Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA! Lompakko kadonnut!

Vierailija
26.08.2015 |

Käytin sitä viimeksi eilen illalla lähikaupassa, en muista oliko se aamulla laukussa. Mutta jos oli niin en ole käynyt kuin töissä ja päiväkodilla. Olin lähdössä kaupungille, kun huomasin, ettei lompakko olekaan laukussa. Olen etsinyt sitä kotoa ja kun kotoa ei löytynyt, kävin töistä etsimässä ja samalla kysymässä lähikaupasta. Olen tarkistanut keittiönkaapit, vessan, roskiksen, vaatekaapin, sohvanalusen, kaikki mahdottomat ja mahdolliset paikat. Kolusin autonkin läpi. Ei löydy mistään!
Missä se voi olla? Ja kamalinta tässä on se, että vihkisormus on siellä lompakossa, koska eilen treenien ajaksi laitoin sen sinne kolikkotaskuun ja unohdin ottaa pois. Voi hitsi...

Kommentit (110)

Vierailija
81/110 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 23:12"]Mun lompakko oli kerran pudonnu sängyn ja seinän väliin.
[/quote]

Tämänkin paikan katsoin :D Ap

Vierailija
82/110 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjahylly?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/110 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 23:18"]Ootko käyttäny kauppakassia roskapussina, jos olis sen pohjalla? Toivottavasti löytyis jostain, tiedän hirveän tunteen koska olen nuorena hukannut lompakkoni baarireissulla mistä onneksi löytyi
[/quote]

En ole käyttänyt. Ja valvontanauhahan vahvisti, että lompakko päätyi edellisen kauppareissun jälkeen laukkuuni, ei jäänyt kassalle, enkä laittanut sinne kauppakassiin.
Mulla alkaa usko hiipumaan, kun eilisestä asti olen sitä etsinyt. Olen tosiaan katsonut ihan joka paikan; kaapit, hyllyt, laatikot, huonekalujen alta ja takaa, jääkaapin ja pakastimen, mikron takaa, uuniinkin kurkkasin, kävin läpi pyykkikorin ja tarkistin pyykkikoneen, tiskikoneessakaan ei ollut. Ei ollu sohvatyynyjen välissä, ei hattuhyllyllä, ei lipaston laatikoissa, ei kenkätelineen alla tai kenkien seassa, ei vessassa missään, ei mikrossa tai sen alla/takana/päällä. Ei pattereiden välissä, ei parvekkeella, ei sängyssä tai lapsen sängyssä. En vaan tajuu! Ap

Vierailija
84/110 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 23:26"]Kirjahylly?
[/quote]

Tarkistettu. Ap

Vierailija
85/110 |
27.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoitko siellä kassalla sen lompakon omaan laukkuun vai kauppakassiin? Jos kauppakassiin niin voi olla että on siitä tipahtanut parkkipaikalle auton ovia avatessa jne.

Vierailija
86/110 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 00:46"]

Olethan tarkastanut kaikki laukkusi? Minäkin "kadotin" lompakon ja olinkin siirtänyt sen laukustani jota käytin johonkin tyhjään laukkuun komeroon :D 

[/quote]

Juu, kaikki laukut tarkistin, myös lapsen eskarirepun. Ei löydy. Ap

Vierailija
87/110 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli minun ehdotus ( en ole ap) mutta minusta ei täysin mahdoton, jos laukku ollut 5 min valvomatta, joka on aika pitkä aika. Jos tietäisi varmuudella, ettei ole laskenut mihinkään, niin silloin olisi varmaan tippunut. Tuo kaupan valvontakamera oli hyvä sulkemaan pois sen mahdollisuuden, kun itsekin aina miettii, mihin laittoi kassalla lompakon.

Vierailija
88/110 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 00:04"]

Laskit auton katolle avaimia kaivaessasi ja lähdit ajelemaan

[/quote]

Näin kävi mun isälle :/ Todella kurjaa. Itsellä ei ole hirveää huolta lompakosta kun siellä ei koskaan ole kuin muutama kymppi, kuten myös tilillä.

Vierailija
89/110 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 09:53"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 09:31"]

Olipa huonoa asiakaspalvelua poliisin löytötavaratoimistossa. Soitin sinne äsken ja sieltä sanoivat, että he lähettävät kirjeen, jos sellainen on heille tuotu. Ja sitten vielä tokaisi, ettei varmaan ole tuotu, jos en ole kirjettä saanut. Sanoin, että sehän on kadonnut toissailtana/eilen, eli ei kirje olisi kerennyt vielä tulemaan perille. Ei lähtenyt edes tarkistamaan onko lompakko siellä heillä... Ap

[/quote]

Miten sinä luulet, että siellä on aikaa lähteä jotain yksittäistä lompakkoa etsimään kesken puhelun? Esimerkkinä; jos hukkaat avaimesi ja minä vien ne poliisille, ne heitetään laatikkoon, jossa on n. sata muuta hukattua avainnippua. Kokeiltu ja nähty.
[/quote]

Avaimia piti ainakin erikseen mennä paikan päälle katsomaan, jos lompakosta viety vaikka kaikki kortit, niin miten poliisi sen tunnistaisi. Tietysti silloin se ei ehkä olisi poliisillakaan...

Vierailija
90/110 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut kok ketjua, mutta oletko tarkistanut, ettei kukkaro ole laukun ja vuorin välissä.

Mulle on kerran käynyt niin, vuorin ommel oli purkautunut.

Vierailija
91/110 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 22:05"]Mä en kyllä usko, että työpaikalla on viety. Ootko käynyt tankkaamassa?
[/quote]

En. Aamulla ajoin päiväkodille ja sieltä töihin ja iltapäivällä päiväkodille ja kotiin. Otettiin syötävää ja oltiin lähdössä kaupungille ja tässä huomasin, ettei laukussa ollut lompakkoa. Avaimia tarvitsen usein töissä, joten avainnippu on aina pöydällä. Töistä lähtiessä en sullo avaimia koskaan laukkuun, vaan laitan ne aina apukuskin penkille, koska niitä tarvitsee aina päiväkodilla (koska daisy) ja laukun jätän päiväkodin pihassa autoon. Eli jos lompakko ei ole tässä vaiheessa enää ollut matkassa niin tässä saattaa olla syy miksen huomannut. Puhelinkin on niin iso, että täyttää hyvin laukkua. Mutta yleensä kyllä itsekin huomaan laukun painosta tms, että lompakko puuttuu. Ap
[/quote]

Oliko auton ovet lukittuna päiväkodilla, vai olisivatko voineet jäädä auki? Laukku etupenkillä ja ovi auki...

Vierailija
92/110 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 20:00"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 19:52"]

Käsilaukun vuori?

Jokin todella yllättävä paikka kotona, mihin sinä olet ajatuksissasi laittanut lompakon. Esimerkiksi hattuhylly tai pakastin. Jääkaappi. Lipaston laatikko. Kylpyhuone.

Tutki lastenhuone. 

Olet laskenut lompakon kädestäsi kaupassa jollekin hyllylle? Kierrä kaupasta uudelleen ne kohdat, joista ostit jotain. Saatat muistaa, mitä lompakolle tapahtui. 

Mikäli lompakkoa ei löydy tänä iltana, niin kuoleta kaikki kortit (myös kirjastokortti!) ja tee rikosilmoitus lompakosta. Mainitse kadonneista henkilöllisyyspapereista ja sormuksesta.

Aseta luottokielto, jotta kukaan ei voi hakea lainaa papereillasi:

https://www.omatieto.fi/luottotiedot/actValitseOlk.do

[/quote]

Mulla on sellainen melko pieni olkalaukku, jonka vuoren väliin se ei ainakaan ole mennyt... Katsoin jo pakastimen ja jääkaapin ja hattuhyllyn, pyykkikorin ja lapsen eskarirepun. Luulen, että jäi sinne kauppaan, mutta kun ei sitä ollut siellä, kun kävin kysymässä. Olen voinut laskea lompakon kassahihnalle pakatessa, koska aina en jaksa yrittää sulloa sitä tuohon olkalaukkuun, vaan pakkaan sen sitten siihen kauppakassiin, mutta nyt lompakkoa ei näy keittiönpöydällä, ei ollut kauppakassin pohjalla, ei keittiön kaapeissa, ei tipahtanut pöydän alle, eikä siellä pakastimessakaan. On kuitenkin saattanut olla tänään töissä, en tiedä, koska en kaipaillut lompakkoa työpäivän aikana. Ap

[/quote]entä auto? Autoin hukkuu paljon tavaraa, kun luiskahtaa kassista.

Vierailija
93/110 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 09:17"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 22:05"]Mä en kyllä usko, että työpaikalla on viety. Ootko käynyt tankkaamassa?
[/quote]

En. Aamulla ajoin päiväkodille ja sieltä töihin ja iltapäivällä päiväkodille ja kotiin. Otettiin syötävää ja oltiin lähdössä kaupungille ja tässä huomasin, ettei laukussa ollut lompakkoa. Avaimia tarvitsen usein töissä, joten avainnippu on aina pöydällä. Töistä lähtiessä en sullo avaimia koskaan laukkuun, vaan laitan ne aina apukuskin penkille, koska niitä tarvitsee aina päiväkodilla (koska daisy) ja laukun jätän päiväkodin pihassa autoon. Eli jos lompakko ei ole tässä vaiheessa enää ollut matkassa niin tässä saattaa olla syy miksen huomannut. Puhelinkin on niin iso, että täyttää hyvin laukkua. Mutta yleensä kyllä itsekin huomaan laukun painosta tms, että lompakko puuttuu. Ap
[/quote]

Oliko auton ovet lukittuna päiväkodilla, vai olisivatko voineet jäädä auki? Laukku etupenkillä ja ovi auki...
[/quote]

Olisiko päiväkodilla mitään valvontakameraa , jossa auto näkyisi tämän tarkastamiseksi?

