Maksoin lakanoista yli satasen
Kattelin kaupoissa lakanoita enkä raaskinut maksaa niistä 60e. Kattelin netistä suosituksia ja tilasin just lakanat jotka maksoi tuplasti enemmän. Miten valtava voima on suosituksilla, ei oo sillon hinnallakaan väliä. Toivottavasti en joudu pettymään, ainakin laadun pitäisi olla hyvä.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Millaset lakanat olis parhaat ku yöllä hikoo pajon
Kannattaa kokeilla tencel-nimisestä materiaalista valmistettuja lakanoita. Mieheni hikoili selvästi enemmän ja useammin ennen kuin vaihdoimme näihin ja tencel-peittoihin. Ovat ihanat muutenkin.
Zara myy hienoja laadukkaita lakanoja.
Yksiäkään lakanoita en tilaa. Tasaraita on ainut mutta niissä jo pieniä reikiä. Haluan kokeilla omin sormin että on pehmeää ja ei ole liukasta.
Olen penkonut koko kämpän ja myynyt paljon pois kaikkea. Vältän turhia ostoksia.
Tarjouksesta sain 5 eurolla jonkun jämäerän kun räikeä väri ei kai ollut käynyt kaupaksi. Pesussa väri haalistui aika nopeasti eikä ole enää räikeä. Pari vuotta ollut käytössä eikä mitään kulumaa ole näkyvissä. Edelliset kesti melkein 10 vuotta, mutta jouduin niistä maksamaan kymmenen euroa. On ne vielä siivousrätteinä käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilasin näitä. Toivotaan että on hyvät, ainakin hyvät arvostelut näillä eri sivustoiltakin katsottuna. Toivottavasti ei ole kylmät lakanat, olen aika viluinen ja vähän mietin kun ihmiset on kirjoittaneet, että ihanan viileät..
https://www.familon.fi/fi/tuote/familon-percale-pussilakanasetti-943/
Ap
Jos noi on samat kun harmaana niin ei ole hyvät. Kärkkäiseltä ostin, Arvostelijat kyllä kehui mutta mua ei säväytä.Eikä nuo ole edes kalliit.
Laskit noiden yhteissumman.
Paksua kangasta mutta ei ylellistä,
Kerrotko vielä miksi ei ollut hyvät sun mielestä. Hiostiko, kutittiko jne. Vielä saattaisin ehtiä perumaan tilauksen. Haluaisin parempaa kuin halvimmat puuvillaiset lakanat, mutten kuitenkaan heittää rahaa kankkulan kaivoon ostamalla lakanoita joita ei voi käyttää.
Värikkäitä lakanoita kyllä saa edullisestikin löytölaareista. Minä vaan en halua värikkäitä tai kuviollisia. Haluan yksivärisiä (luonnon sävyjä), rauhallisia lakanoita.
Joskus 15 vuotta sitten ostin Pentikin perkaalipuuvilla lakanat. Oli hyvät ja pysyivät hyvinä. Nyt ostin viime syksynä Citymarketista muka samanlaiset ja täysin paskat. Harmitti, en osta enää.
Ite tilasin kans kalliit bambutyynyliinat mainostuksen perusteella ja petyin. Väri on tosi ruma, ei yhtään sellainen kun oli mainoskuvassa. Sitten toiseksi nuo on aina ihan rutussa. Pesun jälkeen ei saa käsin sileäksi, pitäis aina silittää. Sitten nukkuessa ruttaantuu uudestaan. Kolmanneksi kaikki tahrat näkyy niissä heti. Siis heti ekan yön jälkeen täynnä tummempia länttejä, kun naamasta ja käsistä on levinnyt hirveitä rasvatahroja tummiksi länteiksi. Enkä edes käytä yövoiteita. Pelkkä ihon rasva tekee. Näyttää heti siltä kuin ei ois kuukausiin pesty. Pitää aina peitellä peitolla ettei kukaan vieras kato että hyi hitto.
Halvat lakanat on kudottu lyhyestä kuidusta ja vaativat huoltoa, jotta ne saa pysymään hyvänä. En haksahtaisi näihin. Finlaysonin pussilakanoissa saattaa olla ompelutyylikin ihan eri samoissa myyntierissä - on päärmättynä ommeltua ja perinteistä saumanvarat nurjalla.
