Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkä ja lihaksikas vartalo, jykevä leuka - miesten ulkonäköpaineet HS 18.3.

Vierailija
18.03.2022 |

"Pitkä ja lihaksikas vartalo, jykevä leuka, etenkin rintakehän ja hartioiden alue miehekkään vahva. Tuuheat hiukset, ja sopivasti karvaa kehon oikeissa kohdissa. Suuri rakastaja, joka jyhkeällä varustuksellaan tyydyttää kumppaninsa."
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008579928.html

Pitäisikö miesten ulkonäköpaineista puhua enemmän? Missä, mikä olisi se foorumi tai paikka?

Kommentit (383)

Vierailija
81/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on ihan hirveän vaikea käsittää, että miksi tällaisia asioita toitotetaan faktana samalla, kun miljoonat naiset päiväuneilee Timothy Chalametin ja Benedict Cumberbatchin näköisistä miehistä. Ihan niin kuin naisilla olisi vain yksi ainoa miesmaku, ja se on GigaChad (saa googlettaa jos kaipaa nauruja). Mulla itsellänikin miesmaku vaihtelee, ja siltikin, ulkonäkö voi korkeintaan herättää kiinnostuksen ja sen jälkeen pitää suusta tulla jotakin mua miellyttävää tai matkani jatkuu. Ulkonäölle annetaan ihan liian iso painoarvo nyky-yhteiskunnassa, ja se on sääli.

On toki erilaisia makuja, mutta esim. Tinderissä matchit kasaantuvat melkein kokonaan vain 10 prosentille miehistä. Isossa kuvassa tietyt ulkoiset piirteet tekevät miehestä halutun, vähemmän halutun tai täyden jopa hylkiön. 

Kun mainitset Chalametin, niin ei se, että (nuoret?) naiset päiväuneilevat hänestä, viittaa mitenkään siihen, että ulkonäöllä ei olisi isoa painoarvoa. Hän ei ole chad-tyyppiä, mutta hänellä on veistokselliset kasvot. Jos ei ole pitkä ja miehinen, niin pitää olla poikkeuksellisen komeat kasvonpiirteet, jotta voi olla "halutuin poikamies" tai palstakielellä YTM, ja Chalamet on tuosta esimerkki. Noissa ominaisuuslistauksissa pitää muistaa, että kasvonpiirteiden painoarvo on ulkonäössä todella suuri myös miesten, vaikkei ehkä ihan yhtä suuri kuin naisten kohdalla.

Ja miten Cumberbatch sopii tähän?

Ja jos tehdään tutkimus niin rajatulla porukalla kuin naisilla, jotka ovat Tinderissä, saadaan väkisinkin aikaan virheellisiä yleistyksiä.

Vierailija
82/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksu mies ei ota ulkonäköpaineita. Niitä lietsovat markkinat, jotka haluavat myydä miehille kosmetiikkaa, vaatteita ja liikuntapalveluita, jopa kauneusleikkauksia.

Myöskään fiksut naiset eivät ota ulkonäköpaineita ja käytä rahaa turhaan ulkonäkönsä kohentamiseen.

Terveet elämäntavat ja asiallinen pukeutuminen riittää sekä miehille että naisille.

Niin. Vaikka helpommin tuo on sanottu kuin tehty. Itseäni pituusrajoitteisena (alle 169 cm) ja kaljuuntuvana miehenä on monesti kummeksuyttanut se miten verraten alkukantaisia odotuksia ja vaatimuksia siihen millainen miehen tulisi ja pitäisi olla kohtaa vuodesta toiseen. En syytä tai moite tästä nyt ketään sen enempää kunhan vain kummeksun ja ihmettelen.

Fiksu nainen arvostaa miehen luonnetta yli kaiken. Itsensä kehittämiseen kannattaa miehen keskittyä. Ystävälliselle, muita arvostavalle ja hyvin käyttäytyvälle miehelle riittää sekä kavereita että naisseuraa.

Niin mutta täälläkin moni nainen sanoin Bachelorista, ettei kelpuuttaisi häntä koska ei ole tarpeeksi komea! Naiset on pinnallisia.

