Yö meni vähillä unilla. Pitääkö tässä oikeasti erota vain omien aavistusten takia?!
En jaksaisi enää tätä miettimistä ja epäilyjä. Mies on ollut erilainen monellakin tapaa jo pidemmän aikaa. Eilen oli taas sellainen päivä kun viihtyi salilla neljä tuntia ja siihen matkat päälle. Tuli kotiin kun muut olivat jo nukkumaan menneet. Väittää että jää tuttujen kanssa juttelemaan sinne ja siksi reissut venyy. Ei myönnä tietenkään mitään pettämisiä tms. Kun olen olen yrittänyt asioista keskustella niin ei ole kiinnostusta, olen vähän kuin ilmaa. Olemme olleet yhdessä reilusti yli 20 vuotta enkä ole joutunut ennen näin inhottavia ajatuksia pyörittelemääm päässäni. Että en luota enää toisen sanaan, oikein missään asioissa. Tunne on outo ja vieras enkä pärjää enää kauaa näin. Eroavatko ihmiset vain omien aavistusten vuoksi, tuskin nyt sentäs? Miten luottamuksen saisi takaisin ja miksi sen olen menettänyt?
Kommentit (827)
Älä pidä itseäsi itsestäänselvyytenä. Ota vapaata itse äläkä ole siellä odottamassa kun palaa kotiin. Hän tarvitsee herätyksen kunnolla.
Ehdottomasti jätä se hyypiö sillä on jo uusi kierrossa, luottamus ei koskaan palaa se vaan on faktaa vaikka puhutaan aina että totta kai kaiken voi antaa anteeksi ja elämä jatkuu mutta kun vaan ei voi ja täällä meillä Suomessa paapotaan kaikkia pahantekijöitä ja yhtään pahaa sanaa ei saa sanoa näistä, uhrit ovat aina itse syyllisiä näin se tässä maailman onnellisimmassa = lue "onnettomimmassa" maassa on ollut jo pitkään... ja jos sä oot söpökin :) - niin lähdetään treffeille jokin päivä, esimerkiksi jonain iltana syömään, sitten hieman viiniä ja kynttilänvaloa ja ojennan sulle hehkuvan ruusun ja kerron sulle miten upea ja kaunis nainen sä oot ja miten tärkeä mulle, ja jos et ole saanut rakkausrunoja laitan sulle omatekemän sellaisen tietenkin myös... näin mies kunnioittaa naista eikä ota muita... :)
Vierailija kirjoitti:
Eväitä onnelliseen ja kestävään liittoon:
1) Uskollisuus
2) Rehellisyys
3) Kommunikaatio
4) Riitojen sopiminen, anteeksipyyntö ja -anto
5) Peti lämpöisenä, kotoa saa ainaYmmärtää toista - siinä on salaisuus.❤️
Tärkeää: Eiköhän se petturi näytä karvansa jo seurusteluvaiheessa. Jos on uskollinen silloin, on sitä myös jatkossa ja päinvastoin.
Onnellisia ja pitkiä avioliittoja on olemassa. Niissä elävillä ei aika riitä Vauva-foorumille.
Kommenttisi sai pelkkiä alapeukkuja koska asut maalla tai jossain pikkukaupungissa ja lisäksi kai olet uskovainen. Teillä ei petetä.
Pääkaupunkiseudulla käydään kuntosalilla treenaamassa kroppaa että näytetään hyvältä. Ulkonäkö on tärkeä toisin kuin maalaisilla.
Petetään jos ei ole tarpeeksi kaunis/komea, ja voidaan pettää vaikka olisikin. Vakoilulaitteilla tutkaillaan kumppanin menoja jos pettää, tai vaikkei pettäisikään.
Maalaiset älkää kirjoittako tänne juttujanne onnellisuudesta ja pitkistä liitoista.
Täällä harrastetaan seksiä ja lyhyitä suhteita ja vaihdetaan jos kumppani ei miellytä.
-Kehonkielen asiantuntija Judi James suosittelee ihmisiä luottamaan vaistoihinsa. Hänen mukaansa epäilyttävä käytös voi saada aistimaan jonkin olevan pielessä jo ennen kuin siitä on mitään todisteita.
Tässä viiden kärjessä olevat merkit pettämisestä:
1. Ulkonäköön panostaminen
2. Uudet ilmeet ja eleet
3. Vihaisuus ja syyttely
4. Puhelimen suojeleminen
5. Seksielämän muuttuminen
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvää päivää. Jos mies on 4 tuntia poissa kotoa, niin jo on epäilykset niskassa ja eroa suunnitellaan.
Ja tuota vielä ihan innolla peukutellaan???
Itse olen usein jäänyt puulaakihöntsyjen jälkeen yhdelle oluelle tai ihan vaan vichylle kavereiden kassa turisemaan ja paskaa jauhamaan, eikä ole koskaan kotona mitään kyselty. Toki jos tuollalailla alettaisiin palloa jalkaan asettelemaan, niin se olisin kyllä minä, joka alkaisin eropapereita kirjoittelemaan.
Älkää nyt hyvät naiset tukehduttako kumppaneitanne. Kyllä jokaisella pitää oikeus myös omaan elämään ja kavereiden kanssa jutusteluun, ilman että tarvii kokoajan vilkuilla kelloa, ettei saa pirttihirmulta kotona sapiskaa, kun on treenireissulla varttitunnin liian pitkään jutellut kavereiden kanssa.
Ja kun tulet kotiin höntsäilystä ja kaljalta, et missään tapauksessa kerro vaimolle, missä olet ollut vaan äriset ja menet saman tien työhuoneeseen oven taakse dokaamaan salaa? Eli totta kai kumpikin saa käydä vaikka missä, mutta hyvässä parisuhteessa menoista ja mitä mielenkiintoista siellä on sattunut, kerrotaan puolisolle.
Jos olet itse norminainen ja EPÄILET niin mene mukaan ja sano, nyt alkaa uusi elämä. Oma mieheni harrastaa nettiseksiä eli runkkaa kun en ole kotona, ja minä en saa mitään, pitäs erota mutta kaikki pitää ostaa ja jakaa kun on kalliit mööpelit, en jaksa. Olen normi, kaunis nainen mutta.
Vierailija kirjoitti:
-Kehonkielen asiantuntija Judi James suosittelee ihmisiä luottamaan vaistoihinsa. Hänen mukaansa epäilyttävä käytös voi saada aistimaan jonkin olevan pielessä jo ennen kuin siitä on mitään todisteita
Tuo vihaisuus ja syyttely on ainakin meillä ollut aina vaikken ollut pettänytkään, ja kun sain mieheni kiinni rysän päältä niin silti jatkui syyttely. Huusi humalassa aina minua huoraksi, oli silloin juuri nainut veljensä vaimoa joka oli paksuna ja selvin päin, jotkut miehet ovat vaan pahoja ja minä sain sellaisen. itken.
Tässä viiden kärjessä olevat merkit pettämisestä:
1. Ulkonäköön panostaminen
2. Uudet ilmeet ja eleet
3. Vihaisuus ja syyttely
4. Puhelimen suojeleminen
5. Seksielämän muuttuminen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) Uskollisuus
2) Rehellisyys
3) Kommunikaatio
Tärkeää: Eiköhän se petturi näytä karvansa jo seurusteluvaiheessa. Jos on uskollinen silloin, on sitä myös jatkossa ja päinvastoin.
Onnellisia ja pitkiä avioliittoja on olemassa. Niissä elävillä ei aika riitä Vauva-foorumille.
Kommenttisi sai pelkkiä alapeukkuja koska asut maalla tai jossain pikkukaupungissa ja lisäksi kai olet uskovainen. Teillä ei petetä.
Pääkaupunkiseudulla käydään kuntosalilla treenaamassa kroppaa että näytetään hyvältä. Ulkonäkö on tärkeä toisin kuin maalaisilla.
Petetään jos ei ole tarpeeksi kaunis/komea, ja voidaan pettää vaikka olisikin. Vakoilulaitteilla tutkaillaan kumppanin menoja jos pettää, tai vaikkei pettäisikään.Maalaiset älkää kirjoittako tänne juttujanne onnellisuudesta ja pitkistä liitoista.
Täällä harrastetaan seksiä ja lyhyitä suhteita ja vaihdetaan jos kumppani ei miellytä.
Noin se menee kun kaikki pyörii hauisten, pakaroiden ja oman navan ympärillä. Pelkkää pintaliitoa koko elämä.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet itse norminainen ja EPÄILET niin mene mukaan ja sano, nyt alkaa uusi elämä. Oma mieheni harrastaa nettiseksiä eli runkkaa kun en ole kotona, ja minä en saa mitään, pitäs erota mutta kaikki pitää ostaa ja jakaa kun on kalliit mööpelit, en jaksa. Olen normi, kaunis nainen mutta.
Oho huomasin sun kirjoituksen eli uudestaan jos sä oot söpökin :) - niin lähdetään treffeille jokin päivä, esimerkiksi jonain iltana syömään, sitten hieman viiniä ja kynttilänvaloa ja ojennan sulle hehkuvan ruusun ja kerron sulle miten upea ja kaunis nainen sä oot ja miten tärkeä mulle, ja jos et ole saanut rakkausrunoja laitan sulle omatekemän sellaisen tietenkin myös... näin mies kunnioittaa naista eikä ota muita... :) Ja unohda muu - sun sydämen pitää hymyillä joka päivä, millään muulla ei ole merkitystä... )
On se vaan niin, että harrastetaan seksiä nyt vaan kenen kanssa halutaan, sota alkaa. Ei välitä. Kohta, ei vielä mutta ennen kesää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaus APn kysymykseen: ei pidä erota pelkkien aavistuksien vuoksi. Pitää laittaa mies selkä seinää vasten ja vaatia vastauksia, joihin sinulla on aivan täysi oikeus. Olet oikeutettu kyselemään, missä toinen kuljeksii yötä myöten, tuntikausia, kun toiset ovat iltapuhteissa ja yöpedillä.
Seuraavan kerran valvot, istut olohuoneessa ja kun ovi kolahtaa, sanot rauhallisella äänellä, että nyt keskustelemme, mistä sinä olet tulossa. Jos vastauksena on äsähtelyä, että salilta ja mitä se sulle kuuluu, että jäin sinne juttelemaan, vastaat edelleen rauhallisella äänellä, että kyllä se vain kuuluu, koska tämä on avioliitto, perhe.
Jos sinä et halua kertoa, missä vietät aikaasi, haluat mennä ja tulla kertomatta koska ja minne, se tarkoittaa, että halua olla osa tätä avioliittoa ja perhettä ja se vaatii sitten toimenpiteitä meiltä molemmilta. Mihin toimenpiteisiin ryhdytään?
Aivan hirvittävän ahdistavaa olisi joutua tällaiseen kuulusteluun. Eikä tosiaankaan lisäisi halua olla "osa tätä avioliittoa". Ja joo, olen nainen.
Onhan se hirveän ahdistavaa, kun pitää ottaa sekä vastuu omista teoistaan että siitä, että omilla teoilla on vaikutusta myös muihin ihmisiin kuin itseen.
Sanoit olevasi nainen. Oletko sinä juuri niitä hyvin koulutettuja (niin kuin koiria koulutetaan), ettet koskaan, ikinä vaadi etkä edellytä keneltäkään mitään? Koska se olisi vaivaannuttavaa ja takertuvaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaus APn kysymykseen: ei pidä erota pelkkien aavistuksien vuoksi. Pitää laittaa mies selkä seinää vasten ja vaatia vastauksia, joihin sinulla on aivan täysi oikeus. Olet oikeutettu kyselemään, missä toinen kuljeksii yötä myöten, tuntikausia, kun toiset ovat iltapuhteissa ja yöpedillä.
Seuraavan kerran valvot, istut olohuoneessa ja kun ovi kolahtaa, sanot rauhallisella äänellä, että nyt keskustelemme, mistä sinä olet tulossa. Jos vastauksena on äsähtelyä, että salilta ja mitä se sulle kuuluu, että jäin sinne juttelemaan, vastaat edelleen rauhallisella äänellä, että kyllä se vain kuuluu, koska tämä on avioliitto, perhe.
Jos sinä et halua kertoa, missä vietät aikaasi, haluat mennä ja tulla kertomatta koska ja minne, se tarkoittaa, että halua olla osa tätä avioliittoa ja perhettä ja se vaatii sitten toimenpiteitä meiltä molemmilta. Mihin toimenpiteisiin ryhdytään?
Jos sanoo, että oli salilla, niin luulisi sen riittävän vastaukseksi. Pitäisikö sitä alkaa valehtelemaan?
Vastaapa rehellisesti: kuinka monta kertaa olet ollut salilla 4 + matka-ajat?
Minä huutelen sivusta sellaista että tuollainen tuntikausien liehuminen ilman mitään elonmerkkejä on mahdollista korkeintaan Pohjoismaissa.
Olemme sekä minun että miehen töiden vuoksi asuneet niin Latinalaisessa Amerikassa, Intiassa kuin eräässä Afrikan maassa. Jokaisessa paikassa oli elinehto ilmoitella säännöllisesti itsestään, jotta, jos pahin olisi tapahtunut, olisi kadonneen etsinnät voitu aloittaa mahdollisimman pian.
Kysymys myös teille jotka aina menette sen tuhannen mutkalle kun parisuhteen toinen osapuoli esittää toiveita liittyen kommunikaatioon ja henkiseen länsäoloon: Miksi ylipäätään olette parisuhteessa? Entä mitä se parisuhteen toinen osapuoli saa siitä, että on parisuhteessa teidän kanssanne?
Viva la revolution kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho huomasin sun kirjoituksen eli uudestaan jos sä oot söpökin :) - niin lähdetään treffeille jokin päivä, esimerkiksi jonain iltana syömään, sitten hieman viiniä ja kynttilänvaloa ja ojennan sulle hehkuvan ruusun ja kerron sulle miten upea ja kaunis nainen sä oot ja miten tärkeä mulle, ja jos et ole saanut rakkausrunoja laitan sulle omatekemän sellaisen tietenkin myös... näin mies kunnioittaa naista eikä ota muita... :) Ja unohda muu - sun sydämen pitää hymyillä joka päivä, millään muulla ei ole merkitystä... )
Ja jos sä ihanuus joka kirjoitit mun lainauksen tekstin laitoit peukkua niin laita vaan viestiä keksitään kyllä miten mennään treffeille :)
Kerro joku päivä miehellesi lähteväsi salille tai ostoksille ja viivy kuusi tuntia. Takaisin tullessa vastaa hänelle ylimalkaisesti, että mitä sinä minun menoja kyttäilet. Meillä tämä toimi. Nykyään mies kertoo mitä tekee ja missä ja hän myös kertoo suunnilleen ajankohdan milloin tulee kotiin. Myös minä toimin samoin. Kumpikin saa mennä ja tulla, mutta menojen suhteen ollaan avoimia ettei toisin tarvitse murehtia missä toinen on.
Kyllä 20 v. viimestään jompi kumpi lähtee vieraisille. Nyt on miehesi siinä tilanteessa. Hyvä kun oot hereillä. Ei muuta kuin varjostamaan. Toivon että pystyt käräyttää tollasen paskaääliön. Ja sitten saat uuden elämän. Paremman.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole tutkinut puhelinta, läppäriä taikka mitään hänen juttujaan. Mielessä on kyllä käynyt. Sekin että joku lähtisi katsomaan onko oikeasti siellä salilla vaiko ei. Mutta se kaikki olisi jollain muotoa väärin. En halua olla luulosairas kyttääjä. Vaikka siihen suuntaan tässä ollaan hyvää vauhtia menossa! Kun ei ole ns. todisteita eikä toinen mitään myönnä niin asia taitaa jäädä minun korvien väliin. Aloitan tänään uudestaan keskustelun ja katson johtaisiko se mihinkään. ap
Joskus luulosairaalle kyttäämiselle on aikansa ja paikkansa. Jos mulla olis miehestä epäilyjä, ja häntä rakastaisin, pysrkisin tavalla ja toisella selvittämään totuuden, myös ihan vippaskonstein, jos muu ei auta. Sen sijaan jos en välittäisi miehestä, niin kohauttaisin vain olkiani enkä tekisi enkä puhuisi mitään. Ehkä eroaisin ehkä en, riippuisi siitä miltä MINUSTA tuntt, ei siitä mitä mies tekee tai tuntee.
Vainoharhaisuus on vain tervettä epäluuloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) Uskollisuus
2) Rehellisyys
3) Kommunikaatio
Ihanan naiivi olet. Kunhan saat vähän elämänkokemusta niin tulet huomaamaan, että kaikki ihmiset eivät ole rehellisiä tai luotettavia pohjimmiltaan.
Ehkä naiivi. Olen 59-vuotias ja 41v. avioliittoa, toisillemme uskollisina. Lapsia meillä on 2, lastenlapsia 6 ja 1 lapsenlapsenlapsi. Todettakoon, että asumme maaseudulla joten ehkä erikoisempaa elämänkokemusta ei ole vielä karttunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1) Uskollisuus
2) Rehellisyys
3) Kommunikaatio
Pettämiseen ei pettäjien mielestä tarvita sen kummoisempaa syytä kuin kyllästyminen omaan puolisoon ja saada vipinää omaan arkeensa, mikä ei todellakaan tule ilmi vielä seurusteluvaiheessa. Pettää voi koska tahansa, ei siihen mitään aikatauluja suhteen kestosta ole.
Hys! Älä kerro niille sitäkään, että myös avoimissa ja polyamorisissa suhteissa voidaan pettää ja petetäänkin.
Kaikki selän takana vehkeily on pettämistä, vähintään luottamuksen pettämistä, aivan riippumatta suhteen kestosta, laadusta tai avoimuudesta. Mikään määrä etukäteisvalmisteluja tai oman luonteen tsemppaamista riippumattomammaksi ei tee tyhjäksi sen pettäjän suunnitelmia. Lopulta jokainen voi mennä takuuseen vain itsestään.
Vain noin muutamia syitä mainitakseni sille, miksi tyttärilleni olen tehnyt poissulkevan testamentin. Yksikään tuuliviiri jolppi ei pääse heidän perintöpesämunasestaan osalliseksi 😇 (Olkoonkin että summa ei ole kovin muhkea, niin on se silti jotain. Ja ennen kaikkea kyse on Periaatteesta™.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäli haluat pitää miehesi, niin ole viisas ja älä näytä että harmittaa.
Sen sijaan ala panostaa itseesi , että kiinnostuu viettämään sinun kanssasi yhteistä aikaa.
Jos alat kyttäämään tai tenttamaan, niin pitkän suhteesi ajat karille.
Ole itsevarma ja panosta itseesi näkyvästi vaikka tilanne ottaisi päähän.
Laskelmoivat ohjeet laitoit. Kuinka hyvä miehen tulee olla, että tällainen teatteri kannattaa?
Liittykö tämä ylläpitoon, miksi näin kannattaisi tehdä, en ymmärrä?
Sellaiset ei ymmärrä jotka eivät koskaan ole kokeneet syvää kiintymystä kumppaniinsa.
On ihan ookoo taistella oman liittonsa puolesta, sillä kaiken se kestää , kaiken se kärsii, mutta ei koskaan kuole jos on aitoa kamaa.
Ei kande hajottaa omaa perhettään jonku satunnaisen flingin takia.
Tiedän monta ukkoa jotka itkee entisen vaimonsa perään ja salassa vaimokin kaipaa mutta ylpeys pakotti laittamaan petturin pihalle, kun rakaus ei riittänyt anteeksi antamaan.
Ylpeys vaan ei paljoo lämmitä yksinäisinä öinä.
Eli kannattaa oikeasti miettiä kuinka toimii tossa tilanteessa.
No kannattaa todella miettiä onko hyvä sählätä toisten naisten kanssa.
Vaimosi tekee samoin, etkä perään kysele? Toimii kyllä, jos ei ole pieniä lapsia kotona, joita ei voi yksin jättää tuntikausiksi.