Egyptinpuuvilla pysyy sileänä ja kivana pesunkin jälkeen. Tuntuu hyvältä iholla. Niihin kannattaa tarttua, jos tarjouksesta löytää. Paluuta tosin halpapuuvillaan ei niiden jälkeen ole.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku ostanu tokmannin halpoja lakanoita
No olen joutunut ostamaan. Mökkipaikkakunnan liepeillä ei ole muita liikkeitä, josta voisi lakanoita ostaa, enkä viitsi verkkokaupasta ostaa mitään sinne. Jotkut jerseylakanat reikiintyivät yllättävän nopeasti, taisivat olla juurikin Tokmannin omaa Kotikulta -merkkiä. Ajattelin käyttää nuo seulaksi asti ja hyödyntää sittemmin pesurätteinä. Seuraavaksi ostan joitain parempia lakanoita. Todennäköisesti hommaan lisää Full Moonin petauspussilakanoita.
Vierailija kirjoitti:
Anttilassa oli ennen hyviä kestäviä lakanoita
Edelleen on käytössä Graniitti-Anttilasta syksyllä 1991 ostetut kaksi pussilakanaa. Niihin kuuluvat tyynyliinat on tosin jo puhki kuluneet.
Vierailija kirjoitti:
Ostinpa kierrätyskeskuksesta kaksi uudenveroista Finlaysonin pussilakanaa, joista toiseen oli vielä saman sarjan tyynyliina yht. 4,50€. Pesin kahteeen kertaan 60 asteessa ja kuivasin ulkona pakkasilmassa.
Minä ostin finlaysonin satiinituplapussilakanan ja tyynyliinat kierrätyksestä 6,5 euroa.
Mustavalkoiset.
Joku ei ollut vissiin tykännyt kuosista.
Kattelin juuri normikaupasta niitä, olivat alennuksessa 59.90, onneksi en ostanut.
Vierailija kirjoitti:
Olen ihastunut mieheen jonka tapasin reilut kolme vuotta sitten. Ihastus oli molemminpuolista mutta emme edenneet satunnaista tapailua pidemmälle suuren ikäeron vuoksi(mies nuorempi). Nyt tänä päivänäkin olemme edelleen yhteydessä ja aina kun näemme,en saa ikinä sanottua mitä ajattelen vaikka kuinka etukäteen päätän. Hän varmaan tulee aina olemaan jollain tavalla elämässäni mutta olisi aivan hirveää jos hän pitäisi minua jotenkin ”taakkana”kun joskus tunteeni tunnustaisin.
Joo, joo.
Mutta millaiset lakanat?
Nämä on ihanat. Viileät ja sileät, eikä ihan kalleimmasta päästä (vaikka joutuukin kaikki "osat" ostamaan erikseen):
https://www.stockmann.com/villa-stockmann-como-pussilakana/11795646270-…
Herkkänahkaisena en kestä mitään karheutta petivaatteissa, ja esim. Casa Stockmannin hieman edullisemmat perkaalit lähti samantien eteenpäin.
yhdenhengen on nyt pääsiäisllakanat.sulkakuvio ja koristemunia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anttilassa oli ennen hyviä kestäviä lakanoita
Edelleen on käytössä Graniitti-Anttilasta syksyllä 1991 ostetut kaksi pussilakanaa. Niihin kuuluvat tyynyliinat on tosin jo puhki kuluneet.
Mulla kans on tosi tosi vanhat anttilasta pussilakanat ja tyynyliinat vieläki käytössä, semmoset sini-valko raitaset 🙂
Vierailija kirjoitti:
Ostinpa kierrätyskeskuksesta kaksi uudenveroista Finlaysonin pussilakanaa, joista toiseen oli vielä saman sarjan tyynyliina yht. 4,50€. Pesin kahteeen kertaan 60 asteessa ja kuivasin ulkona pakkasilmassa.
Eikö ne jäätynyt tönköiksi pakkasessa?
Marimekon aluslakanoita on vaikeempi löytää kun pussilakanat ja tyynyliinat