Ehkä tarkoittaa, ettei ole heidän silmäänsä tarpeeksi komea, eli ei ole heidän miestyyppiään. Samat naiset saattaisivat kiinnostua miehestä, joka ei ole monen muun mielestä läheskään yhtä komea kuin tämä bachelor. Nää on aina makuasioita. Ei ole olemassa yhtäkään miestä eikä yhtäkään naista naista, jota kaikki pitäisivät viehättävänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jykevä leuka 🤣

Väitätkö itse että tuo ei olisi viehättävä geneettinen piirre verrattuna Hjallis Harkimon leukaan?

Helppo naureskella kun on itse valitsijan roolissa.

Jokikinen on valitsijan roolissa omalla kohdallaan, paitsi epätoivoiset kenet vain ja kaikki kelpuuttavat u l i t.

Vierailija
84/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksu mies ei ota ulkonäköpaineita. Niitä lietsovat markkinat, jotka haluavat myydä miehille kosmetiikkaa, vaatteita ja liikuntapalveluita, jopa kauneusleikkauksia.

Myöskään fiksut naiset eivät ota ulkonäköpaineita ja käytä rahaa turhaan ulkonäkönsä kohentamiseen.

Terveet elämäntavat ja asiallinen pukeutuminen riittää sekä miehille että naisille.

Niin. Vaikka helpommin tuo on sanottu kuin tehty. Itseäni pituusrajoitteisena (alle 169 cm) ja kaljuuntuvana miehenä on monesti kummeksuyttanut se miten verraten alkukantaisia odotuksia ja vaatimuksia siihen millainen miehen tulisi ja pitäisi olla kohtaa vuodesta toiseen. En syytä tai moite tästä nyt ketään sen enempää kunhan vain kummeksun ja ihmettelen.

Olen itse vielä sentin tai pari lyhyempi, enkä ole oikeastaan kohdannut minkäänlaisia alkukantaisia odotuksia ja vaatimuksia naisilta. Jos heillä on sellaisia ollut, ne eivät ainakaan ole itseäni haitanneet. 

Samanpituinen kaverini oli nuorena todellinen naistenmies, kunnes vakiintui. Hän totesikin minulle, että komeat miehet saavat USEIN naisia, mutta puhumalla saa AINA naisia.

Vierailija
85/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi saada taas etusivulle niitä ketjuja, joissa sai kertoa omaan silmään seksikkäimmän miesjulkkiksen :D Kaikille on ottajansa. Mun silmissä täydellinen ulkonäkö on Jack Blackilla.

Vierailija
86/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun on ihan hirveän vaikea käsittää, että miksi tällaisia asioita toitotetaan faktana samalla, kun miljoonat naiset päiväuneilee Timothy Chalametin ja Benedict Cumberbatchin näköisistä miehistä. Ihan niin kuin naisilla olisi vain yksi ainoa miesmaku, ja se on GigaChad (saa googlettaa jos kaipaa nauruja). Mulla itsellänikin miesmaku vaihtelee, ja siltikin, ulkonäkö voi korkeintaan herättää kiinnostuksen ja sen jälkeen pitää suusta tulla jotakin mua miellyttävää tai matkani jatkuu. Ulkonäölle annetaan ihan liian iso painoarvo nyky-yhteiskunnassa, ja se on sääli.

On toki erilaisia makuja, mutta esim. Tinderissä matchit kasaantuvat melkein kokonaan vain 10 prosentille miehistä. Isossa kuvassa tietyt ulkoiset piirteet tekevät miehestä halutun, vähemmän halutun tai täyden jopa hylkiön. 

Kun mainitset Chalametin, niin ei se, että (nuoret?) naiset päiväuneilevat hänestä, viittaa mitenkään siihen, että ulkonäöllä ei olisi isoa painoarvoa. Hän ei ole chad-tyyppiä, mutta hänellä on veistokselliset kasvot. Jos ei ole pitkä ja miehinen, niin pitää olla poikkeuksellisen komeat kasvonpiirteet, jotta voi olla "halutuin poikamies" tai palstakielellä YTM, ja Chalamet on tuosta esimerkki. Noissa ominaisuuslistauksissa pitää muistaa, että kasvonpiirteiden painoarvo on ulkonäössä todella suuri myös miesten, vaikkei ehkä ihan yhtä suuri kuin naisten kohdalla.

