Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitkä ja lihaksikas vartalo, jykevä leuka - miesten ulkonäköpaineet HS 18.3.

Vierailija
18.03.2022 |

"Pitkä ja lihaksikas vartalo, jykevä leuka, etenkin rintakehän ja hartioiden alue miehekkään vahva. Tuuheat hiukset, ja sopivasti karvaa kehon oikeissa kohdissa. Suuri rakastaja, joka jyhkeällä varustuksellaan tyydyttää kumppaninsa."
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008579928.html

Pitäisikö miesten ulkonäköpaineista puhua enemmän? Missä, mikä olisi se foorumi tai paikka?

Kommentit (383)

Vierailija
61/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskoisin, että nämä mainitut ulkonäkökriteerit ovat täysin miesten keksimiä. Vähän samalla lailla kuin naiset luulevat, että mies haluaa mallivartaloisen luonnonkauniin "naapurintytön", joka on oikeasti kaukana naapurintytöstä. Itse olen kaiketi ihan ok-näköinen, kun miehet ihastuvat ulkonäkööni. Ne miehet, joihin olen itse ihastunut takaisin, ovat toki olleet silmääni miellyttäviä, mutta eivät pitkiä, lihaksikkaita laatikkoleukoja. Yhdellä oli aika pieni varustus, toinen oli alle 170 cm jne. Nämä eivät haitanneet sitten yhtään eivätkä estäneet ihastumista. Kuten joku toinenkin tässä ketjussa kirjoitti, näitä miehiä kuitenkin yhdisti itseluottamus. He eivät olleet uhriutuneet näistä "vioistaan" vaan olivat niistä huolimatta itsevarmoja, mukavia ja ystävällisiä, eivätkä katkeria takertujia.

Eipä se itsevarmuuskaan ihan itsestään kyllä tule. En tiedä miten joillain on niin rautainen itseluottamus ja toisilla taas ei ole. Itsekin kuulun näihin jälkimmäisiin ja jos jonkun miehen mielenkiinto minua kohtaan hiipuu, kuvittelen sen aina johtuvan jostain ulkonäkööni liittyvistä seikoista, jotka siis aiheuttavat tätä itsevarmuuden puutetta. Olen kuitenkin pyrkinyt olemaan näyttämättä näitä puutteita miehille, koska tiedän niiden olevan turn-off.

Aihetta on kyllä tutkittu, joten on minusta raukkamaista (naisille tyypillistä) yrittää kääntää tätä miesten omaksi syyksi.

Olisiko sinulla väitteesi tueksi kertoa muutama sitä tukeva tutkimus?

Vierailija
62/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on taas jotain peräkammarin poikien ruikutusta. Olen reilut 170 cm pitkä. Naama on mitä on. Salilla käynyt koko elämäni aikana maksimissan 20 kertaa. Silti ei ole tarvinnut olla yksin. Kyllä se on enemmän omasta asenteesta ja tavoista kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkonäköpaineet kuuluvat miehille, jos naisillekin. Miksi vain naisten pitäisi näyttää hyvältä? Jos naisilta vaaditaan, vaaditaan myös miehiltä.

Vierailija
64/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on ihan hirveän vaikea käsittää, että miksi tällaisia asioita toitotetaan faktana samalla, kun miljoonat naiset päiväuneilee Timothy Chalametin ja Benedict Cumberbatchin näköisistä miehistä. Ihan niin kuin naisilla olisi vain yksi ainoa miesmaku, ja se on GigaChad (saa googlettaa jos kaipaa nauruja). Mulla itsellänikin miesmaku vaihtelee, ja siltikin, ulkonäkö voi korkeintaan herättää kiinnostuksen ja sen jälkeen pitää suusta tulla jotakin mua miellyttävää tai matkani jatkuu. Ulkonäölle annetaan ihan liian iso painoarvo nyky-yhteiskunnassa, ja se on sääli.

Vierailija
65/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista voin tinkiä mutta pituudesta en. Jopa pieni ylipaino ok jos samalla harteikas ja edes jonkun verran treenattu. Kasvot ihan yksilökohtainen asia, ei voi yleisesti vaatia mitään. Mutta vähintään 185cm oltava, en vain 174cm naisena oikein syty ellei mies ole selvästi pitempi. 185-190cm oikein ihana!

N26

Vierailija
66/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten pitäisi keskittyä henkisiin puoliin PALJON PALJON PALJON enemmän kuin ulkonäköönsä. Ei ulkonäöllä tee mitään jos päässä on vaan sahanpurua.

