Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi on valittu viidettä vuotta peräkkäin maailman onnellisimmaksi maaksi. Raportti julkaistiin nyt kymmenennen kerran.

Vierailija
18.03.2022 |

Mielenkiintoista, silti mielenterveyspalveluja käytetään enemmän kuin koskaan...

Kommentit (111)

Vierailija
81/111 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea raportti olisi "Suomi vähiten paska maa tällä planeetalla"

Vierailija
82/111 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa oikeasti onnellisuutta mitata, ei siinä kysytä ihmisiltä ovatko onnellisia.

YLEn uutisissa aamulla lueteltiin jotain turvallisuustilanteesta, tasavertaisuudesta jne.

Mielestäni nämä ei ollenkaan sama asia kuin ihmisten onnellisuus.

Raportin omien sivujen mukaan ihmisiltä on kysytty kuinka hyvänä he pitävät elämäänsä skaalalla 1-10, sen lisäksi arvioidaan tietenkin myös noita muita tekijöitä.

Tuota kysymystä voi tulkita monella tavalla. On minullakin palkka jolla pärjää, katto pään päällä ja saan elää turvallisesti, mutta en todellakaan ole onnellinen.

Keskimäärin ihmiset, joilla on kohtuullinen palkka ja koti turvallisessa ympäristössä kuitenkin varmasti kokevat olonsa onnellisemmaksi kuin sellaiset, joilta nuo asiat puuttuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/111 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa vastata että "nolla saatana", jos joskus pääsette tuohon tutkimukseen mukaan. Onhan tämä hävytöntä ja Suomen sijoitus pitää saada laskemaan.

Vierailija
84/111 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa ei ole ollut sotia, ei korruptiota, eikä käsistä karannutta rikollisuutta. Täällä on itse asiassa ollut melko rauhallista. Ihmiset saa täällä hoitoa, koulutusta ja töitä. Yhteiskunnan asioihin voi vaikuttaa ja maa on maailman tasa-arvoisin. Sananvapautta ei rajoiteta. Kaikki on siis hyvin eikä voisi olla mitenkään paremmin.

Hyväveli järjestelmä rehottaa, jengi rikollisuus lisääntyy, yms. Mielestäni ollaan kaukana rauhallisesta vanhasta hyvästä Suomesta

Vierailija
85/111 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuserille antaa satasen, niin se märisee, että miksi se on noin ryppyinen ja miksi en saanut kahta sataa.

Todella hyvin sanottu. Minun tätini oli ihminen joka ei ollut koskaan tyytyväinen mihinkään. Mikään ei kuitenkaan ollut oma vika, vaan vika oli aina muissa.

Rahat menivät veikkauksen peleihin, mutta silti hänen mielestään porvarit riistivät köyhiä suomessa. Juuri hänenlaisensa katkera ihminen sanoisi "liekö vain porvareita haastateltu?".

Sama marinaa sai kuulla ruoka-avussa. Sen sijaan että olisivat olleet tyytyväisiä siihen että saivat kassillisen ilmaista ruokaa niin sen sijaan kävi jatkuva valitus siitä että milloin kasseissa jaettu leipä oli oli homeista, milloin kananmunat tai jogurtti haisi, milloin omenoissa oli muka mätä kohta ja niin edelleen. Ja tätä lisää voisi jatkaa loputtomiin. Ja tuo jatkuva valitus oli syy minkä takia lopetin vapaaehtoistyöt kassinjaossa.

Vierailija
86/111 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöstä ajatusta, että ehkä me ei koeta itseämme erityisen onnelliseksi, koska me suomalaiset yhä välitetään muistakin eikä vain itsestämme. Monessa muussa maassa kulttuuri on sellainen että kunhan oma perse on hoidettu niin muut saa elää ihan millaisessa kurjuudessa tahansa. Me ollaan vain itsekriittisiä ja tiedetään, että paremminkin voisi olla ja nähdään että kaikki ei ole päässyt mukaan. 

Vierailija
87/111 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millähän sekin on mitattu? Ainakaan yksilötasolla en kyllä hehkuttaisi

Onneksi lapseni kävivät koulun kun vielä oli kuria ja kunnon opetusta. Lastenlasten koulu paljon huonompi. Kouluruuasta onnellisuuspiste 1..

Taistelin monisairaana 6v työkyvyttömyyseläkkeestäni. 900e/kk piti selvitä, mitään muut tukea en saanut pahimpina vuosina 37v työssäolon jälkeen. Onneksi mieheni pystyi elättämään meidät tuolloin. Onnellisuuspiste 1, kohta vuosi eläkkeellä.

Pitäisi käydä tutkimuksissa, hammaslääkärissä jne mutta ei ole varaa. Julkisella ei noita tutkimuksia saa ellei ole pää kainalossa. Ilmainen terveydenhoito tk:ssa maksaa yli 30e kerta. Onnellisuuspisteitä ei ollenkaan.

Mun onnellisuuteni tulee 37v raatamisella saadusta kodista ja lomapaikasta, ystävistä ja perheestä. Suomella ei ole sen kanssa mitään tekemistä. Onnellisimmillani olen lomakodissamme ulkomailla missä on varaa nauttia elämästä toisin kuin täällä. Täysi 10

Vierailija
88/111 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luuserille antaa satasen, niin se märisee, että miksi se on noin ryppyinen ja miksi en saanut kahta sataa.

Todella hyvin sanottu. Minun tätini oli ihminen joka ei ollut koskaan tyytyväinen mihinkään. Mikään ei kuitenkaan ollut oma vika, vaan vika oli aina muissa.

Rahat menivät veikkauksen peleihin, mutta silti hänen mielestään porvarit riistivät köyhiä suomessa. Juuri hänenlaisensa katkera ihminen sanoisi "liekö vain porvareita haastateltu?".

Sama marinaa sai kuulla ruoka-avussa. Sen sijaan että olisivat olleet tyytyväisiä siihen että saivat kassillisen ilmaista ruokaa niin sen sijaan kävi jatkuva valitus siitä että milloin kasseissa jaettu leipä oli oli homeista, milloin kananmunat tai jogurtti haisi, milloin omenoissa oli muka mätä kohta ja niin edelleen. Ja tätä lisää voisi jatkaa loputtomiin. Ja tuo jatkuva valitus oli syy minkä takia lopetin vapaaehtoistyöt kassinjaossa.

Mädäntynyt ja homehtunut ruoka on syöntikelvotonta joten tottakai saa valittaa. Sehän on sama kuin siirtäisi ruoka-avusta roskia jonkun toisen taloyhtiön roskikseen. Olen itsekin aikoinaan saanut tuollaisen haisulipussin ja se kuvottava haju pysyi seinissä 5 viikkoa vaikka kassi ehti olla vain muutaman minuutin sisällä ennen roskikseen viemistä. Sieltä ei löytynyt kuin pari tuotetta mistä ei olisi saanut ruokamyrkytystä.  

Vierailija
89/111 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenterveyspalveluja käytetään sen takia niin paljon, koska on parempi hoitaa ongelmat ajoissa.

Kyllähän suomi on hyvä maa asua. Olen ollut työttömänä koko ikäni ja ikinä ei ole tarvinnut miettiä mistä saan rahaa ruokaa ja asumiseen. Lääkkeetkin minulle maksetaan ja saan myös hieman ylimääräistä kaikkeen muuhun tarpeelliseen.

Tapa ittse loinen

Vierailija
90/111 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ihmeen takia näitä ”tutkimuksia” tehdään? Mitä on onnellisuus? Ja jos nyt oletetaan että sitä voidaan jotenkin mitata niin miksi pitäisi?

Vierailija
91/111 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi lapseni kävivät koulun kun vielä oli kuria ja kunnon opetusta. Lastenlasten koulu paljon huonompi. Kouluruuasta onnellisuuspiste 1..

Taistelin monisairaana 6v työkyvyttömyyseläkkeestäni. 900e/kk piti selvitä, mitään muut tukea en saanut pahimpina vuosina 37v työssäolon jälkeen. Onneksi mieheni pystyi elättämään meidät tuolloin. Onnellisuuspiste 1, kohta vuosi eläkkeellä.

Pitäisi käydä tutkimuksissa, hammaslääkärissä jne mutta ei ole varaa. Julkisella ei noita tutkimuksia saa ellei ole pää kainalossa. Ilmainen terveydenhoito tk:ssa maksaa yli 30e kerta. Onnellisuuspisteitä ei ollenkaan.

Mun onnellisuuteni tulee 37v raatamisella saadusta kodista ja lomapaikasta, ystävistä ja perheestä. Suomella ei ole sen kanssa mitään tekemistä. Onnellisimmillani olen lomakodissamme ulkomailla missä on varaa nauttia elämästä toisin kuin täällä. Täysi 10

Olet perinteinen ruikuttaja. Jos sinulla olisi asiat huonosti ei olis mitään omaa kotia ja lomapaikkaa ulkomailla, ei miestä elättämässä. Sinulle ei oikeasti kelpaisi yhtään mikään vaikka miten paljon saisit.

Vierailija
92/111 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä taas niin perus pillitystä näissä kommenteissa. Herätkää nyt vähän edes ja myöntäkää että kyllä tässä maassa on kaikki edellytykset onnistua elämässä riippumatta mihin luokkaan on syntynyt. Tottakai vaikuttaa jotain mutta perusedellytykset varmasti maailman kärkiluokkaa. Katsokaa vähän avarammin maailmaa ja välillä sinne peiliin myös!

Vierailija
93/111 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös näissä tutkimuksissa tutkita yleisiä asioita, kuten demokratiaa, sananvapautta, ihmisoikeuksia ja taloutta. Niissä ei mitata yksilöiden kokemaa subjektiivista onnellisuutta tai tunteita. Ne eivät oikeasti kerro siis "onnellisuudesta" mitään. Jossain tutkimuksessa tutkittiin ihmisten tunteita eri maissa, ja siinä Suomi sijoittui jonnekin keskikastiin. Jos sinnekään.

Suomalaiset ovat vaan niin tyytymätöntä kansaa. Kannattaa kokeilla mennä jonnekin toiseen maahan työttömäksi niin näkee, että kyllä on hyvä, kun Suomessa saat asunnon ja ruokaa.

Kannattaa katsoa Netflixistä Maid. Siinä näkee hyvin miten hankalaa työskentely, asunnon saaminen yms ovat Usassa. Suomessa myös köyhillä on mahdollisuuksia.

Vierailija
94/111 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvää päivää ihan oikeasti! Voiko olla että ihminen ei näe tuon vertaa omaa nokkaa pidemmälle. Ja vielä tuollaisella elämänkokemuksella. . Nyt mars sinne ulkomaille ja polta vaikka suomen passi mennessäsi kerta niin täyskymppi siellä elämä on

Vierailija
95/111 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole valittamista ollut että on sattunut Suomeen syntymään. Oikeastaan eihän täältä puutu kuin se että Norjan vuonot tai alpit tänne saisi

Vierailija
96/111 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen niin suomalainen kuin kukaan voi olla. Minä en sanoisi itseäni mitenkään onnelliseksi. Suomessa on paljon eriarvoisuutta ja epäoikeudenmukaisuutta, eikä tulevaisuus todellakaan näytä siltä, että olisi perusteita olla onnellinen.

Suomessa on kaikki hyvin, paitsi niillä jotka ei tee mitään muuta kun vaatii vaan lisää.

Häh?

Suomen puhdas luonto pilataan ja myydään Lappi ulkomaisille kaivosyhtiöille. Suomen kieli rapautuu ja häviää. Kaupungit ovat muuttuneet turvattomiksi. Kaduilla on jengejä, huumeita ja väkivaltaa enemmän kuin koskaan. Syntyy ghettoja. Työttömiä ja syrjäytyneitä on järkyttävä määrä. Poliitikot himoavat ulkomailta tänne vierasta väkeä. Rajan takana uhittelee Putin, joka pommittaa Ukrainassa siviilejä.

Oletko sinä kännissä?

Sinä olet ällöttävä ankeuttaja ja ilmapiirin myrkyttäjä. Jos sulla on läheisiä, niin ne voi huonosti sun lähettyvillä. Hae apua

Vierailija
97/111 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mutta onneksi on varaa siihen lomakotiin ulkomailla, vaikkei hammaslääkäriin ookaan.

Vierailija
98/111 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä ihmeen takia näitä ”tutkimuksia” tehdään? Mitä on onnellisuus? Ja jos nyt oletetaan että sitä voidaan jotenkin mitata niin miksi pitäisi?

Onhan tämänkin tutkimuksen julkaisu ketjun sähinästä päätellen tuonut sisältöä monen palstalaisen päivään. Eli hyvä että tehdään.

Vierailija
99/111 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta onneksi on varaa siihen lomakotiin ulkomailla, vaikkei hammaslääkäriin ookaan.

Jep, ja nämäkin ammattivalittajat kuitenkin äänioikeutettuja tässä maassa

Vierailija
100/111 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vttu-mitä-pskaa. Tää on vaan tätä keksittyä tuubaa että voidaan oikeuttaa lisärahojen lappaus johonkin ulkomaille. Kun ollaan muka niin onnellisia ja vauraita.