Työtön: kerro rehellisesti, paljonko saat käteen tukia?
Katsotaan sitten, saanko minä työtä tekemällä yhtä paljon. Ottaa pannuun, kun veljeni esim. on sellainen luuseri, että sanoo suoraan, ettei aio enää koskaan mennä töihin, kun saa tukia sen verran hyvin. Käy Virossa ostamassa lasteittain viinaa ja myy sitä eteenpäin. Sellaista yrittäjyyttä hänellä.
Kommentit (157)
Sain yksin asuessani noin 1100e/kk. Nyt palkka on 1100-1200e/kk nettona.
Saan työmarkkinatukea nettona n. 680e. Vai olisiko ollut 650... No, tuota luokkaa kuitenkin. Muita tukia en saa.
Minä saan asumistukea 500 ja työmarkkinatukea 600.
Noin 630e/kk, työmarkkinatuki jossa on korotus kahdesta lapsesta.
Mulla kyllä yksi 14-vuotias lapsi, joten ei suoraan verrainnollinen.
Mutta työmarkkinatuki 609 euroa (netto) siihen 230 euroa toimeentulotuki, lapsilisä yksihuoltaja korotuksen kanssa 155 euroa, elatustuki 144 euroa, asumistuki 450 euroa.
Lisäksi ilmainen terveydenhoito ja reseptilääkeet, sähkölasku, kotivakuutus ja lapsen harrastetuki (nyt en sitä muista tarkalleen, mutta parisataa vuodessa). Tarpeelliset kodinkoneet ja kalusteet saisin, muttei ole ollut tarvetta.
Eli pienipalkkaisena työssäkäyvänä menee varmaan kuta kuinkin samoihin? Lisäksi täytyy muistaa, että työssäkäynnistä kertyy joitan kuluja. Esim. vaatteet pitää olla paremmassa kuosissa kuin näin kotona ollessa.
Pärjäilen nyt ihan hyvin ja minulla on aikaa vastavuoroiselle naapuriavulle. Katson vaikka jonkun koiraa pari päivää, niin tuo viinipullon, juustoja jne matkalta.
Ennen mitään menoja noin 800€. Työmarkkinatuki ja asumistuki.
Ansiosidonnaista nettona vähän alle 1100 euroa, ei muita tukia.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:04"]
Ansiosidonnaista nettona vähän alle 1100 euroa, ei muita tukia.
[/quote]
Siis tuo on nyt korotettu ansiosidonnainen, jota saan 90 päivää. Sitten ansiosidonnaista tullee alle tonnin nettona, muita tukia en saa sittenkään.
Ohimennen, miksi työttömät aika harvoin (tässäkin ketjussa muutama) ei mainitse asumistuesta mitään? Jos sellaista saa, niin sehän on tukea ja nimenomaan työttömyydestä johtuvaa tukea tässä tapauksessa, koska työttömän tukien ollessa matalat niin hän on oikeutettu myös siihen että yhteiskunta kustantaa hänen asumisensa. Töissäkäyvähä maksaa asumisensa pääsääntöisesti itse.
Vajaa 500 e.Ei mitään muita tukia.Kade?
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:08"]Ohimennen, miksi työttömät aika harvoin (tässäkin ketjussa muutama) ei mainitse asumistuesta mitään? Jos sellaista saa, niin sehän on tukea ja nimenomaan työttömyydestä johtuvaa tukea tässä tapauksessa, koska työttömän tukien ollessa matalat niin hän on oikeutettu myös siihen että yhteiskunta kustantaa hänen asumisensa. Töissäkäyvähä maksaa asumisensa pääsääntöisesti itse.
[/quote]
Minä olen tuo alle 500 e ja itse kuten moni muukin sanoo,että ei saa muita tukia.Get it?
Peruspäiväraha on semmoisen 524€/kk.
Varmaan saat enemmän palkkaa mitä minä työttömänä tukia.
Kuukaudesta riippuen noin 1400-1500 euroa käteen. Ansiosidonnainen, ei korotuksia, ei lapsia. Eikä tietenkään mitään asumistukia tuohon päälle.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:09"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:08"]Ohimennen, miksi työttömät aika harvoin (tässäkin ketjussa muutama) ei mainitse asumistuesta mitään? Jos sellaista saa, niin sehän on tukea ja nimenomaan työttömyydestä johtuvaa tukea tässä tapauksessa, koska työttömän tukien ollessa matalat niin hän on oikeutettu myös siihen että yhteiskunta kustantaa hänen asumisensa. Töissäkäyvähä maksaa asumisensa pääsääntöisesti itse. [/quote] Minä olen tuo alle 500 e ja itse kuten moni muukin sanoo,että ei saa muita tukia.Get it?
[/quote]
No jos olet maininnut että et saa mitään muuta tukea tai asumistukea, niin luuletko että viittasin sinuun? Get it? Ei ihme että olet työttömänä jos ymmärrys on tätä luokkaa.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:08"]
Ohimennen, miksi työttömät aika harvoin (tässäkin ketjussa muutama) ei mainitse asumistuesta mitään? Jos sellaista saa, niin sehän on tukea ja nimenomaan työttömyydestä johtuvaa tukea tässä tapauksessa, koska työttömän tukien ollessa matalat niin hän on oikeutettu myös siihen että yhteiskunta kustantaa hänen asumisensa. Töissäkäyvähä maksaa asumisensa pääsääntöisesti itse.
[/quote]
No tässähän on selvästi moni sanonut, että "ei muita tukia" ja sitten on taas asumistuki mainittu jos sitä saa.
1400€ nettona ja siinä on kahdesta lapsesta korotus. Emme saa asumistukea tai muutakaan.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:11"]
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 11:08"]
[/quote]
No tässähän on selvästi moni sanonut, että "ei muita tukia" ja sitten on taas asumistuki mainittu jos sitä saa.
[/quote]
Niin on mutta niin kuin sanoin, tässäkin ketjussa on muutama jotka eivät ole maininnut ei muita tukia tai sanallakaa asumistuesta. Kyllä näet itsekin että ketjussa on tällaisia vastauksia niin miksi minun tulee toistaa itseäni. En edelleenkään viittaa niihin, jotka ovat maininneet että ei muita tukia. Miksi tätä on niin vaikea käsittää.
jotain 900€/kk kaikki ynnättynä, sähkölaskuja ja kotivakuutusta ei tarvi itse maksaa.
Nettona ansiosidonnaist 1800€/kk. En muuta.
520e/kk nettoan, jos sitä kadehdit niin sitte itselläsi ei kyllä mene hyvin...