APUA! Lompakko kadonnut!
Käytin sitä viimeksi eilen illalla lähikaupassa, en muista oliko se aamulla laukussa. Mutta jos oli niin en ole käynyt kuin töissä ja päiväkodilla. Olin lähdössä kaupungille, kun huomasin, ettei lompakko olekaan laukussa. Olen etsinyt sitä kotoa ja kun kotoa ei löytynyt, kävin töistä etsimässä ja samalla kysymässä lähikaupasta. Olen tarkistanut keittiönkaapit, vessan, roskiksen, vaatekaapin, sohvanalusen, kaikki mahdottomat ja mahdolliset paikat. Kolusin autonkin läpi. Ei löydy mistään!
Missä se voi olla? Ja kamalinta tässä on se, että vihkisormus on siellä lompakossa, koska eilen treenien ajaksi laitoin sen sinne kolikkotaskuun ja unohdin ottaa pois. Voi hitsi...
Kommentit (110)
Mä ainakin huomaisin, jos pikkuinen laukku ei sisällä lompakkoa joka on laukun kokoa
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 22:07"]
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 22:03"]Vinkkinä muuten teille, jotka hukkailette korttejanne usein, kuten allekirjoittanut, niin niitä ei kannata kuoletella ja maksaa uusista korteista tulevia maksuja, vaan menee nettipankkiin ja laittaa käyttörajat nollille. Sitten jos kortti jostain löytyykin, niin nostorajat takaisin ylös. Tällöin ei mene ylimääräisiä maksuja ja korttia voi vielä käyttää jos se jostain löytyy. [/quote] Ainakaan Nordeassa ei voi määritellä maksukortin maksurajaa nollaksi. Paitsi Electronin voi.
[/quote]
Aika yllättävää, ettei rajaa saa nollaksi. Osuuspankilla olen itse ottanut kortista korttimaksun ja verkkomaksut pois, niin että sillä voi pelkästään nostaa automaatista. Mikä on sitten pienin raja, johon Nordealla tuon voi asettaa?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 22:05"]Mä en kyllä usko, että työpaikalla on viety. Ootko käynyt tankkaamassa?
[/quote]
En. Aamulla ajoin päiväkodille ja sieltä töihin ja iltapäivällä päiväkodille ja kotiin. Otettiin syötävää ja oltiin lähdössä kaupungille ja tässä huomasin, ettei laukussa ollut lompakkoa. Avaimia tarvitsen usein töissä, joten avainnippu on aina pöydällä. Töistä lähtiessä en sullo avaimia koskaan laukkuun, vaan laitan ne aina apukuskin penkille, koska niitä tarvitsee aina päiväkodilla (koska daisy) ja laukun jätän päiväkodin pihassa autoon. Eli jos lompakko ei ole tässä vaiheessa enää ollut matkassa niin tässä saattaa olla syy miksen huomannut. Puhelinkin on niin iso, että täyttää hyvin laukkua. Mutta yleensä kyllä itsekin huomaan laukun painosta tms, että lompakko puuttuu. Ap
Ehkä voit kysyä työkavereilta jos siellä työpaikalla on ollut joku vierailija? Onko joku työkaverisi sellainen että luulet että hän voisi varastaa: joku jonka kanssa on erimielisyyksiä, joku jota et ehkä tunne siellä kovin hyvin?
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 22:20"]Ehkä voit kysyä työkavereilta jos siellä työpaikalla on ollut joku vierailija? Onko joku työkaverisi sellainen että luulet että hän voisi varastaa: joku jonka kanssa on erimielisyyksiä, joku jota et ehkä tunne siellä kovin hyvin?
[/quote]
Uusi työntekijä aloitti toissapäivänä, mutta en häntä kyllä ensimmäisenä epäilisi. Kysyin jo tänään muilta olivatko nähneet mitään outoa, mutta ei. Ap
Asutko kerros-, omakoti- vai rivitalossa? Onko voinut tipahtaa kotipihaan? Onko auton ja kotioven välinen reitti tarkistettu? Jos asut kerrostalossa, tarkista jokaisen rapun ilmoitustaulut, jos joku ilmoittelee kadonneesta lompakosta.
Tutki vielä se auto, penkkien alla on mainio piilopaikka.
Me myös etsittiin yks päivä miehen lompakkoa, loppujen lopuksi löytyi sängystä peiton alta, oli takataskusta tipahtanut. Kaikki paikat soitettiin läpi :D
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 22:34"]
Asutko kerros-, omakoti- vai rivitalossa? Onko voinut tipahtaa kotipihaan? Onko auton ja kotioven välinen reitti tarkistettu? Jos asut kerrostalossa, tarkista jokaisen rapun ilmoitustaulut, jos joku ilmoittelee kadonneesta lompakosta.
[/quote]
Siis löytyneestä lompakosta toki :)
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 22:38"]Tutki vielä se auto, penkkien alla on mainio piilopaikka.
Me myös etsittiin yks päivä miehen lompakkoa, loppujen lopuksi löytyi sängystä peiton alta, oli takataskusta tipahtanut. Kaikki paikat soitettiin läpi :D
[/quote]
Tutkin ne penkkien aluset kunnolla ja ravistelin sängystä peitotkin. Sain tämän vuoksi järjestettyä kunnon suursiivouksen tänään! Asun kerrostalossa. Vaikee uskoa, että lompakko olisi tippunut, mutta voisin käydä laittamassa ilmoitustauluille itse ilmoituksen kadonneesta lompakosta. Ap
Itse löysin autosta ihan käsittämättömästä paikasta juuri ennenkuin aloin ruuvaamaan penkkejä irti, oven ja turvaistuimen välistä.
Ettet ole laittanut lasten vaatteiden/tavaroiden/lelujen mukana jonnekin.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 22:53"]Ettet ole laittanut lasten vaatteiden/tavaroiden/lelujen mukana jonnekin.
[/quote]
No, tätä mä mietinkin, mutta olen käynyt kaikki kaapit ja laatikot läpi, jotka meiltä löytyy! Pienoinen paniikki päällä. Ap
Toi on hirvee tunne. Kyllä kovasti kuulostaa et se kuitenkin siellä kotona on. Mieti mieti. Pesukone?apk? Ja onko varma kans ettei lapsi käyny laukulla. Jos huijaa sua.
Mun lompakko oli kerran pudonnu sängyn ja seinän väliin.
Mulla oli taapero kerran ottanut pankkikortin ja etsittiin aivan joka paikasta, tiedettiin että kotona se jossain on. Oisko sitten lapsi sohvalla seissyt ja kaivellut palapeiliä mikä oli seinällä tai sitten itse huomasin, mutta sinne peilin taakse se oli sen työntänyt :D
Hyvä vinkki muuten jos taapero hävittää avaimet tms niin antaa sille uuden avainnipun ja kattoo minne se menee niiden kanssa, usein löytynyt esim "mopon" penkin alta tms
Ootko käyttäny kauppakassia roskapussina, jos olis sen pohjalla? Toivottavasti löytyis jostain, tiedän hirveän tunteen koska olen nuorena hukannut lompakkoni baarireissulla mistä onneksi löytyi
Kaupan tallennusnauha näyttää, jos lompakko on jäänyt kassalle.
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 23:10"]Hattuhylly? Wc:ssä hylly?
[/quote]
Tutkittu! Ap
[quote author="Vierailija" time="27.08.2015 klo 22:03"]Vinkkinä muuten teille, jotka hukkailette korttejanne usein, kuten allekirjoittanut, niin niitä ei kannata kuoletella ja maksaa uusista korteista tulevia maksuja, vaan menee nettipankkiin ja laittaa käyttörajat nollille. Sitten jos kortti jostain löytyykin, niin nostorajat takaisin ylös. Tällöin ei mene ylimääräisiä maksuja ja korttia voi vielä käyttää jos se jostain löytyy.
[/quote]
Ainakaan Nordeassa ei voi määritellä maksukortin maksurajaa nollaksi. Paitsi Electronin voi.