengenvetoon toteaa sen olevan saman värinen kuin minulla). Mikä ihme tätäkin tyyppiä vaivaa? Minulle ei tulisi mieleenkään kommentoida kenenkään väriä tai leikkausta negatiiviseen sävyyn ja vie useampaan otteeseen. Itse tykkään väristäni ja mielestäni oikea neutraali määritelmä sille on esimerkiksi tuhkanvaalea tai tummanvaalea eikä mikään hiiren tai maantienharmaa. En minäkään mene kenenkään hiuksia sanomaan kusenkeltaiseksi, ripulinruskeiksi tai rotanruskeiksi! En usko, että hiukseni ovat yleisen mielipiteen mukaan ruman väriset, koska olen saanut myös kehuja ja neutraalia palautetta. Lisäksi luonnollisuus on käsittääkseni jopa trendi tällä hetkellä. Voisiko taustalla olla kateus siitä, että olen oman värin kasvatuksessa jo näin pitkällä ja hänellä olisi pitkä tie edessä jos ryhtyisi samaan? Vai kokeeko hän jostain syystä tarvetta puolustella omaa värjäystään seurassani? Voitte arvata etten ota hiuksia puheenaiheeksi omasta aloitteestani hänen seurassaan, koska en jaksa sitä ilkeilyä.

[/quote]

En jaksais tuommosta ihmistä hetkeäkään. En sanoisi edes ystäväksi. Jos joku puhuisi minulle noin, saisi kyllä täyslaidallisen takaisin. 

Vierailija
79/109 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo tosiaan vielä, jos satut viiskymppisenä olemaan hoikka ja hyväkuntoinen. Siitä nyt saa aina kuulla, että mitä sinäkin tyhjää enää rehkit, sullahan on jo mies ja miehet tykkää pehmeämmistä naisista ja mitä enää stressaat kiloillasi. Vanhenetkin, kun rypyt näkyy paremmin.

Eli jos haluaa huomauttelun loppuvan, niin tehy-tukka ja neliönmalliset silmälasit ja parikymmentä kiloa lisää painoa, niin häivyt massaan ja saat olla rauhassa

Vierailija
80/109 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se rohkea punainen väri hiuksiin