Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yö meni vähillä unilla. Pitääkö tässä oikeasti erota vain omien aavistusten takia?!

Vierailija
18.03.2022 |

En jaksaisi enää tätä miettimistä ja epäilyjä. Mies on ollut erilainen monellakin tapaa jo pidemmän aikaa. Eilen oli taas sellainen päivä kun viihtyi salilla neljä tuntia ja siihen matkat päälle. Tuli kotiin kun muut olivat jo nukkumaan menneet. Väittää että jää tuttujen kanssa juttelemaan sinne ja siksi reissut venyy. Ei myönnä tietenkään mitään pettämisiä tms. Kun olen olen yrittänyt asioista keskustella niin ei ole kiinnostusta, olen vähän kuin ilmaa. Olemme olleet yhdessä reilusti yli 20 vuotta enkä ole joutunut ennen näin inhottavia ajatuksia pyörittelemääm päässäni. Että en luota enää toisen sanaan, oikein missään asioissa. Tunne on outo ja vieras enkä pärjää enää kauaa näin. Eroavatko ihmiset vain omien aavistusten vuoksi, tuskin nyt sentäs? Miten luottamuksen saisi takaisin ja miksi sen olen menettänyt?

Kommentit (827)

Vierailija
721/827 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos 4h säännöllisesti, vaikka viikottainkin, treenaa niin kyllä se alkaa näkyä kropassa. Siinä todistetta suuntaan ja toiseen tarpeeksi. Treenikamppeistakin haistaa ja näkee, missä mennään.

Vierailija
722/827 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten saa salilla kulumaan aikaa 4 tuntia? Taitaa tuijotella itseään peilistä eikä treenata. 

Keskustele miehesi kanssa ja kerro miltä sinusta tuntuu. 

Mulla meni nuorempana salilla helposti 3 tuntia jos matkat lasketaan mukaan. Jos tekee joka kerta kokovartalotreenin, kyllä siinä aikaa kuluu, varsinkin jos on ruuhkaa.

Mitä itse asiaan tulee, vuokraa, lainaa tms. auto, ja mene salin oven lähelle parkkiin ukkosi salipäivänä. Jos miehellä  menee oikeasti siellä se neljä tuntia, sitten ei hätää, jos taas poistuu tunnin kuluttua ja jatkaa jonnekin muualle asia lienee aika selvä.

Tuntemukset eivät aina ole totta, mutta valitettavasti joskus ovat.

Ap:n edellisestä postauksesta selvisi, että asuvat jossain hevonkuusessa ja koska lapsi on pieni, niin pitäisi olla lapsenvahtikin. Moni on täällä tarjoutunut tsekkaamaan miehen salikäyntien todellisen luonteen, mutta ilmeisesti miehen tuntomerkkien antaminen täällä (tai tuntemattomalle sähköpostilla) on jo liian pitkälle menemistä. Ap on kuitenkin ilmaissut että salapoliisin palkkaaminen on yksi mahdollisuus jos tilanne ei muuten ratkea.

Täytyy kyllä sanoa, että ap on harvinaisen kärsivällinen luonne. Jos oma mieheni ilmoittaisi että työssäkäymisen (14 tuntia päivässä viitenä päivänä viikossa) lisäksi salikäynnit (4 tuntia päivässä) pitäisi muuttaa jokapäiväiseksi, niin saisi minun puolestani muuttaa kokonaan ihan minne lystää. Tilannehan olisi siinä vaiheessa sellainen, että mies ei muutenkaan jaksaisi muuta kuin nukkua kotona. Mikä perhe ja parisuhde se sellainen olisi? Lähempänä ehkä kämppissuhdetta.

Toivottavasti mies kuitenkin hoitaa oman osansa talouden kuluista, vähentäänkin puolet - koska jos ei hoida lasta ollenkaan, niin olisi todella kohtuutonta että vaimo hoitaisi myös kaikki taloudelliset asiat.

Oletko ap muuttanut sinne maalle omasta halustasi, vai onko miehellä ollut siellä jo valmiiksi asunto, talo, sukua tai muuta? Jos mies ehdottaa että jäät sinne asumaan (siis jos ero tulee), niin älä suostu. Vaikutat olevan siellä eristyksissä ja jos eroatte, niin tarvitset tukiverkkoja ja ystäviä lähellesi että jaksat.

Toivottavasti olet kertonut jo jollekin tilanteestasi ja saanut puhua. Ystävälle tai johonkin auttavaan puhelinnumeroon mitä täällä on useamman lukijan toimesta sinulle ehdotettu. Puhuminen auttaa enemmän kuin uskoisitkaan. Eikä sinun tarvitse siitä kertoa miehellesi mitään, nyt eikä myöhemminkään. Puhumisessa on myös se hyvä puoli, että tunnet että olet kertonut asiasta edes yhdelle ihmiselle (vaikka mahdollisesti nimettömänä) ja sitä kautta on avautunut väylä hakea apua omaan ahdinkoosi.

Tiedän mistä puhun, sillä menin pari viikkoa sitten AlAnonin kokoukseen ensimmäisen kerran. Olin miettinyt sitä tosi pitkään, ja sitten tuli tilanne jossa tajusin että en selviä enää yksin. Jo ensimmäinen käynti auttoi paljon, sain uskoa ja voimia ja toivoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
723/827 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohjustaa jo tulevaa pettämisviikonloppua.

Ap ei ole vieläkään vastannut onko soittanut ukolleen salireissun aikaan ja vastaako mies ja kuuluuko taustalta metallin kolinaa.

Vierailija
724/827 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ap nyt voisi soittaa sille äijällensä sinne salille?

Vierailija
725/827 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin puhelimen voi tsekata, ei haittaa vaikka läppärinkin. Jos jotain on pielessä, niin säästyy aikaa.

Vierailija
726/827 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei ole vieläkään vastannut onko soittanut ukolleen salireissun aikaan ja vastaako mies ja kuuluuko taustalta metallin kolinaa.

Joskus olen soittanut, yleensä ei ole vastannut puhelimeen. Sanonut ettei ota sitä aina mukaan ja jättää sen äänettömälle pukkariin. Kerran taikka kaksi on vastannut ja silloin oli salilla äänistä päätellen. Salivaatteita kyllä pesee, ne haisevat muuten kilometrien päähän. Mutta en nyt niistä mitään kirjaa pidä, on monet vaatteet hommannut. Salikassin vahtiminen on naurettavaa. Ei jätä sitä hetkeksikään sellaiseen paikkaan josta liikkuisin ohi. Huoneeseen sen vie ja täyttää sen aina niin etten ole näkemässä. Joskus olen läpällä heittänyt että mitä valtionsalaisuutta siellä säilyttää. Jotkut täällä arvelivat että olisiko mies homo? Pienen hetken on tämäkin käynyt mielessä kun niin hehkuttaa niitä mieskavereitaan. On kertonut nimet ja mitä he ovat tehneet milloinkin. Sekin ehkä herättää kysymyksiä.   ap

Vierailija
727/827 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni pointti tässä ei ole se, että pettääkö naisen vai miehen kanssa vaan se, että käyttäytyy kuin huoleton poikamies. Perheenisä ei luuhaa tuntikaupalla salilla ja jätä vaimoa huolehtimaan lapsesta.

Vierailija
728/827 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se vaan kokee sut ahdistavana ja istuu vaikka kirjastossa tai kavereillaan, salin lisäksi

Tämähän se olisi. Perhe-elämä tökkii jollain tasolla ja haluaa viettää aikaansa muualla... "poissa silmistä, poissa mielestä"

Mä kans luulen näin. Tämä on nimittäin aika yleistä. Yleensä molemmat tarvitsee etäisyyttä ja hengähdystaukoa, eli kunhan sitä on sitten molemmille tarjolla, jos molemmat sitä kaipaavat.

Silloin kun tarvitaan etäisyyttä ja hengähdystaukoa, se on merkki siitä, että halutaan erota. Jompi kumpi. Aika monta eroa jo sivusta seuranneena näin lähes kuusikymppisenä tullut huomattua. Epämääräiset menot ja keskusteluhaluttomuus toinen varma tuntomerkki.

En oo samaa mieltä. Etkö tosiaan ole kuullut oman ajan tarpeesta? Joskus ruuhkavuodet ovat vaan uuvuttavia. Se vaihe voi mennä ohi, jos molemmat niin ovat asennoituneet ja haluavat.

Montako kertaa olet itse parisuhteesta eronnut?

No minkä helkkarin takia tästä oman ajan tarpeesta ei voi avoimesti keskustella, vaan sitä pitää ottaa tunti tällöin, neljä tuntia tuolloin asiasta puhumatta??

Jotta toinen voisi asennoitua ja haluta oman ajan ottoa, siitä pitää keskustella. Eikö tämä nyt ole itsestään selvää?

Miten te asiat hoidatte? Kaivatte jonkun kalenterin joka puna- ja sinilaputatte et "tuolla sulle tunti ja mulle täällä"? Helkkarin rasittavaa ja kontrolloivaa. Minä voin ainakin spontaanisti lähteä lenkille ja siellä menee pari tuntia, voin kotimatkalla käydä kaupoillakin... Ei haittaa miestä enkä tee mitään tiliä ajankäytöstäni, tilanteet voivat muuttua. Jos mies haluaa, et tulen nopeammin kotiin, voi laittaa viestiä ja tulen. Mutta harvemmin niin tekee.