Vierailija
94/110 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 09:25"]

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 09:17"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 22:17"][quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 22:05"]Mä en kyllä usko, että työpaikalla on viety. Ootko käynyt tankkaamassa? [/quote] En. Aamulla ajoin päiväkodille ja sieltä töihin ja iltapäivällä päiväkodille ja kotiin. Otettiin syötävää ja oltiin lähdössä kaupungille ja tässä huomasin, ettei laukussa ollut lompakkoa. Avaimia tarvitsen usein töissä, joten avainnippu on aina pöydällä. Töistä lähtiessä en sullo avaimia koskaan laukkuun, vaan laitan ne aina apukuskin penkille, koska niitä tarvitsee aina päiväkodilla (koska daisy) ja laukun jätän päiväkodin pihassa autoon. Eli jos lompakko ei ole tässä vaiheessa enää ollut matkassa niin tässä saattaa olla syy miksen huomannut. Puhelinkin on niin iso, että täyttää hyvin laukkua. Mutta yleensä kyllä itsekin huomaan laukun painosta tms, että lompakko puuttuu. Ap [/quote] Oliko auton ovet lukittuna päiväkodilla, vai olisivatko voineet jäädä auki? Laukku etupenkillä ja ovi auki... [/quote] Olisiko päiväkodilla mitään valvontakameraa , jossa auto näkyisi tämän tarkastamiseksi?

[/quote]

En tiedä onko siellä valvontakameraa, mutta olen kyllä varma, että ovet oli lukittuna. Mulla on sellainen vanha kosla, jossa ei ole kaukosäätöistä keskuslukitusta, vaan aina väännän oven kautta lukkoon ja auki ja kerran olen siinä päiväkodilla jättänyt oven auki ja sen kyllä huomaa heti, kun menee avaamaan niitä ovia. Eli olisin sen keskiviikkonakin tajunnut. Mun työhuoneessa on tuollaiset ikkunaseinät, ei kaihtimia, eli kaikki näkee, että olen poissa tästä ja tämä huone on ihan toimiston käyntioven vieressä... Ap

Vierailija
95/110 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko kuoletit kortit?

Vierailija
96/110 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoitko auton peräkoslan? Mulla joskus tippunut sinne

Vierailija
97/110 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko löyty?

Vierailija
98/110 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 11:25"]

Joko kuoletit kortit?

[/quote]

Joo, kyllä kuoletin. Ap

Vierailija
99/110 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.08.2015 klo 09:20"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 20:00"]

[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 19:52"]

Käsilaukun vuori?

Jokin todella yllättävä paikka kotona, mihin sinä olet ajatuksissasi laittanut lompakon. Esimerkiksi hattuhylly tai pakastin. Jääkaappi. Lipaston laatikko. Kylpyhuone.

Tutki lastenhuone. 

Olet laskenut lompakon kädestäsi kaupassa jollekin hyllylle? Kierrä kaupasta uudelleen ne kohdat, joista ostit jotain. Saatat muistaa, mitä lompakolle tapahtui. 

Mikäli lompakkoa ei löydy tänä iltana, niin kuoleta kaikki kortit (myös kirjastokortti!) ja tee rikosilmoitus lompakosta. Mainitse kadonneista henkilöllisyyspapereista ja sormuksesta.

Aseta luottokielto, jotta kukaan ei voi hakea lainaa papereillasi:

https://www.omatieto.fi/luottotiedot/actValitseOlk.do

[/quote]

Mulla on sellainen melko pieni olkalaukku, jonka vuoren väliin se ei ainakaan ole mennyt... Katsoin jo pakastimen ja jääkaapin ja hattuhyllyn, pyykkikorin ja lapsen eskarirepun. Luulen, että jäi sinne kauppaan, mutta kun ei sitä ollut siellä, kun kävin kysymässä. Olen voinut laskea lompakon kassahihnalle pakatessa, koska aina en jaksa yrittää sulloa sitä tuohon olkalaukkuun, vaan pakkaan sen sitten siihen kauppakassiin, mutta nyt lompakkoa ei näy keittiönpöydällä, ei ollut kauppakassin pohjalla, ei keittiön kaapeissa, ei tipahtanut pöydän alle, eikä siellä pakastimessakaan. On kuitenkin saattanut olla tänään töissä, en tiedä, koska en kaipaillut lompakkoa työpäivän aikana. Ap

[/quote]entä auto? Autoin hukkuu paljon tavaraa, kun luiskahtaa kassista.

[/quote]

Joo, auton olen katsonut kunnolla läviten ja itse asiassa tuli tuossa mieleen, että on mahdollista, että olisi tippunut autoon, koska jouduin keskiviikkona tekemään äkkijarrutuksen ja ainakin laukku tippui apparin penkiltä siihen jalkatilaan. Ei kuitenkaan lompakkoa siinä näy ja olen nostellut autossa niitä mattoja ja liikutellut penkkejä ja kattonut sinne taskulampun kanssa. Lapsen istuimenkin siirsin pois... Omassa pihassahan se olisi sitten tietysti voinut vielä tipahtaa.. en tiedä. Ei löydy. Ap

Vierailija
100/110 |
28.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi