Pitkä ja lihaksikas vartalo, jykevä leuka - miesten ulkonäköpaineet HS 18.3.
"Pitkä ja lihaksikas vartalo, jykevä leuka, etenkin rintakehän ja hartioiden alue miehekkään vahva. Tuuheat hiukset, ja sopivasti karvaa kehon oikeissa kohdissa. Suuri rakastaja, joka jyhkeällä varustuksellaan tyydyttää kumppaninsa."
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000008579928.html
Pitäisikö miesten ulkonäköpaineista puhua enemmän? Missä, mikä olisi se foorumi tai paikka?
Kommentit (383)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jykevä leuka 🤣
Niinpä, näin ne palstatotuudet leviävät suuren yleisön tietoisuuteen. AV-palstan miehet ovat edelläkävijöitä ja suunnannäyttäjiä!
Tai sitten palstanaiset ovat vähän simppeleitä nettikiusaajia, kun eivät edes ymmärrä mistä komeus muodostuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu mies ei ota ulkonäköpaineita. Niitä lietsovat markkinat, jotka haluavat myydä miehille kosmetiikkaa, vaatteita ja liikuntapalveluita, jopa kauneusleikkauksia.
Myöskään fiksut naiset eivät ota ulkonäköpaineita ja käytä rahaa turhaan ulkonäkönsä kohentamiseen.
Terveet elämäntavat ja asiallinen pukeutuminen riittää sekä miehille että naisille.
Niin. Vaikka helpommin tuo on sanottu kuin tehty. Itseäni pituusrajoitteisena (alle 169 cm) ja kaljuuntuvana miehenä on monesti kummeksuyttanut se miten verraten alkukantaisia odotuksia ja vaatimuksia siihen millainen miehen tulisi ja pitäisi olla kohtaa vuodesta toiseen. En syytä tai moite tästä nyt ketään sen enempää kunhan vain kummeksun ja ihmettelen.
Fiksu nainen arvostaa miehen luonnetta yli kaiken. Itsensä kehittämiseen kannattaa miehen keskittyä. Ystävälliselle, muita arvostavalle ja hyvin käyttäytyvälle miehelle riittää sekä kavereita että naisseuraa.
Niin mutta täälläkin moni nainen sanoin Bachelorista, ettei kelpuuttaisi häntä koska ei ole tarpeeksi komea! Naiset on pinnallisia.
Naisten ulkonäköpaineet ovat yhteiskunnan ja muiden naisten syytä.
Miesten ulkonäköpaineet ovat naisten syytä.
Vaikka erityisesti homokulttuurissa miehillä on ulkonäköpaineita?
"Homokulttuuri on aivan erityisen ulkonäkö- ja peniskeskeistä, sanoo Asikainen. Jos ei ole hyvä penis, niin ainakin takamuksen pitää olla priimaa. Treffisovelluksiinkin syötetään pituus, paino, ”munan koko ja mielellään paksuuskin”, hän kertoo.
”Vähän kuin olisit vain väline nautinnolle, jonkinlainen hyödyke.”
Asikainen sanoo, että homokulttuurissa ihannoidaan nuoruutta. Homomiesten ulkonäköpaineet saattavat iän myötä jopa kasvaa entisestään."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksu mies ei ota ulkonäköpaineita. Niitä lietsovat markkinat, jotka haluavat myydä miehille kosmetiikkaa, vaatteita ja liikuntapalveluita, jopa kauneusleikkauksia.
Myöskään fiksut naiset eivät ota ulkonäköpaineita ja käytä rahaa turhaan ulkonäkönsä kohentamiseen.
Terveet elämäntavat ja asiallinen pukeutuminen riittää sekä miehille että naisille.
Niin. Vaikka helpommin tuo on sanottu kuin tehty. Itseäni pituusrajoitteisena (alle 169 cm) ja kaljuuntuvana miehenä on monesti kummeksuyttanut se miten verraten alkukantaisia odotuksia ja vaatimuksia siihen millainen miehen tulisi ja pitäisi olla kohtaa vuodesta toiseen. En syytä tai moite tästä nyt ketään sen enempää kunhan vain kummeksun ja ihmettelen.
Fiksu nainen arvostaa miehen luonnetta yli kaiken. Itsensä kehittämiseen kannattaa miehen keskittyä. Ystävälliselle, muita arvostavalle ja hyvin käyttäytyvälle miehelle riittää sekä kavereita että naisseuraa.
Niin mutta täälläkin moni nainen sanoin Bachelorista, ettei kelpuuttaisi häntä koska ei ole tarpeeksi komea! Naiset on pinnallisia.
Vaikka erityisesti homokulttuurissa miehillä on ulkonäköpaineita?
"Homokulttuuri on aivan erityisen ulkonäkö- ja peniskeskeistä, sanoo Asikainen. Jos ei ole hyvä penis, niin ainakin takamuksen pitää olla priimaa. Treffisovelluksiinkin syötetään pituus, paino, ”munan koko ja mielellään paksuuskin”, hän kertoo.
”Vähän kuin olisit vain väline nautinnolle, jonkinlainen hyödyke.”