Mies voi mennä ihan vastaavasti kaverin kans harrastamaan omia menojaan. Ei ole multa pois.

Miksi toisen ei voi antaa mennä? Miksi pitää aina rajoittaa ja hönkiä niskaan?

Tuolla tavalla se toimiikin suhteessa, jossa luottamus on kunnossa. Terveessä suhteessa kummallakin on vapaus tehdä mitä haluaa ja kumpikin tietää, että toinen ei tee mitään väärää.

Meillä on luottamus kunnossa ja terve suhde, mutta etenkin lasten myötä ei vaan voi aina mennä ja tehdä mitä haluaa. Asioita pitää sopia ja järjestellä etukäteen. On myös toisen kunnioittamista, että se oma salireissu ei voi venähtää seuraavaan aamuun.

Kerrotko vielä mitä tuo "suunnittelu ja järjesteleminen" pitää sisällään? Kerro tarkasti kummankin oikeudet poistua kotoa. Mitä se vaatii ja edellyttää? Millaista prosessia?

Varmaan 99% noista suunnittelijoista ja järjestelijöistä ja kontrolloijista on naisia. Ja sitten uhriudutaan vielä näistä metatöistä.

No vaikka lasten päiväkodista hakemiset, harrastuksiin viemiset, kaupassa käymiset ja ruuan laitto. Nämä kaikki asiat on lapsiperheessä jonkun tehtävä. Ei voi vain mennä töistä suoraan afterworkkiin ja istua siellä pilkkuun asti, kuten ehkä silloin kun oli lapseton. Ei voi myöskään automaattisesti olettaa, että kyllä se toinen ne hoitaa, jos asiaa ei ole etukäteen sovittu.

Päiväkodista haetaan töiden jälkeen, omien ilta menojen aika on sen jälkeen. Kuskausta vaativia harrastuksia ei lapsilla ole. Kaupassa käydään kerran viikossa yhdessä. Ruokaa tehdään myös useamnaksi päiväksi kerralla. Me ollaan järjestetty arki mahdollisimman helpoksi.

Vierailija
729/827 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran piilottelee sitä salikassiaan, niin arvoitus voi selvitä kun kerran pakota sen purkamaan kassinsa sun lähdet just kun on lähdössä salille.

Onko siellä sitten kortsuja, hormoneja, baarivaatteet tai alkoholia niin kyllä siitä jotain selviäisi.

Vierailija
730/827 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kerran piilottelee sitä salikassiaan, niin arvoitus voi selvitä kun kerran pakota sen purkamaan kassinsa sun lähdet just kun on lähdössä salille.

Onko siellä sitten kortsuja, hormoneja, baarivaatteet tai alkoholia niin kyllä siitä jotain selviäisi.

Kamera huoneeseen jossa se pakkaa sen laukkunsa niin jo alkaa selvitä.

Vierailija
731/827 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syököhän hormoneja? Taikka keski-iän kriisi päällä?

Vierailija
732/827 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos salikassiaan varjelee, niin siellä on se syy!!! Esim. salivaatteiden lisäksi pullot.

Kasvoista näet, onko punoittavat tai pöhöttyneet. Ota hyvässä valossa kasvokuvia ilman filtteriä. Vertaa aiempien vuosien kuviin.

Vierailija
733/827 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi ymmärtää miten ikinä on päädytty tilanteeseen, että toinen menee omia menojaan ja toinen ei sano siihen mitään? Haloo nyt. Parisuhteessa kommunikoidaan ja sovitaan! Kai pidät ap myös omia puoliasi ja vietät myös sen neljä tuntia omaa aikaa niin että mies hoitaa lasta ja kotia? Ai ei, miksei? Ihan älyttömiä kynnysmattoja jotkut. 

Vierailija
734/827 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus olen soittanut, yleensä ei ole vastannut puhelimeen. Sanonut ettei ota sitä aina mukaan ja jättää sen äänettömälle pukkariin. Kerran taikka kaksi on vastannut ja silloin oli salilla äänistä päätellen. Salivaatteita kyllä pesee, ne haisevat muuten kilometrien päähän. Mutta en nyt niistä mitään kirjaa pidä, on monet vaatteet hommannut. Salikassin vahtiminen on naurettavaa. Ei jätä sitä hetkeksikään sellaiseen paikkaan josta liikkuisin ohi. Huoneeseen sen vie ja täyttää sen aina niin etten ole näkemässä. Joskus olen läpällä heittänyt että mitä valtionsalaisuutta siellä säilyttää. Jotkut täällä arvelivat että olisiko mies homo? Pienen hetken on tämäkin käynyt mielessä kun niin hehkuttaa niitä mieskavereitaan. On kertonut nimet ja mitä he ovat tehneet milloinkin. Sekin ehkä herättää kysymyksiä.   ap

Jos mun puoliso vahtisi jotain mustasukkaisesti ja piilottelisi niin sanoisin saman tien että kassi tänne ja miksi käyttäydyt oudosti ja todellakaan en päästäisi mihinkään ilman että se kassi tutkitaan. Ei parisuhteeseen kuulu salailu tai piilottelu! Ja todellakin lähtisin treeneihin mukaan ja jos reaktio olisi se että öö ei ku öö niin sanoisin että sanoppas suoraan miksi? Kissa pöydälle aina ja heti. 

Vierailija
735/827 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suhde on tilassa, että toisen kassi pitää päästä tarkistamaan, niin miksi ihmeessä te enää olette yhdessä? Itse en kyllä vaivautuisi tutkimaan vaimon kassia, jos hän haluaa pettää, niin senhän se sitten tekee. Mitä siinä hyödyttää enää roikkua ja ruikuttaa?

Vierailija
736/827 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan voi tietenkään varmasti sanoa mikä tilanne on, mutta jos mues alkaa yhtäkkiä olemasn tosiasn salilla 4 tuntia niin vaikeaa olisi kyllä itselläkin uskoa, että siellä 4 tuntia treenaa tai edes sitä että jutteleen menee niin kauan. Millä lailla se on muuttunut muuten? Voiko selitys olla joku muu kun pettäminen, esim. mies välttelee vain kotiin paluuta jostain syystä?

Vierailija
737/827 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos suhde on tilassa, että toisen kassi pitää päästä tarkistamaan, niin miksi ihmeessä te enää olette yhdessä? Itse en kyllä vaivautuisi tutkimaan vaimon kassia, jos hän haluaa pettää, niin senhän se sitten tekee. Mitä siinä hyödyttää enää roikkua ja ruikuttaa?

Joo, kyllä suhde olisi ohi siinä vaiheessa kun jompikumpi osapuoli tutkii tavaroita väkipakolla ennen kotoa poistumista. Ihan hullua käytöstä.

Jos sieltä kassista ei löydykään mitään, niin sittenkö jatketaan elämää ihan kuten ennenkin ja unohdetaan kokonaan harhainen kyttääminen?

Vierailija
738/827 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syököhän hormoneja? Taikka keski-iän kriisi päällä?

Tai keski-iänkriisi siellä kassissa?

Vierailija
739/827 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, kyllä suhde olisi ohi siinä vaiheessa kun jompikumpi osapuoli tutkii tavaroita väkipakolla ennen kotoa poistumista. Ihan hullua käytöstä.

Jos sieltä kassista ei löydykään mitään, niin sittenkö jatketaan elämää ihan kuten ennenkin ja unohdetaan kokonaan harhainen kyttääminen?

Että antaa miehen jatkaa vain erittäin huolestuttavaa ja outoa käytöstä, niinkö? Tomppelit eivät ymmärrä että suurin osa ihmisistä haluaa tietää missä mennään, että voi tehdä tarvittavat muutokset(ero, terapia). Ja sen saa tietoonsa vain "urkkimalla" ja syynäämällä jos toinen ei yksinkertaisesti suostu avaamaan suutansa ja jatkaa tavaroiden piilottelua jne. 

Väärintekijöiden mielestä totuuden etsiminen on aina "kyttäämistä" 

Vierailija
740/827 |
23.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi ymmärtää miten ikinä on päädytty tilanteeseen, että toinen menee omia menojaan ja toinen ei sano siihen mitään? Haloo nyt. Parisuhteessa kommunikoidaan ja sovitaan! Kai pidät ap myös omia puoliasi ja vietät myös sen neljä tuntia omaa aikaa niin että mies hoitaa lasta ja kotia? Ai ei, miksei? Ihan älyttömiä kynnysmattoja jotkut. 

Samaa mieltä! Olen ihmeissäni miten tuohon tilanteeseen on tultu. Oli sitten pettäminen tai mikä tahansa miehellä kyseessä niin ei parisuhteen tuollainen pitäisi olla.

Toinen menee ja tulee miten tahtoo, ei kerro ja ilmoita mitään, on poissa kotoa todella paljon, piilottelee ja salailee tavaroitaan.

Onko tuo tapahtunut pikkuhiljaa vai miten olet tuohon tilanteeseen sopeutunut? Tai oikeammin myöntynyt.

Oletko kiltti ja mies ollut sellainen ettei ole uskaltanut mitään kysyä kun nopeasti hermostuu tai vaikenee? Onko mies syyllisäjätyyppiä?

Alkoholin luulisi tulevan esille, ei sen hajua oikein pysty peittämään.