APUA! Lompakko kadonnut!
Käytin sitä viimeksi eilen illalla lähikaupassa, en muista oliko se aamulla laukussa. Mutta jos oli niin en ole käynyt kuin töissä ja päiväkodilla. Olin lähdössä kaupungille, kun huomasin, ettei lompakko olekaan laukussa. Olen etsinyt sitä kotoa ja kun kotoa ei löytynyt, kävin töistä etsimässä ja samalla kysymässä lähikaupasta. Olen tarkistanut keittiönkaapit, vessan, roskiksen, vaatekaapin, sohvanalusen, kaikki mahdottomat ja mahdolliset paikat. Kolusin autonkin läpi. Ei löydy mistään!
Missä se voi olla? Ja kamalinta tässä on se, että vihkisormus on siellä lompakossa, koska eilen treenien ajaksi laitoin sen sinne kolikkotaskuun ja unohdin ottaa pois. Voi hitsi...
Kommentit (110)
Tutki auto vielä kunnolla, ettei mihinkään väliin tai penkkien alle tai selkänojan väliin ole pudonnut.
Käsilaukun vuori?
Jokin todella yllättävä paikka kotona, mihin sinä olet ajatuksissasi laittanut lompakon. Esimerkiksi hattuhylly tai pakastin. Jääkaappi. Lipaston laatikko. Kylpyhuone.
Tutki lastenhuone.
Olet laskenut lompakon kädestäsi kaupassa jollekin hyllylle? Kierrä kaupasta uudelleen ne kohdat, joista ostit jotain. Saatat muistaa, mitä lompakolle tapahtui.
Mikäli lompakkoa ei löydy tänä iltana, niin kuoleta kaikki kortit (myös kirjastokortti!) ja tee rikosilmoitus lompakosta. Mainitse kadonneista henkilöllisyyspapereista ja sormuksesta.
Aseta luottokielto, jotta kukaan ei voi hakea lainaa papereillasi:
Työkavereilta vietiin lompakkoja työpaikalla. Joku mies ilmeistyi paikalle haalareissa huoltomiehenä ja kiersi käytävillä. Lompakkoja lähti kaikilla esillä olleista käsilaukuista. Osa lompakoista löytyi myöhemmin roskiksesta. "Vain" rahat oli viety.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 19:52"]
Käsilaukun vuori?
Jokin todella yllättävä paikka kotona, mihin sinä olet ajatuksissasi laittanut lompakon. Esimerkiksi hattuhylly tai pakastin. Jääkaappi. Lipaston laatikko. Kylpyhuone.
Tutki lastenhuone.
Olet laskenut lompakon kädestäsi kaupassa jollekin hyllylle? Kierrä kaupasta uudelleen ne kohdat, joista ostit jotain. Saatat muistaa, mitä lompakolle tapahtui.
Mikäli lompakkoa ei löydy tänä iltana, niin kuoleta kaikki kortit (myös kirjastokortti!) ja tee rikosilmoitus lompakosta. Mainitse kadonneista henkilöllisyyspapereista ja sormuksesta.
Aseta luottokielto, jotta kukaan ei voi hakea lainaa papereillasi:
https://www.omatieto.fi/luottotiedot/actValitseOlk.do
[/quote]
Mulla on sellainen melko pieni olkalaukku, jonka vuoren väliin se ei ainakaan ole mennyt... Katsoin jo pakastimen ja jääkaapin ja hattuhyllyn, pyykkikorin ja lapsen eskarirepun. Luulen, että jäi sinne kauppaan, mutta kun ei sitä ollut siellä, kun kävin kysymässä. Olen voinut laskea lompakon kassahihnalle pakatessa, koska aina en jaksa yrittää sulloa sitä tuohon olkalaukkuun, vaan pakkaan sen sitten siihen kauppakassiin, mutta nyt lompakkoa ei näy keittiönpöydällä, ei ollut kauppakassin pohjalla, ei keittiön kaapeissa, ei tipahtanut pöydän alle, eikä siellä pakastimessakaan. On kuitenkin saattanut olla tänään töissä, en tiedä, koska en kaipaillut lompakkoa työpäivän aikana. Ap
Ja jos joku tätä palstaa lukeva on löytänyt minun tai jonkun muun lompakon, niin viekää se löytötavaratoimistoon tai koittakaa etsiä lompakon omistajan yhteystiedot! Kaikki se lompakon sisältö on aika elintärkeää meille kaikille. Ap
Mee sohvalle makaamaan, rauhoitutaan ja käy läpi hetket siitä lähtien kun lompakko oli sulla.
Tuliko puhelua?
Keskeytyikö joku sut?
Ketä kassalla oli?
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 20:08"]
Mee sohvalle makaamaan, rauhoitutaan ja käy läpi hetket siitä lähtien kun lompakko oli sulla.
[/quote]
Eilisen kaupassa käynnin jälkeen ei paljoa tapahtunut. Oltiin kotona tosiaan vasta puoli yhdeksän jälkeen. Kotona purin kauppaostokset, laitoin olkalaukun omalle paikalleen eteisen naulaan ja annoin lapselle iltapalaa, tehtiin iltapesut, luettiin satu ja sitten itse rojahdin telkkarin ääreen ja kohta seurasinkin lasta jo petiin, koska olin aivan puhki. Viimeksi olen omasta mielestäni koskenut siihen lompakkoon siellä kaupassa... En ainakaan muista, että tänäänkään olisin töissä ottanut sitä mistään syystä laukusta pois. Mutta en ole kyllä katsonutkaan, että onko se lompakko siellä laukussa. Ap
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 20:09"]
Tuliko puhelua? Keskeytyikö joku sut? Ketä kassalla oli?
[/quote]
Ei keskeyttänyt, tai pojan kanssa juteltiin siinä kyllä, että kun kotiin päästään, niin iltahommat pitää hoitaa reippaasti. Mun mielestä ketään ei ollut meidän takana siinä kassalla. Eikä ennen meitä myöskään. Ap
Pidin tänään sitten ylityövapaata töistä muutaman tunnin paniikin vuoksi. Olen siivonnut oman ja lapsen vaatekaapin, ei löydy. Myöhemmin jatkan ja siivoan eteisen hyllyt ja keittiön kaapit. Jos se jostain tulisi vastaan. Tosissani pohdin ja pohdin, että jos ei ole kotona, eikä löydy kaupasta, niin on se voitu töissä varastaa. Kauheaa! Kortit on suljettu. Yleensä aamulla katson, että laukussa on puhelin, avaimet lompakko. En ole kuitenkaan varma, katsoinko eilen. Mutta on se kyllä tapana. Ap
Mene kauppaan ja pyydä, että katsoisivat tallenteilta ostotapahtuman. Näkee, että onko lompakko jäänyt kassalle ja/tai seuraava napannut kassiinsa. Ei olisi ensimmäinen kerta. Kerrot vain ajankohdan, kassan ja että olit poikasi kanssa kaupassa. Meillä on vartijat ainakin tarkistelleet tällaisia tapauksia.
T. Myyjä
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 15:52"]Mene kauppaan ja pyydä, että katsoisivat tallenteilta ostotapahtuman. Näkee, että onko lompakko jäänyt kassalle ja/tai seuraava napannut kassiinsa. Ei olisi ensimmäinen kerta. Kerrot vain ajankohdan, kassan ja että olit poikasi kanssa kaupassa. Meillä on vartijat ainakin tarkistelleet tällaisia tapauksia.
T. Myyjä
[/quote]
Vitsit, kiitos tästä neuvosta! Näin teen.
Jes, kaupasta lupasivat tarkistaa valvontameran nauhan vielä tänään ja ilmoittelevat mulle sitten. Ap
Ilmoita sitten meille mitä selvisi.
Olin laittanu sen lompakon siihen laukkuuni. Illalla sitä tuskin olen sieltä pois ottanut tai aamullakaan. Ja aamusin yleeeänsä tarkistan, että lompakko on mukana. Työpäivän aikana en poistunut työpaikalta laukun kanssa mihinkään ja n. Puoli tuntia kotiin tulosta huomasin lompakon olevan poissa. Kotona on nyt joka paikka katsottu, huonekaluja on siirretty yms. Onko joku siis vienyt sen töissä? Ap
Liikuin autolla ja se mun laukku on sellainen, että mun lompakko on lähes laukun levynen eli sen joutuu siihen omaan taskuunsa oikein työntämään ja sitä ei niin vaan taskuvaras ota sieltä huomaamatta.. eikä se sieltä pääse tippumaan. Oon koittanu pohtia, että oonko ottanu sen lompakon eilen pois laukusta vaikka samalla kuin otin kännykän, siis kotiin tultuamme... en ainakaan siinä vaiheessa, kun lähdin töistä huomannut, että se on pois, enkä kotonakaan huomannut, kuin vasta siinä vaiheessa, kun oltiin lähdössä kaupungille. Koko koti on nyt käännetty ympäri. Ap
Ootko katsonut autosta? Ei ole luiskahtanut mihinkään penkin väliin tai et ole ajatuksissasi laittanut hanskariin?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 20:24"]Ootko katsonut autosta? Ei ole luiskahtanut mihinkään penkin väliin tai et ole ajatuksissasi laittanut hanskariin?
[/quote]
Joo, kaivoin koko auton läpi, kahteen otteeseen. Positiivinen juttuhan on se, että valvontanauhassa näkyy, että laitoin sen lompakon siihen laukkuuni. Mutta seuraavana päivänä työpäivän jälkeen tuon katoamisen vasta huomasin. Työhuoneenkin tarkistin lattiasta kattoon, ei näkynyt missään. Paha juttu tässä on se, että laukku yksinään on ollut siellä työpisteellä, kun kävin viemässä roskia. En ollut kuin 5 minuuttia pois, mutta kyllähän siinä ajassa ehtii. Puhelin kuitenkin tallessa. Ap
Huomasinkin kirjoittaneeni, että eilen olisin laittanut treenien ajaksi sen sormuksen sinne. No treenit oli kuitenkin toissapäivänä. Huh, mun ajatukset on ihan sekasin, kun panikoin täällä! Ap