Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies tienaa 8500€ kuussa ja käteen ei jää mitään

Vierailija
27.08.2015 |

Mieheni tienaa bruttona noin 8500€ ja mitään ei jää käteen.

1200€ autoetua. Veroja menee 43% + henkilösivukulut = 50%

käteen noin 3500€, mistä asuntolaina pois 2200€.

meillä 2 pientä lasta, loput elämiseen.

kuun lopussa ei oo mitään jäljellä.

Kommentit (151)

Vierailija
1/151 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä työtä sinä teet? Ja pakkoko teidän on semmosessa lukaalissa asu?

Vierailija
2/151 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin meilläkin oli Suomessa. Tosin mä olin töissä joten rahaa jäi tarpeeksi. Nyt asutaan USAssa, mies tienaa 20 000 kuussa ja käteen jää siitä 13000.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/151 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko surkea yritelmä. Jo miehen palkasta jää 1300€ kuukaudeksi plus lapsilisät ja sinun tienestisi.

Vierailija
4/151 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten helvetissä autoetu voi olla noin paljon? Ja miten iso asuntolaina teillä oikein on, onhan asumisessa muitakin kuluja? Mitkä ovat sinun tulosi? Tuolla tyylillä jos iskee työttömyys, niin kaikki menee, kuten tiedätkin.

Vierailija
5/151 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoolainen näköjään.

Vierailija
6/151 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkaan palkasta ei jäisi mitään jos ajelisin liian kalliilla autolla ja asuisin liian kalliisti ja ostelisin kaikkea ihan liian kallista. Mikä tän aloituksen pointti on?

Vierailija
7/151 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsmälleen sama tarina kuin APllä. Katsoin lukuja ja omaa elintasoani Suomessa ja tein kuten kolmonen eli pois sosialismista. Suomessa EI ole järkeä tehdä muutakuin odottaa kuolemaa, äkkiä pois.

Vierailija
8/151 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä apina =D 

Vierailija
9/151 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ainakin elätätte ansiokkaasti av-palstan lorvijoita.

Vierailija
10/151 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli tulojensa voi elää, vaikka tienaisi kymppimillin vuodessa. Esimerkkejä löytyy jenkkiurheilijoista pilvin pimein. Vastikään oli juuri juttu jostakusta, joka oli kymmenen vuotta uransa jälkeen töissä tyyliin mäkkärissä, että pärjää. Jos AP'lla oikeasti on ongelma noilla tuloilla pärjäämisen suhteen, niin kannattaa katsoa peiliin. 

Porvoossa taas kaikki on hieman toisin, joten ei siitä sen enempää.

Vierailija
11/151 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes kehtaisi kertoa kenellekään jos mun talouden hallinta olisi noin huonoa.

Vierailija
12/151 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mun ongelma.

Vierailija
13/151 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon ton Ap:n kirjoittaman.

Mulla on nimittäin mies, joka tienaa n. 20.000 bruttona per kk (mies on yrittäjä, joten tulot per kk vaihtelee, mutta vuositulot bruttona n. 250.000), ja valittaa mulle koko ajan, kun "On rahat niin tiukilla että" ja "Ruokaakaan ei riitä rahaa, kun sä syöt niin karmeen paljon!".

Minä sitten kyselen, että mihin ihmeeseen se raha menee...

Mies maksaa asuntolainaa n. 1.000/kk ja elareita n. 600/kk. Muita täysin kiinteitä kuluja ei ole.

- ELI MIHIN NE RAHAT SIIS OIKEASTI MENEVÄT???

Vierailija
14/151 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ole kysymys mistään omantalouden hoidosta senkin sosialistiporsas. Jos veroaste on 51% ja siihen lisätään 24% ALV niin silloin kokonaisverotus on 75%. Eli jokaisen tienatun Euron kohdalla ostovoima Suolessa on 25Euro-senttiä. Se on puhdasta sosialismia, mitä mikään meillä on niin hyvä olla hyvinvointi-valtiossa kun kaveri maksaa puhe, puhe ei muuta millään tavalla. Kukaan järkevä, matematiikan alkeet osaava, yritteliäs ihminen ei varmasti halua yhtään lisää töitä tai vastuuta pikku palkankorotusta vasten tuolla yhtälöllä. 

Elämäntapavasureille ja muulle pohjasakille tietysti ihan hyvä yhteiskuntamalli.

Vierailija
15/151 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 01:00"]Mä uskon ton Ap:n kirjoittaman.

Mulla on nimittäin mies, joka tienaa n. 20.000 bruttona per kk (mies on yrittäjä, joten tulot per kk vaihtelee, mutta vuositulot bruttona n. 250.000), ja valittaa mulle koko ajan, kun "On rahat niin tiukilla että" ja "Ruokaakaan ei riitä rahaa, kun sä syöt niin karmeen paljon!".

Mies maksaa asuntolainaa n. 1.000/kk ja elareita n. 600/kk. Muita täysin kiinteitä kuluja ei ole.

[/quote]
onkohan miehelläsi peliongelma tai vähän enemmänkin elätettäviä? Mieti nyt vähän itsekin, äläkä ole noin sinisilmäinen.

Vierailija
16/151 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ennen kuin syytätte siipeilemisestä, niin nro 14 lisää, että jäin itse työttömäksi hyvästä työstä 1 v. sitten ja nyt saan ansiosidonnaista 2.700 per kk. Uutta työtä vaan ei löydy millään.

Mutta tuosta omastani - eli about 2.000 käteen/kk - maksan oman asuntolainani 950 per kk + kaikki muut menoni. Käytän myös säästöjäni, jotka keräsin talteen töissäoloaikanani. Onneksi säästöjä on n. 200.000.

Mutta pärjään siis näilläkin tuloilla, pahemmin säästöihin koskematta - Mutta mies ei omillaan???

Mies tuntuu hajoavan, jos kaupassa pyydän häntä ostamaan ruokaa itsellenikin jne.

Vierailija
17/151 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 01:00"]

Mä uskon ton Ap:n kirjoittaman.

[/quote]  huoriin?

Vierailija
18/151 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies tienaa jotain alta 8700€ ja ihan mukavasti me sillä elellään. Autoetua ei ole, meillä on vanha Skoda jolla käydään kaupassa ja sukuloidaan. Tuosta palkasta jää käteen noin 5100€, josta 870€ menee säästöön (yrityksen osakepalkkiosysteemiin) ja 4230€ tulee tilille. Mun työttömyyskorvauksen kanssa netto on yhteensä 5000€. Asuntolainaan ja yhtiövastikkeeseen menee 1500€ ja loput sitten muihin laskuihin ja elämiseen. Lapsia on vain yksi ja häneltä ei kyllä mitään puutu. Rahat riittää hyvään ruokaan, vaatteisiin ja lapsen harrastusmenoihin. Hampaitakin on varaa hoidattaa. Kyllä tuolla palkalla minusta hyvin toimeen tulee, vaikka olisi kaksikin lasta. Ap:lla on vaan överikallis talo ja miehellä överikallis auto.

Koska kellään ei ole varaa kaikkiin mielitekoihin, niin silloin kannattaa tarkkaan miettiä, mitkä on niitä itselle tärkeitä juttuja, joihin haluaa panostaa. Ap:n tapauksessa ap on ilmeisesti saanut unelmiensa talon ja mies on saanut unelmiensa auton. Ja noihin kahteen menee niin paljon rahaa, että muu elämä tuntuu niukalta. Nyt kannattaisi molempien mennä itseensä ja miettiä, että onko se unelmien talo ja se unelmien auto kaikkien näiden uhrausten arvoinen? Vai olisiko siitä rahasta enemmän iloa, jos sen käyttäisi jotenkin toisella tavalla? Voisiko vaihtaa halvempaan taloon ja ottaa vaihdossa ulkomaanmatkoja? Tai voisiko vaihtaa halvempaan autoon ja ottaa vaihdossa viikkosiivouksen tai ravintolaillallisia? Kun tunnistaa mitkä jutut on itselle niitä tärkeitä ja panostaa niihin, niin elämä tuntuu hyvältä. Kaikki raha mikä on käytetty naapureille elvistelyyn on ihan hukkaan heitettyä eikä loppupeleissä paranna omaa elämänlaatua.

Vierailija
19/151 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommentista nro 16.

Mies pelasi aiemmin nettipokeria, maltillisesti kuitenkin. Nykyisin Kenoaa ja veikkaa, mutta miten noihin saisi niin monta tonnia per kk uppoamaan?

Ja sen tiedän, ettei muita elätettäviä ole. Miehellä 1 lapsi, joka meillä n. 12 pv/kk. Elarimäärä on suuri yhdestä lapsesta, mutta se perustuu miehen isoihin tuloihin, luonnollisesti.

Mies kertoo, että "Pitää jäädä jotain mullekin, kun tälai raadan töissä". No, työajat sillä klo 8:00 - 14:30 per pv + viikonlopputyöt.

Itse "raadoin" aikanaan klo 9:00 - 20:00, vaativalla alalla.

Ei ymmärrä. Nallekarkit jaetaan väärin meillä...

T. Nro 14 ja 17

Vierailija
20/151 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkii köyhää ja laittaa silti osakkeisiin ja säästöön?onko muuten pihi? eli sähkö ja vesi jne on tärkeätä ettei kuluta? kaikki jo omaa? tälläinen minun erittäin läheinen oli..ei matkustellut ei nauttinut mistään oikeastaan.No matkustellut työn puolesta ympäri maailmaa koko ikänsä ja käynnyt kaikkialla,mutta silti näin.Vai tuhlailee ja harrastelee johon ei vaan yksinkertaisesti ole varaa,koska sellaisiakin löytyy.