Vierailija
67/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksu mies ei ota ulkonäköpaineita. Niitä lietsovat markkinat, jotka haluavat myydä miehille kosmetiikkaa, vaatteita ja liikuntapalveluita, jopa kauneusleikkauksia.

Myöskään fiksut naiset eivät ota ulkonäköpaineita ja käytä rahaa turhaan ulkonäkönsä kohentamiseen.

Terveet elämäntavat ja asiallinen pukeutuminen riittää sekä miehille että naisille.

Niin. Vaikka helpommin tuo on sanottu kuin tehty. Itseäni pituusrajoitteisena (alle 169 cm) ja kaljuuntuvana miehenä on monesti kummeksuyttanut se miten verraten alkukantaisia odotuksia ja vaatimuksia siihen millainen miehen tulisi ja pitäisi olla kohtaa vuodesta toiseen. En syytä tai moite tästä nyt ketään sen enempää kunhan vain kummeksun ja ihmettelen.

Fiksu nainen arvostaa miehen luonnetta yli kaiken. Itsensä kehittämiseen kannattaa miehen keskittyä. Ystävälliselle, muita arvostavalle ja hyvin käyttäytyvälle miehelle riittää sekä kavereita että naisseuraa.

Kiitos. Kavereita ja ystäviä minulla on ilokseni ja onnekseni sekä miehiä että naisia mutta parisuhteeseen asti en ole päässyt (tai joutunut). - Ja toiseksi. en vähättelisi ulkonäön tai ehkä yleisemmin olemuksen merkitystä Se kun on usein ensimmäinen asia, johon kiinnitämme huomiota kun toisen kohtaamme. Luonne ja käyttäytyminen paljastuvat sitten vasta myöhemmin.

Kyllä ihmisen luonteesta melko paljon näkee ensimmäisen 10 sekunnin sisällä tapaamisesta. Kehonkieli kertoo todella paljon: ryhti, katsekontakti, tapa kätellä, ilmeet ja mikroilmeet, tapa käyttää ääntä, sanavalinnat jne. jne. jne. Moni ei osaa tietoisesti tulkita näitä signaaleja, mutta alitajunta tulkitsee ne silti, ja tulkinnat vaikuttavat siihen kuka koetaan viehättävänä.

Minä olen kaksi kertaa ollut treffeillä itseni mittaisen miehen kanssa (n. 165 cm). Toinen häpesi itseään ja käyttäytyi ivallisesti. Toisella oli vahva itseluottamus, ja tämä näkyi myös käytöksessä. Tähän jälkimmäiseen rakastuin palavasti! 

Mitä enemmän ns. "rajoitteita" miehellä on ulkoisesti, sitä viehättävämpää itseluottamus itse asiassa on. Jos on supermallin näköinen mies, hyvä itseluottamus tulee ikään kuin annettuna, tai niin tulee ainakin helposti olettaneeksi. Jos taas on lyhyt ja kalju ja muutenkin ihanteesta poikkeava, mutta on silti itseluottamukseltaan terve, niin se tekee ainakin minuun suuren vaikutuksen. Sellainen mies on todennäköisemmin joutunut haastamaan itseään ja työskentelemään itseluottamuksensa eteen, ja vielä onnistunut voittamaan haasteet! Tämä on todella viehättävä piirre ihmisessä

Tämä on tosi monimutkainen juttu. Näytät tuossa myöntävän, että ihmisiä kohdellaan aivan eri tavalla ulkonäön takia. Koetko olevasi poikkeus tähän vai ikään kuin palkitset miehen siitä, että syrjinnästä ja kiusaamisesta huolimatta jaksaa pitää asiakaspalveluroolia yllä? Onhan se tietysti tavallaan hienoa ja antaa miehestä tottelevaisen kuvan; tätä miestä saa potkia päähän ja hän ei silti muutu vaaralliseksi.  Näytät tuossa sanovan, että ihanteesta poikkeavan miehen pitäisi ammentaa se itseluottamus ja hyvä olo ikään kuin tyhjästä varsinkin huomioiden sen, että kovin moni nainen ei ajattele asiasta noin. Eivät naiset Tinderissä pysähdy miettimään miehen itseluottamusta, vaan hiusrajaa, pituutta, hartioita ja naamaa ja osa naisista kokee loukkaavaksi sen, että vaatimattoman näköinen mies on itsevarma ja flirtti. 

Näen myös positiivisen puolen tuossa, mitä sanoit. 

Vierailija
68/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miestissi johtuu reilusta ylipaknosta, mikä puolestaan on ihan oma valinta. Menköön salille, jos haluaa voimakkaan näköisen vartalon. Kullin koolle nyr ei voi mitään, joten turha siitä on paineita ottaa.

Et taida tietää paljon gynekomastiasta. Se on se korrekti nimitys asialle. 

Vierailija
69/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miestissi johtuu reilusta ylipaknosta, mikä puolestaan on ihan oma valinta. Menköön salille, jos haluaa voimakkaan näköisen vartalon. Kullin koolle nyr ei voi mitään, joten turha siitä on paineita ottaa.

Et taida tietää paljon gynekomastiasta. Se on se korrekti nimitys asialle. 

Mun toka poikaystävä "kärsi" tästä. Oli tosi laiha (kylkiluut näkyi) mutta oli silti ihan kunnon rinnat. Ei ne tahtia haitannut, ihan tuosta vaan oli ilman paitaa rannallakin ja näin. Suhde muuten kaatui siihen, että petti mua toisen naisen kanssa, eli en ollut ainoa, jota se ei häirinnyt millään lailla...

Vierailija
70/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksu mies ei ota ulkonäköpaineita. Niitä lietsovat markkinat, jotka haluavat myydä miehille kosmetiikkaa, vaatteita ja liikuntapalveluita, jopa kauneusleikkauksia.

Myöskään fiksut naiset eivät ota ulkonäköpaineita ja käytä rahaa turhaan ulkonäkönsä kohentamiseen.

Terveet elämäntavat ja asiallinen pukeutuminen riittää sekä miehille että naisille.

Niin. Vaikka helpommin tuo on sanottu kuin tehty. Itseäni pituusrajoitteisena (alle 169 cm) ja kaljuuntuvana miehenä on monesti kummeksuyttanut se miten verraten alkukantaisia odotuksia ja vaatimuksia siihen millainen miehen tulisi ja pitäisi olla kohtaa vuodesta toiseen. En syytä tai moite tästä nyt ketään sen enempää kunhan vain kummeksun ja ihmettelen.

Fiksu nainen arvostaa miehen luonnetta yli kaiken. Itsensä kehittämiseen kannattaa miehen keskittyä. Ystävälliselle, muita arvostavalle ja hyvin käyttäytyvälle miehelle riittää sekä kavereita että naisseuraa.

Kiitos. Kavereita ja ystäviä minulla on ilokseni ja onnekseni sekä miehiä että naisia mutta parisuhteeseen asti en ole päässyt (tai joutunut). - Ja toiseksi. en vähättelisi ulkonäön tai ehkä yleisemmin olemuksen merkitystä Se kun on usein ensimmäinen asia, johon kiinnitämme huomiota kun toisen kohtaamme. Luonne ja käyttäytyminen paljastuvat sitten vasta myöhemmin.

Kyllä ihmisen luonteesta melko paljon näkee ensimmäisen 10 sekunnin sisällä tapaamisesta. Kehonkieli kertoo todella paljon: ryhti, katsekontakti, tapa kätellä, ilmeet ja mikroilmeet, tapa käyttää ääntä, sanavalinnat jne. jne. jne. Moni ei osaa tietoisesti tulkita näitä signaaleja, mutta alitajunta tulkitsee ne silti, ja tulkinnat vaikuttavat siihen kuka koetaan viehättävänä.

Minä olen kaksi kertaa ollut treffeillä itseni mittaisen miehen kanssa (n. 165 cm). Toinen häpesi itseään ja käyttäytyi ivallisesti. Toisella oli vahva itseluottamus, ja tämä näkyi myös käytöksessä. Tähän jälkimmäiseen rakastuin palavasti! 

Mitä enemmän ns. "rajoitteita" miehellä on ulkoisesti, sitä viehättävämpää itseluottamus itse asiassa on. Jos on supermallin näköinen mies, hyvä itseluottamus tulee ikään kuin annettuna, tai niin tulee ainakin helposti olettaneeksi. Jos taas on lyhyt ja kalju ja muutenkin ihanteesta poikkeava, mutta on silti itseluottamukseltaan terve, niin se tekee ainakin minuun suuren vaikutuksen. Sellainen mies on todennäköisemmin joutunut haastamaan itseään ja työskentelemään itseluottamuksensa eteen, ja vielä onnistunut voittamaan haasteet! Tämä on todella viehättävä piirre ihmisessä

Tämä on tosi monimutkainen juttu. Näytät tuossa myöntävän, että ihmisiä kohdellaan aivan eri tavalla ulkonäön takia. Koetko olevasi poikkeus tähän vai ikään kuin palkitset miehen siitä, että syrjinnästä ja kiusaamisesta huolimatta jaksaa pitää asiakaspalveluroolia yllä? Onhan se tietysti tavallaan hienoa ja antaa miehestä tottelevaisen kuvan; tätä miestä saa potkia päähän ja hän ei silti muutu vaaralliseksi.  Näytät tuossa sanovan, että ihanteesta poikkeavan miehen pitäisi ammentaa se itseluottamus ja hyvä olo ikään kuin tyhjästä varsinkin huomioiden sen, että kovin moni nainen ei ajattele asiasta noin. Eivät naiset Tinderissä pysähdy miettimään miehen itseluottamusta, vaan hiusrajaa, pituutta, hartioita ja naamaa ja osa naisista kokee loukkaavaksi sen, että vaatimattoman näköinen mies on itsevarma ja flirtti. 

Näen myös positiivisen puolen tuossa, mitä sanoit. 

En osaa kuvitella epäkiinnostavampaa miestä kuin tuon kommentin kirjoittaja, näytti miltä tahansa.

Vierailija
71/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on täyttä paskaa. Terveet elämäntavat tai pukeutuminen ei riitä mihinkään, jos mies on lyhyt ja tavallinen kasvoiltaan. Kaikki perustuu nykyään haluttavuuteen, muu on toissijaista. Ja haluttavuudella ei tarkoiteta mitään siistejä vaatteita tai herrasmieskäytöstä.

Vierailija
72/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista voin tinkiä mutta pituudesta en. Jopa pieni ylipaino ok jos samalla harteikas ja edes jonkun verran treenattu. Kasvot ihan yksilökohtainen asia, ei voi yleisesti vaatia mitään. Mutta vähintään 185cm oltava, en vain 174cm naisena oikein syty ellei mies ole selvästi pitempi. 185-190cm oikein ihana!

N26

Ka saimme keskusteluumme mukaan oikean lumihiutaleen joka haluaa mieheltään jotain sellaista, jota syystä tai toisesta hyvin moni muukin nainen. Tai vain yleisemmin ei miehen pituudella väljä kunhan on naista pidempi. - Mutta saattaahan se olla myös niin, että moni mieskin haluaa kumppanikseen itseään lyhyemmän. Niin tai näin niin tämä nyt vain tuppaa arkihavaintojen perusteella yleisin näky. Vai kuinka monta paria tai pari oletettua olet vaikka tänään nähnyt, joissa mies on kumppaniaan (naista) huomattavasti lyhyempi?

Ei kai tässä sinänsä mitään pahaa ole mutta "normaalipituista" lyhyempänä miehenä tiedän, että tein mitä tahansa, niin olen heikommassa asemassa löytää ja saada itselleni kumppani itseäni lyhyemmistä tai pidemmistä naisista kuin miehet, jotka ovat minua -"normaalia lyhyempää"- pidempiä. 

Vierailija
73/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jykevä leuka 🤣

Väitätkö itse että tuo ei olisi viehättävä geneettinen piirre verrattuna Hjallis Harkimon leukaan?

Helppo naureskella kun on itse valitsijan roolissa.

Onko se Hjalliksen leuka ollut esteenä naisten kanssa tai rahan teossa? Varsin mukavasti ukolla on mennyt, kun on vielä suosittu julkkis ja miestenkin arvostama. Mikä se juttu siis on, mitä saa jykevällä leualla vs. Hjalliksen leualla?

Vierailija
74/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tämä sama ikuisuuskeskustelu. Niin väsynyttä jotenkin.

Vierailija
75/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruma ja lyhyt mies on eniten syrjitty ryhmä koko maailmassa, niin naisten kun yhteiskunnankin taholta. Kaikille muille on intressiryhmiä ja puolestapuhujia mutta noille ei ole. Ja sitten vielä valhdellaan että olet vain oma itsesi niin kyllä se siitä...

Vierailija
76/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jykevä leuka 🤣

Väitätkö itse että tuo ei olisi viehättävä geneettinen piirre verrattuna Hjallis Harkimon leukaan?

