Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskotko yliluonnollisiin ilmiöihin? Niinku kummituksiin, aaveisiin, henkiin, demoneihin...

Lissu

Uskotko siis kaikkeen yliluonnolliseen? Ja jos uskot niin miks? Itse en oo ihan varma...

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

En usko mihinkään yliluonnolliseen. Kaikelle on olemassa luonnollinen selitys, vaikka emme ymmärtäisi mikä se on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En usko mihinkään yliluonnolliseen. Kaikelle on olemassa luonnollinen selitys, vaikka emme ymmärtäisi mikä se on.

Juuri samoin ajattelen minäkin. 

Vierailija

Olen törmännyt siihen maailmaan, joten pakko uskoa.

Aina ne voi selittää hallusinaatioina. Tämäkin maailma on hallusinaatio. Mutta siellä toisessa maailmassa usein vaan käydään. Kun tullaan takaisin, niin ei ne sitten tunnu enää niin todellisilta. Sitten kun taas mennään sinne, ne tuntuvat todellisilta.

Anu

Musta olis tavallaan tosi siisti uskoa just yliluonnollisiin asioihin, mut sit kuitenkin niihin uskominen tuntuu tosi vaikeelta...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Musta olis tavallaan tosi siisti uskoa just yliluonnollisiin asioihin, mut sit kuitenkin niihin uskominen tuntuu tosi vaikeelta...

Siinä on pieni kynnys, ennenkuin pääsee sinne. Jos ylität kynnyksen kohtaat näkyjä, ääniä ja ihan uudenlaisia aistimuksia.

Vierailija

Uskon Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen. Myös tiedän että enkeleitä on olemassa, olen ainakin yhteen heistä tutustunut ihan käytännössä, koska hän pelasti minun henkeni. Lisäksi olen vakuuttunut, että saatana ja hänen demoniporukkansa huseeraa ympärillämme sen minkä ennättää. Mielihyvin siirryn aikanaan tästä ajasta iäisyyteen, tähtitarhain tuolle puolen jossa Taivas odottaa. Eli ulottuvuuksia on kaksi tai kolme kenties useampiakin. Myös tiedän, että ufot ovat totta, olen sellaisenkin jättämän jäljen nähnyt. Niin moneen tavalliselle ihmiselle yli järjen käyvään juttuun olen melko pitkän elämäni aikana törmännyt, sanotaanko että minua on siunattu tietoisuudella joka vain harvoille ja valituille annetaan. Elämä on ihanaa, kun voi jo tässä maailmassa elää vapaana ilman uskontojen ja uskomusten pakkopaitoja, avarin mielin ja avoimin silmin.

Vierailija

En usko, siitäkään huolimatta, että mulla on ollut joitain kokemuksia siitä. Olen yrittänyt selittää niitä itselleni järkevästi. Ei ole oikein onnistunut, joten olen sitten vaan antanut olla, enkä ajattele niitä sen enempää. Mitä ei ymmärrä niin sitä ei ymmärrä, ei voi mitään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on pieni kynnys, ennenkuin pääsee sinne. Jos ylität kynnyksen kohtaat näkyjä, ääniä ja ihan uudenlaisia aistimuksia.

Niin, riippuu mitä polttelee...

Onhan todella monella kokemuksia oudoista tapahtumista, mutta inhoan tuollaista jeesustelua "avaa kolmas silmäsi niin näet auroja, aaveita, mörköjä, demoneja ja naapurin penoja".

Vie takuuvarmasti sen viimeisenkin uskottavuuden kokemuksilta.

Vierailija

En usko, mutta en ole uskomattakaan. En ole koskaan törmännyt mihinkään yliluonnolliseen, mutta maailmassa on iso kasa asioita, joihin en ole koskaan törmännyt enkä tule törmäämäänkään. Maailmassa on myös iso kasa asioita, jotka ollemme hidtorian eri vaiheissa luulleet selittävämme ihan oikein, mutta sittemmin on kåynyt ilmi, että selitys olisi vain vaillinaisten havaintojen tulos. Näin tulee kåymään myös tulevaisuudessa ja uusia maailmanselityksiä, fysiikan lakeja ja kosmoksen ontologioita tulee syntymään. Minä en kuvittele tietäväni mitä, tai millaisia ne tulevat olemaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin se on. Nämä kokemukset tulevat vain, jos kutsut niitä. Eivät siis itsestään eikä kelle tahansa. Voi itse päättää, haluaako niitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noin se on. Nämä kokemukset tulevat vain, jos kutsut niitä. Eivät siis itsestään eikä kelle tahansa. Voi itse päättää, haluaako niitä.

Kilin vitut. Kyllä ihan jokainen outo kokemus, mitä on useimmille sattunut, on käynyt ihan sattumalta.

Joku sitten aina tällaisen jälkeen päättää olevansa jotenkin erikoinen ja "kutsuneensa" näitä, vaikka loppujenlopuksi on vain yksi pisara meressä.

Itselleni on käynyt todellakin outoja juttuja, ja aina randomisti. On menty johonkin paikkaan ajatuksella, että vietetään hauska ilta/tylsyyksissä käyty kuikuilemassa jotain autiotaloa kesämökillä.

Sitten taas kun on oikein vartavasten lähtenyt johonkin paikkaan, missä sanotaan kummittelevan, niin ei varmasti tasantarkkaan käy yhtään mitään.

Vierailija

Minä uskon Isään Jumalaan, Jumalan Poikaan Jeesukseen ja Pyhään Henkeen. Uskon että Jeesus Kristus syntyi Neitsyt Mariasta, kuoli ja haudattiin ja nousi kolmantena päivänä kuolleista.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat