Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yö meni vähillä unilla. Pitääkö tässä oikeasti erota vain omien aavistusten takia?!

Vierailija
18.03.2022 |

En jaksaisi enää tätä miettimistä ja epäilyjä. Mies on ollut erilainen monellakin tapaa jo pidemmän aikaa. Eilen oli taas sellainen päivä kun viihtyi salilla neljä tuntia ja siihen matkat päälle. Tuli kotiin kun muut olivat jo nukkumaan menneet. Väittää että jää tuttujen kanssa juttelemaan sinne ja siksi reissut venyy. Ei myönnä tietenkään mitään pettämisiä tms. Kun olen olen yrittänyt asioista keskustella niin ei ole kiinnostusta, olen vähän kuin ilmaa. Olemme olleet yhdessä reilusti yli 20 vuotta enkä ole joutunut ennen näin inhottavia ajatuksia pyörittelemääm päässäni. Että en luota enää toisen sanaan, oikein missään asioissa. Tunne on outo ja vieras enkä pärjää enää kauaa näin. Eroavatko ihmiset vain omien aavistusten vuoksi, tuskin nyt sentäs? Miten luottamuksen saisi takaisin ja miksi sen olen menettänyt?

Kommentit (827)

Vierailija
401/827 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella järkyttävää, miten huonosti osa aivan aikuisista ihmisistä kohtelee kumppaneitaan. Ap, olen hyvin pahoillani. Kyllä aikuisen miehen pitäisi kohdella sinua ja lastanne paljon paremmin. Ei lapsiperheessä toinen voi vain ottaa ja lähteä tunneiksi omille menoilleen ilman yhteistä sopimista ja suunnittelua. Ymmärsin, että teillä on vain yksi auto, joka on miehellä, kun hän lähtee "salille" ja sinä ja lapsi jäätte kahdestaan kotiin. Toivottavasti asutte alueella, jossa pääsette helposti julkisilla ja/tai takseja löytyy, jos jokin ongelma sattuu. 

Tiedän hyvin, millaista on lapsiperheen arki. Kolmen lapsen kanssa sattuu ja tapahtuu, eikä kumpikaan meistä lähde tuosta vain omalle ajalle. Olemme sopineet, että miehellä on tiettynä päivänä omaa aikaa, minulla toisena ja lisäksi keskustelemme, kuka vie lapset lääkäriin/hammaslääkäriin/neuvolaan/kaverille/harrastuksiin/mitä ikinä ja kummallakin on omia juttuja, joista sovitaan yhdessä. Kummankin työssä tulee välillä yllätyksiä vastaan, jolloin joustetaan ja muutetaan suunnitelmia, mutta olisi ennen kuulumatonta, että toinen vai ottaisi ja häipyisi tuosta vain.

Minusta sinulla on täysi oikeus olla ihmeissäsi muutoksista ja tiedustella, että mistä on kyse. Ei se ole kuulustelua normaalille ihmiselle. Normaalissa parisuhteessa kumpikin haluaa olla yhdessä ja viettää aikaa oman perheen kanssa. Normaalisti keskustellaan viikon ohjelmasta ja kommunikoidaan muutoksista. 

On aivan selvää, että jotakin on meneillään. Miehelläsi on vähintään keski-iän kriisi, töissä ongelmia, alkoholiongelma, syrjähyppy tai näiden yhdistelmä. 

Vierailija
402/827 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimot jotka epäilette, että mies saattaa pettää tai etsiä muuta seuraa niin tehkää kokeeksi myös Tinder/FB-deitti profiili. Miehenne seuranhakuprofiili saattaa olla siellä ihan avoimesti löydettävissä.

Itse sinkkuna saanut ihan hirveästi yhteydenottoja miehiltä, jotka ovat muka avoimissa tai väljehtyneissä suhteissa. Ja tosi monella on profiilissaan on tämä klassinen pullistelukuva salilta tai pukuhuoneesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/827 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos ei pääse salille ja joku kostokroppa pitää saada, niin kotonakin voi harrastaa liikuntaa.

Jos lapset on vaunuiässä niin voihan lähteä reippaalle lenkille tms. Liikunnasta saa varmasti hyvää oloa jossain muodossa, oli se sitten vain pirteämpi olo tai jopa se kostokroppa.

Oletko koskaan ollut aloittajan tilanteessa pienten lasten kanssa? Minä olen. Poissaolevan ja kiukuttelevan pettäjän mieliala vaikuttaa petettyyn mm. siten, että petetyllä on jatkuva epämääräinen huono olo, eikä hän saa nukuttua kunnolla. Lapset astivat tilanteen, ikävöivät poissaolevaa isää ja kiukuttelevat. Olet naisena ja äitinä aivan väsynyt, hämmentynyt ja loppu. Teet kaikkesi pitääksesi arkea koossa, viimeisillä voimillasi. Kun pyydät puolisolta tukea ja vastauksia, asia esitetään niinpäin että sinä olet kontrolloiva ja hullu, kyllähän mies tekee osuuteensa.

Siinä ei ole päällä ns. normaali perhetilanne, jossa ehkä jääkin tilaisuus kuntoilla kotona. Ja juuri siihen tilanteeseen se pettäjä vertaa uutta ihastustaan.

Voimia ap. Olen monessa liemessä elämäni aikana ollut, mutta mikään ei vedä vertoja sille kokemukselle, kun pitkäaikainen elämänkumppani ja yhteisten lasten isä vetää maton jalkojen alta. Kaikesta kuitenkin selviää, tästäkin.

Vierailija
404/827 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP miten selvisit yöstä?

Ja kuule, vaikka miten esittää niin lapsesi kyllä tietää miten voit.

Missä kaupungissa asut? Joku täältä voisi auttaa sinua.

Mene Al Antonin kokoukseen, kertakin auttaa jo paljon. Sinne voi ottaa lapsen mukaan. Elokuva läppäriin ja kuulokkeet päähän.

Nyt heti soita johonkin että voit puhua. Kriisikeskus, turvakoti (niillä on myös keskusteluapua), alanonin päivystys, ihan kuka vaan kuka kuuntelee.

Olen ollut samassa tilanteessa pienen lapsen kanssa. Mies joi, meni ja petti. Selvisin ja olin onnellinen jo aika pian eron jälkeen vaikka rahat olivatkin tiukalla.

Juuri nyt on tärkeintä että saat puhuttua pari tuntia, että edes vähän helpottaa.

Mikä on Al Anton?

Vierailija
405/827 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne... 20 vuotta yhteistä elämää takana. Mies on jo pidempään kohdellut minua kuin unohdettua huonekalua. Olen tehnyt kaikkeni, että miehellä olisi hyvä olla. Olen yrittänyt keskustella, hoitaa, innostaa ja vietellä. Mikään ei ole auttanut. Muutama viikko sitten tuli mitta täyteen ja sanoin, että erotako sitten haluaisit, johon mies vastasi, että no voin muuttaa muualle, kun niin kerran haluat.

Koko elämä yhdessä ja mies ei ollut valmis taistelemaan edes näön vuoksi avioliittomme vuoksi. "Voin muuttaa muualle." Olo on niin petetty. Täysin hukkaan heitetty elämä. Seuraavalla viikolla mies oli lähtenyt vaatteidensa kanssa, kun olin töissä.

Samis tai niinkuin enkkulaks sanotaan I feel you!

Miten pahalle tuntuu kun huomaa ettei ole ollut toiselle yhtään mitään. Ei - niin - yhtään - mitään!

Siinä se on patsastellut ja feikannut kaiken olevan hyvin, vaikkei selvästi ole ollut.

Mitä hittoa?!!

Syytin itseäni kauan. Niin kauan. Vuosia. Ja ihan turhaan. Todella kauan meni ymmärtää olleensa suhteessa munattoman miehen kanssa koska se kuka teki väärin oli mies. Siis tässä tapauksessa koska olen heteronainen, en yleistä koska hyviä miehiä on paljon. Minä poimin sen mätämunan vai menikö sekin toisinpäin, koska olin siinä niin mikä ettei.

Viita kintaalla koko äijälle ja eropaperit vetämään jos on avioliitto. Pidä huoli että kaikki menee tasan koska niin sen kuuluu mennä etkä itkuja kuuntele kuinka hänelle ei jää mitään jonka virheen myöskin tein.

Oma keissini on niin surkeaa pas kaa että trolliksi luulisivat jos siitä oikeasti avautuisin.

Ja hankin kostokropan.

N55

Olet jotenkin tosi reipas, toivon että tunnemme oikeassa elämässä. Kaikkea hyvää. T:ketjuun kommentoinut

Vierailija
406/827 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nämä salijutut onkin niin klassisia!

Myös meidän eroa enteili jatkuvat salikäynnit. Ja nimenomaan niin, ettei etukäteen voinut kertoa kuinka kauan siellä salilla menee. Meni kauan. Käyn nykyään itsekin salilla, ja aika hyvin osaan arvioida kauan siellä menee- teen joko pidemmän ohjelman, jolloin venyttelyineen siellä menee reilu tunti tai lyhyemmän ohjelman, jolloin menee 30-40 min. Säännöllisesti liikkuva kyllä tietää, että kuinka pitkän treenin minäkin päivänä tekee. Ja jos kotona odottaa perhe, niin treenaa sitten sen mukaan.

Kun yritin ehdottaa hänelle hyvää väliä lähteä salille (esim. kun toinen lapsista päiväunilla), niin ex raivostui tästä ja tiuski, että hän päättää ihan ITSE koska käy salilla, eikä silloin kuin "annan hänelle luvan". Eli halusi tulla ja mennä miten itselle (ja toiselle naiselle, ilmeisesti) sopi.

Joku kirjoitti yllä siitä, miten päätti yllättää miehensä ja tulla salille mukaan. Niin minäkin. Hankin vuoden jäsenyyden samalle salille ja hankin lapsille hoitajan. Oli iso taloudellinen ja logistinen satsaus itseltä. Mies oli todella vaivaantunut. Kerran kävi kanssani, siis yhdessä kerran, pysytteli kaukana minusta ja kotona ärähti, että sali on yksilölaji, eikä parilaji. Haluaa käydä yksin.

No, hän seurustelee nykyään pt:n kanssa ja tasan käyvät salilla yhdessä. Kävivät jo meidän avioliiton aikana, tietty. Mitään ei ole tietenkään myöntänyt koskaan.

Meillä merkkinä oli nimenomaan uudet treenivaatteet, jatkuva salilla käyminen, ruokavalion muutos, "ylityöt", kärttyisyys kotona ja se, ettei mistään aikatauluista saanut koskaan kysellä. Tuona aikana olin täysin sidottu töiden jälkeen kotiin ja lapsiin, koska miehellä oli aina ylitöitä tai salia.

Jatkan vielä. Noihin aikoihin ex hankki älykellon, joka mittasi mm. sykettä, unta, lepoa jne. Ihan kaikki pyöri tuon kellon ja miehen elintoimintojen ympärillä. Kiukutteli kuin lapsi, jos ei saanut tarpeeksi unta tai liikuntaa, ikäänkuin minä olin syyllinen (eivätkä ruuhkavuodet). Minä kuulemma oli syyllinen hänen liikapainoonsa, eikä minua kiinnostanut hänen hyvinvointinsa.

Hän ohjasi myös puhelimensa puhelut ja viestit kelloonsa siten, että ranteessa värisi kun joku otti yhteyttä. Itse puhelin oli äänettömällä. Täydellinen järjestely.

Eron jälkeen hänen puhelimensa on soinut aivan normaalisti, enkä ole nähnyt hänellä älykelloakaan.

Vierailija
407/827 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan mietin, että mikä ongelma? Jos se on rakastunut ja haluaa erota, niin kertoo siitä kyllä ihan satavarmasti itse.

Ellei ole rakastunut, niin ei se siitä kulu.

Jos taas kysymys on lastenhoidosta laistamisesta, ettei ap pääse omiin menoihin, silloin on nostettava kissa pöydälle ja haettava tasapuolinen ratkaisu. Ellei se onnistu, niin on syytä erota.

2 ekaa tapausta on toisen osapuolen kannalta ihan se ja sama. Voit odottaa ja katsoa mitä tapahtuu. Miksi tekisit mitään muuta..

Vierailija
408/827 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneekö miehesi autolla sinne? Osta halpa käytetty kakkospuhelin (tai kaiva laatikosta), laita siihen prepaid-liittymä ja kytke Find my phone tms ohjelma päälle ja omaan puhelimeesi. Laita äänet pois ja laita puhelin autoon, esim. takakonttiin tai teippaa penkin alle.

Sitten vaan seuraat kotoa läppäriltä meneekö auto salille vai kenties jonnekin muualle. Jos menee muualle, voit halutessasi tarkkailla kyseistä paikkaa. Aika pian selviää kulkeeko mies sinne yhdessä jonkun toisen kanssa ja tuleeko yhdessä pois sieltä.

Vierailija
409/827 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneekö miehesi autolla sinne? Osta halpa käytetty kakkospuhelin (tai kaiva laatikosta), laita siihen prepaid-liittymä ja kytke Find my phone tms ohjelma päälle ja omaan puhelimeesi. Laita äänet pois ja laita puhelin autoon, esim. takakonttiin tai teippaa penkin alle.

Sitten vaan seuraat kotoa läppäriltä meneekö auto salille vai kenties jonnekin muualle. Jos menee muualle, voit halutessasi tarkkailla kyseistä paikkaa. Aika pian selviää kulkeeko mies sinne yhdessä jonkun toisen kanssa ja tuleeko yhdessä pois sieltä.

Tarkennus, jos tämä on laitonta niin en tietenkään, missään tapauksessa suosittele tätä.

Vierailija
410/827 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni erokin alkoi miehen omituisesta käytöksestä ja myöhäisistä salikäynneistä. Yrittivät vielä korjata suhdettaan terapiassa, mutta miehestä ei saanut mitään irti. Kun erosivat, niin hetken päästä miehellä olikin uusi nuorempi nainen, jonka oli tavannut kuntosalilla.. Ei myöntänyt mitään aikaisemmin, kun ystäväni oli kysellyt onko miehellä joku toinen.

Vierailija
411/827 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihmeessä siellä ruuhkasuomessa on noin paljon ruuhkaa myös avioliitoissa? Että kaikki pettää. Ei ihmisen elämää tuollainen.

Vierailija
412/827 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni erokin alkoi miehen omituisesta käytöksestä ja myöhäisistä salikäynneistä. Yrittivät vielä korjata suhdettaan terapiassa, mutta miehestä ei saanut mitään irti. Kun erosivat, niin hetken päästä miehellä olikin uusi nuorempi nainen, jonka oli tavannut kuntosalilla.. Ei myöntänyt mitään aikaisemmin, kun ystäväni oli kysellyt onko miehellä joku toinen.

Ikäviä nämä, että mennään terapiaankin valehtelemaan. Ei ole toista naista muka ja jälkikäteen sitten selviää, että oli kuitenkin ja vielä raskaana. 

En kyllä naisenakaan luottaisi tuollaiseen mieheen. Vaimon asemassa kertoisin kyllä uudelle naiselle nämä valheet ja toimintatavan.

Vierailija
413/827 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoisin että sen sijaan että tenttaat miestä, ala panostaa teidän parisuhteeseen ja perheen yhteiseen tekemiseen.

Onko sinun mahdollista varata teille kahdestaan vloppumatkaa? Tai perheenä yhdessä ?

Ehdota arki-illoille treffi-iltoja useammin. Tai käykää vaikka yhdessä salilla?

Saunokaa, juokaa punaviiniä ja hierokaa toisianne. Pidä huoli itsestäsi ja näytä miehellesi että sinä rakastat ja välität.

Epäilyllä ei tosiaan saavuta mitään. Jos epäilyt ovat aiheettomia, työnnät miestä vain kauemmaksi. Jos oikeita, voit herättää hänet väärältä polulta ja saada takaisin.

Vierailija
414/827 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkennus, jos tämä on laitonta niin en tietenkään, missään tapauksessa suosittele tätä.

Aijaijai tässä on kyllä paras vinkki vähään aikaan 😅😅aika paha. Miten mä en ole ajatellut tätä. Toteuttamiskelpoinen. Mut pitää katsoa ettei laita iPhonea tai jos laittaa niin Siri on pois päältä. Mun Siri ainakin huutelee välillä itsekseen

Vierailija
415/827 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro joku päivä miehellesi lähteväsi salille tai ostoksille ja viivy kuusi tuntia. Takaisin tullessa vastaa hänelle ylimalkaisesti, että mitä sinä minun menoja kyttäilet. Meillä tämä toimi. Nykyään mies kertoo mitä tekee ja missä ja hän myös kertoo suunnilleen ajankohdan milloin tulee kotiin. Myös minä toimin samoin. Kumpikin saa mennä ja tulla, mutta menojen suhteen ollaan avoimia ettei toisin tarvitse murehtia missä toinen on.

Tämä!

Oikeasti nämä käyttäytymisen muutokset toimii parhaiten moniin ongelmiin. Se on käyttäytymisterapiaa.

Vierailija
416/827 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmeessä siellä ruuhkasuomessa on noin paljon ruuhkaa myös avioliitoissa? Että kaikki pettää. Ei ihmisen elämää tuollainen.

Ei todellakaan vakuuta. Kun perustus on pelkkää pintaa, sixpakkia, pakaraa, täytettyjä huulia, ripsipidennyksiä, rakennekynsiä, etc... Erohan siitä tulee että napsahtaa. Lapsia käy sääliksi jos heitä on hommattu.

Vierailija
417/827 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan vakuuta. Kun perustus on pelkkää pintaa, sixpakkia, pakaraa, täytettyjä huulia, ripsipidennyksiä, rakennekynsiä, etc... Erohan siitä tulee että napsahtaa. Lapsia käy sääliksi jos heitä on hommattu.

Juu, tuo "kostokroppa" kertoo paljon !

Noh, niin makaa kuin petaa.

Vierailija
418/827 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja laita se puhelin omaan shopperiisi, johonkin kassin sivutaskuun tai vaikka tuulitakin taskuun. Jätä kassi / takki autoon. Ei se laitonta ole!

Vierailija
419/827 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP miten selvisit yöstä?

Ja kuule, vaikka miten esittää niin lapsesi kyllä tietää miten voit.

Missä kaupungissa asut? Joku täältä voisi auttaa sinua.

Mene Al Antonin kokoukseen, kertakin auttaa jo paljon. Sinne voi ottaa lapsen mukaan. Elokuva läppäriin ja kuulokkeet päähän.

Nyt heti soita johonkin että voit puhua. Kriisikeskus, turvakoti (niillä on myös keskusteluapua), alanonin päivystys, ihan kuka vaan kuka kuuntelee.

Olen ollut samassa tilanteessa pienen lapsen kanssa. Mies joi, meni ja petti. Selvisin ja olin onnellinen jo aika pian eron jälkeen vaikka rahat olivatkin tiukalla.