Asikainen sanoo, että homokulttuurissa ihannoidaan nuoruutta. Homomiesten ulkonäköpaineet saattavat iän myötä jopa kasvaa entisestään."
Kyllä tämäkin naisten syyksi saadaan käännettyä!
Vierailija kirjoitti:
Miesten ulkonäköpaineet ovat kovemmat kuin naisilla. Tämä on fakta. Pahinkin seinäruusu-nainen kyllä saa miestä kun vain kävelee ovesta ulos, harmaahiiri-miehen suuntaan ei välttämättä edes vilkaista koko elämän aikana.
"Saa miestä" - kerrotko tarkemmin mitä tuolla tarkoitat? Pitkää parisuhdettako?
Vierailija kirjoitti:
Onneksi nyt valtamediakin myöntää laatikkoleuan tehon.
Älytöntä miten ajan myötä tämmöisistäkin paskatrollailumeemeistä tulee valtavirtaa kun sitä typerää juttua vaan tarpeeksi kauan toistellaan.
Vierailija kirjoitti:
Maksullinen juttu. Voisiko joku referoida.
Ilmainen osuus referoi jutun täydellisesti.
Uskoisin, että nämä mainitut ulkonäkökriteerit ovat täysin miesten keksimiä. Vähän samalla lailla kuin naiset luulevat, että mies haluaa mallivartaloisen luonnonkauniin "naapurintytön", joka on oikeasti kaukana naapurintytöstä. Itse olen kaiketi ihan ok-näköinen, kun miehet ihastuvat ulkonäkööni. Ne miehet, joihin olen itse ihastunut takaisin, ovat toki olleet silmääni miellyttäviä, mutta eivät pitkiä, lihaksikkaita laatikkoleukoja. Yhdellä oli aika pieni varustus, toinen oli alle 170 cm jne. Nämä eivät haitanneet sitten yhtään eivätkä estäneet ihastumista. Kuten joku toinenkin tässä ketjussa kirjoitti, näitä miehiä kuitenkin yhdisti itseluottamus. He eivät olleet uhriutuneet näistä "vioistaan" vaan olivat niistä huolimatta itsevarmoja, mukavia ja ystävällisiä, eivätkä katkeria takertujia.
Eipä se itsevarmuuskaan ihan itsestään kyllä tule. En tiedä miten joillain on niin rautainen itseluottamus ja toisilla taas ei ole. Itsekin kuulun näihin jälkimmäisiin ja jos jonkun miehen mielenkiinto minua kohtaan hiipuu, kuvittelen sen aina johtuvan jostain ulkonäkööni liittyvistä seikoista, jotka siis aiheuttavat tätä itsevarmuuden puutetta. Olen kuitenkin pyrkinyt olemaan näyttämättä näitä puutteita miehille, koska tiedän niiden olevan turn-off.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliks tää nyt jotain sarkasmia tai muuten vaan huumoria mitä en tajua? Ymmärtääkseni kyllä miehet aika pitkälti itse tuota ns. alfa-stereotypiaa viljelevät ainakin netissä. Aina korostetaan omaa miehekkyyttä ja väheksytään toisten ja erilaiset ulkonäköön pohjautuvat meemit on näissä usein mukana.
Tietenkin oli sarkasmia. Täällä tosiaan pitää vääntää kaikki ratakiskosta. Miehet itse kasaavat toisilleen paineita, mutta naisten niskaan kaadetaan syyt. Kuten tässä keskustelussa näkyy.
Eihän tässä nyt helvetti vie mitään ihmeellistä ole. Itse en ole ylipainoisena miehenä saanut koskaan minkäänlaista huomiota naisilta, olen tätä myötä tehnyt johtopäätökseni ulkonäköni tasosta enkä itsekään ole koskaan naisia yrittänyt lähestyä. Valittaminen ei auta, itselläni helpotti kuin stoalaisen tyynesti hyväksyin tilanteeni ja jatkoin matkaa eteenpäin.
Rakkautta, seksiä ja parisuhdetta nyt vaan ei kaikille tulla suomaan. Näin on ollut aina ja näin tulee aina olemaan.
Vierailija kirjoitti:
Uskoisin, että nämä mainitut ulkonäkökriteerit ovat täysin miesten keksimiä. Vähän samalla lailla kuin naiset luulevat, että mies haluaa mallivartaloisen luonnonkauniin "naapurintytön", joka on oikeasti kaukana naapurintytöstä. Itse olen kaiketi ihan ok-näköinen, kun miehet ihastuvat ulkonäkööni. Ne miehet, joihin olen itse ihastunut takaisin, ovat toki olleet silmääni miellyttäviä, mutta eivät pitkiä, lihaksikkaita laatikkoleukoja. Yhdellä oli aika pieni varustus, toinen oli alle 170 cm jne. Nämä eivät haitanneet sitten yhtään eivätkä estäneet ihastumista. Kuten joku toinenkin tässä ketjussa kirjoitti, näitä miehiä kuitenkin yhdisti itseluottamus. He eivät olleet uhriutuneet näistä "vioistaan" vaan olivat niistä huolimatta itsevarmoja, mukavia ja ystävällisiä, eivätkä katkeria takertujia.
Eipä se itsevarmuuskaan ihan itsestään kyllä tule. En tiedä miten joillain on niin rautainen itseluottamus ja toisilla taas ei ole. Itsekin kuulun näihin jälkimmäisiin ja jos jonkun miehen mielenkiinto minua kohtaan hiipuu, kuvittelen sen aina johtuvan jostain ulkonäkööni liittyvistä seikoista, jotka siis aiheuttavat tätä itsevarmuuden puutetta. Olen kuitenkin pyrkinyt olemaan näyttämättä näitä puutteita miehille, koska tiedän niiden olevan turn-off.
Aihetta on kyllä tutkittu, joten on minusta raukkamaista (naisille tyypillistä) yrittää kääntää tätä miesten omaksi syyksi.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi nyt valtamediakin myöntää laatikkoleuan tehon.
Ei valtamedia mitään "myönnä". Haastateltava on selvästi viettänyt paljon aikaa av:lla.
Ainakin jossain vaiheessa oli ihan yleinen vitsinaihe että mies aloittaa salillakäynnin saadakseen ihailua naisilta, mutta tosiasiassa jos ihailua tulee sitä tulee lähinnä toisilta miehiltä. "Nice pecs bro" jne
En ole ikinä kuullutkaan sellaisesta naisesta, joka haluaa ehdottomasti sen nurkassa istuvan nuhjuisen näköisen itsestään epävarman ja pulskan nörttipojan. Hiljaisen nyhveröhissukan joka katsoo mieluummin kenkiinsä kuin ylöspäin. Sosiaaliset, komeat ja menestyvät miehet onnistuvat aina, vaatimattomiin tyydytään jos sitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä nyt helvetti vie mitään ihmeellistä ole. Itse en ole ylipainoisena miehenä saanut koskaan minkäänlaista huomiota naisilta, olen tätä myötä tehnyt johtopäätökseni ulkonäköni tasosta enkä itsekään ole koskaan naisia yrittänyt lähestyä. Valittaminen ei auta, itselläni helpotti kuin stoalaisen tyynesti hyväksyin tilanteeni ja jatkoin matkaa eteenpäin.
Rakkautta, seksiä ja parisuhdetta nyt vaan ei kaikille tulla suomaan. Näin on ollut aina ja näin tulee aina olemaan.
Minä en ole ylipainoinen, mutta olenkin sitten ihan täysin huomaamaton. En ole koskaan päässyt parisuhteeseen. Kaikki miehet, joille olen tehnyt aloitteen, ovat torjuneet minut, eikä yksikään mies ole koskaan tehnyt minulle aloitetta. Eivät edes ne kuuluisat Arskat pubien edessä roikkumassa. Joku sanoisi tässä, että olen yrittänyt liian korkean tason miehiä, mutta kun ainoa kriteerini ulos pyytämiselle on ollut se, että on mukava, niin sen ei pitäisi olla liian korkeaa tasoa. Ulkonäkö ei kirjaimellisesti merkitse minulle mitään. Haluaisin parisuhteeseen sellaisen miehen kanssa, joka olisi minulle mukava. Se on ainoa kriteerini. Joskus kauan sitten kriteereitä oli enemmänkin, mutta luovuin muista. Tuo riittäisi. Koskaan ei tule toisia treffejä (ja ensimmäisetkin vain netin kautta). Minussa ei ole mitään, mikä herättäisi kiinnostuksen. En ole kiinnostava, en mielenkiintoinen. Ulkonäöltäni harmaahiirulainen, eikä minulla ole halua muuttaa sitä, koska sitten en olisi itselleni (ja katsojalle) rehellinen. On todella rankkaa, kun ymmärtää sen, että tulee olemaan ikuisesti yksin.
Vierailija kirjoitti:
Jykevä leuka 🤣
Mikään ei ole niin rumaa kuin leuaton mies. Naisilla se nyt ehkä vielä jotenkin menee.
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä kuullutkaan sellaisesta naisesta, joka haluaa ehdottomasti sen nurkassa istuvan nuhjuisen näköisen itsestään epävarman ja pulskan nörttipojan. Hiljaisen nyhveröhissukan joka katsoo mieluummin kenkiinsä kuin ylöspäin. Sosiaaliset, komeat ja menestyvät miehet onnistuvat aina, vaatimattomiin tyydytään jos sitäkään.
Sinulla on siis hyvin valikoiva kuulo.
Miestissi johtuu reilusta ylipaknosta, mikä puolestaan on ihan oma valinta. Menköön salille, jos haluaa voimakkaan näköisen vartalon. Kullin koolle nyr ei voi mitään, joten turha siitä on paineita ottaa.
Olen itse leuaton, hintelä ja lyhyt, karvoitustakin puuttuu, mutta siitin on aivan valtava kokoinen! En siis koe ulkonäköpaineita. Kun ihmiset alkavat tuijottamaan päästäismäistä olemustani otan siittimen esiin.