Tinderissä miehistä on niin valtava yliedustus, että jo tilastollisen todennäköisyyden perusteella suurin osa miehistä ei löydä sieltä kumppania.

Vierailija
87/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on täyttä paskaa. Terveet elämäntavat tai pukeutuminen ei riitä mihinkään, jos mies on lyhyt ja tavallinen kasvoiltaan. Kaikki perustuu nykyään haluttavuuteen, muu on toissijaista. Ja haluttavuudella ei tarkoiteta mitään siistejä vaatteita tai herrasmieskäytöstä.

Ohiksena lisäisin tuohon kyllä miellyttävän luonteen siistin ulkomuodon ja asiallisen käytöksen lisäksi. Pätee varmasti kumpaankin sukupuoleen, vaikka olisikin tavalliset kasvot. Pidemmän päälle ihmisiä kiinnostaa kaikista eniten kuinka he tulevat kohdelluksi.

(ps. voit miettiä että miltä tuntuu toisesta kun hänen puheensa tuomitaan paskaksi - siitä tämä vastauksenikin kumpusi, että miellyttävä käytös toden totta on ratkaiseva tekijä)

Vierailija
88/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tinderissä miehistä on niin valtava yliedustus, että jo tilastollisen todennäköisyyden perusteella suurin osa miehistä ei löydä sieltä kumppania.

Mua tympii Tinderiin vetoamisessa se, että siellä kirjaimellisesti valitaan ulkonäön perusteella ja tämä sitten yleistetään yleismaailmalliseksi "naisten kriteeristöksi". Tinderissä voi hyvinkin olla, että kuoritaan kerma päältä, mutta sen ulkopuolella pariutuu hyvällä menestyksellä ihan kaiken näköisiä miehiä. Ja tosiaan, Tinderissä on valtavasti enemmän miehiä kuin naisia, joten se vääristää tilastot. Jos asetelma olisi toisin päin, myös naisista valittaisiin se "paras 10 %". Tapahtuu sitä jossakin määrin varmasti jo nyt.

Ja muutenkin. Jokaisella saa olla omat mieltymykset (eikä niille edes mahda mitään) ja sen lisäksi ihan millaiset tahansa kriteerit, kuinka tahansa epärealistiset myös.

Fakta kuitenkin on, että menee mihin tahansa Prismaan torstaina klo 17:30 niin näkee, että ihan kaiken näköiset ja kokoiset miehetkin on pariutuneet.

Vierailija
89/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laatikkoleuka mainittu, eteenpäin on menty!

llmeisesti tärkeä asia homomiehille. 

Oletin aina, että palstalla uiiiiikuttavat ovat heteromiehiä, mutta eihän sitä koskaan tiedä. 

Miesten seksipuuhat tuntuvat kiinnostavan hämmentävän monia heistä - lähes päivittäin. 

Vierailija
90/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän tämä juttu on ja nämä markkinathan määrittelee ihmisten mielipiteitä (ainakin lampailla) ja naistenkin mieltymykset miesten suhteen. Lisäksi monet naiset on laumasieluisia ja oppii omaamaan samoja mieltymyksiä kollektiivissa. Tämä näkee mm siinä miten suominaisten mieltymykset samoja (tumma, pitkä, lääkäri)

Vierailija
91/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän tämä juttu on ja nämä markkinathan määrittelee ihmisten mielipiteitä (ainakin lampailla) ja naistenkin mieltymykset miesten suhteen. Lisäksi monet naiset on laumasieluisia ja oppii omaamaan samoja mieltymyksiä kollektiivissa. Tämä näkee mm siinä miten suominaisten mieltymykset samoja (tumma, pitkä, lääkäri)

Ok, miten tuo on vaikuttanut omaan toimintaasi tai toiveisiisi?

Vierailija
92/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi saada taas etusivulle niitä ketjuja, joissa sai kertoa omaan silmään seksikkäimmän miesjulkkiksen :D Kaikille on ottajansa. Mun silmissä täydellinen ulkonäkö on Jack Blackilla.

Kaikille ei todellakaan ole ottajia (valinnanvaraa) tai edes yhtä ottajaa (ei auta yksipuolinen tyytyminen).

Vierailija
93/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella kaunis nainen. Entisistä poikaystävistäni yksi oli alle 170cm, yksi kalju, yksi ruumiinrakenteeltaan pyöreä.