Juuri nyt on tärkeintä että saat puhuttua pari tuntia, että edes vähän helpottaa.

Mikä on Al Anton?

Venäjällä Al Anton on al anon. Nimetty Anton Tsehovin mukaan. Samassa kommentissa oli kyllä mainittu al anon, mutta vaan yhteenkirjoitettuna. Eli oisko kirjoitusvirhe?

Vierailija
420/827 |
19.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nämä salijutut onkin niin klassisia!

Myös meidän eroa enteili jatkuvat salikäynnit. Ja nimenomaan niin, ettei etukäteen voinut kertoa kuinka kauan siellä salilla menee. Meni kauan. Käyn nykyään itsekin salilla, ja aika hyvin osaan arvioida kauan siellä menee- teen joko pidemmän ohjelman, jolloin venyttelyineen siellä menee reilu tunti tai lyhyemmän ohjelman, jolloin menee 30-40 min. Säännöllisesti liikkuva kyllä tietää, että kuinka pitkän treenin minäkin päivänä tekee. Ja jos kotona odottaa perhe, niin treenaa sitten sen mukaan.

Kun yritin ehdottaa hänelle hyvää väliä lähteä salille (esim. kun toinen lapsista päiväunilla), niin ex raivostui tästä ja tiuski, että hän päättää ihan ITSE koska käy salilla, eikä silloin kuin "annan hänelle luvan". Eli halusi tulla ja mennä miten itselle (ja toiselle naiselle, ilmeisesti) sopi.

Joku kirjoitti yllä siitä, miten päätti yllättää miehensä ja tulla salille mukaan. Niin minäkin. Hankin vuoden jäsenyyden samalle salille ja hankin lapsille hoitajan. Oli iso taloudellinen ja logistinen satsaus itseltä. Mies oli todella vaivaantunut. Kerran kävi kanssani, siis yhdessä kerran, pysytteli kaukana minusta ja kotona ärähti, että sali on yksilölaji, eikä parilaji. Haluaa käydä yksin.

No, hän seurustelee nykyään pt:n kanssa ja tasan käyvät salilla yhdessä. Kävivät jo meidän avioliiton aikana, tietty. Mitään ei ole tietenkään myöntänyt koskaan.

Meillä merkkinä oli nimenomaan uudet treenivaatteet, jatkuva salilla käyminen, ruokavalion muutos, "ylityöt", kärttyisyys kotona ja se, ettei mistään aikatauluista saanut koskaan kysellä. Tuona aikana olin täysin sidottu töiden jälkeen kotiin ja lapsiin, koska miehellä oli aina ylitöitä tai salia.

Jatkan vielä. Noihin aikoihin ex hankki älykellon, joka mittasi mm. sykettä, unta, lepoa jne. Ihan kaikki pyöri tuon kellon ja miehen elintoimintojen ympärillä. Kiukutteli kuin lapsi, jos ei saanut tarpeeksi unta tai liikuntaa, ikäänkuin minä olin syyllinen (eivätkä ruuhkavuodet). Minä kuulemma oli syyllinen hänen liikapainoonsa, eikä minua kiinnostanut hänen hyvinvointinsa.

Hän ohjasi myös puhelimensa puhelut ja viestit kelloonsa siten, että ranteessa värisi kun joku otti yhteyttä. Itse puhelin oli äänettömällä. Täydellinen järjestely.

Eron jälkeen hänen puhelimensa on soinut aivan normaalisti, enkä ole nähnyt hänellä älykelloakaan.

No sinullahan se varsinainen kaveri on ollut. Viimeisen päälle hiottua pettämistä ja alistamista. Tuli mieleen, että mihin kaikkeen tuollainen olento oikein pystyykään, hirviö. Kotona voi tapahtua kaikenlaisia "tapaturmia"...