Suomi on valittu viidettä vuotta peräkkäin maailman onnellisimmaksi maaksi. Raportti julkaistiin nyt kymmenennen kerran.
Mielenkiintoista, silti mielenterveyspalveluja käytetään enemmän kuin koskaan...
Kommentit (111)
Millähän tavalla noita tutkimuksia oikein tehdään? Voisi kyllä luulla että moni suomalainen kokee asian kyllä eri tavalla.
Mielenterveyspalveluja käytetään sen takia niin paljon, koska on parempi hoitaa ongelmat ajoissa.
Kyllähän suomi on hyvä maa asua. Olen ollut työttömänä koko ikäni ja ikinä ei ole tarvinnut miettiä mistä saan rahaa ruokaa ja asumiseen. Lääkkeetkin minulle maksetaan ja saan myös hieman ylimääräistä kaikkeen muuhun tarpeelliseen.
Vierailija kirjoitti:
Mielenterveyspalveluja käytetään sen takia niin paljon, koska on parempi hoitaa ongelmat ajoissa.
Kyllähän suomi on hyvä maa asua. Olen ollut työttömänä koko ikäni ja ikinä ei ole tarvinnut miettiä mistä saan rahaa ruokaa ja asumiseen. Lääkkeetkin minulle maksetaan ja saan myös hieman ylimääräistä kaikkeen muuhun tarpeelliseen.
Minä taas maksan pienestä työttömyyskorvauksesta kaiken itse. Terveys kuluihin menee n. 900e vuodessa eikä niitä kukaan maksa.
Vierailija kirjoitti:
Millähän tavalla noita tutkimuksia oikein tehdään? Voisi kyllä luulla että moni suomalainen kokee asian kyllä eri tavalla.
Jossain oli tuotakin mietitty ja tultiin siihen tulokseen että kysymyksenasettelusta johtuen voisi pikemminkin päätellä että suomalaiset pikemminkin tyytyy osaansa kuin oikeasti kuvittelee että ovat parhaassa mahdollisessa elämäntilanteessa ja yhteiskunnassa. Eli valtiovalta on saanut tuhottua suomalaisten haaveilun paremmasta varallisuudesta ja elintasosta, eikä suomalainen näytä uskovan että yhteiskuntaa voisi tästä muuttaa paremmaksi.
Tämähän on täysin eri asia kuin absoluuttinen maksimionnellisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas maksan pienestä työttömyyskorvauksesta kaiken itse. Terveys kuluihin menee n. 900e vuodessa eikä niitä kukaan maksa.
Älä valehtele. Suomessa on aika monta sairasta pitkäaikaistyötöntä ja kyllä kela korvaa kaiken TARPEELLISEN hoidon. Eri asia sitten jotkut oma keksimät sairaudet.
Eikös näissä tutkimuksissa tutkita yleisiä asioita, kuten demokratiaa, sananvapautta, ihmisoikeuksia ja taloutta. Niissä ei mitata yksilöiden kokemaa subjektiivista onnellisuutta tai tunteita. Ne eivät oikeasti kerro siis "onnellisuudesta" mitään. Jossain tutkimuksessa tutkittiin ihmisten tunteita eri maissa, ja siinä Suomi sijoittui jonnekin keskikastiin. Jos sinnekään.
Tämähän mittaa sitä millaiset mahdollisuudet yhteiskunta antaa kansalaisilleen onnelliseen elämään. Ei sitä että syrjäytyneet luuserit jättää tarjotut mahdollisuudet käyttämättä ja mölisee onnettomana vauva-palstalla.
Onneksi vassarit ovat viemässä Suomea osaksi uutta Putinin keisarikuntaa, joten eiköhän tästäkin meriitistä päästä eroon.
Minä olen niin suomalainen kuin kukaan voi olla. Minä en sanoisi itseäni mitenkään onnelliseksi. Suomessa on paljon eriarvoisuutta ja epäoikeudenmukaisuutta, eikä tulevaisuus todellakaan näytä siltä, että olisi perusteita olla onnellinen.
Miten ne kaikki muutamat onnettomat suomalaiset ovat onnistuneet pesiytymään tälle palstalle?
Vierailija kirjoitti:
Ok. Mulla on rahat loppu, ei ole naista eikä duunia. Olen superonnellinen. Koska asun maailman onnellisimmassa maassa.
Jos sinulla ei ole nasta niin vika on sinussa. On aika katsoa peiliin mies ja muuttua kokonaan. Sitten kun olet löytänyt itsesi uudelleen ja olet täysin toinen ihminen voi onni kääntyä. Mutta niin kauan kuin te incelit vihaatte naisia niin teillä ei ole onnea parisuhdrmarkkinoilla.
https://www.iltalehti.fi/mieli/a/a785db19-c254-4e90-bf51-abe0b84f76ba
Suomi on vasemman laidan politiikan vuoksi surkea maa. Mitä enemmän teet työtä sitä enemmän työn hedelmistä kupataan vätyksille.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen niin suomalainen kuin kukaan voi olla. Minä en sanoisi itseäni mitenkään onnelliseksi. Suomessa on paljon eriarvoisuutta ja epäoikeudenmukaisuutta, eikä tulevaisuus todellakaan näytä siltä, että olisi perusteita olla onnellinen.
Suomessa on kaikki hyvin, paitsi niillä jotka ei tee mitään muuta kun vaatii vaan lisää.
"Ei kukaan multa käynyt kysymässä eli tulos ei pidä paikkaansa", totesi viime vuonna eräs kouluja käymätön kaverini.
"This is called the Cantril ladder: it asks respondents to think of a ladder, with the best possible life for them being a 10 and the worst possible life being a 0. They are then asked to rate their own current lives on that 0 to 10 scale."
https://worldhappiness.report/faq/
Niille, jotka ihmettelee, kuinka tuo oikein tehdään.
Ok. Mulla on rahat loppu, ei ole naista eikä duunia. Olen superonnellinen. Koska asun maailman onnellisimmassa maassa.