Jokaista yhdisti pilke silmäkulmassa, huumorintaju, kyky keskustella ja pehmeä mutta luja itsevarmuus ja karisma.

Thats that.

Vierailija
94/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäköpaineet kuuluvat miehille, jos naisillekin. Miksi vain naisten pitäisi näyttää hyvältä? Jos naisilta vaaditaan, vaaditaan myös miehiltä.

Tämähän se. Aika usein nuo ulkonäköpaineista valittavat miehet taitavat olla niitä, jotka eivät ole valmiita tekemään oman ulkonäkönsä eteen yhtään mitään, ja sitten yrittävät vain parhaimman näköisiä naisia. Eipä se mikään ihme jos tuntuu ettei kelpaa.

Vierailija
95/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se olisi hyvä alku, että muijat myöntäisivät, että miehillä on ulkonäköpaineita ja että muijat voisivat opetella päästä eroon omasta sairaasta pinnallisuudestaan.

Se olisi hyvä alku.

Vierailija
96/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, miten tuo on vaikuttanut omaan toimintaasi tai toiveisiisi?

Minkäs niille markkinoille ja aivopesulle ja mielipide vaikuttamiselle mitään voinut? Pitää vaan löytää sopiva kumppani, jolla tietoisuus on riittävällä tasolla eikä oo markkinavoimien alainen. Itte oon vähän myöhään syttynyt naisen hakuun (olen mies) niin en sen enempää tiedä naisten kollektiivistä kuin että semmoinenkin on ja ryhmäpaine sekä vaikuttaminen. Yleistykset, ryhmäänkuuluminen, lokeroituminen, sukupuoliroolit jne vaikuttaa ja yllättävän samanlaisia ihmiset ovat.

Vierailija
97/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis. Onkohan oikeasti olemassa Suomessa missään sellausta paikkaa, jossa tilanne olisi toisinpäin? - Ei äkkiseltään tule mieleeni. Ja vaikka nykyisin sekä nainen että mies voivat olla aloitteen tekijöinä (tai olla tekemättä), niin edelleen on naisia (ja varmaan myös miehiä) joiden mielestä ensimmäiseen aloitteen tekijän tulsi olla syystä tai toisesta aina mies.  

Vierailija
98/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Kuinkahan monta vuotta tuota on nyt hoettu? Joka tapauksessa useita. Siis useita vuosia. Tällä palstalla on ihmisiä, jotka ovat käyttäneet vuosia sen jankuttamiseen, kuinka vain x % miehistä herättää Tinderissä naisten kiinnostuksen. Silti he ovat siellä edelleen. Ymmärrykseni ei kerta kaikkiaan riitä. Mitä ihmettä he odottavat tapahtuvan?

Ihmisillä on usein tapana elätellä toiveita ja lyödä päätään seinään? Ei siinä varmaan sen kummemasta ole kyse. Mutta kyllähän Tinderistä aika monet lähtee juuri sen takia, että ei tule niitä matcheja, saati sitten deittejä. Samoja deittailuun liittyviä ongelmia on muuallakin, vaikka Tinder on siitä äärimmäinen esimerkki.

Vierailija
99/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se olisi hyvä alku, että muijat myöntäisivät, että miehillä on ulkonäköpaineita ja että muijat voisivat opetella päästä eroon omasta sairaasta pinnallisuudestaan.

Se olisi hyvä alku.

Mitähän helvettiä tämäkin kommentti tarkottaa. Ketä "muijia" tarkotat? Kaikkia suomalaisia naisia vaiko vaan vauva-palstan käyttäjiä.

Hämmentävää.

Vierailija
100/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi miehet eivät vaadi naisilta mitään, onneksi naisilla ei ole ulkonäköoaineita- kunhan olet nuori, kaunis ja hoikka, niin voit olla mitä vaan.

Ilmeisesti mistään miesten ongelmasta ei voi puhua ilman, että siihen tullaan kommentoimaan ”mutta kun naisillakin on sama ongelma”? Vähän narsistista, eikö?

Eikö kaikkiin naisia koskeviin tasa-arvokysymyksiin muka tulla inisemään että kyllä miehilläkin on vaikeaa?