Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

On pas"kapuhetta että raha ei tee onnelliseksi. Anna minulle edes 100 e niin näet, miten koko perheemme hehkuu

Vierailija
18.03.2022 |

On rankkaa kun kun kuulee lapsensa sanovan "mä tiedän ettei meillä oo varaa".

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehkuva perheesi ei ole niin kiinnostava näky että sen takia viitsisi satasta uhrata.

Vierailija
2/27 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyn rajan jälkeen raha ei lisää onnellisuutta. Sitä tässä tarkoitetaan.

On käytännössä siis sama, onko varallisuus 10 vai sata miljoonaa, sitä eroa ei enää onnellisuudessa huomaa. Ja runsas varallisuus kerää aina siipeilijöitä, jolloin ei koskaan voi tietää, onko ystävyys aitoa vai teeskenneltyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain raha tekee maailmassa onnelliseksi. Kaikki muu on höpötystä.

Vierailija
4/27 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minä ainakin olen mieluummin köyhä ja terve kuin rikas ja sairas.

Vierailija
5/27 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on suhteellista. Anna satanen miljonäärille, niin ei se varmaan onnesta hihku.

Vierailija
6/27 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei-hehkuva perheesi on vain laiska. Menkää porukalla kesällä poimimaan marjoja niin tienaatte tuossa tuokiossa 100e. Lapset voi myös pitää kesäkioskia rannalla tms.

Ei kannata opettaa lapsille että vain silloin hehkutaan kun joku säälistä lahjoittaa teille jotain.

Tehkää suunnitelmia miten saatte sen satasen kokoon. Ottakaa esim. Lapsia ja lemmikkejä teille kotihoitoon. Raha ei kasva puussa.

Vierailija
7/27 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas mieluummiin rikas ja terve.

Vierailija
8/27 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kun vuositulot ovat kaksinkertaiset keskimääräiseen nähden, ei onnellisuus enää rahan perusteella siitä kasva. Tutkittu juttu. Toki kaikki hyvin tienaavatkaan eivät ole onnellisia, joku köyhä voi olla onnellisempikin. Tosin tuo köyhä ei silloin kauheasti köyhyydestään kärsi vaan saa kaiken tarvitsemansa katettua vähillä varoillaan. En usko, että kukaan on kovin onnellinen jos ei ole varaa ostaa lapsille ruokaa. Ei kuitenkaan ole välttämätöntä olla tavattoman rikas ollakseen onnellinen etenkään näin kohtuullisen vapaassa maassa. Perhe, ystävät, terveys, rakkaus, intohimo... nekin tärkeitä ja voi olla köyhällä tai rikkaalla.

Vierailija
9/27 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtaisitko lapsesi 100 euroon? Miksi et, jos raha tuo onnellisuutta?

Vaihtaisitko mielenterveytesi johonkin rahasummaan, vaikkapa 100 000 e skitsofreniasta? Miksi et, eikö raha tuokaan onnellisuutta?

Vierailija
10/27 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellisuus on sitä, että on vapaa rahahuolista. Katson itse saavuttaneeni tämän tilanteen. Olen töissä ja keskituloinen, mutta olen mitoittanut menot mataliksi ja teen lyhennettyä työviikkoa.

Itselleni en tarvitse oikeastaan mitään. Kolmelle lapselleni pystymme yhdessä puolisoni kanssa tarjoamaan kaiken, mitä he hyvään elämään tarvitsevat.

On hirmuista vapautta, kun ymmärtää etteivät autot, vaatteet tai hienot huonekalut muuta elämää oikein mitenkään.

Vierailija
11/27 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä.

Vierailija
12/27 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei-hehkuva perheesi on vain laiska. Menkää porukalla kesällä poimimaan marjoja niin tienaatte tuossa tuokiossa 100e. Lapset voi myös pitää kesäkioskia rannalla tms.

Ei kannata opettaa lapsille että vain silloin hehkutaan kun joku säälistä lahjoittaa teille jotain.

Tehkää suunnitelmia miten saatte sen satasen kokoon. Ottakaa esim. Lapsia ja lemmikkejä teille kotihoitoon. Raha ei kasva puussa.

Metsään pitää jotenkin päästä, onko perheellä autoa, kulkeeko bussi?

Kesäkioski rannalla tyssää lupa-asioihin.

Harva antaa lemmikkiään vieraaseen lapsiperheeseen hoitoon. En minä ainakaan. Lapsista puhumattakaan.

Oliko vielä jotain hehkuvan hyviä ideoita tienaamisen, kerro toki lisää?

Vierailija
13/27 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Olen eläkkeellä.  Saan maksettua ruokani ja asumiseni, riittää lääkkeisiin. Ulkona on raitista ilmaa, pääsen takapihalle istumaan.

En mä tarvitse mitään hilavitkuttimia tai kalliita tavaroita itselleni, ei niitä saa kukaan mukaansa,tulee se lähtö sitten millä tavalla tahansa.

Onni on. Joku saa tehtyä siitäkin ongelman,ettei muka ole. 

Raha ei sitä tosiaan tee,onni on itse tehtävä, pikku asioista.

Vierailija
14/27 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan samaa mieltä. Sain miljoonaperinnön ja se kyllä teki elämästä paljon ihanampaa. En nyt sentään ruvennut elämään luksuksesti, mutta lapsille voin ostaa mitä he toivovat jos toive on järkevä ja ilahduttaa, remontoida taloa, vaihdoin auton ja elämästä poistui sellainen huoli siitä, että voiko jokin tapahtuma suistaa elämämme raiteiltaan. Sota nyt tavallaan voisi, mutta kiitos omaisuuden on mahdollista ostaa vaikka asunto ulkomailta tai asuntoauto, jos siten pärjää taas paremmin.

Vierailija
15/27 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnellisuus on sitä, että on vapaa rahahuolista. Katson itse saavuttaneeni tämän tilanteen. Olen töissä ja keskituloinen, mutta olen mitoittanut menot mataliksi ja teen lyhennettyä työviikkoa.

Itselleni en tarvitse oikeastaan mitään. Kolmelle lapselleni pystymme yhdessä puolisoni kanssa tarjoamaan kaiken, mitä he hyvään elämään tarvitsevat.

On hirmuista vapautta, kun ymmärtää etteivät autot, vaatteet tai hienot huonekalut muuta elämää oikein mitenkään.

Kyllä toimiva auto jota on varaa huollattaa ja asianmukaiset vaatteet esim. talvisään ulkoilussa aika paljon muuttavat elämää mukavammaksi. Olet vaan itse tottunut niin hyvään ettet ymmärrä sitä.

Vierailija
16/27 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riittäisi 500.000-1.000.000 ja olisin onnellinen mutta minä olenkin vaatimaton ihminen.

Vierailija
17/27 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kun vuositulot ovat kaksinkertaiset keskimääräiseen nähden, ei onnellisuus enää rahan perusteella siitä kasva. Tutkittu juttu. Toki kaikki hyvin tienaavatkaan eivät ole onnellisia, joku köyhä voi olla onnellisempikin. Tosin tuo köyhä ei silloin kauheasti köyhyydestään kärsi vaan saa kaiken tarvitsemansa katettua vähillä varoillaan. En usko, että kukaan on kovin onnellinen jos ei ole varaa ostaa lapsille ruokaa. Ei kuitenkaan ole välttämätöntä olla tavattoman rikas ollakseen onnellinen etenkään näin kohtuullisen vapaassa maassa. Perhe, ystävät, terveys, rakkaus, intohimo... nekin tärkeitä ja voi olla köyhällä tai rikkaalla.

Jotta nettotulot olisivat kaksinkertaiset keskimääräiseen verrattuna, pitää bruttotulot olla lähes nelinkertaiset. Näin toimii progressiivinen verotus. Aika harvalla on kuitenkaan yli 10.000 euron kuukausitulot.

Vierailija
18/27 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EIlen just oli se perhe " Rikkaat ja rahattomat" ohjelmassa. Tekivät työtä, mitä löysivät, tekivät vapaaehtoistyötä, liikkuivat ulkona, kasvattivat kasveja jne. Olivat niin tasa-painoisen oloisia. Mieskin sanoi että hän haluaisi eräät tossut, mutta...ja oli kuitenkin ilman! Ei tossujen kautta onnelliseksi.

Vierailija
19/27 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen samaa mieltä onnellisuudesta. Itse olen samassa tilanteessa kuin sinä. Pienestä palkasta olen onnistunut saamaan ahkeruudella, pitkäjännitteisellä työllä ja säästäväisellä elämäntyylillä hyvän elämän itselle ja perheelle. Nyt huomaan että nälkä kasvaa syödessä, sitä alkaa haaveilla uusista asioista. Ei riitä enää hyvä peruselämän puitteet, pitäisi saada mökki ilta-autingolla.

Vierailija
20/27 |
18.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei raha tuo onnellisuutta, vaan turvaa. Kun on rahaa niin on vähemmän huolia.