Helppo naureskella kun on itse valitsijan roolissa.

Onko se Hjalliksen leuka ollut esteenä naisten kanssa tai rahan teossa? Varsin mukavasti ukolla on mennyt, kun on vielä suosittu julkkis ja miestenkin arvostama. Mikä se juttu siis on, mitä saa jykevällä leualla vs. Hjalliksen leualla?

"miestenkin arvostama" :D

Vierailija
77/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruma ja lyhyt mies on eniten syrjitty ryhmä koko maailmassa, niin naisten kun yhteiskunnankin taholta. Kaikille muille on intressiryhmiä ja puolestapuhujia mutta noille ei ole. Ja sitten vielä valhdellaan että olet vain oma itsesi niin kyllä se siitä...

Siitä vaan eduskuntaan tolla agendalla. Kuka pidättelee?

Vierailija
78/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun on ihan hirveän vaikea käsittää, että miksi tällaisia asioita toitotetaan faktana samalla, kun miljoonat naiset päiväuneilee Timothy Chalametin ja Benedict Cumberbatchin näköisistä miehistä. Ihan niin kuin naisilla olisi vain yksi ainoa miesmaku, ja se on GigaChad (saa googlettaa jos kaipaa nauruja). Mulla itsellänikin miesmaku vaihtelee, ja siltikin, ulkonäkö voi korkeintaan herättää kiinnostuksen ja sen jälkeen pitää suusta tulla jotakin mua miellyttävää tai matkani jatkuu. Ulkonäölle annetaan ihan liian iso painoarvo nyky-yhteiskunnassa, ja se on sääli.

On toki erilaisia makuja, mutta esim. Tinderissä matchit kasaantuvat melkein kokonaan vain 10 prosentille miehistä. Isossa kuvassa tietyt ulkoiset piirteet tekevät miehestä halutun, vähemmän halutun tai täyden jopa hylkiön. 

Kun mainitset Chalametin, niin ei se, että (nuoret?) naiset päiväuneilevat hänestä, viittaa mitenkään siihen, että ulkonäöllä ei olisi isoa painoarvoa. Hän ei ole chad-tyyppiä, mutta hänellä on veistokselliset kasvot. Jos ei ole pitkä ja miehinen, niin pitää olla poikkeuksellisen komeat kasvonpiirteet, jotta voi olla "halutuin poikamies" tai palstakielellä YTM, ja Chalamet on tuosta esimerkki. Noissa ominaisuuslistauksissa pitää muistaa, että kasvonpiirteiden painoarvo on ulkonäössä todella suuri myös miesten, vaikkei ehkä ihan yhtä suuri kuin naisten kohdalla.

Vierailija
79/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On toki erilaisia makuja, mutta esim. Tinderissä matchit kasaantuvat melkein kokonaan vain 10 prosentille miehistä. Isossa kuvassa tietyt ulkoiset piirteet tekevät miehestä halutun, vähemmän halutun tai täyden jopa hylkiön. 

Niin? Kuinkahan monta vuotta tuota on nyt hoettu? Joka tapauksessa useita. Siis useita vuosia. Tällä palstalla on ihmisiä, jotka ovat käyttäneet vuosia sen jankuttamiseen, kuinka vain x % miehistä herättää Tinderissä naisten kiinnostuksen. Silti he ovat siellä edelleen. Ymmärrykseni ei kerta kaikkiaan riitä. Mitä ihmettä he odottavat tapahtuvan?

Vierailija
80/383 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi miehet eivät vaadi naisilta mitään, onneksi naisilla ei ole ulkonäköoaineita- kunhan olet nuori, kaunis ja hoikka, niin voit olla mitä vaan.

Ilmeisesti mistään miesten ongelmasta ei voi puhua ilman, että siihen tullaan kommentoimaan ”mutta kun naisillakin on sama ongelma”? Vähän narsistista, eikö?

Naisten ja miesten ulkonäköpaineita ei voi verrata.

Naiset nälkiinnyttävät itseään vuosia (aikuinen länsimainen nainen ei ole terveellisesti syöden ja liikkuen luonnostaan bmi 18) ja jopa kuolevat niiden takia. Naisilla menee ulkonäkötyöhön valtavasti aikaa.

Mies kelpaa suurimmalla osalle naisia kunhan on mukava, kiinnostunut muustakin kuin omasta navastaan ja peseytyy säännöllisesti.