Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pienistä vihjeistä näkee tiimiliidin olevan epäsuorasti johdon, ei oman tiiminsä, puolella

Vierailija
21.11.2023 |

Ei sano suoraan, mutta viestintä on sen sävyistä, että vika on melkeinpä asiassa kuin asiassa ainakin osittain alaisen toiminnasta johtuvaa. Samaan aikaan tiimiläisiä kannustetaan "haastamaan" ja tuomaan esiin kaikenlaista matalalla kynnyksellä. Käytännössä tämä on tietynlainen "ansa", eikä turpaansa oikeasti kannata liiemmin availla.

Kun vielä IT-alalle muodikkaaseen tapaan kommunikointi verhotaan positiiviseen tsemppikaapuun (vaikka asia oikeasti olisi negatiivinen), tulee tiimiläisille epämääräinen olo ja luottamus nakertuu. Ikään kuin tosiasioiden kohtaamista tärkeämpää olisi jonkinlaisen sumuverhon vaaliminen.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa työelämään! Toivottavasti jaksat sinnitellä tässä sirkuksessa vanhuuseläkkeelle asti. Zeppiä!

Vierailija
2/11 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko jotenkin vastakkain tiimi ja tiimin johto?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootteko jotenkin vastakkain tiimi ja tiimin johto?

Ei ollenkaan, mutta negatiivinen palaute tunnutaan tulkittavan jonkinlaiseksi yhteishengen pilaamiseksi, mikäli tiimiliidi on asiasta henkilökohtaisesti eri mieltä. Suoraan tällaista palautetta ei ole häneltä tullut, mutta se on havaittavissa ärsyyntymisenä äänensävystä, ilmeistä, vastausten sanamuodoista jne. 

Oman ongelmansa tuo, että yrityksessä on historian painolastina johtamisvajetta ja umpisurkea sisäinen viestintä. Koska tiimiliidi on ollut talossa vasta hetken, hänellä näyttää olevan vaikeuksia ymmärtää - - tai edes halua tietää -, miten tuo väistämättä heijastuu tiimin toimintaedellytyksiin. Ajatuksena tuntuu olevan, että nyt vaan katsotaan optimistisesti eteenpäin. Taustalla olevat ongelmat ei kuitenkaan sieltä mihinkään toivomalla katoa.

Vierailija
4/11 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata haksahtaa kuvittelemaan, että tiimin johtaja puolustaisi ensisijaisesti tiimiläisiään, puhumattakaan että olisi jonkinlainen "kaveri". Tiimijohtajan oma palli voi alkaa äkkiä tutista, mikäli yläpuolella ollaan tyytymättömiä. Jokainen yrittää turvata oman selustansa ja etunsa. Myös se tiimijohtaja. Valitettavasti management by perkeleestä on menty monessa paikassa nyt toiseen ääripäähän, missä hyvä yhteishenki ja työnantajaimagon vaaliminen (eli sumuverho) on ykkösprioriteetti.

Vierailija
5/11 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli ihan normaalia arkipäivää vielä silloin kun olin töissä Manpowerilla! Huono palkka, huonot työvälineet, huono työilmapiiri, paljon töitä, vähän palkkaa ja kurjat esimie...henkilöt!

Vierailija
6/11 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP ilmiannettu tiimilleen IP-osoitteen perusteella!

Vierailija
7/11 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämä on aivan kuraa. Olisipa jo eläkkeellä.

Vierailija
8/11 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan ongelman. Jos viestintäkulttuuriin kuuluu, että "kaikki pyritään sanomaan positiivisen kautta", kuulostaa suora, täysin asiallinenkin, palaute helposti tylyltä. Ikään kuin se, että asiat voi sanoa asioina ilman mitään kuorrutuksia olisi täysin vieras konsepti. Ja kun itse satun arvostamaan suoraa palautetta esihenkilöltä, tuntuu olo välillä aika vieraalta tuollaisessa tsemppikerhossa. 

Vierailija
9/11 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon joutunut uusimman tiimiläisen ja oman pomoni pomon eli firman 2. henkilön "vihan" kohteeksi. Työnsä tiimiläinen hoitaa hyvin, mutta hänellä on vapaa-aikanaan omia harrastuksia, joissa myös tämä isokiho on ollut osallisena. Mä en palkatessani tän tiimiläisen yhdessä oman pomoni kanssa tiennyt tästä kuviosta mitään. Sitä tiesikö oma pomoni en varmasti tiedä, mutta oletus on, että tässä tapauksessa naisen sanaan voi luottaa. Oman pomoni kanssa olen tullut aiemmin todella hyvin toimeen, mutta meidänkin välejä tämä on kiistänyt, koska mä olin lopullisen valinnan tekijä, kun tiimiläinen palkattiin, ja ymmärrän, että mun pomo on saanut omalta pomoltaan "paskaa niskaan". Sinänsä tässä ei pitäisi olla mitään ongelmaa, koska isokiho ja tiimiläinen ovat molemmat aikuisia ja sinkkuja, mutta ilmeisesti jostain on tullut kitkaa, jota mun pomon kanssa ei tiedetä, ilmeisesti tää tiimiläinen on kuitenkin avautunut asioista muille tiimiläisille, koska olen ymmärtänyt jotain vihjailuja rivien välistä, mutta suoraan ei voi työnulkopuolisista asioista udella.

Vierailija
10/11 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa omissa työpaikoissani on ollut selkeä hajurako rividuunarien ja esimiesvastuussa olevien välillä. Ja paska valuu aina alaspäin. Se ei ole oikein mutta on kuin luonnonlaki. 

Vierailija
11/11 |
21.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista ei vaan ole team leadiksi. Eikä kaikista alaisiksi. Vaikeaa on välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi